Muita, jotka on ihan hulluina auringonottoon?
Täällä jo huhtikuussa istuskelen shortseissa terassilla :D
Kommentit (46)
En minä. Raskauksien jälkeen iho alkoi reagoida aurinkoon niin, että sain viiksen näköiset pigmenttiläiskät nenän alle. Talvisin onneksi haalenevat, mutta nyt ovat jo hieman tummemmat, vaikken ole auringonvalossa oleskellut kuin pakollisen. Tarvisi vaan läästiä sitä spf 50:ä ylähuulen päälle jo maaliskuussa.
En rusketu ja mulla on melasma kasvoissa. Rakastan kylläkin aurinkoa eli tällaista...
Jos rusketuksesta tykkää, niin siihen on olemassa terveellisempiä vaihtoehtoja kuin auringon ottaminen.
Esim: https://gekkonen.com/unohda-solarium-ja-ihon-grillaaminen-auringossa-na…
Vanhenet ennen aikojaan. Toivottavasti käytät kunnon suojakertoimia. Itse käytän esim. kasvoihin aina +50 suojakerrointa.
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan aurinkoa, tosin en enää nykyään jaksa niin ahkerasti paistatella kuin nuorempana. Arvelen, että tuota ihosyövästä varoittelua tehdään jo ihan liiaksikin täällä Suomessa. Tää on niin ankea maa, että kaikki kiva pitää kieltää tai ainakin julistaa vaaralliseksi. Auringosta saa kuitenkin energiaa ja D-vitamiinia.
Jossain pitkäaikaistutkimuksessa kävi itseasiassa ilmi että aurinkoa niukasti saaneiden kuolleisuus oli huomattavasti muita suurempi. Mutta kohtuus kaikessa tietenkin tässäkin asiassa.
Minulla samoin. Rakastan aurinkoa, olen rakastanut nuoresta tytöstä saakka. Kun laitan silmät kiinni ja makaan lämpimässä valossa elimistöni tuottaa mielihyvähormooneita ja tunnen elämän olevan ihanaa ja jännittävää.
Saman fiiliksen voi hetkellisesti saada hyvän treenin jälkeen tai pikkuisessa nousuhumalassa.
Olen jo yli 40 v ja ainakaan vielä en ole kovin rypistynyt/rapistunut. Sukuni naiset ovat kanssani samaa maata ja voin ihan objektiivisesti arvioida että aurinko ei ole ainakaan heitä kovasti vanhentanut.
Kukaan ei tiedä mihin aikanaan sairastuu. Pyrin kuitenkin muilla valinnoillani (ravinto, liikunta, uni) elämään terveellisesti.