Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen eroon liian pitkään viipyvistä vieraista?

Vierailija
22.04.2018 |

Jotkut vieraat tulevat kylään, mutteivat haluaisi millään lähteä pois. Minulla ei ole aikaa eikä kiinnostusta koko päivän kestäville yllätysvierailuille. Miten pääsen liian pitkään viipyvistä kylävieraista eroon ajallaan ilman, että välit täysin menevät? En jaksa tätä!

Olen yrittänyt vaikka mitä, mutta aina on yhtä hankalaa päästä näistä tietyistä vieraista eroon. Päällimmäinen tunne vierailun jälkeen onkin yleensä pelkkä väsymys ja koulutus siitä, että kaikki omat suunnitelmat menevät ihan uusiksi, jos nämä ihmiset sattuvat kylään "poikkeamaan".

Ennakkoon sovituista lähtöajoistakaan he eivät haluaisi pitää kiinni, jos sellaisia yrittää asettaa kyläilyn ehdoksi.

Kommentit (1168)

Vierailija
81/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kylässä on vaikka pariskunta, joista toinen mies niin vähennä vaatteita ja olet vaikka bikinien yläosa päällä ja istut miehen viereen ja kikattelet sen joka jutulle. Yleensä nainen ei kestä katella ja haluaa lähteä.

Vierailija
82/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto tommoset vieraat ärsyttäviä 😡 mikähä ihme siinä on että jotkut olettaa että on ok koko päiväks jäädä vierailulle.

Itseä ärsytti hirveästi kun ennen tuli yksi tuttu kylään töitteni jälkeen, muuten ei ongelmaa mutta oli melkein nukkumaanmenoon asti enne ku tajus lähtee 🙄 olin vihjailu pitkään ja lopulta olin kuin se tyyppi ois ollu ilmaa mutta ei silti sytyttänyt sillä. Kaiken huipuks piti yöllä mennä saattaa paikallisbussin kyytiin kun oli niiin paljon "tärkeää"(ei todellakaan ollu) asiaa......

Oon varmaan hirvee ja itsekäs kun pidän omaa aikaa arvossa, en vaan osaa rentoutuu ja levätä jos muita ihmisii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vieraat tulevat kylään, mutteivat haluaisi millään lähteä pois. Minulla ei ole aikaa eikä kiinnostusta koko päivän kestäville yllätysvierailuille. Miten pääsen liian pitkään viipyvistä kylävieraista eroon ajallaan ilman, että välit täysin menevät? En jaksa tätä!

Olen yrittänyt vaikka mitä, mutta aina on yhtä hankalaa päästä näistä tietyistä vieraista eroon. Päällimmäinen tunne vierailun jälkeen onkin yleensä pelkkä väsymys ja koulutus siitä, että kaikki omat suunnitelmat menevät ihan uusiksi, jos nämä ihmiset sattuvat kylään "poikkeamaan".

Ennakkoon sovituista lähtöajoistakaan he eivät haluaisi pitää kiinni, jos sellaisia yrittää asettaa kyläilyn ehdoksi.

Aloittajalta pelkkää selkärangattomuutta. Asia pitää kohteliaasti, ystävälliseti mutta päättäväisesti kertoa, milloin on aika lähteä. Jos sovittu aika venyy vähääkään, minä sanoisin vieraille että sovittu aika on kulunut umpeen ja nyt pitää lähteä. Jos ei vieläkään tapahdu mitään, sanoisin että oliko asiassa jotain mitä ei ymmärretty, vai pitääkö soittaa poliisi poistamaan teidät asunnosta. Jos joku loukkaantuu, se ei ole minun ongelmani, sillä vieraat ovat niitä rikkureita, en minä. Kun olet jämäkkä ja selvästi ilmioitat tahtosi, sitä myös aletaan kunnioittaa. Vässykkää ei kunnioita kukaan.

Vierailija
84/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se 3 tuntia on täynnä aloitan puhumaan kotiinlähdöstä,

Miksi kotiinlähdöstä pitää alkaa puhua? Kokoa perheesi ja kiitä vierailusta, ja suoraan ovesta ulos.

Jep, näin teen nykyään 👍

Ilmeisesti loukkaantuvat tästä? Ennen yritin saada suostumuksen sillä ”jahas, voisi lähteä kotiinpäin” jolloin normaalisti vastaaan ”kiva kun kävitte, pitääpä kahvitella taas pian!” niin nämä aloittaa sen panttivankidraaman ”eihän kellokaan ole kuin../pitäis käydä katsomassa onko../ei nyt vielä, laitetaan sauna päälle!”

Nykyään se on jämäkkä kiitos ja ulko-ovea kohti.

Heh hyvä tuo panttivankidraama 😂 itsellä kokemusta tuosta, yhen kaverin luota ei pääse ikinä lähtemään kun haluaa vaan aina pari tuntia myöhässä... "..voitko olla vähän pitempään, kunnes mies tulee kotiin..." "lähetkö mun kaa kaupassa käymään pikasesti..." "keitän kahvia juotko? Ja iltapalaa!"... tuon tapaista AINA kun suunnittelen kotiinlähtöä :( (useampi kilometri kotiin...) ärsyttävää ja väsyttävää, kaveri työtön niin ei tarvitse seuraavana aamuna nousta niin varmaan sen takia ei oikein ymmärrä rajoja mitä vierailuissa jne on. Yöt valvoo ja aamut nukkuu kun itsellä päinvastainen rytmi /:

Vierailija
85/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipahan tästä ketjusta mieleen, kun oltiin aikoinaan leirikoulussa Lapissa. Mentiin luokan kanssa tutustumaan läheiselle porotilalle, jonka jälkeen meillä piti olla iltapala ja disco majapaikassa. Se mies kertakaikkiaan puhui paljon ja todella pitkään. Opettaja ja vanhemmat katsoivat toisia jo ulkona siihen malliin, että olisi aika lähteä, mutta juttu ei ota loppuakseen. Vihdoin pääsimme bussiin asti ja sitten yhtäkkiä se mies tuli vielä sinnekin jatkamaan juttuja. Disco peruttiin ja iltapalaltakin myöhästyttiin. Jälkeenpäin tajunnut, että se mies taisi vain olla tosi yksinäinen. 

Vierailija
86/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun kävitte, otetaan uusiks!

Hyvää kotimatkaa!

Vierailija
87/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikka kirjoitti:

Jos vieraat eivät lapsiperheestä suostu lähtemään, niin kysykää heiltä onko heillä mitään menoa just nyt ja kun luultavasti ei ole, niin sano, että 'kiva juttu, olen jo pitkään halunut mennä katsomaan yhden leffan/lenkille/lähteä viihteelle/viettää laatuaikaa puolison kanssa... olkaat kuin kotonanne tulen kympiltä takas, laittakaa ipanat maate... eiköhän kyläilyhalut karise. Lapset voi jo etukäteen ohjeistaa, että vanhemmat saattavat piiahtaa jossain jos tulee vieraita.

Tämä! Aivan loistava idea! Kiitos vinkistä! 😘

Vierailija
88/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kylässä on vaikka pariskunta, joista toinen mies niin vähennä vaatteita ja olet vaikka bikinien yläosa päällä ja istut miehen viereen ja kikattelet sen joka jutulle. Yleensä nainen ei kestä katella ja haluaa lähteä.

Menee jo turhan levottomaksi seurusteluksi omaan makuun. Sukulaiset eivät ole maailman helpoimpia ihmisiä, mutta tätä konstia heidän häätämisekseen en ole valmis kokeilemaan. Näin outoa menoa omassa suvussa ei sentään kenenkään onneksi ole.

Vierailija
89/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuollaiset ihmiset ihan normaaliälyisiä muuten?

Vierailija
90/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätysvierailut on mielestäni muutenkin tänä päivänä aika epäkohteliaita. Eipä se nyt paljoa vaadi soittaa tai laittaa viestiä, että sopiiko tulla. Itse elän aika sikamaisesti, joten tuskin edes päästäisin yllätysvieraita kotiiin. Jos päästäisin niin saattaisin vihjailla jostakin menosta, kuinka pitää mennä aikaisin nukkumaan tms. tai esim. opiskelut sinällään tällä hetkellä hyvä, kun aina on jotakin tekemistä, johon voi vedota. 

Jos mitkään vihjailut tai suoraan sanomiset omista meooista ei auta niin yksinkertaisesti lähtisin seurasta ja alkaisin tekemään omia juttuja. Olen sen verran nössö etten pysty suoraan sanomaan, että "lähtekää nyt." Pitäisin ainakin huolen etten näitä samoja ihmisiä päästäisi ikinä enää yllätysvierailulle. 

Tällä kotitöiden tekemisellä aikansa seurustelun jälkeen ei ole ollut mitään vaikutusta. Ei toimi vinkkinä, vaan vieraat vain sohvalla seuraavat tekemisiä silmä kovana ja välillä huutelevat jotain.

Vierailija
91/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalta pelkkää selkärangattomuutta. Asia pitää kohteliaasti, ystävälliseti mutta päättäväisesti kertoa, milloin on aika lähteä. Jos sovittu aika venyy vähääkään, minä sanoisin vieraille että sovittu aika on kulunut umpeen ja nyt pitää lähteä. Jos ei vieläkään tapahdu mitään, sanoisin että oliko asiassa jotain mitä ei ymmärretty, vai pitääkö soittaa poliisi poistamaan teidät asunnosta. Jos joku loukkaantuu, se ei ole minun ongelmani, sillä vieraat ovat niitä rikkureita, en minä. Kun olet jämäkkä ja selvästi ilmioitat tahtosi, sitä myös aletaan kunnioittaa. Vässykkää ei kunnioita kukaan.

Aloittajan tunne on ensisijaisesti suunnaton hämmennys noissa tilanteissa. On todella outo kokemus, kun vuorovaikutus ei toimi normaalilla tavalla. Ja ei, en ole ajatellut soittaa poliiseja hakemaan sukulaisiani, vaikken näihin ylipitkiin kyläilyihin olekaan tyytyväinen. Sekään ei ole ihan normaalia toimintaa hälyttää tuollaisiin juttuihin virkavaltaa avuksi.

Vierailija
92/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää. Sanoa. Suoraan. 

Vierailija
93/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuollaiset ihmiset ihan normaaliälyisiä muuten?

Kyllä, joissain asioissa jopa keskiarvon yläpuolella. Sosiaalinen älykkyys ei vain kuulu suvun vahvuuksiin.

Vierailija
94/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa niille ylikypsäksi paistetut pihvit.

Vierailija
95/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro jo vieraiden tullessa, että parin tunnin päästä olet lähdössä johonkin muualle. Teet selväksi että et ole koko päivää varannut.

Vierailija
96/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoa niille ylikypsäksi paistetut pihvit.

Aivan, täällähän joku oli tainnut päästä deitistään eroon tilaamalla ravintolassa pihvin kypsänä. Mietintämyssyn alle menee tämäkin idea! 😆

Vierailija
97/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän fiksumpien vieraiden kanssa toimii seisominen ja juttelun vähentäminen. Tosin tämä ei onnistu pahimpien junttien kanssa. Opin tämän isältäni jo lapsena, joka seurusteli kyllä vieraiden kanssa, mutta lopulta nousi seisomaan nojaillen johonkin hyllyyn ja enemmänkin enää myötäili vieraiden juttuja. Tuo seisominen saa vieraille alitajuisesti levottoman olon...

Vierailija
98/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidat iltatoimet, laitat lapset nukkumaan ja laitat itsellesi pyjaman. Sitten makkariin mennessä sano, että sammuttakaa valot lähtiessänne. Meillä tepsii. Eikä mitään tarjoiluja.

Vierailija
99/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän fiksumpien vieraiden kanssa toimii seisominen ja juttelun vähentäminen. Tosin tämä ei onnistu pahimpien junttien kanssa. Opin tämän isältäni jo lapsena, joka seurusteli kyllä vieraiden kanssa, mutta lopulta nousi seisomaan nojaillen johonkin hyllyyn ja enemmänkin enää myötäili vieraiden juttuja. Tuo seisominen saa vieraille alitajuisesti levottoman olon...

Kiinnostava ajatus! Tätä voisin testata.

Vierailija
100/1168 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ongelmaa ei ole.

Kun kutsun vieraita, olen valmistautunut ja toivon, että viipyisivät pitkään.

Jos pitäisi eroon päästä sanoisin olevani nyt (klo 01) VÄSYNYT.

Ei ole ongelmaa...koska en mitään kahvikestejä järjestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi