Minne voin valittaa siitä että linnut alkavat laulamaan niin aikaisin aamulla?
Kivahan niitä on päivällä kuunnella mutta kun aloittavat jo aamukolmelta tuossa ikkunan takana.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä heippalappu linnunpönttöön.
Mä repesin 😂
Ylä- vai alapäästä?
Pöllölle kai. Se on lintujen presidentti.
Huuda niille ikkunasta niin KOVAA kun lähtee.... NOKAT UMPEEN!
Vierailija kirjoitti:
Pari kuukautta enää ja sitten saat taas kuunnella vain kännisten örinöitä ja liikenteen melua.
Aamuöisiä kiihdytysajoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä heippalappu linnunpönttöön.
Mä repesin 😂
Minäkin =))))
"Että meidän naapuruussuhteet edelleenkin toimisivat, toivon että tuo turhanpäiväinen visertäminen aamuyöstä loppuu. Jotkut meistä haluavat nukkua"
Huhtikuusta sinne juhannukseen on kyllä mukavaa toisinaan yöpyä vaikka teltassa, mutta uni saattaa oikeasti häiriintyä ja olla katkonaista, sillä konsertti on melkoisen kovaäänistä. Eivätkä kaikki ole tottuneita käyttämään korvatulppia.
Mustarastas on yölaulaja. Peippoja en ole vielä nähnyt, mutta viherpeippoja on ollut talvesta saakka ja ne saattavat myös olla äänessä. Aivan etelässä ei ole järripeippoja, mutta siinä on sellainen raastinrauta äänessä, kun se jyrrää ja raastaa koko yön läpi, niin siinä ei nukuta.
Vierailija kirjoitti:
Pari kuukautta enää ja sitten saat taas kuunnella vain kännisten örinöitä ja liikenteen melua.
Masentavaa. Kaljasiepot eivät ole harvinainen laji.
Naapurille! Alakerran mamma valitti minulle viime kesänä, kun lokinpoikaset eivät noudata hiljaisuutta, joka alkaa klo 22:00....
Olin nuorena vanhainkodissa työharjoittelussa. Muistan, kun yksi mummu valitti vanhainkodin laadusta, koska linnut visertää liian kovaa aamuisin. Silloin ihmettelin millainene ihminen ärsyyntyy lintujen äänestä. Nyt tiedän..vanha ja väsynyt.
Mä soittaisin hätänumeroon, palomiehet voi suihkuttaa ne hiljaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masentavaa. Kaljasiepot eivät ole harvinainen laji.
Joo niitä tosiaan bongaa jatkuvasti.
Minä avaan aina aamuyöllä parvekkeen oven ihan sitä varten, että kuulisin paremmin ne linnut. Viime yönä satakieli veti upeesti.
Linnut ovat ihan parhaita, just se on kiva, kun ne kiljuu nyt täyttä kaulaa. Mutta jos valittaa aiot, niin johonkin ihmisoikeuselimeen tietysti, eikö YKssa ole joku vaiko EUssa.
Nuku vähemmän, nukut sikeämmin. Ei kannata lässyttää, että mä tarviin unta, sillä ilmeisesti et tarvitse. Ja sitä paitsi kaikkeen tottuu.
Vierailija kirjoitti:
Minä avaan aina aamuyöllä parvekkeen oven ihan sitä varten, että kuulisin paremmin ne linnut. Viime yönä satakieli veti upeesti.
Minä laitoin mikrofonin oksaan ja laitan aamulla vahvistimen ja kaiuttimet päälle klo 4, että kaikki kuulevat kevään ilosanoman.
Pistäkää ikkunat kiinni yöksi niin ei meteli kuulu. Itsekin teen niin eikä häiritse.