Kuka olet ihan oikeasti, sinä joka palstailet juuri nyt?
Kuka sinä olet, joka olet nyt täällä? Mies vai nainen vai joku muu, nuori vai vanha? Työtön vai työssäkäyvä vai eläkkeellä vai jotain muuta?
Minä olen 34-vuotias, nainen, eläkkeellä. Täytän päiviäni netissä pyörimisellä. Syön lounasta tässä samalla, pestopastaa ja vuohenjuustoa ja salaattia.
Kommentit (591)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10-vuotias tyttö kotonaan. Menen kohta aamupalalle.
Jos tosiaan on noin, niin olen surullinen puolestasi. Tämä palsta on ala-arvoinen suurimmalta osin, eikä todellakaan ole sinulle hyväksi.
Voi olla, että 10-vuotias on nähnyt ja lukenut netissä paljon pahempia juttuja kuin täällä. Vaikka se onkin hirveää niin sellaista se vaan on :(
Ihan hyvä olisi kyllä kaikkien muistaa, että me olemme erilaisia. Osa meistä haistaa provot, osa ei. Osa ottaa tosi tunteella asiat ja viestit, osa ei. Itse mietin joskus, että jos vanha äitini olisi täällä, hän itkisi ja kauhistuisi melkein joka viestiä. Sitä, miten rumasti ihmiset kirjoittavat, miten he solvaavat toisiaan ja mistä asioista he kirjoittavat. Ehkä välillä voisi ajatella, että entä jos tätä lukisi lapsi, vammainen tai vanhus. Miltä hänestä tuntuisi?
Olen 17-vuotias lukiolainen, tällä hetkellä välitunnilla. Käyn täällä lähes joka päivä, koska minula on erittäin tylsä elämä ja tämä palsta on vain niin koukuttava. Seuraavaksi menen yhteiskuntaopin tunnille.
28-vuotias yksin asuva nainen. Heräsin juuri ja syön tässä palstan ääressä aamiasta. Olen menossa töihin iltavuoroon, siksi viihdyin nukkumassa näin pitkään.
32-vuotias nainen Helsingistä. Olen töissä, sain juuri yhden homman tehtyä ja palkitsin itseni muutaman minuutin aivottomalla somehetkellä. Kävin läpi iltiksen uutiset ja facebookin ja av:n polttavat keskustelut. Nyt jatkan hommia, esittelen pomolleni yhden työn nopeasti ennen lounasta ja haluan että se on tikissä kunnossa. Tänään on kivat vaatteet ja nätti olo, kiva fiilis ja töiden jälkeen afterworkit "tyttöjen" kanssa, mieheni hoitaa lapsen iltapuuhat.
60-v mies, hyväpalkkaisessa tylsässä duunissa. Kulutan aikaani ja odotan eläkettä. Onneksi illalla on liikuntaa.
31-vuotias nainen. Saikulla töistä. Makoilen sängyllä enkä jaksa muutakaan tehdä kuin surffata.
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin joskus, että jos vanha äitini olisi täällä, hän itkisi ja kauhistuisi melkein joka viestiä. Sitä, miten rumasti ihmiset kirjoittavat, miten he solvaavat toisiaan ja mistä asioista he kirjoittavat.
En nyt ihan tavoita tätä ajatustasi. Oma äitini on 84-vuotias, enkä usko ikimaailmassa, että hän solkenaan itkisi ja kauhistuisi melkein joka viestiä täällä. Tosin äidin pää pelaa vielä hyvin. Ehkä tilanne on erilainen, mikäli on muistisairautta tai muuta sellaista... ? Äitini surffailee netissä joka päivä. Hänen mielestään netti on parasta, mitä hänelle viime vuosina on tapahtunut. Iäkkäänä kun ei aina jalat pelaa tai on muuta kolotusta, niin netin kautta avautuu uusia maailmoja. Minun äitini ainakin inhoaa yli kaiken sitä, kun häntä vanhana mummona kohdellaan rassukkana, jolle lääkäritkin liki huutavat ja puhuvat muutenkin kuin idiootille... ;)
30-vuotias IT-alalla työskentelevä nainen, vuosilomalla tällä hetkellä. Tarkoituksena mennä tekemään puutarhatöitä pian, mutta odotan että sade lakkaa.
28v kotiäiti. Isompi lapsista on kipeänä joten annoin lapsille luvan katsoa leffaa netflixistä. Itse käytän tilanteen hyväksi rötväilemällä kännykällä. Kohta menen pesemään pyykkiä ja laittamaan lounasta.
Olen tänä vuonna 30v täyttävä kahden lapsen äiti, yhden miehen vaimoke ja työssäkäyvä opiskelija. Mies on töissä, lapset viety hoitoon ja itse valmistaudun välivuoroon lähtöön. Tässä meikkailen ja juon kahvia.
40-vuotias diplomi-insinööri. Asiantuntijana töissä ja Skype- palaveri käynnissä. Tää on paljon mielenkiintoisempi kuin noi saakelin palaverit, mutta työni hoidan hyvin kuitenkin. Tässä on vaan se hankaluus, että välillä joudun jakamaan ruudun muille ja tuolloin täytyy varmistaa kahteen kertaan, ettei vauva palstat pyöri taustalla - yleensä tuikkaan koko selaimen kiinni ;). Loppuviikon reissussa, joten jää päiväiset vauvapalstailut väliin ja se kyllä harmittaa ;). Mukavaa päivää kaikille =)
35 vuotias nainen 3 vuorotyöläinen vapaapäivällä kotona päiväkoti-ikäisen kanssa. Isompi on koulussa.
44-vuotias nainen, graafinen suunnittelija, joka tunnin työskentelyn jälkeen heittäytyi hetkeksi vuoteelle lepäilemään. Teen töitä kotoa käsin. Lapset ovat kouluissaan ja päiväkodissa. Pitäisi miettiä, mitä tänään syödään. Ja hakea matkahuollosta pari Zalandon pakettia.
Onko tämä ketju ihan laillinen? Tässähän voi naamioida jonkun tutun muka käyttämään tätä palstaa tms. Otanko yhteyttä nettipoliisiin? Harkitsen vakavasti.
43-vuotias nainen, teinien äiti, ihanan miehen kumppani, yläkoulun ope, koiraharrastaja. Flunssa vei äänen, joten siksi kotona tänään. Palstaa olen lukenut "aina" eli esikoisen vauva-ajoista alkaen.
Kuinka moni on niin hölmö että kuvailee tänne itsensä?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni on niin hölmö että kuvailee tänne itsensä?
En itse ole kuvaillut itseäni tai arkeani tänne. Ymmärrän kuitenkin, miksi me niin toimitaan. Ihmiseläin on ennen kaikkea laumaeläin. Me halutaan olla näkyviä toistemme silmissä, uskoisin, että tämä koskee myös sinua.
45 v sairaseläkkeellä oleva nainen. Taiteellinen, luova, hyväsydäminen, iloinen, empaattinen. Syön kasvispainotteisesti. Haaveilen omasta pikku talosta.
26-vuotias nainen, sosiaalialalla. Tulin juuri aamun ensimmäiseltä asiakaskeikalta kotiin, olen aivan paskana, hirveän aikainen herätys, ja vedin tavoistani poiketen kebabbilan pitsaa puoliltaöin niin naama on niin turvonnut etten saa silmäluomia kunnolla auki.