Nuoret eivät tee lapsia - ja heitä aiotaan jo rangaista siitä. Törkeää toimintaa!
Ei ketään voi rangaista siitä, että ei halua jälkikasvua itselleen. 😳
Kommentit (72)
Päättäjät hoi! Voisinhan mä synnytystalkoisiin ruveta, oon vaan siivoojana työskentelevän yksinhuoltajaäidin pitkäaikaistyötön ja mielenterveysongelmainen penska, kelpaako? Äidin vanhemmat oli pienipalkkaisia tehdastyöläisiä, ja näemmä kun "pojasta polvi senkun pahenee" ainakin meidän suvun kohdalla, pullauttaisin mä maailmaan todennäköisesti tulevan kouluampujan, huumediilerin tai parhaimmillaankin teiniäidin! Tai hitto, mitäpä sitä yhteen rajoittamaan, onhan Suomen syntyvyys kriisissä – ja saahan useammasta lapsesta enemmän tukia! Joten mites ois, Suomenmaa, kelpaako meidänlaiset Virtaset?
Oikein. Jo on aika niiden vi tun velojenkin alkaa kantamaan vastuutaan.
Miksi kaikesta rangaistaan?
Siitä ettei saa/tee lapsia.
Siitä että ei saa/ei löydä sopivaa työpaikkaa.
Kaikessa vähennetään tuloja jos epäonnistuu. 😕
Onko ongelma edes oikeasti niin iso? Panikoitiinko 2002 kun lapsia syntyi vain 5000 enemmän kuin viime vuonna? Kaatuuko koko Suomi tähän?
Eiköhän tuo "rangaistus" koske yhtälailla veloja, lapsi hankkivia kuin kaikkia muitakin nuoria. Ts. jos ei eläkeyhtiöille tule voittoa niin leikataan, mutta ei koskaan eläkeläisiltä (etes niiltä yli 10000 eläkkeistä ) vaan aina nuorilta.
Lapsia ei tehdä koska mielikuva lapsiperheen arjesta on niin luotaantyöntävä.
Meillä on yksi tyttö ja hän on parasta mitä elämässämme on. Elämänvaihe lapsen kera on pitkä ja vivahteikas tuoden mukanaan iloja ja suruja. Lapsiarki näin jälkeenpäin muistellen on kuin kaunein kuvakirja täynnä pieniä iloisia asioita joka tekee elämästä elämisen arvoisen.
Sitten kun elon ehtopuoli saavuttaa ja mietit mitä sait elämässäsi aikaan juhlinnan ja bailaamisen sijaan niin mieti kuin kiva se olisi ollut jos olisi ollut se pieni tyttö tai poika tai mahd. molemmat.
Kyllä suurin syy siihen ettei tehdä lapsia on pätkäelämä, rahattomuus jne- ei voi vaatia että kaiken työnhaku/jatkuvan uudelleenkouluttautumisen/rahahuolten lisäksi pitäisi stressata lapsistakin.
Tarvitaan lisää karjaa kuluttamaan hyödykkeitä. Kuluta kuluta kuluta, lisäänny ja kuluta. Tää ei tuu päättyyn hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus nyt tekee mitä vaan, että saisivat lisää veronmaksajia.
pakkohan se on kun äänestäjät huutavat kuorossa miten kaikki pitää saada ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
niin en sitten tiedä mikä rangaistus se on, että eläkekassan tyhjentyessä sieltä ei voi enää nostaa eläkkeitä. Ei pankkikaan rankaise minua, kun olen ryypännyt tilini sileäksi ja en saa rahaa.
En vaihtaisi kirjoitti:
Lapsia ei tehdä koska mielikuva lapsiperheen arjesta on niin luotaantyöntävä.
Meillä on yksi tyttö ja hän on parasta mitä elämässämme on. Elämänvaihe lapsen kera on pitkä ja vivahteikas tuoden mukanaan iloja ja suruja. Lapsiarki näin jälkeenpäin muistellen on kuin kaunein kuvakirja täynnä pieniä iloisia asioita joka tekee elämästä elämisen arvoisen.
Sitten kun elon ehtopuoli saavuttaa ja mietit mitä sait elämässäsi aikaan juhlinnan ja bailaamisen sijaan niin mieti kuin kiva se olisi ollut jos olisi ollut se pieni tyttö tai poika tai mahd. molemmat.
Olet oikeassa. Tuo mitä kuvailit juuri on luotaantyöntävää.
Elämä on elämisen arvoista myös ilman lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aletaan ottamaan tänne joka vuosi 100000 maahanmuuttajaa/pakolaista ja katsotaan kuinka käy.
Nimenomaan tuolla on jo paikattu vajetta syntyvyydessä. Ainoa syy, miksi Suomen väkiluku jopa kasvaa.
Ei ole riittävä määrä, tarvitaan enemmän.
En lisäänny vaikka minkälainen rangaistus tulisi. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin en sitten tiedä mikä rangaistus se on, että eläkekassan tyhjentyessä sieltä ei voi enää nostaa eläkkeitä. Ei pankkikaan rankaise minua, kun olen ryypännyt tilini sileäksi ja en saa rahaa.
Eikö sitten kannattaisi lakkauttaa systeemi, joka ei toimi? Tai esim. puuttua ylisuuriin eläkkeisiin? Onko siinä mitään järkeä, että eläkeikä on monilla tulevaisuudessa yli 70v. ja tienattu eläke on sellainen, ettei sillä elä.
Aika on vaikea ja lapset on haasteellisia kasvattaa monesti. Kyllä minua ainakin hirvittää ajatus rääkyvistä uhmakkaista penikoista, joiden huutoa saa välillä kuulla busseissa ja ratikoissa.
Olen työtön ja mielenterveysongelmainen, voin kyllä lisääntyä jos valtio niin kovasti haluaa. Mitenköhän lapsen käy, sitä en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea tota juttua, kerro miten niitä ranKaistaan. Miksei toimittaja osaa kirjoittaa? Se on rankaista eikä rangaista.
Heidän eläkkeitään pienennetään. Ap
Justiinsa. Olenkin siirtänyt jo osan (freelancer) töistäni ulkomaille, pois suomalaisen paskaeläkesysteemin piiristä, ja kohta pitänee sitten muuttaa muualle kokonaan. En nimittäin halua maksaa neljäsosaa tuloistani järjestelmään, josta en itse tule hyötymään mitenkään. Jos saamaani eläkettä pienennetään, pitää myös maksamiani maksuja pienentää samassa suhteessa. Tilanne on jo nyt täysin epäoikeudenmukainen, kun vertaa suurien ikäluokkien suorittamia maksuja siihen, millä tasolla heidän eläkkeensä ovat!
Onpa hieno idea rakentaa suomalaista yhteiskuntaa ja houkutella tänne menestyvää, koulutettua väkeä (joiden parissa vapaaehtoinen lapsettomuus on yleistä).
En tee lapsia niin kauan kun naiset ja lapset ovat aviomiehen suvussa ja niin kauan kun Euroopankin alueella nainen määritetään avioliiton, isänsä ja miehensä kautta.
Kannattaa antaa sitä kunniaa sille joka perhetyä hoitaa. Minä en tee asioita joista en mitään hyödy. Miehethän ne suvut omistavat, eli siitä vain keksimään ratkaisuja.
Yhden lapsen kustannuksiksi arvioitiin jokin aika sitten 100 000 €. Kahden lapsen siis 200 000 €. Kun ihminen jättää tekemättä nuo kaksi lasta, hän säästää siinä 200 000 €. Jos tuon summan siis laittaa säästöön, voi 16 vuoden aikana nostaa joka kuukausi säästötililtään 1000 € ylimääräistä. Kun eläkkeelle pääsee tulevaisuudessa 70-vuotiaana, voi siis huoletta elää 86-vuotiaaksi. Jos tarvitsee nostaa vain 500 €/kk, tuolla summalla on eläkkeellä kivasti 33 vuotta eli yli 100-vuotiaaksi asti.
Eläkkeitä tullaan varmasti pienentämään ihan riippumatta syntyvyydestä. Eläkkeensä kannalta voi olla tulevaisuudessa jopa järkevämpää, että ei ole tehnyt lapsia vaan pistänyt lapsiin uppoavat rahat säästöön vanhuuden varalle.
Nimenomaan tuolla on jo paikattu vajetta syntyvyydessä. Ainoa syy, miksi Suomen väkiluku jopa kasvaa.