Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo on raskaana ja täysin eri ihminen kuin enne raskautta

Vierailija
23.04.2018 |

Otsikossa tuo oleellisin tulikin. Eli vaimo on toivotusti raskaana. En vaan olisi kuvitellut tämän olevan tällaista, enkä edes tiedä onko tämä normaalia.
Ennen raskautta vaimo oli sosiaalinen, energinen, iloinen, urheili monta kertaa viikossa ja seksikin maittoi. Nyt tuntuu kuin tuo nainen olisi muisto vain. Ymmärrän että alkuun ei energiaa riittänyt ja mielikin oli maassa, kun hän oksensi lähes kokoajan ekat kolme kuukautta.Ei oksenna enää, mutta on vaan väsynyt ja itkuinen kokoajan. Mieli heittelee vuoristorataa ja minä saan kaiken paskan niskaani. Ei ihminen voi olla noin jumalattoman väsynyt ja saamaton kokoajan: Nuokkuu sohvalla, eikä jaksa kotitöiden lisäksi tehdä yhtään mitään. Ei tule mukaan sosiaalisiin tapahtumiin, ei käy tapaamassa ystäviään. Kun tulee töistä kotiin, rösähtää sohvalle. Ikää vaimolla 36 vuotta, voiko tämä vaikuttaa? Syyt siihen ettei lähde urheilemaan tuntuvat jotenkin tekosyiltä: tietysti väsymys ykkössyynä aina, mutta milloin ei väsytä on kipuja nivusissa, tai hermosärkyä jalassa nesteenkertymisen takia. Aina jotain.
Ja sitten tämä itkuisuus. Tuntuu että vaimo suuttuu ja pahoittaa mielensä aivan mitättömistä asioista nykyään. Ennen niin itsevarma ja iloinen nainen tuntuu olevan epävarma hermoraunio nykyään.
Onko tämä normaalia ja sanokaa joku että saan vielä joskus vaimoni takaisin tämän kiukuttelevan sohvalla nuokkujan sijaan.

M- 34

Kommentit (1190)

Vierailija
681/1190 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te kitisijät olette taloutemme hoitaneet ennen miestä ja lapsia?

Kun kaikki on niin vaikeaa ja hankalaa koko ajan.

Mitä hoitamista sinkkutaloudessa on? Ei juuri mitään, pitäisihän sinun se tietää.

Jos sitä mielii siisteydestä oleilla ja puhtaita vaatteita päällensä laittaa. Tai nukkua puhtaissa lakanoissa.

T. Sinkku

Jatkan että jos meinaa ruoka tehdä ja syödä, niin myös ne tiskitkin on hoidettava :)

Moni kaiketi sinkkuina elävät siivottomasti.

T. Sinkku

Noihin meni sinkkuna noin tunti viikossa. Ehkä sinä et vain osaa?

Teen ruuan itse päivittäin. Ehkä sinä et osaa vaan elät eineksillä. Ja teen perusteellisen siivouksen kerran viikossa. Menee siihen enemmän aikaa kuin tunti.

T. Sinkku

En ole eineksillä elänyt. Söin töissä kunnolla ja muutoin tein ruokaa niin, että sitä riitti pariksi, kolmeksi päiväksi. Kun ei ole tavaroita hujan hajan, niin siivous käy helposti ja nopeasti. Tietysti jos on valinnut asumismuodoksi ison omakotitalon ja siivoaa joka huoneen vaikkei niitä käytä, niin sehän vie aikaa.

Vierailija
682/1190 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksyllä täällä aloittajan vaimo valittaa kun on yh ja kaikki paskaa.

Eiköhän se yh:n elämä ole helpompaa kuin parisuhde, jossa toinen pakenee vastuitaan.

Meillä mies oli lähdössä muutamaankin otteeseen vauva-aikana, joka kerta suhtauduin tyynesti, että selvä. Ei pelottanut ajatus yksinjäämisestä, koska tiesin selviäväni lapsen kanssa kaksin ja lapsihan minulle se rakkain on.

Lapsia ei pidä hankkia, ellei edes ajatustasolla usko pärjäävänsä myös yksin niiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1190 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi roikutte huonoissa suhteissa ja teette vielä lapsiakin?

Vierailija
684/1190 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin siinä käy naislapsi ja mieslapsi avioituvat.

Vierailija
685/1190 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aikoinaan kokosin pinnasänkyä itku kurkussa ja oksennusämpäri vieressä, en siksi että olisin tahtonut vaan koska oli pakko. Äityspakkauksen hain pyörällä ja neuvolaankin pyöräilin niin kauan kuin maha antoi myöten. Vauvan isä ei ollut kuvioissa ja vanhemmat asuivat toisella puolella suomea, joten piti vain kestää. 

Itkeä, oksentaa ja kestää. 

Ja siksi muidenkin pitää vain kestää?

Mitenkäs muuten kuljetit ison äitiyspakkauksen polkupyörällä?

Pointti oli lähinnä että kun  minulla ei ollut sitä miestä, edes ap:n kaltaista nurisijaa. Ja mustekaloilla köytin kiinni tarakkaan.

Toisinaan yksin voi olla helpompi jaksaa, kun ei päivittäin monta kertaa tarvitse pettyä puolisoonsa. 

Vierailija
686/1190 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa salilla käymisessä on?

On se nyt parempi vaihtoehto kuin se, että kittaa sitten kaljaa kotona ja kuuntelee jatkuvaa valitusta, vaikka kuinka siivotaan ja palvellaan, pidetään kädestä kiinni. Valitus vaan jatkuu ja jatkuu joka tapauksessa. Naiset on jotenkin ohjelmoitu valittamaan aivan kaikesta ja aivan koko ajan.

Ei me miehet voida teidän vaivoille tehdä mitään, me ei lääkäreitä olla. Eikä ajatuksia osata lukea.

Vierailija
687/1190 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se nyt parempi vaihtoehto kuin se, että kittaa sitten kaljaa kotona ja kuuntelee jatkuvaa valitusta, vaikka kuinka siivotaan ja palvellaan, pidetään kädestä kiinni. Valitus vaan jatkuu ja jatkuu joka tapauksessa. Naiset on jotenkin ohjelmoitu valittamaan aivan kaikesta ja aivan koko ajan.

Ei me miehet voida teidän vaivoille tehdä mitään, me ei lääkäreitä olla. Eikä ajatuksia osata lukea.

Salilla käymisen vaihtoehtona on sohvalla kaljan kittaus? Miten sellainen villi idea, että mies voisi käydä kaupassa, tehdä ruokaa ja hoitaa muutenkin oman osuutensa kotitöistä? Ja onko sekin täysin poissuljettu vaihtoehto, että viettäisi aikaa sen raskaana olevan vaimon kanssa?

Jos sinun seurassa kaikki naiset vaan valittavat, niin oletko ajatellut, että syy saattaa ihan oikeasti olla sinussa?

Vierailija
688/1190 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin varmaan sanoa goodbye avioliitolleni, kun aloitan saliharrastukseni uudelleen xD

T. Äityli

Vierailija
689/1190 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin varmaan sanoa goodbye avioliitolleni, kun aloitan saliharrastukseni uudelleen xD

T. Äityli

Jos toimit kuten ap, jätät kotona kaiken puolisosi hoidettavaksi ja hänet yksin taakkansa kanssa, niin kyllä.

Vierailija
690/1190 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis täh? Teurastetaan tämän aloituksen vuoksi? Miksi? Olen aidosti hädissäni siitä onko vaimoni lopullisesti menetetty kiukuttelulle ja nukkumiselle? Kotona ei itseäni huvita olla enää lainkaan kun tuntuu ettei ole mitään puhuttavaakaan vaimon kanssa enää.

M- 34 

En halua ahdistaa mutta ite oon täysin eri ihminen nykyään kun ennen raskautta. Ennen olin iloinen, sosiaalinen, elämänhaluinen. Nykyään yli 11 vuotta lapsen syntymän jälkeen olen edelleen kokoajan kettuuntunut, masentunut, väsynyt. Mikään ei kiinnosta.. Ihmisistä en välitä enää lainkaan, vittuttaa vaan kaikki. En usko että elämäni on enää ikinä kivaa. Oon kokeillut kaikki mielenterveys lääkkeet ja hoidot. Oon yrittänyt ruokavaliolla ja säännöllisellä liikunnalla parantaa oloa.. Ei mitään vaikutusta millään. En usko että tulen enää ikinä olemaan onnellinen.

Vierailija
691/1190 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salilla käymisen vaihtoehtona on sohvalla kaljan kittaus? Miten sellainen villi idea, että mies voisi käydä kaupassa, tehdä ruokaa ja hoitaa muutenkin oman osuutensa kotitöistä? Ja onko sekin täysin poissuljettu vaihtoehto, että viettäisi aikaa sen raskaana olevan vaimon kanssa?

Jos sinun seurassa kaikki naiset vaan valittavat, niin oletko ajatellut, että syy saattaa ihan oikeasti olla sinussa?

Lähipiirin miehet hoitavat osan kotitöistä ja kittaavat kaljaa iltaisin siinä ohella, kun siivoavat, tekevät ruokaa jne. En maininnut sohvalla kaljan kittaamista, sinä vedit sen nyt aivan hatusta. Ja vaimo mussuttaa suklaata päivästä toiseen sohvalla maaten ja valittaa suu pielet ruskeina huonoa oloa.

Nämä miehet harrastivat ennen salilla treenaamista, nykyään ovat yhtä pöhöttyneitä kuin vaimonsakin ovat.

Ja jos ainoa vaihtoehto on siellä sohvalla kyhjöttäminen joka ilta, niin persehän siinä puutuu ja leviää itse kullakin eikä vaimoa kiinnosta muu kuin se suklaa ja sohva.

Ei terveeltä elämältä kuulosta.

T. Salilla treenaava mies

Vierailija
692/1190 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei muakaan huvita sohvalla makaaminen yhtään . Siksi palaan salille. Alkaa pää levitä kun on kaiken aikaa vaan kotona vauvan kanssa ja perhekahviloissa vauva sitä vauva tätä.

Aikuinen kaipaa muutakin sisältöä elämäänsä kuin kakkavaipat tai pyykit.

T. Äityli

Vierailija
693/1190 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Äityli

Jos toimit kuten ap, jätät kotona kaiken puolisosi hoidettavaksi ja hänet yksin taakkansa kanssa, niin kyllä.

Eli kun menen illalla salille, en saa jättää vauvaa miehen kontolle tunniksi?

Ja olen päivän ollut kotona?

XD

T. Äityli

Vierailija
694/1190 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri nimenomaan sanoi että liikkua pitää eikä jäädä makoilemaan kun sanoin selkäkivusta raskausaikana.

Vierailija
695/1190 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin minä jaksoin vaimon kiukuttelua kun nimenomaan olin nollaamassa päätä salilla kuin heti töiden jälkeen kuunnella valittamista kun sukkakin oli väärinpäin jalassa.

Vierailija
696/1190 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerät naiset, ei siivoaminen mitään auta.

Vierailija
697/1190 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, seuraatko yhä keskustelua? Anna jokin merkki itsestäsi! Vai uuvuttiko vaimon raskaus sinut tykkänään?

Ymmärsin tämän keskustelun perusteella, ettei isän rooli sovi minulle. Haluan kaikkea hyvää vaimolleni ja lapselleni. Aion päättää päiväni hyppäämällä Ruotsin laivalta mereen. Tällöin en pilaa lapseni elämää nyrpeällä asenteellani. Lesken- ja lapseneläkkeen turvin vaimoni ja lapseni voivat saada itselleen paremman elämän kuin minun kanssani.

Ap

Vierailija
698/1190 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä kotitöitä tehdä salitreeninkin jälkeen. Yksinkertaisesta asiasta tehdään väkisin vaikeaa.

Ai niin. Ei voi. Kun toista täytyy pitää kädestä kiinni koko ilta aamuun saakka.

Vierailija
699/1190 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun nainen lähtee salille, kampaajalle, tyttöjen iltoihin, mitä tapahtuu?

No se on huono äiti.

Vierailija
700/1190 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaudesta johtuva kilpirauhasen vajaatoiminta. Kipin kapin verikokeisiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän