Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pääsen eroon liian pitkään viipyvistä vieraista?

Vierailija
22.04.2018 |

Jotkut vieraat tulevat kylään, mutteivat haluaisi millään lähteä pois. Minulla ei ole aikaa eikä kiinnostusta koko päivän kestäville yllätysvierailuille. Miten pääsen liian pitkään viipyvistä kylävieraista eroon ajallaan ilman, että välit täysin menevät? En jaksa tätä!

Olen yrittänyt vaikka mitä, mutta aina on yhtä hankalaa päästä näistä tietyistä vieraista eroon. Päällimmäinen tunne vierailun jälkeen onkin yleensä pelkkä väsymys ja koulutus siitä, että kaikki omat suunnitelmat menevät ihan uusiksi, jos nämä ihmiset sattuvat kylään "poikkeamaan".

Ennakkoon sovituista lähtöajoistakaan he eivät haluaisi pitää kiinni, jos sellaisia yrittää asettaa kyläilyn ehdoksi.

Kommentit (1164)

Vierailija
841/1164 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyt niiltä: "Pitäiskö teidän lähteä kotiin?"/"Oiskohan nyt aika lähteä kotiin?". Harva siitä suuttuu.

No huh huh, kun hölmöä. Antaa heille valinnanvaraa, ja purra sitten hammasta. Vai pitääkö sitten yrittää manipuloida?

Vierailija
842/1164 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi vain sanoa, että nyt lähden/rupen tekemään ... Ja "kiva, kun poikkesitte! Tervetuloa uudelleen!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1164 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan pistoolin esiin ja kysyn niiltä: "Pitäiskö teidän lähteä kotiin vai hautaanko teidät Sipoon metsään ?" Harva siitä on elävänä lähtenyt.

Vierailija
844/1164 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin päästelen olohuoneeseen ja keittiöön pari tuhnua.

Toimii joka kerta.

Vierailija
845/1164 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt vaann "Jos nyt lähtisitte niin monelta olisitte kotona?" Jos ei ymmärrä niin kanna pihalle.

Vierailija
846/1164 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia ihmisiä nuo liian pitkään kyläilijät ovat?

Vierailija
847/1164 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia ihmisiä nuo liian pitkään kyläilijät ovat?

Helvetin tyhmiä ainakin.

Vierailija
848/1164 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnksi mulle ei kukaan tule ilman et on ennalta sovittu. En edes avaa ovea jos kello soi enkä ole sopinut kenenkään tulosta. Kaikki lähtee pois silloin kun sanon. Jos ei lähde niin sitten autan lähtemisessä. Jos välit siitä menee niin sitten menee. Ei mun elämä siihen kaadu :)

Vierailija
849/1164 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen on inhottavaa vallankäyttöä. En kutsu tuttua narskua koskaan kylään, koska se käyttäytyy samalla tavalla jopa puhelimessa. On todella raivostuttavaa joutua roikkumaan puhelimessa ilman syytä tuntikausia ja joutua kuuntelemaan, kun narsku mässyttää ruokaa ja käy wc:ssä puhelun aikana, mutta ei suostu millään keinolla lopettamaan puhelua. Itse olen liian kohtelias syödäkseni tai kustakseni puhelun aikana, tai lopettaakseni puhelun vain sulkemalla puhelimen. Mitään asiaa narskulla ei luonnollisesti ole. Sen äänestä kuulee kuinka se oikein nauttii, kun toinen vihjailee kaikin tavoin puhelun lopettamisesta.

Antaa nauttia omasta äänestään. Luurin voi laittaa pöydälle ja selata nettiä, katsoa vaikka sarjoja areenalta.

Vierailija
850/1164 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täisamppoopullo näkyville kylppärin hyllylle.

Varmemmin tehoaa olkkarin pöydällä, voi luontevasti ottaa puheenaiheeksi tarvittaessa. ("Klo 19 joka ilta kampaan päivän saaliin tähän pöydälle ja laitan sitten shampoot muhimaan.")

Vierailija
851/1164 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyt niiltä: "Pitäiskö teidän lähteä kotiin?"/"Oiskohan nyt aika lähteä kotiin?". Harva siitä suuttuu.

Olen kysynyt, mutta saan vastaukseksi vain ettei asiaa ole mietitty. Jos sanon, että olisi muutakin tekemistä, niin silloin vastataan, että alkavat nyt miettiä sitä, koska hän olisivat lähdössä / mitä aikovat tehdä. Tuumailu voi kestää pitkään ja lähtö myös.

Sitten sanot vain suoraan, että nyt ulos. 

Jos loukkaantuvat, niin sitten loukkaantuvat. Ei tuollaista soutamista ja huopaamista kenenkään kuulu sietää.

Vierailija
852/1164 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa ruokaa vähän ja kertoo että lähdetään kauppaan.

Vierailija
853/1164 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt ruokapöytää vaan söin itse lattialla ja edellytin sitä myös vierailta. No tietysti he sitten toivat minulle ison pöydän - lupaa kysymättä!

En aio hankkia nojatuoleja, sohvaa tai TV:tä. En vain jaksa istuskella ja jaaritella kenenkään kanssa. Töissä saan istua yli tarpeen.

Vierailija
854/1164 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä  on ollut tapana, että aina saa tulla kylään myös ilman ennakkovaroituksia ja saa olla vaikka iltaa myöten, isäntäväki kyllä sanoo sitten kun on aika lähteä pois, tai jos kyläily ei onnistu.  Yleensä ihmiset soittavat tais tekstaavat ensin, sellaiset ei kysele ennakkoon, joita ei haittaa, jos isäntäväki sanoo, että kuule nyt ei sovi, tai sanoo kahvien jälkeen, että heippa!  Ajattelen, että hyviin käytöstapoihin kuuluu sekin, että ihminen opettelee sanomaan, että nyt ei sovi ja tietysti olisi toista huomioon ottavaa myös perustella miksei sovi, näin ei toiselle tule tunnetta, että hän teki jotain väärin. Toki nykyisin hyviin käytöstapoihin kuuluu myös selvittää sopiiko vierailu, mutta ei sitä kaikki odota tai tarvitse.

Minulla on suvussa yksi hyperintrovertti ihminen, joka ei kestä yhtään ylimääräsitä sosiaalista kanssakäymistä ja vaikka meillä on hyvät välit, hän ei ole antanut edes sukulaisilleen omia osoite tai puhelinnumerotietojaan. Hän kykenee käymään sen ansiosta töissä, että tietää ettei tarvitse puhua kenenkään kanssa silloin kun ei halua, eikä edes kuulla puhelimen soittoa, eikä tarvitse nähdä kotiin tullessa lattialla edes postia. Hän soittaa tai pitää yhteyttä silloin kun kokee siihen pysytvänsä. Se on minulle ihan ok, ja mukava tietää syy käytökseen, ettei tarvitse olla huolissaan tai pelätä, että on joku syvä masennus tai joku muu paha psykiatrinen tautitila.

Vierailija
855/1164 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kyllä ollenkaan ymmärrä, että mikä aikuisia ihmisiä vaivaa, kun ei osata sanoa vieraille, että "nyt ulos"? Varsinkin kun siitä on jo vihjailtu ja  lopulta puhuttu suoraan. Itse sanon siinä vaiheessa, kun alkaa olla tarpeeksi vierailtu, "että nyt alamme viettämään puolison kanssa yhteistä iltaa/aikaa, joten ovi on tuossa, kiitos kun kävitte. Koskaan ei ole vieraat jääneet maleksimaan tai viivyttelemään lähdössä. Minun mielestä kyse on nyt siitä, ettei aikuinen/aikuiset ihminen osaa sanoa toiselle suoraan. Joskus voi olla, että joku loukkaantuu, mutta ei siihen kuole tai muutakaan vakavaa seuraa. Sana haltuun aikuiset hei.

Vierailija
856/1164 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanu lukea ketjua olisko siellä hyviä vinkkejä ollu. Mun vaari sanoi vieraille että milloinkahan vieraat olisi kotona jos ny lähtisi. Tuota vois varmaan kokeilla?

Vierailija
857/1164 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia vieraita ei kannata alunperinkään päästää kylään tai jo alussa sanoa että muuten 2 tunnin päästä on se ja se meno, esim lääkäriaika toisella puolella kaupunkia / pakko mennä ja kestää kauan.

Vierailija
858/1164 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä pääse mitenkään niistä eroon millään vihjailuilla. Jotkut nyt vaan on niin urveloita tilannetajussaan, että heihin ei auta kuin sanoa suoraan että nyt on kotiin lähdön aika.

Vierailija
859/1164 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet ovesta pihalle jollekin tekaistulle menolle ja jätät vieraat tekemään sitä lähtöään ihan keskenään. Tai häädät heidät ulos samalla ovenavauksella painottaen, että sinulla on kiire.

Vierailija
860/1164 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vessaan ja leiki, että sinulla on oksennustauti.