Vegaanit! Miten elätte ikkunoitten välissä lentävien kärpästen kohtalon kanssa?
Nyt ne vegaanit tunnustamaan, jaksavatko aukaista isoja ikkunoita, jotka näette kärpäsiä niiden lasien välissä. Hankaloitatteko elämää aukomalla pokia niin, ettei yksikään kärpänen kuole?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä tällä on vegaanisuuden kanssa?
Vegaanisuus on elämäntapa, jossa omilla valinnoilla pyritään minimoimaan eläinten kärsimys.
ap
Minä olen vegaani, kun en tykkää lihasta. Ei minua kiinnosta paskan vertaa eläimet ja niiden kärsimykset. Mikä sinä olet sanomaan mikä minun elämäntapani on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina oon avannut ikkunat jotta pääsee ulos. Myös sisälle tulleet hyönteiset metsästän lasiin ja vien ulos. Ei oo hankalaa kun koti on minimalistinen ja konmaritettu ja vie max. pari minuuttia.
t. vegaani
Miten sä avaat sellaisen olohuoneen ison ikkunan?
ap
Niistä avausreijistä ikkunanavaajalla tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaanisuus on elämäntapa, jossa omilla valinnoilla pyritään minimoimaan eläinten kärsimys.
apMinä olen vegaani, kun en tykkää lihasta. Ei minua kiinnosta paskan vertaa eläimet ja niiden kärsimykset. Mikä sinä olet sanomaan mikä minun elämäntapani on?
Mutta tuo on vegaanisuuden määritelmä. Kärsimyksen vähentäminen kaikilla käytännöllisesti mahdollisilla toteuttavissa olevilla keinoilla. Ja onko muna lihaa? Tai voi? Tai kerma? Maito?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina oon avannut ikkunat jotta pääsee ulos. Myös sisälle tulleet hyönteiset metsästän lasiin ja vien ulos. Ei oo hankalaa kun koti on minimalistinen ja konmaritettu ja vie max. pari minuuttia.
t. vegaani
Miten sä avaat sellaisen olohuoneen ison ikkunan?
apNiistä avausreijistä ikkunanavaajalla tietenkin.
Niin no tietenkin. Monilla on ikkunalla paljon kasveja tai jokin korkeampi lipasto, onpa kiva sitten siirrellä niitä, koska on vegaani.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMinä olen vegaani, kun en tykkää lihasta. Ei minua kiinnosta paskan vertaa eläimet ja niiden kärsimykset. Mikä sinä olet sanomaan mikä minun elämäntapani on?
Mutta tuo on vegaanisuuden määritelmä. Kärsimyksen vähentäminen kaikilla käytännöllisesti mahdollisilla toteuttavissa olevilla keinoilla. Ja onko muna lihaa? Tai voi? Tai kerma? Maito?
ap
Miksi sinä uskot jotain vegaaniliiton propagandaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMiksi sinä uskot jotain vegaaniliiton propagandaa?
No siis vegaanius on määriteltävä jollain lailla, ja tuo on se määritelmä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole vegaani mutta olen silti avannut ison ikkunan kun kärpäsraukka pörräsi siellä välissä.
Niin, vegaaninhan ois pakko tehdä noin. Muuten ei olis vegaani.
ap
Höpö höpö, yritä edes keksiä jotain järkevämpää sanottavaa. Missä sanotaan, että vegaanin kuuluu yrittää pelastaa jokainen hyönteinen elämälle? Eikö sinulla ole parempaa tekemistä, kuin yrittää mollata ihmisiä, jotka ei halua syödä lihaa tai ihmisiä, jotka haluaa, että eläimilläkin olisi hyvä olla, ilman, että niiden täytyy syntyä "tuotantoeläimeksi" (mikä sanahirviö) ja kärsiä koko lyhyt elämänsä ja päätyä jo 5-6kk ikäisenä ihmisen lautaselle. Broileri jo 5 viikkoisena. En ole itsekään vegaani, mutta arvostan jokaista joka on . Todella mahtavaa toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit valita olla uskomatta siihen, mutta mä uskon, että se määritellään noin ja se on minusta hyvä määritelmä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole vegaani mutta olen silti avannut ison ikkunan kun kärpäsraukka pörräsi siellä välissä.
Niin, vegaaninhan ois pakko tehdä noin. Muuten ei olis vegaani.
apHöpö höpö, yritä edes keksiä jotain järkevämpää sanottavaa. Missä sanotaan, että vegaanin kuuluu yrittää pelastaa jokainen hyönteinen elämälle? Eikö sinulla ole parempaa tekemistä, kuin yrittää mollata ihmisiä, jotka ei halua syödä lihaa tai ihmisiä, jotka haluaa, että eläimilläkin olisi hyvä olla, ilman, että niiden täytyy syntyä "tuotantoeläimeksi" (mikä sanahirviö) ja kärsiä koko lyhyt elämänsä ja päätyä jo 5-6kk ikäisenä ihmisen lautaselle. Broileri jo 5 viikkoisena. En ole itsekään vegaani, mutta arvostan jokaista joka on . Todella mahtavaa toimintaa.
Minusta se on kärsimyksen tuottamista eläimelle, että saadaksesi elää lämpöisessä kodissa, jossa on kaksinkertaiset lasit kärpäsiä kuolee vain koska et viitsi päästää niitä pois ikkunan väleistä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö niitä kärpäsiä. Oliko vielä muuta, jota halusit tietää?
t. vegaani
Katsot niiden kuolevan?
ap
En katso.
t. vegaani
Vierailija kirjoitti:
Minua jaksaa aina ihmetyttää se, että jotakin ärsyttää se, että joku ei syö esim lihaa. Eikö tämän lihansyöjän pitäisi vain olla iloinen siitä, että joku toinen ei syö sitä lihaa ja hän saa syödä senkin lihan? lihansyöjien nimenomaan kannattaa kannustaa kaikkia muita kasvissyöjiksi/vegaaneiksi, niin lihaa jää jeille itselleen enemmän. Sama viinan juomisessa. kavereita yritetään aina kovasti painostaa juomaan. Eikö sille juovalle olisi parempi, että muut ei juo ja saa itse juoda enemmän? Vai kolkuttaako omatunto, kun tietää ettei tee ihan oikein ja yrittääsaada muut tekemään samaa pahaa?
Sillä ei ole mitään väliä, että jääkö sitä lihaa mulle enemmän toisen vegaaniudesta johtuen jos se vegaani ei osta sitä lihaa ja tuo meikäläiselle ilmaiseksi. Ei se siellä kaupan hyllyllä tuo mulle yhtään sen enempää syötävää. Olet nyt täysin rinnastanut tämän johonkin grillaus saunailta tilaisuuteen missä toisten lihan syömättömyydellä ja viinan juomattomuudella saataisiin lisää juotavaa ja syötävää jollekkin toiselle. Ja kyllä meikäläinen on ihan puolesta onnellinen jos joku jaksaa alkaa siihen vegaani pelleilyyn, tuppaa vaan yleensä menemään niin että vegaanit tuputtavat sitä paskajuttuaan kuin ääriuskovaiset sitä lastensatuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. vegaani
Katsot niiden kuolevan?
apEn katso.
t. vegaani
Mutta annat niiden kuitenkin kuolla ikkunan väliin?
Vai vapautat?
ap
Vegaanius on varmaan ihan paras mahdollinen elämisen muoto. Arvostan kaikkia, jotka siihen pystyy. Mutta en kyllä ymmärrä aloittajan pointtia. Mitä tekemistä on kärpäsellä ikkunan välissä ja vegaanilla? ja miksi juuri vegaanin pitäisi se kärpänen pelastaa, mutta ei lihansyöjän? Eikö olisi järkevämpää, että lihansyöjä sen sieltä ottaisi ja söisi. Lihaa kai se kärpänenkin on? mitä eroa, syötkö kärpasen vai possuraukan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kysyn edelleen, millä oikeudella sinä määrittelet minua ? Ethän edes tunne minua?
Vierailija kirjoitti:
Vegaanius on varmaan ihan paras mahdollinen elämisen muoto. Arvostan kaikkia, jotka siihen pystyy. Mutta en kyllä ymmärrä aloittajan pointtia. Mitä tekemistä on kärpäsellä ikkunan välissä ja vegaanilla? ja miksi juuri vegaanin pitäisi se kärpänen pelastaa, mutta ei lihansyöjän? Eikö olisi järkevämpää, että lihansyöjä sen sieltä ottaisi ja söisi. Lihaa kai se kärpänenkin on? mitä eroa, syötkö kärpasen vai possuraukan?
Vegaanin kuuluisi välittää myös sen kärpäsen elämästä, ettei se kärsi hänen mukavuudenhalustaan. Jos kerran vegaani ei syö myöskään ei-hedelmöittyneitä kananmunia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apKysyn edelleen, millä oikeudella sinä määrittelet minua ? Ethän edes tunne minua?
Puhuin vegaanisuudesta, en sinusta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. vegaani
Katsot niiden kuolevan?
apEn katso.
t. vegaani
Vai vapautat?
ap
Siinäpä sulle pohdittavaa sunnuntain ratoksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. vegaani
Katsot niiden kuolevan?
apEn katso.
t. vegaani
Vai vapautat?
apSiinäpä sulle pohdittavaa sunnuntain ratoksi :D
En pyytänyt sinua vastaamaan aloitukseen, jos ei sulla ole siihen mitään sanottavaa.
ap
Jos astuu lwhtokotilon päölle, varmistatteko, että varmasti kuoli eikä jää kitumaan?
Ärsyttävää, kun pihallamme on valtavasti lehtokotiloita ja niitä pienimpiä on mahdoton havaita. Siksi kuuluu koko ajan raks raks, kun astuu päälle.