Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen eroon liian pitkään viipyvistä vieraista?

Vierailija
22.04.2018 |

Jotkut vieraat tulevat kylään, mutteivat haluaisi millään lähteä pois. Minulla ei ole aikaa eikä kiinnostusta koko päivän kestäville yllätysvierailuille. Miten pääsen liian pitkään viipyvistä kylävieraista eroon ajallaan ilman, että välit täysin menevät? En jaksa tätä!

Olen yrittänyt vaikka mitä, mutta aina on yhtä hankalaa päästä näistä tietyistä vieraista eroon. Päällimmäinen tunne vierailun jälkeen onkin yleensä pelkkä väsymys ja koulutus siitä, että kaikki omat suunnitelmat menevät ihan uusiksi, jos nämä ihmiset sattuvat kylään "poikkeamaan".

Ennakkoon sovituista lähtöajoistakaan he eivät haluaisi pitää kiinni, jos sellaisia yrittää asettaa kyläilyn ehdoksi.

Kommentit (1168)

Vierailija
121/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita Charles Aznavourin musiikkia

Vierailija
122/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tarpeeks luotettavia vieraita niin lähet vaan ite menemään :D

Tämä ei ole mikään todellinen ratkaisu. En halua, että vieraat ovat meillä tuntitolkulla. Haluan päästä yksin rauhoittumaan, kun palaan kotiin hoidettuani ensin asioita.

Kannattaa sairastaa migreeniä. Jokainen osaa näyttää hyvin sairaalta ja kärsivältä, jos on tarvis karkottaa ei-toivotut vieraat jo ovelta.

Vieraat eivät ole lähteneet, jos olen yrittänyt vedota päänsärkyyn ja väsymykseen päästäkseni nukkumaan. Jäivät toiseen huoneeseen seurustelemaan keskenään.

Migreenipotilas voi vaatia täydellistä hiljaisuutta ja pimeyttä. Valot pois koko kämpästä ja surkeaa valitusta, jos pienikin ääni lähtee vieraasta.

Periaatteessa nokkela idea, mutta vähän vierastan tätä ajatusta keksittyjen sairauksien esittämisestä. Tässä pitäisi niin loogisesti muistaa pitää tarina samana kautta linjan. En ole hirveän hyvä tällaisissa jutuissa.

Äärimmäisissä tilanteissa voi käyttää äärimmäisiä keinoja. Minulle tämä kuulostaa mukavammalta toteutuksen kannalta kuin äänekkään ripulin esittäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita Charles Aznavourin musiikkia

Ei toimi - jäisin väkisin yöksi.

Vierailija
124/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa katsomaan ennen kun lähdette, miten kiva maisema täältä näkyy.

Vierailija
125/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän vielä kahvit, ennen kun lähdette siis lähtökahvit

Vierailija
126/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein vieraille riittää, kun nousee itse seisomaan ja alkaa puuhata vaikka sitä kauppaan lähtöä.

Vierailija
127/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kerran mun kaveri sanoi näin: " katsonko sulle bussiaikataulut?"

Kello tuli neljä ja se pelkäs että mies ehtii tulla kotiin.

Kerran se sitten olikin jo ajamassa pihaan.

Vierailija
128/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elekieli. Kun vieraiden pitäis itse hipsiä naulakolle ja eteiseen, mitä jos itse menisi eteistä kohti?

Tajuaisko vieraat?

Vierailija
129/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen veli oli tällainen. Tuli monesti iltakuudelta soittelemaan ovikelloa, suunnisti ekana vessaan ja siitä jääkaapille juotavaa hakemaan, lopulta tipahti sohvalle ja otti kaukosäätimen haltuunsa.

Alkuun ajattelin että ok, veljekset tykkää viettää aikaa keskenään. Sitten alkoi v***ttaa, kun vierailut venyivätkin johonkin klo 23 asti. Sitten vasta v***ttikin, kun näitä vierailuja alkoi olemaan useamman kerran viikossa.

Silloin pienten lastemme iltarutiinit jäivät kokonaan minun harteilleni ja parisuhdekin alkoi kärsimään, koska kahdenkeskistä aikaa ei yksinkertaisesti enää ollut. "Parhaalla" viikolla veli tuli viidesti istumaan meille.

Lopulta mieheni sanoi veljelleen suoraan, aiempien vihjailujen sijaan, että nyt on kyllä aika lähteä ja että on ok, jos veli vaikka kerran viikossa tulee käymään, oma rauha olisi kuitenkin tärkeää. Veli ymmärsi tämänkin nurinpäin ja ehdotti, että minä ja lapset menisimme vaikka kolmesti viikossa veljen vaimon ja lasten luo, jotta miehelläni olisi omaa rauhaa.

Veli piti lähes työntää ulos, ja jälkeen päin hän on itkenyt koko suvulle, kuinka hänet heitettiin pellolle,eikä veli ole enää perheihminen. Jaa, kun omalle perheelleen halusi aikaa?

Sori pitkä purkaus, vieläkin ärsyttää.

Vierailija
130/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin ystävällisesti, että nyt on aika lähteä. Samalla sanoisin lapsille, että nyt on aika lähteä kotiin, tulkaa pukemaan. Pukisin lapset, työntäisin ulos. Auttaisin aikuisille takin päälle ja keräisin tavarat. Samaan aikaan juttelisin, että olemme menossa nukkumaan ja rauhalliset illat ovat kivoja. Torppaisin kaikki yritykset vetkutella ja suuntaisin kaikki puheenaiheet lähtöön.

Vierailija
131/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen veli oli tällainen. Tuli monesti iltakuudelta soittelemaan ovikelloa, suunnisti ekana vessaan ja siitä jääkaapille juotavaa hakemaan, lopulta tipahti sohvalle ja otti kaukosäätimen haltuunsa.

Alkuun ajattelin että ok, veljekset tykkää viettää aikaa keskenään. Sitten alkoi v***ttaa, kun vierailut venyivätkin johonkin klo 23 asti. Sitten vasta v***ttikin, kun näitä vierailuja alkoi olemaan useamman kerran viikossa.

Silloin pienten lastemme iltarutiinit jäivät kokonaan minun harteilleni ja parisuhdekin alkoi kärsimään, koska kahdenkeskistä aikaa ei yksinkertaisesti enää ollut. "Parhaalla" viikolla veli tuli viidesti istumaan meille.

Lopulta mieheni sanoi veljelleen suoraan, aiempien vihjailujen sijaan, että nyt on kyllä aika lähteä ja että on ok, jos veli vaikka kerran viikossa tulee käymään, oma rauha olisi kuitenkin tärkeää. Veli ymmärsi tämänkin nurinpäin ja ehdotti, että minä ja lapset menisimme vaikka kolmesti viikossa veljen vaimon ja lasten luo, jotta miehelläni olisi omaa rauhaa.

Veli piti lähes työntää ulos, ja jälkeen päin hän on itkenyt koko suvulle, kuinka hänet heitettiin pellolle,eikä veli ole enää perheihminen. Jaa, kun omalle perheelleen halusi aikaa?

Ihan käsittämätöntä menoa! Onneksi miehesi sai kuitenkin suunsa auki. Eihän tuollaisesta tule yhtään mitään. Ilmeisesti miehen veli sitten kaipasi vain lepoa omasta perheestään tuon kertomuksesi perusteella?

Vierailija
132/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ULOOOOOOOOOOOOOOOS!!!!!!"

Vierailija
133/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on, kun ne "kyläluudat" aina ovat kauheita pummeja?

Vierailija
134/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, itse varmaan olen yleensä tuollainen vieras. Eikö muka olisi tökeröä vieraan lähteä sillä sekunilla, kun emäntä vihjaa ensimmäisen kerran lähdöstä? Minusta on vaikeaa vaan lähteä pois kylästä, koska viihdyn ystävieni luona ja itse ainakin tulen tosi surulliseksi aina omien vieraideni lähtiessä pois. Toivon omien ystävieni suhtautuvan pitkiin vierailuihin samalla tavalla kuin minä eikä tällä teidän tyylillä.. Kai omat ystäväni sanoisivat suoraan, että vierailen liian pitkään jos tuntevat oikeasti niin? :/

Siinä vaiheessa, kun emäntä alkaa vihjailla lähdöstä, olet jo viipynyt liian pitkään. Itse lähtisin aika lailla välittömästi, jos saisin tällaisen vihjauksen, ja nolottaisi vielä, että viivyin liian kauan.

Vierailija
135/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kerran mun kaveri sanoi näin: " katsonko sulle bussiaikataulut?"

Kello tuli neljä ja se pelkäs että mies ehtii tulla kotiin.

Kerran se sitten olikin jo ajamassa pihaan.

Sinun ja "kaverisi" suhde on taitaa olla erilainen kuin minun suhteeni sukulaisiin, jos pois on pitänyt ehtiä kiireellä ennen kaverin miehen saapumista kotiin. Joka tapauksessa, olen itsekin joutunut katselemaan toisille bussien aikatauluja, kun oma-aloitteisesta lähtemisestä ei ole vaikuttanut tulevan yhtään mitään. Kun olen ehdottanut lähtöä seuraavalla bussilla, niin sitä on usein yritetty venyttää vielä kyselemällä, että miten busseja menisi tunnin päästä jne.

Vierailija
136/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan käsittämätöntä menoa! Onneksi miehesi sai kuitenkin suunsa auki. Eihän tuollaisesta tule yhtään mitään. Ilmeisesti miehen veli sitten kaipasi vain lepoa omasta perheestään tuon kertomuksesi perusteella?

Ovat nyttemmin eronneet, eli näin taisi olla. Veli ei tosin vieläkään puhu meille, koska olimme hänelle ilkeitä. Eli suoraan sanomalla takiaisvieraista pääsee eroon, mahdollisesti ihan kokonaan.

Vierailija
137/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elekieli. Kun vieraiden pitäis itse hipsiä naulakolle ja eteiseen, mitä jos itse menisi eteistä kohti?

Tajuaisko vieraat?

Eivät tajua. Jäisivät sohvalle ja jatkaisivat keskustelua sieltä käsin huudellen.

Vierailija
138/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikin ketjussa on haukkunut APn tossukaksi/epäkohteliaaksi, ja samaan hengenvetoon ehdottanut äärimmäisen epäkohteliasta ratkaisua tilanteeseen. Harvemmin asiat hoituu ihan niin mustavalkoisesti, että vain töksäytät vieraillesi että jos he voisivat jo suksia v....tuun, ja seuraavana päivänä tavataan ja jutustellaan taas sovinnaisesti kuten aina. Koska kyseessä ei ole vain tämä yksi vierailu. APn, kuten monen muunkin samassa tilanteessa olevan on ajateltava myös sitä tulevaisuutta. Sietääkö hetkellistä epämukavuutta ja etsiä siihen jokin apu ajan kanssa, vaiko katkaista vierailu kerrallaan välit kaikkiin ystäviin ja sukulaisiin. Oma kokemus aiheesta on, että kun yhdelle porukalle erehtyy töksäyttämään, paha pistetään kiertämään, ja hyvin pian on k-pään maine hankittuna, periaattessa ilman omaa syytä.

Vierailija
139/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sano että just kun oltiin melkeen pääsemässä siittä syyhyongelmasta alko se täiongelma. Pitääköhän sohvatkin käyttää pakkasessa kun ovat muksut siinä koko päivän leikkineet kampaajaa.

Kiitos illan nauruista :D Tää ois takuuvarma keino!

Vierailija
140/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, itse varmaan olen yleensä tuollainen vieras. Eikö muka olisi tökeröä vieraan lähteä sillä sekunilla, kun emäntä vihjaa ensimmäisen kerran lähdöstä? Minusta on vaikeaa vaan lähteä pois kylästä, koska viihdyn ystävieni luona ja itse ainakin tulen tosi surulliseksi aina omien vieraideni lähtiessä pois. Toivon omien ystävieni suhtautuvan pitkiin vierailuihin samalla tavalla kuin minä eikä tällä teidän tyylillä.. Kai omat ystäväni sanoisivat suoraan, että vierailen liian pitkään jos tuntevat oikeasti niin? :/

Jos emäntä joutuu vihjaamaan lähdöstä, on vierailuaika ylitetty jo aikaa sitten!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme