Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko palkatonta vapaata siivouspäiviksi?

Vierailija
21.04.2018 |

Tässä lattioita pestessä mietin, että kannattaisiko ottaa palkaton vapaapäivä vaikkapa kahden viikon välein (meillä saisi) ja käyttää tuo päivä siivoamiseen (ja ehkä shoppailuun ja kauneudenhoitoon tms.). Laskeskelin, että siivouspalvelun ostaminen on niin kallista, että samalla rahalla saisi itselleen vapaapäivän ja minusta siivoaminen on ihan kivaa, jos sille on aikaa.

Kuulostaako muista kivalta idealta. Teetkö jo noin? Mitä ajattelisit, jos puolisosi ehdottaisi että tekisi noin?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huono idea!

Vierailija
2/56 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kuulostaa tosi kivalta idealta, voisin tehdä noin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun voisinkin! Olen vain sellaisessa työssä, josta ei noin vain voi olla pois eikä pomo myönnä palkatonta kuin todella hyvästä syystä ja silloinkin pitkin hampain :(

Vierailija
4/56 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi taloudellisesti varaa niin ehdottomasti tekisin noin!

Vierailija
5/56 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se työpaikka, josta voi olla jatkuvasti palkattomalla? Herää kysymys, että oletko ns. turha, jos kerran työssäolo on "ihan sama".

Vierailija
6/56 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida työmotivaatiosi ja -moraalisi kovin korkealla olla.

Olen sitä mieltä, että palkatonta vapaata voidaan myöntää vain painavista syistä sen jälkeen kun lakisääteiset lomapäivät on käytetty. Jatkuva palkattoman anominen kertoo, että työntekijällä ei ole tarpeeksi työtehtäviä,

Jos tulee yt:t, olet ensimmäisten joukossa irtisanottavista, valitettavasti.

Mikä sinua estää siivoamasta vapaa-ajallasi?

Vierailija
7/56 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan niin paljon paremmin kuin siivooja, että olen ostanut mielummin siivouspalvelun ja saanut sitä kautta vapaa-aikaa.

Vierailija
8/56 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi. Jos sitten puolen vuoden kuluttua tulee yt:t ja irtisanominen, niin kaksi palkatonta päivää kuukaudessa tekee ison loven työttömyyspäivärahaan.

Vierailija
9/56 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se työpaikka, josta voi olla jatkuvasti palkattomalla? Herää kysymys, että oletko ns. turha, jos kerran työssäolo on "ihan sama".

Olen kunnalla töissä ja kunta säästää, joten kaikille työntekijöille suositellaan muutamaa viikkoa palkatonta vapaata vuodessa riippumatta kiireestä. Palkattomia vapaita ottaneet saavat vielä ilmaisia bonuspäiviä lomaa, jotta vapaita otettaisiin mahdollisimman paljon.

Ap

Vierailija
10/56 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palkannut siivoojan, tulee edullisemmaksi. 

Vierailija
11/56 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne siivoukset houtuisi puolison kanssa yhdessä nopeasti, niin ettei tarvitsisi ottaa palkatonta lomaa sitä varten. Jos kaksi touhuaa yhdessä tehokkaasti, niin eiköhän ne siivoukset ole hoidettu tunnissa tai parissa. 

Vierailija
12/56 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti palkatonta jos siltä tuntuu. Nykyään työpäivät venyy niin pitkiksi, että ei kotona jaksa välttämättä työpäivien jälkeen touhuta ja viikonloppua ei ole mukava käyttää siivoamiseen. Jos sulla mahdollisuus, niin käytä se! Kivoja siivouspäivä!

Vierailija
13/56 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne siivoukset houtuisi puolison kanssa yhdessä nopeasti, niin ettei tarvitsisi ottaa palkatonta lomaa sitä varten. Jos kaksi touhuaa yhdessä tehokkaasti, niin eiköhän ne siivoukset ole hoidettu tunnissa tai parissa. 

Vaikka siivoisin parin viikon välein muutaman ekstratunnin, niin varmasti siivoamista riittää koko perheelle joka päivälle.

AP

Vierailija
14/56 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi, koska siivooja hoitaa tylsän työn puolet halvelmalla.

Vierailija
15/56 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaat vuosikaudet tuota tehdä, näkyy lopulta eläkkeessäsi.

Vierailija
16/56 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen palkannut siivoojan, tulee edullisemmaksi. 

Kuinka paljon siivous maksaa? Esim. 3 t

Vierailija
17/56 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laskeskelin että reilun 3500 e palkasta saan käteen n. 2500 e. Päivän nettopalkaksi jää siis n. 130 e. Sillä ei kovin monta tuntia siivousta osteta. Palkkavapaiden ottaminen pienentäisi veroprosenttiakin vähän. Kotitalousvähennykset on yleenwä käytetty kokonaisuudessaan remppoihin.

Ap

Vierailija
18/56 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on on kaksi palkatonta vapaapäivää joka viikko, mikä on se loistava tekosyy, ettei siivousta ja shoppailua voi hoitaa niinä päivinä?

Vierailija
19/56 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on on kaksi palkatonta vapaapäivää joka viikko, mikä on se loistava tekosyy, ettei siivousta ja shoppailua voi hoitaa niinä päivinä?

Niinhän minä olen tehnytkin yli 20 v. Nyt minusta olisi loistava (teko)syy ottaa säännöllisesti vapaapäiviä, siis tavallaan lyhentää työaikaa helposti. Perheltämme jää nykyisin säästöön 2000-3000 e/kk. Voisin siis hyvinkin haluta mieluummin lisää vapaa-aikaa kuin rahaa. Vaikka sitten siivoamiseen.

Ap

Vierailija
20/56 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laskeskelin että reilun 3500 e palkasta saan käteen n. 2500 e. Päivän nettopalkaksi jää siis n. 130 e. Sillä ei kovin monta tuntia siivousta osteta. Palkkavapaiden ottaminen pienentäisi veroprosenttiakin vähän. Kotitalousvähennykset on yleenwä käytetty kokonaisuudessaan remppoihin.

Ap

Ihan miten vaan, meillä systeemi toimii. En edes kehtaisi pyytä palkatonta vapaata. Usko tai älä, tämä ratkaisu on loistava meille. Itse pesen pyykit, tämä ihana ihminen silittää ne. Hakee lapset tarvittaessa jne. Ja maksan palkan, on niin hyvä, että saa 4 € yli tessin. Työssä tarvittaessa, 8-40 tuntia viikko. On kotiäiti, ei halua kokopäivätyötä, olemme todella tyytyväisiä.Eilen keskustelimme, on tyytyväinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi