Vegaanit! Miten elätte ikkunoitten välissä lentävien kärpästen kohtalon kanssa?
Nyt ne vegaanit tunnustamaan, jaksavatko aukaista isoja ikkunoita, jotka näette kärpäsiä niiden lasien välissä. Hankaloitatteko elämää aukomalla pokia niin, ettei yksikään kärpänen kuole?
Kommentit (143)
Täällä missä mä asun, on. En ole asunnon omistaja, enkä kärsi kylmää, niin miksi tiivistäisin?
ap
Mitä tekemistä tällä on vegaanisuuden kanssa?
No eipä ole tullut vastaan. Asun solussa ja huoneistossani on tasan yksi ikkuna... Varmaan avaisin ikkunan jos siitä ei olisi hirveästi vaivaa
Vierailija kirjoitti:
Täällä missä mä asun, on. En ole asunnon omistaja, enkä kärsi kylmää, niin miksi tiivistäisin?
ap
No se on hyvä luoja sinun asiasi mitä ikkunoillesi teet tai olet tekemättä. Ota ne vaikka kokonaan pois jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vegaanisuus on elämäntapa, jossa omilla valinnoilla pyritään minimoimaan eläinten kärsimys.
ap
Onko kärpäsen munat vegaaniravintoa?
Mä en ole vegaani mutta olen silti avannut ison ikkunan kun kärpäsraukka pörräsi siellä välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apNo se on hyvä luoja sinun asiasi mitä ikkunoillesi teet tai olet tekemättä. Ota ne vaikka kokonaan pois jos siltä tuntuu.
No miksi sitten joku neuvoi, että ne kannattaa tiivistää?
ap
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole vegaani mutta olen silti avannut ison ikkunan kun kärpäsraukka pörräsi siellä välissä.
Niin, vegaaninhan ois pakko tehdä noin. Muuten ei olis vegaani.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaanisuus on elämäntapa, jossa omilla valinnoilla pyritään minimoimaan eläinten kärsimys.
ap
lähde?
En syö niitä kärpäsiä. Oliko vielä muuta, jota halusit tietää?
t. vegaani
Veganism is a way of living which seeks to exclude, as far as is possible and practicable, all forms of exploitation of, and cruelty to, animals for food, clothing or any other purpose.
ap
Minua jaksaa aina ihmetyttää se, että jotakin ärsyttää se, että joku ei syö esim lihaa. Eikö tämän lihansyöjän pitäisi vain olla iloinen siitä, että joku toinen ei syö sitä lihaa ja hän saa syödä senkin lihan? lihansyöjien nimenomaan kannattaa kannustaa kaikkia muita kasvissyöjiksi/vegaaneiksi, niin lihaa jää jeille itselleen enemmän. Sama viinan juomisessa. kavereita yritetään aina kovasti painostaa juomaan. Eikö sille juovalle olisi parempi, että muut ei juo ja saa itse juoda enemmän? Vai kolkuttaako omatunto, kun tietää ettei tee ihan oikein ja yrittääsaada muut tekemään samaa pahaa?
Vierailija kirjoitti:
En syö niitä kärpäsiä. Oliko vielä muuta, jota halusit tietää?
t. vegaani
Katsot niiden kuolevan?
ap
Vierailija kirjoitti:
Minua jaksaa aina ihmetyttää se, että jotakin ärsyttää se, että joku ei syö esim lihaa. Eikö tämän lihansyöjän pitäisi vain olla iloinen siitä, että joku toinen ei syö sitä lihaa ja hän saa syödä senkin lihan? lihansyöjien nimenomaan kannattaa kannustaa kaikkia muita kasvissyöjiksi/vegaaneiksi, niin lihaa jää jeille itselleen enemmän. Sama viinan juomisessa. kavereita yritetään aina kovasti painostaa juomaan. Eikö sille juovalle olisi parempi, että muut ei juo ja saa itse juoda enemmän? Vai kolkuttaako omatunto, kun tietää ettei tee ihan oikein ja yrittääsaada muut tekemään samaa pahaa?
Hassua kun mainitset, sillä useimmiten vegaanit ovat niitä jotka nyrpistelevät toisten ruokavalinnoille. Jos muut syövät lihaa niin sinulle jää enemmän salaattia. Yksinkertaista?
Aina oon avannut ikkunat jotta pääsee ulos. Myös sisälle tulleet hyönteiset metsästän lasiin ja vien ulos. Ei oo hankalaa kun koti on minimalistinen ja konmaritettu ja vie max. pari minuuttia.
t. vegaani
En koskaan tapa hyönteisiä eli avaan ikkunat ja päästän ulos. Samoin sisälle tulevat hyönteiset otan juomalasilla kiinni, paperi ikkunan ja lsin väliin, ja kannan ulos ja vapautan ulkona. Kunnioitan kaikkea elämää koska olen sikhi, varon jopa tallomasts muurahaisia. Hyönteisen elämä itseisarvona on yhtä tärkeä kuin ihmisen. Tämän monet tulkitsee väärin mutta sillä tarkoitetaan että kaikki on yhtä, ja elämän ilmentyminen on kaikissa muodoissaan sitä samaa arvokasta elämää. N43
Vierailija kirjoitti:
Aina oon avannut ikkunat jotta pääsee ulos. Myös sisälle tulleet hyönteiset metsästän lasiin ja vien ulos. Ei oo hankalaa kun koti on minimalistinen ja konmaritettu ja vie max. pari minuuttia.
t. vegaani
Miten sä avaat sellaisen olohuoneen ison ikkunan?
ap
Miksi niitä kärpäsiä olisi ikkunoiden välissä? Kannattaa panostaa tiiviimpiin ikkunapokiin.