Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä yö taas... :(

Vierailija
23.04.2006 |

Heräsin siihen kun joku kuiskii korvaani, en näe ketään. Kuulin lasten ja ihmisten puhetta jostain kaukaa vaikka asumme omakotitalossa jossa vallitsee täydellinen rauha ja hiljaisuus. Se ei pelottanut taaskaan, mutta aamulla oli kova ahdistus. En muista mitä nämä ihmiset puhuivat tai mitä minun korvaani kuiskittiin. Tunsin taas myös painoa peittoni päällä, joku hiljaa veti sitä päältäni. Sänky tärähteli jonkun kerran, mieheni ei herännyt silti. Mitään en nähnyt ainostaan kuulin ja tunsin.

Mitähän tässä tekisi asian suhteen? Miten tämän saa loppumaan? Nämä asiat seuraa asunnosta toiseen vaikka kuinka muutamme.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvauksessa ihminen näkee ja kuulee ympärillään harhoja. Siihen usein myös liittyy painon tunne rinnan päällä. Ilmiö liittyy kansankielellä sannottuna siihen, että heräämisen yhteydessä uni ja tosi menevät sekaisin.

Vierailija
42/62 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin käynyt terapiassa 2 vuotta, mutta traumoja on edelleen. Ei terapia ketään täysin " paranna" vaan antaa eväät käsitellä asioita ja ymmärtää niiden syitä ja seurauksia. Jos joku väittää olevansa täysin " terve" , koska on käynyt terapiassa, ei ole ymmärtänyt koko terapian ideaa eikä sitä, mitä korvien välissä tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuus oli onnellinen jne. Masennukseni johtui silloisesta parisuhteessa ja se on ollutta ja mennyttä. Mitään mielenterveysongelmia ei ole. ap

Vierailija
44/62 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jokin sen sukuinen häiriö.

Vierailija
45/62 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissapäivänä leikin lasten kanssa pihalla ja tunsin kuinka joku kiskaisi minua hiuksista? Onko nämä siis sitten unihalvauksia? ap

Vierailija
46/62 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan mennä lääkäriin, kun asia ilmeisesti kuitenkin haittaa sun arkielämääsi.

51

Vierailija
47/62 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt vaan reippaasti (nauramatta, vaikka tunnet itsesi kuinka " hulluksi" ; että miksi he ottavat yhteyttä sinuun, oletko tehnyt/jättänyt tekemättä jotain? Ole valmis ottamaan vastaus!

Älä pelkää, minä en usko että pahat henget vain kuiskailisivat sinulle. Jos haluat keskustella enemmän aiheesta voin antaa mailiosoitteeni...

Vierailija
48/62 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on harha-aistimuksia. Ilmeisesti uskot niihin, koska pidät tiukasti kiinni siitä, ettet ole " hullu" .

On kuitenkin niin, että psykiatri tai psykologi ei voi antaa sinulle terveen papereita. Ei kenestäkään voi todeta, että tämä ihminen ei tule sairastumaan mieleltään. Jos olit silloin vain masentunut, ei se mitään merkkaa. Masennuskin voi olla tekijä, joka laukaisee skitsofrenian. Jos kerrot noista oireista psykiatrille, voit olla varma, ettei enää totea sinun olevan terve. Turhaan sitä hoet, että olit aiemmin terve. Enkö minäkään voi ikinä sairastua mihinkään, kun olen ollut terve tähän asti?

Vierailija
49/62 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huuhaalta kuulostavaa). Jostain joskus luin, että monet sähkölaitteet voivat aiheuttaa " läsnäolotuntemuksia" . En muista mistä luin (saattoi olla äidin Voi hyvin -lehti), enkä sitä kauheasti miettinyt. Ja sinun tuntemuksesi taitavat olla vähän enemmän kuin pelkkiä läsnäolokokemuksia.

Vierailija
50/62 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tulee tähän aiheeseen, niin faktahan on, että aaveita ei ole, joten vaihtoehtosi ovat psykiatri tai aivokirurgi. Tosin, jotkut ' normaalit' kin kuulevat ääniä ilman muita ongelmia.

Vierailija
51/62 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo asia kuuluu niiden mysteereiden joukkoon, jota ei ehkä koskaan voida todistaa vääräksi tai oikeaksi.

Vierailija
52/62 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lausunnon mielentilastani. Psykologi on sanonut minun olevan vaan herkkä ihminen, siksi saatan kokea tälläisiä asioita. En hänelle kumminkaan sillon kertonut näistä asioista mitä nykyisin koen, koska sillon ne eivät olleet elämässäni näin vahvoina.

Eiköhän läheiseni huomaisi jos minulla olisi jotain mielenterveysongelmia. Esim. skitsofrenia tuskin jäisi mieheltäni huomaamatta. Niinkun sanoin minulla ei ole mitään ongelmia elämässä, enkä kuule mitään " ääniä päässäni" yms. :)

Itse uskon muuhunkin kun tähän kaikkeen mitä me silmillämme näemme. Itse en vaan haluisi kokea näitä asioita. ap

Vierailija
53/62 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin noin vuosi sitten dokkarin, jossa käsiteltiin narkolepsiaa ja muita unitauteja. Siinä unisairaudesta kärsivät kertoivat yhtenä oireena just noita äänien kuulemisia ja jopa varjoja.

Sitä en muista liittyikö ne just narkolepsiaan vai johonkin muuhun uneen liittyvään vaivaan. Oletkos kertonut lääkärille asiasta?

Vierailija
54/62 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntemuksesi eivät ole normaaleja. itselläni on ollut 2v. masennuslääkkeet ja asiani tiedostan. sanoisin kuitenkin olevani terveempi kuin sinä. kai nyt itsekkin tajuat etteivät tuntemuksesi kuulu terveelle ihmiselle ja ne ovat jatkuvia.

on olemassa erillaisia mielenterveysongelmia. joskus terve ei tarkoita sitä, että on aina terve.

psykiatrejakin on taitavia ja ei taitavia ja välttämättä ei ole suhtauduttu kovin vakavasti. tilanne voisi olla nytten eri.

jos tuntisin, että joku nykii minua hiuksista ja kukaan ei nykisikään, niin pitäisin kyllä itseäni vähän virahtaneena.

Vierailija
55/62 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tapaiset ihmiset omaavat hyvin " suppean" maailmankuvan.

Jokainen teistä ymmärtää joskus. Jostkut varmaan vasta sitten " haudantakaa" ..

Jokaisella on varmasti joku tuttu joka on kokenyut jotain yliluonnollista, pidättekö heitä hulluina/valehtelijoina?

Vierailija
56/62 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen mieli, terveenkin, voi tehdä kaikenlaisia temppuja.

Vierailija
57/62 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kuuntelisit aamulla, onko mitään jäänyt " haaviin" .

Voithan laittaa myös videokameran pyörimään ja katso siitä jälkikäteen näkyykö/kuuluuko mitään.

En tiedä, onko Suomessa tieteenalaa, joka mittaisi tällaisia " värähtelyjä" , mutta voisi ollakin? Muualla maailmassa ainakin on.

Suosittelen lukemaan Ritva Fagerströmiä.

Vierailija
58/62 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johannalle voi myös soittaa, kirjoittaa tai käydä tapaamassa.

Vierailija
59/62 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöksi päälle, ja kuuntele tietokoneella onko siinä mitään ihmeellistä. Hankit vain jonkun ohjelman jolla voit eritellä " kohinat"

Vierailija
60/62 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisit kokeilla mennä hyvän ennustajan luokse.

Ennustajan kanssa voisit keskustella näistä tuntemuksistasi, hän kyllä tietää mistä johtuvat.

Ystäväni, jolla on kyky ennustaa, kävi 15 vuotta sitten ensimmäisen kerran ennustajalla joka kertoi ystävälleni, että hänellä on kyky nähdä tulevaan ja kertoi vielä iänkin, jolloin kyky on " valmis" .

Ja näin kävi.

Tuo käynti voisi selvittää asiaa jonka kanssa voisit sitten oppia elämään kun tietäisit, mistä tuntemukset johtuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän