Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen eroon liian pitkään viipyvistä vieraista?

Vierailija
22.04.2018 |

Jotkut vieraat tulevat kylään, mutteivat haluaisi millään lähteä pois. Minulla ei ole aikaa eikä kiinnostusta koko päivän kestäville yllätysvierailuille. Miten pääsen liian pitkään viipyvistä kylävieraista eroon ajallaan ilman, että välit täysin menevät? En jaksa tätä!

Olen yrittänyt vaikka mitä, mutta aina on yhtä hankalaa päästä näistä tietyistä vieraista eroon. Päällimmäinen tunne vierailun jälkeen onkin yleensä pelkkä väsymys ja koulutus siitä, että kaikki omat suunnitelmat menevät ihan uusiksi, jos nämä ihmiset sattuvat kylään "poikkeamaan".

Ennakkoon sovituista lähtöajoistakaan he eivät haluaisi pitää kiinni, jos sellaisia yrittää asettaa kyläilyn ehdoksi.

Kommentit (1164)

Vierailija
1121/1164 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran oli yksi hyvänpäivän tuttu käymässä uudessa kotikaupungissani ja tavattiin kahvilla. Luulin että hänellä on ko. kaupungissa ystäviä, joiden luo hän on tullut, mutta eipäs ollutkaan. En päässyt hänestä eroon koko päivänä, iltana saati yönäkään vaikka käytin takuulla kaikki vihjausvarastot tyhjiin. Aamulla kun hän heräili luotani en jaksanut enää vaan sanoin tylysti, että en jaksa hoitaa aamupalahommia, osaat varmaan tästä junalle. Sitten hän lopulta lähti! Ja kyseessä ihan samaa sukupuolta oleva tuttu.

Tuohan on sinun inhottavuutta ja  kyvyttömyyttä nyt kysy miten olisit halunnut itseäsi kohdeltavan? Tuskin noin? Olisit varmaan halunnut suoraa kommunikaatiota vai? Asettukaa toisen asemaan aina ja sitten se onnistuu.

Mietin myös että tuossa on varmasti käynyt väärinkäsitys. Toinen oli ajatellut tulevansa yön yli vierailulle ja toinen oli ymmärtänyt että kyse on pikaisesta kahvittelusta. On varmaan karsea tunne olla vieraassa kaupungissa toisen ihmisen varassa ja yhtäkkiä tajuta ettei olekaan tervetullut vieras..

Kyllä. On varmasti ollut tosi inhottava olo vieraalla, kun aistii että ei ole tervetullut mutta toinen ei sano suoraan, vihjailee vain. Ja aamulla sitten yhtäkkiä heittää ulos ilman aamupalaa. Varmasti miettii, mitä ihmettä teki väärin. 

Voi miksi ihmiset eivät osaa puhua asioista? "Vihjausvarastot" käytetään tyhjiin ja sitten saadaan hermoromahdus kun vihjailu ei toimi. Eikö olisi helpompaa ja käytännöllisempää sanoa asia suoraan. Mikä siinä on niin vaikeaa ja millä tavalla vihjailu on parempi verrattuna suoraan sanomiseen? Jos se toimii, niin lopputulos on ihan sama kuin suoraan sanomisessa. Jos se ei toimi, niin miksi sitä sitten käytetään?

Vierailija
1122/1164 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiva esiin Raamattu ja virsikirja ja sano, että "rukoillaan nyt läksiäisiksi, jotta teidän matkanne olisi turvallinen".

..Ja lähdön kunniaksi pari virttä porukalla !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/1164 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan veljeni ensimmäisen naisen, nuukan. Sunnuntai-iltapäivisin tulivat yllättäen käymään eli ilmaisille iltapäiväkahveille.

Emme koskaan menneet yllätysvierailuille.

Vierailija
1124/1164 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkään viipyneitä vieraita ei pidä kutsua toiste.

Vierailija
1125/1164 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-appeni saattoi mennä nukkumaan jos hänen mielestään vieraat olivat viipyneet liian kauan. Kyllä ne sit yleensä tajus häipyä.

Mää en kestä sitä että kun vierailu on just päättymässä niin ei päästä ovenraosta pois tai itse lähtemään kun se s-tanan jaarittelu jatkuu vielä puoli tuntia. Joko lähdetään/mennään mut ei jäädä nutaamaan, prkl!

Vierailija
1126/1164 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUHUKAA, hyvät ihmiset. Oppikaa, ottakaa opiksenne, tunnistakaa ihmistyypit. Kertokaa etukäteen että teillä on rajallinen tapaamisaika muiden tehtävien takia. Tunnistakaa oma osuutenne ja kommunikoinnin haasteet. Elämässä voi jokainen kehittyä, jatkuvasti yhä vaan.

Vierailija
1127/1164 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ulos täältä!!! Auttaa aina. Ja kuningas fiilis sen sanottua. 

Vierailija
1128/1164 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu tuleeko kaukaa, onko sukulaisia vai ystäviä jne

Vierailija
1129/1164 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on eräs ystävä ja viihdyn hyvin siellä mutta aika rientää ja hän sanoo että pitää käydä kaupassa sitten ku lähdet. Siitä sitten sanon että ai kelloko jo noin paljon ja alan tekeen lähtöä. Asutaan suht lähekkäin ja oon välillä vaan tunnin ja saattaa sanoa että mihin sulla kiire.

Vierailija
1130/1164 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelua lukiessa mietin että siinä menee samalla koko kivan vierailun fiilis pois, jos pitää alkaa paimentamaan porukkaa pois. Pari kommenttia:

-"Ei me lähdetä minnekään" -Kyllä lähdette, ja valitettavasti tuollaisella käytöksellä ei ole enää tulemista toista kertaa.

-"En häiritse ketään" -Itse asiassa sillä hetkellä alkaisi kyseinen henkilö häiritsemään aika paljonkin, kun alkaa käyttämään väärin minun vieraanvaraisuuttani, eikä toista kertaa ole enää tulemista.

Vierailija
1131/1164 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea puhumaan itsemurhista ja niiden parhaista toteutustavoista.

Ps. Juna on paras, sitten köysi, sitten reisivaltimo

Vierailija
1132/1164 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla naapuri oli ollut jo  pitkän tovin kylässä. Kissani nousi käpälillään nojaten matalaan pöytään jossa oli kello. Katsoi kelloa ja naapuria vuorotellen. Naapuri huomasi asian ja totesi että kai tässä on jo aika lähteä kotiin. Kissa ei oikein pitänyt naapurista vaan yleensä häipyi jonnekin kun naapuri tuli kylään. Kyseisellä kerralla poikkeuksellisesti ilmaantui katsomaan kelloa ja naapuria :-)))

Vierailija
1133/1164 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita yöpuku päälle ja sano hyvää yötä. Nyt lukitaan ovet. 

Vierailija
1134/1164 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus 24-vuotiaana kaveri, joka oli tosi kiva ja mukavaa seuraa.

Hänellä oli 2 isoa koiraa.

Vaikka monta kertaa sovittiin, että soitetaan ennen seuraavaa tapaamista, hän oli poikkeuksetta yllättäen monta kertaa viikossa koiriensa kanssa ovikelloa pimputtamassa. Oli todella vaikeaa teeskennellä välillä, etten ole kotona. Jos päästin sisälle ja ilmoitin, että olen lähdössä paikkaan x, niin hän saattoi sanoa joko tulevansa mukaan tai jäävänsä odottamaan mun luokse, että palaan! Kyllä oli kiusallista, enkä tietenkään suostunut kumpaankaan.

Sama saattoi toistua vaikka heti seuraavana päivänä. Lopulta en nähnyt hänessä enää mitään mukavaa tämän kiusallisen tunkeilun takia, keksin aina jotain muuta tekemistä ja olin avaamatta ovea.

Puistattava tunkeilija.

Oliko Kati? Teki tuota samaa muillekin ja majoittui moneksi yöksi syömään jääkaapin tyhjäksi. Lähti vasta kun ajettiin pois. Siirtyi sitten seuraavaan kyläpaikkaan.

Vierailija
1135/1164 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa lähdevettä

Vierailija
1136/1164 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää sanoa suoraan, eikä kierrellä. Nyt teidän pitää lähteä kotiin. Voit sanoa lisäksi miksi, lähden kauppaan, lapset pitää laittaa nukkumaan, en jaksa enää vierailua, tulkaa uudestaan vaikka la klo 2.

Miksi kukaan menisi kylään yöllä kahdelta :"DDDDDD iđiooțti.

Vierailija
1137/1164 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikilla on netti, sitä kautta olisi hyvä sopia vierailut ja mahdollisesti kauanko siihen on varattavissa aikaa.

Itse tympiinnyin vieraaseen joka tuli tekemään tupatarkastusta, siivous/ tiptop ihminen kun oli ja on.

Vierailija
1138/1164 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Lähtevät sitten itellään muutaman päivän päästä.

Vierailija
1139/1164 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanotte itse silloin kun on kiusallinen tilanne lähteä kylästä. Joskus vihjannut että " joo pitäisi lähteä tästä jatkamaan ". Joillekkin tämä vinkki ei mene perille ja eivät päästä lähtemään vaan alkaa puhumaan lisää jotain

Vierailija
1140/1164 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kerran tätäkin että sanoin meillä olevan menoa tunnin kuluttua, niin vieraat jäi odottamaan että lähdetään kuulemma "samasta oviaukosta".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä