Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ankea joulumieli, miten vietätte joulua?

ök
26.11.2022 |

Tuntuu ettei kuusta voi hankkia koska ilmastonmuutos, muovikuusi vielä pahempi. Kinkkua ei sovi osataa kun elänten oikeudet ja liha on pahasta. Lahjoja ei voi hankkia koska ihmisoikeudet, ilmastonmuutos ja kulutus on pahasta. EIkä kyllä mitään tarvitakaan. Mitäs tässä sitten hankkisi jouluksi, ei mitään? Pakastepitsaa ja kauramaitoa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä.

Vierailija
2/20 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin, kiitos kysymästä.

Minulla on järki päässä ja osaan suhteuttaa asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä hanki mitään jos on noin hankalaa. Minä vietän ihan normaalin joulun jouluruokineen, kuusineen ja lahjoineen.

Vierailija
4/20 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois viettää salilla ja syödä, mitä tekee mieli. Tuskinpa tulee perinteistä joulua.

Vierailija
5/20 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käskee juhlimaan joulua? Otat sen pitkänä viikonloppuna ja teet mitä huvittaa.

Vierailija
6/20 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkutellaan ja mässäillään oikeen urakalla. Tuhlaillaan rahaa kaikenmaailman lahjoihin.

Vierailija
7/20 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen valmiiseen joulupöytään ja näen lähisukuni. Pieniä paketteja vaan.

Vierailija
8/20 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mik ä muovikuusessa on vikana?

Vierailija
9/20 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä 🤭

Vierailija
10/20 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä menee tääkin joulu

Vierailija
11/20 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankeudun kruunaa jos kuuntelee ankeita joululauluja. Niitähän suomessa on tarjolla, tosin myös iloisiakin.

Jos iloisuus on asennekysymys, niin eihän se ole pakko olla surkealla mielellä.

Vierailija
12/20 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans töissä. En kauheesti tykkää kinkusta, mut suolakala ( siika) perunoiden ja jonkun kastikkeen kanssa toimii hyvin, eikä mikään em. pitäis ahdistusta tuottaa.

Varsinaista joulumieltä ei ole ollut sen jälkeen kun lapset oli pieniä. Jotenkin sitä arjen ja kaikki juhlapyhät kokee ja näkee eritavalla lapsen silmien kautta.

Vierailija
13/20 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee edes jolustasi juuri selainen kuin itse sen haluat oleva!Äläkä anna muiden sanella sitä.Oma päätökseni on kaikki hyvä Joulukrääsä ja toimivat valot hyvät, lähtee ensivikolla kierrätys keskus! Koska asun yksin en joulua vietä.Mitä hittoja teatteria pidän parveke valot,ikkuna valot , ovi krassi? 3 päivän takia eli 24-26.12.22. Ei hitto.Kiitos ei.Hyvää Joulua kaikille.

Vierailija
14/20 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään jouluruokia kumppanin kanssa ja katsellaan jouluaiheisia leffoja. Ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
15/20 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mik ä muovikuusessa on vikana?

Samaa ihmettelen. Omamme on ostettu 20 vuotta sitten kirpputorilta ja on joulujen väliset ajat mustassa jätesäkissä autotallissa. Ennen joulua kuusen suihkutus ja antaa kuivua yön yli ja sitten kuusen koristeleminen samoilla koristeilla kuin 20 vuotta sitten.

16/20 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä tänä vuonna minulla on enemmän joulumieltä kuin vuosiin ja odotan joulua tosi paljon.

Joulusta ei tarvitse tehdä erityisiä kulutusjuhlia. 

Materiaalisista asioista jouluruoka on lahjapaketteja tärkeämpää eikä sitäkään tarvitse ylen määrin. Meidän joulunviettoporukassa ruokien määrät lasketaan aina siten, että joskus tapaninpäivänä syödään viimeiset.

Vierailija
17/20 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan aikuiset lapseni kotiin jouluksi, laitamme Ruokaa, leivomme,syömme hyvin ja he saavat hyötylahjat. Kuuntelemme joululauluja ja katsomme televisiota, ehkä saan jonkun leikkimielisen pelaamaan kimbleäkin =)

Vierailija
18/20 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään mutsille aattona käymään, ei mitään isoja lahjoja. Syödään ja ollaan. Muovikuusi ja koristeet siellä on olleet jo vuosia samat. 4 henkeä ei suuria määriä aattopöydässä syö joten ei tarvi mässäillä ja ostella ylenmäärin. Hyvin kauas on tultu lapsuuden jouluista joista äiti järjesti aina älyttömän shown ja pakkasesta löytyi ruokia vielä loppukeväästä. Ei haittaa yhtään viettää joulua vähällä.

Vierailija
19/20 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinäinen, vanhempani kuolleet, ei ystäviä. Otan aina jouluksi keikkavuoroja vanhusten hoivapaikkaan. Teen töitä toisella alalla, mutta minulla on myös lähihoitajan koulutus. En tykkää olla jouluna yksin kotona, jotenkin ankeata. Jouluun liittyy muistoja perheen parissa. En vain kykene saamaan joulufiilistä yksin, joten parempi olla töissä, muiden parissa.

Vierailija
20/20 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksinäinen, vanhempani kuolleet, ei ystäviä. Otan aina jouluksi keikkavuoroja vanhusten hoivapaikkaan. Teen töitä toisella alalla, mutta minulla on myös lähihoitajan koulutus. En tykkää olla jouluna yksin kotona, jotenkin ankeata. Jouluun liittyy muistoja perheen parissa. En vain kykene saamaan joulufiilistä yksin, joten parempi olla töissä, muiden parissa.

Voi miten ihanaa, että ilahdutat toisten joulua ja ehkä samalla hieman myös lievität omaa yksinäisyyttäsi.

Minä en kärsi yksinäisyydestä, vaan väsymyksestä. Siksi minulle on helpottava ajatus, että minun ei tarvitse viettää joulua millään tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi