Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen eroon liian pitkään viipyvistä vieraista?

Vierailija
22.04.2018 |

Jotkut vieraat tulevat kylään, mutteivat haluaisi millään lähteä pois. Minulla ei ole aikaa eikä kiinnostusta koko päivän kestäville yllätysvierailuille. Miten pääsen liian pitkään viipyvistä kylävieraista eroon ajallaan ilman, että välit täysin menevät? En jaksa tätä!

Olen yrittänyt vaikka mitä, mutta aina on yhtä hankalaa päästä näistä tietyistä vieraista eroon. Päällimmäinen tunne vierailun jälkeen onkin yleensä pelkkä väsymys ja koulutus siitä, että kaikki omat suunnitelmat menevät ihan uusiksi, jos nämä ihmiset sattuvat kylään "poikkeamaan".

Ennakkoon sovituista lähtöajoistakaan he eivät haluaisi pitää kiinni, jos sellaisia yrittää asettaa kyläilyn ehdoksi.

Kommentit (1164)

Vierailija
361/1164 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat lähtevät kun avaat sisällä hapansilakkapurkin ja tarjoat siitä.

Vierailija
362/1164 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi avata ovea alunperinkään?

Niin, jos ei halua vieraita, niin ovet säppiin vaan!

Montako kertaa tämä pitää selittää? Vieraat ovat mukavia ja haluan nähdä heitä. Ainoa ongelma on siinä, että kyläilyn päättäminen jollain mukavalla tavalla ajallaan on hankalaa.

Jos he noin mukavia ovat, lienee helppoa keskustella nätisti myös vierailun päättämisestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1164 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai miksei joku tosi rankka metalli täysille ja sanot et kuuntelet nykyisin tällaista. Siis jos et ei kuulu vierailijan suosikkeihin.

Tätä olin tulossa ehdottamaan myös! Norjalaista death metallia ja nupit kaakkoon! Itse toki saat näytellä nauttivasi jollei jo ennestään kuulu suosikkeihin!

Hätätapauksessa, yhden kerran toimii vatsatauti. Huutoyrjöä vessassa niin ettei jää epäselväksi mikä on ja voivottelut, että toivottavasti ei nyt vieraisiin tartu! Minä ainakin juoksisin pakoon etten sairastu...

Vierailija
364/1164 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on suloisen suomalainen ketju. En ihan kaikkea ole lukenut, mutta näyttäisi puuttuvan se yksi ihan tervejärkinen, mutta ah niin epäsuomalainen juttu eli KOSKETUS. Jos vieras istuu sohvalla kuin tatti, niin mene ottamaan kädestä, käsivarresta tai hartiasta kiinni ja sano. "Tulehan tänne" (viet eteiseen kädestä pitäen, harva alkaa kanssasi tapella, jos lempeästi vedät) ja sano sitten hiljaisella äänellä häneen päin vähän nojautuen kuin kertoisit hyvin tärkeää asiaa: "Teetkö palveluksen. Olet mulle tärkeä ystävä, mutta nyt pitää sinun mennä, minulla on muuta. Kiitos, ihana kun kävit, oli mukava jutella!"

Tämä ei tietysti toimi, jos olet jo saattanut itsesi passiivisaggressiiviseen vihatilaan ja töksäyttelet. Joten tee se kun et vielä siinä ole. Jos kaveri ei ole tasapainoton, niin ei varmasti suutu.

Vierailija
365/1164 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkähän aikaan vieraat olisivat kotona jos nyt lähtisivät?

Vierailija
366/1164 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että sulla on tollanen ongelma. 😂 Mulla ei käy vieraita melkein ollenkaan.

Vierailija
367/1164 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos vain kysyisit vierailta: "Mihinkähän aikaan vieraat olisivat kotona jos nyt lähtisivät?"

Vierailija
368/1164 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos tosiaan kysyisit tätä joka toisessa viestissä olevaa "mihin aikaan olisitte kotona jos nyt lähtisitte?" On sen verran suosittu, että varmasti toimisi!!!!#!!!!!!!!!####!#####

Vierailija
369/1164 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moneltakohan olisitte kotona jos nyt lähtisitte? Voi olla, että joku jo laittanut saman, kun en koko ketjua lukenut 😉

Miksi tälle ja toiselle vastaavalle alapeukkuja?

Siksi, kun tuo sama hassun hauska vinkki on tullu jo monta kertaa.

Vierailija
370/1164 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei käy vieraita, enkä haluakaan. Ainoastaan omat lapset ja miniät on tervetulleita ja veljen perhe mutta muut sukulaiset ja tuttavat saa olla tulematta. Tapaan ystäviänikin mieluummin kaupungilla tai jossain muualla kuin omassa kotonani. En avaa ovea jos ovikello soi. Lapset soittaa etukäteen tulostaan.

Vierailija
371/1164 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla google ilmoittaa 5 min ennen työpäivän päättymistä, että jos nyt lähtisit, niin olisit kotona 16min kuluttua. Mitä se yrittää vihjata??

Vierailija
372/1164 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea laulamaan

Vierailija
373/1164 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko toimivin ratkaisu olla yksinkertaisin? Huudat pää punaisena minkä keuhkoista lähtee, että "lähtekää jo vttuun!!"

Vierailija
374/1164 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä vierailta että mihin aikaan olisivat kotona jos nyt lähtisivät.

Se auttaa aina.

Vierailija
375/1164 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kysyä vierailta että mihin aikaan olisivat kotona jos nyt lähtisivät.

Se auttaa aina.

Jos haluat vieraiden lähtevän, miksi alat kertoa vitsejä?

Vierailija
376/1164 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkähä aikaan olisit kotona jos nyt lähtisit?

Vierailija
377/1164 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun yksi sukulaispariskunta ei suostunut lähtemään kotiin, vaikka me mentiin miehen kanssa jo makuuhuoneeseen nukkumaan ja kello oli jotain 1 yöllä. Miehellä aamuvuoro seuraavana päivänä, josta heille kerroimme, mutta ei. Menimme sitten nukkumaan. Sitten lähtivät.

Mitähän tuolla oikein on tapahtunut. Eivät suostuneet lähtemään, vaikka mentiin nukkumaan. Mentiin nukkumaan, sitten lähtivät.

Monessa tapauksessa taitaa olla niin, että isäntäväki antaa lieviä viittauksia siitä, että olisi kotiinlähdön aika, mutta ei osaa sanoa asiaa suoraan. Ja sitten itketään täällä.

Voisin kuvitella, että näin kävisi yhden ystäväni kanssa. Seurustelisi mukavia ja yhtäkkiä vain katoaisi toiseen huoneeseen nukkumaan mitään ilmoittamatta. Jostain olisi pitänyt vain telepaattisesti tietää että on lähdön aika 😂

En ymmärrä miksi niin monet suosittelevat tuota "jos lähtisit nyt, moneltako olisit kotona". Mielestäni ihan käsittämätön kysymys, eikä tuota välttämättä ymmärtäisi lähtövihjaukseksi jos ei ennestään tietäisi.

Itse inhoan näitä vihjausleikkejä joissa kumpikaan, vieras tai vierailtava, ei halua pahoittaa toisen mieltä ja sitten vaan arvaillaan mitä se toinen nyt oikeasti haluaa. Pakenen paikalta tökerösti mahdollisimman pian 😁

Jos lähtisit nyt, niin monelta oisit kotona?

Ja tämäkö ei herätä joissakin ihmisissä ajatusta että haluaakohan nuo mun lähtevän?

No ei herätä. Se kuulostaa vain typerältä vitsiltä - ei kai kukaan noin hölmösti sanoisi, jos tosissaan on sitä mieltä, että vierailu on kestänyt jo liian kauan?

Sinut ilmeisesti pitää vain heittää niska-perse- otteella ovesta ulos tavaroinesi. Ellei joku tajua mistään mitään, niin eiväthän sille muut mitään voi.

Sulla ei taida oikein olla sosiaalista silmää?

Vierailija
378/1164 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan koskaan suuttunut, kun olen sanonut, että ei, nyt on istuttu niin pitkään, että nyt saatte kyllä lähteä jo kotiin. Ehkä se juttu on siinä, että en vihjaile ja kerää kiukkua tuntitolkulla, vaan meillä on kivaa niin kauan kuin on, ja sitten kun lähdetään, niin lähdetään. Ei jää kummallekaan osapuolelle mitään hampaankoloon.

Sinänsä tykkään siitä, että meillä käy vieraita, ja välillä istutaan pitkäänkin. Ja aina on tervetulleita uudelleen (ja ovat myös tulleet) hekin, jotka on ”heitetty ulos”.

Vierailija
379/1164 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy että voisinko keittää lähtökahvit?

Toinen varma on tulla hammasharja suussa ihan kuin ei mitään..olohuoneeseen ja harjailla hampaitaan, muka vaivautuneesti.

Vierailija
380/1164 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun yksi sukulaispariskunta ei suostunut lähtemään kotiin, vaikka me mentiin miehen kanssa jo makuuhuoneeseen nukkumaan ja kello oli jotain 1 yöllä. Miehellä aamuvuoro seuraavana päivänä, josta heille kerroimme, mutta ei. Menimme sitten nukkumaan. Sitten lähtivät.

Mitähän tuolla oikein on tapahtunut. Eivät suostuneet lähtemään, vaikka mentiin nukkumaan. Mentiin nukkumaan, sitten lähtivät.

Monessa tapauksessa taitaa olla niin, että isäntäväki antaa lieviä viittauksia siitä, että olisi kotiinlähdön aika, mutta ei osaa sanoa asiaa suoraan. Ja sitten itketään täällä.

Voisin kuvitella, että näin kävisi yhden ystäväni kanssa. Seurustelisi mukavia ja yhtäkkiä vain katoaisi toiseen huoneeseen nukkumaan mitään ilmoittamatta. Jostain olisi pitänyt vain telepaattisesti tietää että on lähdön aika 😂

En ymmärrä miksi niin monet suosittelevat tuota "jos lähtisit nyt, moneltako olisit kotona". Mielestäni ihan käsittämätön kysymys, eikä tuota välttämättä ymmärtäisi lähtövihjaukseksi jos ei ennestään tietäisi.

Itse inhoan näitä vihjausleikkejä joissa kumpikaan, vieras tai vierailtava, ei halua pahoittaa toisen mieltä ja sitten vaan arvaillaan mitä se toinen nyt oikeasti haluaa. Pakenen paikalta tökerösti mahdollisimman pian 😁

Jos lähtisit nyt, niin monelta oisit kotona?

Ja tämäkö ei herätä joissakin ihmisissä ajatusta että haluaakohan nuo mun lähtevän?

No ei herätä. Se kuulostaa vain typerältä vitsiltä - ei kai kukaan noin hölmösti sanoisi, jos tosissaan on sitä mieltä, että vierailu on kestänyt jo liian kauan?

Sinut ilmeisesti pitää vain heittää niska-perse- otteella ovesta ulos tavaroinesi. Ellei joku tajua mistään mitään, niin eiväthän sille muut mitään voi.

Sulla ei taida oikein olla sosiaalista silmää?

Taidat itse olla sosiaalinen puusilmä ellei sinusta pääse eroon kuin väkipakolla ajamalla ovesta ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän