Järkyttävä yö taas... :(
Heräsin siihen kun joku kuiskii korvaani, en näe ketään. Kuulin lasten ja ihmisten puhetta jostain kaukaa vaikka asumme omakotitalossa jossa vallitsee täydellinen rauha ja hiljaisuus. Se ei pelottanut taaskaan, mutta aamulla oli kova ahdistus. En muista mitä nämä ihmiset puhuivat tai mitä minun korvaani kuiskittiin. Tunsin taas myös painoa peittoni päällä, joku hiljaa veti sitä päältäni. Sänky tärähteli jonkun kerran, mieheni ei herännyt silti. Mitään en nähnyt ainostaan kuulin ja tunsin.
Mitähän tässä tekisi asian suhteen? Miten tämän saa loppumaan? Nämä asiat seuraa asunnosta toiseen vaikka kuinka muutamme.
Kommentit (62)
Eihän sinun miehesi ja kukaan muukaan välttämättä alussa huomaa onko sinulla skitsofrenia vai ei jos et kerro näistä äänistä hänelle.
Oletko huomannut, että olisit viime aikoina ollut epäilevä muita kohtaan? Tai muita oireita?
Outoa että epäilette skitsofreniaa, silloinhan minulla olisi pitänyt olla se jo 4v. asti kun eka kerran muistan kokeneeni " jotain outoa" .. Eiköhän nuo skitsofreniat tai muut mielenterveysongelmat olisivat tulleet esille tässä 27vuoden aikana. :) ap
Olen siis puhunut psykiatrille näistä kokemuksistani. Hän sanoi vaan minun olevan herkkä ihminen. En saanut hullun papereita ja en saisi nytkään. :) ap
ns. yöllisistä kauhukohtauksista. Siis ihminen kokee, näkee, kuulee tms. asioita unen ja valveen rajalla. Täysin normaali ilmiö, eikä kerro mitään mielenterveydestä. Voi nähdä hahmoja, tuntea painoa, kuulla ääniä tms. Johtuu jotenkin aivotoiminnasta, mutta täysin normaalia ja vaaratonta, joskin pelottavaa.
Sitten en osaa kyllä sanoa mitään, koska vaikutat kyllä ihan selväjärkiseltä muuten :)
mutta aika lunkisti otata asiat. Jos olet jo neljävuotiaasta kärsinyt, niin ei kai tuo enää järkytä?
Olen niihin osin tottunut, mutta niinkun sanoin jotkut yöt saa kyllä pelon pintaan. Päivisin en pelkää, mutta yöt ovat joskus tosi vaikeita. Onneksi näitä kamalia öitä ei ole liian usein ja toivon että nekin voisi jättää kokematta. :/
Lapsena en kokenut tosiaan näin vahvasti näitä asioita. Jossain viestissä sanoinkin että nämä asiat ovat lisääntyneet lasten syntymän jälkeen. Välillä ne on poissa ja sit taas " tapahtuu jotain" .. ap
Enkä usko että näitä puheita/kuiskauksiakaan kuvittelen. Lapsena kyllä olin hyvinkin lahjakas kuvittelemaan kaikkea, mutta sillonkin tiesin millon mielikuvitus on saanut vallan ja millon se on jotain muuta. ap
sun kannattais kuvauttaa pää ihan oikeasti.
Mun kaverin äidillä oli tuommoisia oireita ja hänellä oli aivokasvain.
Toinen ehdotus on pyytää pappia siunaamaan koti :)
Terve olen kaikin puolen. Psyykkeessä ei mitään ongelmia. Psykologiset testit tehty aikoinaan masennuksen takia ja ihan normaali tyttö kuulema olen. :)
Mä luulen että jollain jo edesmenneellä ihmisellä on sinulle tärkeää asiaa.
KUUNTELE, mitä hänellä on sanottavana. Kysy. Hänen on helpointa ottaa sinuun yhteyttä kun olet tajunnan rajamailla, unessa tai puoliunessa.
Uskon, että saat tuon loppumaan vasta kun hän on saanut sinulle asiansa kerrottua.
Myös minun sänkyni tärisee joskus, mies ei huomaa mitään. Minun tapauksessani kuulen kyllä toisen olevan läsnä, mutta en ole yhteydenottoon vielä törmännyt. Minulla siis eri tilanne, aisin läsnä olevat, mutta he vaan ovat, eivät yritä ottaa minuun kontaktia.
tai sitten joku henkisen tasapainon tutkija. Voihan tuo olla vaikka toistuva uni tms, mutta ahdistus kuulostaa ikävältä.
en tarkoita että te olisitte käyttäneet, mutta joku muu (esim perintöesineitä,antiikkia tms.). Suosittelen hävittämään...
Ajoittaista masennusta lukuunottamatta.
Mene ihmeessä juttelemaan asiasta ammattilaisen kanssa. Eihän sitä voi tietää, jos vaikka alkaa helpottaa!
lapsesta asti.. Olen joskus suutuspäissäni(väsynyt ollut ja pelottanut) huutanut kovaa että: MITÄ ASIAA, MENKÄÄ POIS! Mitään ei ole tapahtunut. Aistin joskus myös jonkun läsnäolon ja kosketuksen. Hiuksiani silitetään, kasvojani sipaistaa ja sitten tämä painon tuntu tosiaan aina sillon kun olen sängyssä ja peitto on päälläni(kuin jokin koskisi minuun)... Kuullostaa hullulta, tiedän sen. Rehellinen olen kumminkin. Ja nämä tapahtuu yleensä ennenkun nukahdan.
ihan samoin kuin yksi aiemmista vastajista. Sinulla on lahja ottaa viestejä vastaan tuonpuoleisesta. Se on varmaan vasta kehittymisvaiheessa. Älä pelkää, mitään pahaa siitä ei seuraa. Jollain on Sinulle tärkeää asiaa. elollasi karkoitat viestintuojan pois. koita rentoutua ja muista että mitään pahaa sieltä puolelta ei enää tule. Tutustu alan kirjallisuuteen. Muista että olet valittu tähän tehtävään ja se on eräänlainen kunnia-asia. Tuota lahjaa ei ole kovin monella.
Älä siis pelkää ja tutustu asioihin. Voimia Sinulle
Viimeksi pari yötä sitten heräsin siihen että tunsin jonkun painavan päätäni tyynyyn ja jalkojeni päällä oli suunnaton paino. Yritin huutaa, mutta en osannut.. Kamala ahdistus jäi, enkä pystynyt enää nukkumaan ollenkaan.. Tässä talossa kuuluu muutenkin öisin askelia vaikka kaikki nukkuu, ja tavarat vaihtavat paikkaa yön aikana. Joskus tavarat tipahtavat itsestään lattialle, vaikka niitten ei kaiken järjen mukaan pitäisi edes päästä tippumaan..
en muista miksi sitä sanottiin, mutta kuuntelin kerran haastattelun missä useampi ihminen kuuli niitä ääniä, joku kuuli musiikkia, joku kuuli naapurista hakkaamista ym ja ne äänet vain kuului pään sisällä eikä sille ole mitään hoitokeino....
Kuuletko silloin niitä ääniä kun olet ahdistunut, elämä stressaavaa?
Tuskin psykoosissa olet, mutta jos olisit silloinhan voi kuulla ääniä, nähdä harhoja jne.