Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen eroon liian pitkään viipyvistä vieraista?

Vierailija
22.04.2018 |

Jotkut vieraat tulevat kylään, mutteivat haluaisi millään lähteä pois. Minulla ei ole aikaa eikä kiinnostusta koko päivän kestäville yllätysvierailuille. Miten pääsen liian pitkään viipyvistä kylävieraista eroon ajallaan ilman, että välit täysin menevät? En jaksa tätä!

Olen yrittänyt vaikka mitä, mutta aina on yhtä hankalaa päästä näistä tietyistä vieraista eroon. Päällimmäinen tunne vierailun jälkeen onkin yleensä pelkkä väsymys ja koulutus siitä, että kaikki omat suunnitelmat menevät ihan uusiksi, jos nämä ihmiset sattuvat kylään "poikkeamaan".

Ennakkoon sovituista lähtöajoistakaan he eivät haluaisi pitää kiinni, jos sellaisia yrittää asettaa kyläilyn ehdoksi.

Kommentit (1164)

981/1164 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala avaa ovea niille! Niin teen itse. Meni pari vuotta ennen kuin yksi kiusanhenki oppi etta yllatysvierailut EI ole ok.

Vierailija
982/1164 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mullakin näitä kavereita. Vaikka ihan suoraan sanoo jo kyläilyä sopiessa, että käy, mutta en voi valvoa myöhään, on huomenna tärkeä työjuttu, saa moneen kertaan sanoa, että oikeasti ilta loppuu nyt. Kun toinen vaan istuu ja jatkaa juttua, niin käsiksikö sitä pitäisi käydä? Aina saa suuttua ja sanoa, että NYT, mun on mentävä nukkumaan. Jos menisin vaan nukkumaan niin siihen sohvalle jäisi varmaan kaveri.

Eli ulos saan, mutta vierailuista (nykyään tosi harvoista!) jää aina huono mieli, kun pitää suuttua ja lähes huutaa. Hän ei ole moksiskaan. Olisi kiva tietää joltain, joka itse käyttäytyy näin, mitä oikein ajatellaan?

Toinen oli asiakas. Otti tavakseen maleksia montakin kertaa viikossa mun toimistolle kahviaikaan sanoen, että tuli juomaan mun seuraksi kahvit. Onneksi tuli korona ja etätyöt, sillä enhän mä voinut kieltäytyä juomasta hänen kanssaan, mutta teki kyllä monesti mieli huutaa, että etkö tajua, tämä on mun kahviTAUKO, siis tauko töistä ja sinä asiakas olet sitä työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1164 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa mullakin näitä kavereita. Vaikka ihan suoraan sanoo jo kyläilyä sopiessa, että käy, mutta en voi valvoa myöhään, on huomenna tärkeä työjuttu, saa moneen kertaan sanoa, että oikeasti ilta loppuu nyt. Kun toinen vaan istuu ja jatkaa juttua, niin käsiksikö sitä pitäisi käydä? Aina saa suuttua ja sanoa, että NYT, mun on mentävä nukkumaan. Jos menisin vaan nukkumaan niin siihen sohvalle jäisi varmaan kaveri.

Eli ulos saan, mutta vierailuista (nykyään tosi harvoista!) jää aina huono mieli, kun pitää suuttua ja lähes huutaa. Hän ei ole moksiskaan. Olisi kiva tietää joltain, joka itse käyttäytyy näin, mitä oikein ajatellaan?

Toinen oli asiakas. Otti tavakseen maleksia montakin kertaa viikossa mun toimistolle kahviaikaan sanoen, että tuli juomaan mun seuraksi kahvit. Onneksi tuli korona ja etätyöt, sillä enhän mä voinut kieltäytyä juomasta hänen kanssaan, mutta teki kyllä monesti mieli huutaa, että etkö tajua, tämä on mun kahviTAUKO, siis tauko töistä ja sinä asiakas olet sitä työtä.

Lisään tähän vielä, että asiakkaasta oli tosi vaikea päästä eroon kahvittelun lopuksi, ilmeisesti siinä kohtaa muisti asiakkaan statuksensa ja jaaritteli, vaikka mä sanoin, että mun tauko loppuu nyt, mentävä takaisin töihin niin ilmeisesti luuli, että koska olen asiakkaan seurassa, voin pitkittää taukoja. Ei se niin  mene.

Vierailija
984/1164 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nyt tota koiraa pitäis jo kait lähtä lenkittämään"

Jos omaat koiran niin toimii melkein joka kerta.

Ei muuten toimi, testattu on.

Vierailija
985/1164 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen eräs tapaus vuosien takaa. Naapuritalossa asuva tuttu juoppo mies tuli kysymään voiko soittaa poliisille luotani,(oli lankapuhelin vielä silloin), kun häntä ei lasketa kotiinsa. Ryyppykaverit olivat heittäneet hänet omasta kodistaan pihalle kun oli pyytänyt heitä lähtemään pois. Eivätkä avanneet ovea kun yritti sisään. Poliisit eivät tulleet. En tiedä koska kotiinsa pääsi mutta siis näinkin voi käydä.

Vierailija
986/1164 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini kerran kysyi:

moneltakohan vieraat ovat kotonaan, jos nyt lähtevät?

987/1164 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi merkintää yllätysvieraat ja ovat pitkään.

1. Kukaan ei tule yllätyksenä kylään tai ovea ei avata. 

2. Käsket heidät lähtemään ulos.

Vierailija
988/1164 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraita voi tavata ruokaravintoloissa. En pidä vieraista, koska joudun siivoamaan, passaamaan, kohtaamaan yksinäisyyden, kun he lähtevät. Parempi tavata ulkona ja olla siellä sen aikaa, kun jaksaa.

Kesällä voi lapsi perheiden kanssa tavata uimarannalla, jossa omat eväät mukana.

Meillä on tällainen 4 naisen porukka. Kokoonnuttiin vuoron perään jokaisen luo. Yhtäkkiä yksi ilmoitti omalla vuorollaan mennäänkö ravintolaan, kun hänellä ei ole aikaa hoitaa tarjoiluja. Lupasi maksaa laskun. Oltiin nähty jo 3 krt, nyt oli tämän yhden vuoro.

Hänen johdollaan tilattiin kaikille 3 ruokaa, alku-, pää ja jälkkäri. Laskusta sanoi tarjoilijalle laitetaan erikseen. Lasku tuli, kaivoin viestin, jossa sanottiin minä tarjoan. Kysyin tarjoilijalta miten tulkitset tämän. Me siinä katsottiin toisiamme ja sanoin mä en olisi ikinä tullut näin kalliiseen paikkaan, jos olisin tiennyt joudun itse maksamaan.

Tämä kutsuja sanoi hän tarkoitti meidän ei tarvitse maksaa hänen ruokaa, kun hän varasi pöydän.

Mä nauroin, annoin laskun hänelle, sanoin tarjoilijalle hän maksaa ja lähdin.

Nämä 2 muuta olivat maksaneet omansa. Mulla ei ollut varaa maksaa osuuttani ja olin syönyt vain halvimpia ruokia, viiniäkin join vain lasillisen.

Tämån jälkeen kokoonnuille 3 naisen kesken

Vierailija
989/1164 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on hyvin yksinkertainen vastaus. Sanoa vieraille suoraan, että haluan että sinä/te lähdetty nyt. Vierailu on päättynyt. Tuommoiset nurkissa pyörijät eivät ymmärrä mitään kiertoilmauksia. Pitää puhua suoraan.

Vierailija
990/1164 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös tekeytyä kipeäksi.

Koronan varjolla saat kyllä ulos porukan kun näyttelet kipeäksi tullutta.

Tai niin kova päänsärky että laitat kostean pyyhkeen otsalle ja ment hämärään honeeseen pitkälleen ja pyydät muita okemaan hiljaa.

Siivoamaan ryhtyminen on merkki siitä että nyt talonväellä on muuta tekemistä.

Tosin jos vieraat ei vaan ymmärrä lähteä vaan istuvat vaikka keskenään niin ei kai siihen muu tepsi kun sanoa suoraan, että anteeksi mutta eillä olis nyt aika paljon kaikkea puuhaa eikä ehdittäs nyt seurustelemaan jne....

Vierailija
991/1164 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on vuodelta 2018! Toivottavasti vieraat on jo lähteneet...

Vierailija
992/1164 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, että mihinkähän aikaan vieraat olisi kotona jos ne nyt lähtis. :-)

Vierailija
993/1164 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää vierailuista, yleensä keksin että meidän ( eli mun ja miehen ) pitää lähteä käymään, esim asioilla, kaupassa tms. Tuo keino on aina tepsinyt.

Jos vieraat viipyy vähänkin liian kauan niin väsyn jotenkin henkisesti.

Mä en itse viivy kyläpaikoissa koskaan kuin sen pakollisen punaisen minuutin kun ei ihan heti kehtaa lähteä pois.

Vierailija
994/1164 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä yksi tällainen ystävä,joka ei osaa lähteä kotiin kun on kylässä jossain.

Ei ymmärtänyt suoranaisia käskyjäkään,että nyt meen nukkumaan tai nyt lapset menee nukkumaan sun on pakko lähteä.

Mm. Seissyt eteisessä 2h tehden lähtöä yöllä puolen yön jälkeen(nukahdin seisaalteen seinää vasten kun ensin odotin kohteliaimmin,että lähtee lopulta menin nukkumaan)sanoo menevänsä saunaan totee,että se ei haittaa jos käydään perheen kesken saunassa kun hän voi odottaa.

Joskus sovin ennalta ajan vierailun päättyvän klo:17,koska piti päästä ajoissa nukkuun. Koetin ennakoida pitkän siirtymän niin lähti klo:23,kun olin sanonut ensin alottaen klo:16 eteenpäin että pitäis sen lähteä,koska pitäis päästä nukkuun. Lopulta sanoin 5min välein ja olin jopa eri huoneessa enkä puhunut mitään muuta.

Sanoin ko. ihmiselle asian suoraan avaten osiin myöhemmin ja selittäen mikä meni pieleen. Hänen näkemyksestään vaan viihtyy ystäviensä kanssa/ei ymmärtänyt yhtään ja loukkaantui tosi syvästi..et se ongelma tossa on,et vaikka asian sanoisi mitä kohteliaimmin niin vaikuttaa väleihin.

Itse oon ratkaissut ton,etten päästä häntä kyläilemään kovin usein niin helpompi sietää.

Yllätysvieraluja ei tule kun oon sanonut kaikille suoraan,etten tykkää yllätysvieraista. Meillä ovikellon sulake irti niin ei tartte tulla kenenkään soittamaan ovikelloa,puhelimellakin voi ilmoittaa jos on tulossa kylään. Sit puhelin aina äänettömällä niin voin vastaanottaa viestitulvan silloin kun ehdin/jaksan. Introvertti olen.

Vierailija
995/1164 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, tajusin juuri että olen todennäköisesti ollut tällainen liian kauan istuva vieras! En siis ajallisesti ole jäänyt kovinkaan pitkäksi aikaa, mutta jälkikäteen ajatellen olisi varmasti pitänyt ymmärtää jo sen vajaan jälkeen lähteä pois.

Meidät kutsuttiin synttärikahveille tosi yllättäen, toki mentiin. Kahvit juotiin ja jäätiin hetkeksi istumaan, vajaa tunti oltiin. Sitten rupesi emäntä kyselemään että pitääkö teidän jo mennä. Ja me idiootit vastattiin, että ei tässä ole mitään kiirettä. Todennäköisesti heillä oli muita suunnitelmia, ovat aika extempore ihmisiä.

Ollaan vain totuttu että joku 2-3 tuntia voidaan helpostikin olla kylässä puolin ja toisin ilman että on kiire mihinkään.

Vierailija
996/1164 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt lähden linkittämään koiran.

Ei mitään pitäisi ehkä jossain välissä kai tyypistä höpinää.

Jos kaverin joutuu heittämään ulos, en kutsu toiste.

Vierailija
997/1164 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt lähden linkittämään koiran.

Ei mitään pitäisi ehkä jossain välissä kai tyypistä höpinää.

Jos kaverin joutuu heittämään ulos, en kutsu toiste.

*lenkittämään 😁

Vierailija
998/1164 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku tuollainen  oikeasti pitkään viipyjä selittää miksi tekee niin, onko jotain mt ongelmaa kenties. Kukaan normaali ei toimi noin.

Vierailija
999/1164 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me yksinkertaisesti jouduttiin lopettamaan kahden sellaisen pariskunnan kutsuminen meille, jotka lähtivät meiltä vasta puolenyön jälkeen (tulivat yleensä jo kuuden maissa). En minä, yli 50 v nainen jaksa emännöidä enää pikkutunneille, menköön jonnekin muualle kylään.

Vierailija
1000/1164 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo, et palaveri on päättynyt, juhlat on päättyneet. Kiitos käynnistä, ohjaan teidät eteiseen, soitetaanko taksi. Hakee takit naulasta ja auttaa päälle, ohjaa lämpimästi mutta määrätietoisesti kädellä selästä ulos ovesta. Kiittelee samalla vuolaasti kuinka kivaa oli kun kävivät. Toivottaa hyvää kotimatkaa.

Näin se käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi