Mitä ammattia arvostat vähiten top3
1 kaikki myyjät
2 rakennus työntekijät
3 lähihoitajat
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Halveksin vain siivoojia, vai miksi "laitoshuoltajiksi" heitä nykyään kutsutaankaan...
Hmm, itse opiskelen oikeustieteellisessä ja työskentelen osa-aikaisena laitoshuoltajana, työporukkaan kuuluu monia vanhempia naisia jotka ovat tehneet tätä raskasta työtä vuosikymmeniä. Kaikki ovat oikein mukavia ja fiksuja ihmisiä. :) Huomaan kyllä itsekin miten jotkut katsovat säälien/halveksuen kun menen esimerkiksi yrityksiin siivoamaan.
-sijoitusanalyytikot
-mainosala (AD:ko?)
-?
Voi itku mitä p*skaa. Kertokaa nyt ihmeessä, mikä on tämä "humanistinen höpöhöpö"? Itse olen humanististen tieteiden maisteri ja työskentelen äidinkielenopettajana yläkoulussa. Onko se turha ja halveksittava ammatti? Varmaan, koska perustuuhan se turhaan höpöhöpöön.
Lisäksi olisi kiva kuulla, miten ajattelette vapaan tiedonvälityksen ja edustuksellisen demokratian (joka kuitenkin on paras toistaiseksi keksitty systeemi) toimivan, jos ei olisi kansanedustajia tai toimittajia? Jos taas hyväksytte, että heitä tarvitaan, mitä järkeä on sitten heitä halveksia?
Minulle ei tulisi mieleenkään halveksia yhtäkään ammattia tai tehtävää, joka on tarpeellinen tai tuottaa ihmisille iloa, joka ei ole keneltäkään pois. Puhelinmyyjiäkään ei muuten olisi, elleivät monet asiakkaat mielellään tilaisi tuotteita puhelimitse.
Vierailija kirjoitti:
Avasin ketjun ja odotin näkeväni lähihoitajan listalla.
En joutunut pettymään kun se oli listattuna heti ekassa viestissä.
Oikeasti miksi lähihoitajia ei ikinä arvosteta?
Oikeassa elämässä saa kyllä kiitosta niiltä, jotka oikeasti tietävät mitä me tehdään.
Juuri luin kyynelsilmin lehdestä kiitosta " olitte ystäviä äidillemme ja koimme, että myös meille", eikä niitä kiitoksia tarvitse lukea ainoastaan lehdestä.
Miksi kaiken on oltava rahalla mitattavaa "hyödyllistä"?
Entä jos se "hyödytön" taiteilijan ammatti tuottaakin muuta hyötyä, esim. iloa monille?
Suomi on kyllä autistinen maa siinä mielessä, että ainoaksi hyödylliseksi asiaksi ammattien yhteydessä moni ilmoittaa rahan. Mitään hyötyä ei sen sijaan ole esim taiteen tms. tuottamista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Voi itku mitä p*skaa. Kertokaa nyt ihmeessä, mikä on tämä "humanistinen höpöhöpö"? Itse olen humanististen tieteiden maisteri ja työskentelen äidinkielenopettajana yläkoulussa. Onko se turha ja halveksittava ammatti? Varmaan, koska perustuuhan se turhaan höpöhöpöön.
Lisäksi olisi kiva kuulla, miten ajattelette vapaan tiedonvälityksen ja edustuksellisen demokratian (joka kuitenkin on paras toistaiseksi keksitty systeemi) toimivan, jos ei olisi kansanedustajia tai toimittajia? Jos taas hyväksytte, että heitä tarvitaan, mitä järkeä on sitten heitä halveksia?
Minulle ei tulisi mieleenkään halveksia yhtäkään ammattia tai tehtävää, joka on tarpeellinen tai tuottaa ihmisille iloa, joka ei ole keneltäkään pois. Puhelinmyyjiäkään ei muuten olisi, elleivät monet asiakkaat mielellään tilaisi tuotteita puhelimitse.
Sinä Ihana pullantuoksuinen ope! Ilman humaanisia aloja maailma olis paljon tylympi paikka myös teitä tarpeettomana pitäville. Mitä enemmän maailmassa mennään sellaiseen suuntaan, että kaikki hyödyllinen on teknistä ja rahalla mitattavissa, sitä huonommin ihmiset alkavat voimaan.
T. Mies
Vierailija kirjoitti:
1 Omaa ammattiani (olen hyvässä asemassa)
2 Kolleegaani ja kollektiivisesti kaikkia meitä samassa asemassa olevia
3 Politiikkaan sekaantujat
Eiku hetkinen...ensin noi poliitikot!
Juu. Demokraattisesti valitut poliitikot pitää korvata reippaalla sotilasjuntalla!
Jos kotiäiti tai kotirouva on ammatti, niin siinä pahimmat.
Kaikki lasussa töissä olijat. Vihaksi pistää taas, kun uutisia lukee.
1. F1-kuskit (turhia, ylipalkattuja, tyhmä laji)
2. kansanedustajat (ylipalkattuja laiskamatoja ja pinnaajia)
3. miestaksikuskeja
Tuo viimeinen vaatii vähän selittämistä: teen kahta duunia, toisessa ruokin noita ja toisessa ajelen taksilla vammaisen avustettavani kanssa. Ekassa duunissani saan kuunnella jatkuvaa valitusta meidän korkeista hinnoista, taksialennuksen puutteesta, tulotason laskusta ja pitkistä vuoroista. Näiltä möhömahakuskeilta jotka saattaa pitää kolmen vartin taukoja ja valittaa tauotta. Toisessa duunissani joudun seuraamaan invataksikuskien haluttomuutta palvella (tai ylipäätään nostaa takamustaan penkistä), tympeää asennetta vammaisiin ja suoranaista loukkaamista.
1. DJ (eli se joka on olevinaan muusikko muttaa valkkaa biisejä läppäriltä)
2. Personal Trainer (Joka pakkotoistoa lukenut teinipoika voi olla tällainen, tarkoitettu ihmisille, jotka ei osaa edes kananmunia keittää itse)
3. Konsultti (on ihan todellinen syy siihen miksi näitä vihataan)
toimittelija (nykyään jokainen toimittelija on poliittisesti täysin puolueellinen ja valitsee työpaikkansa sen perusteella missä saa kirjoittaa omaa ideologiaa)
bloggaajat, instagram-mallit, youtubettajat ja muut kävelevät mainokset
puhelinmyyjät, feissarit ja muut kaupustelijat
Vierailija kirjoitti:
1. F1-kuskit (turhia, ylipalkattuja, tyhmä laji)
2. kansanedustajat (ylipalkattuja laiskamatoja ja pinnaajia)
3. miestaksikuskejaTuo viimeinen vaatii vähän selittämistä: teen kahta duunia, toisessa ruokin noita ja toisessa ajelen taksilla vammaisen avustettavani kanssa. Ekassa duunissani saan kuunnella jatkuvaa valitusta meidän korkeista hinnoista, taksialennuksen puutteesta, tulotason laskusta ja pitkistä vuoroista. Näiltä möhömahakuskeilta jotka saattaa pitää kolmen vartin taukoja ja valittaa tauotta. Toisessa duunissani joudun seuraamaan invataksikuskien haluttomuutta palvella (tai ylipäätään nostaa takamustaan penkistä), tympeää asennetta vammaisiin ja suoranaista loukkaamista.
mäkin vihaan miehiä :)
1. Lobbarit
2. Puhelinennustajat
3. Poliitikot
En mä mitään ammattikuntaa kokonaisuudessaan vihaa, mutta ihmiset, jotka myyvät itsekin huijaukseksi tietämiään tuotteita tai palveluita, pidän kyllä aika pohjasakkana.
Myöskään sijoittajat, jotka eivät tuota mitään, eivätkä omaa minkäänlaista moraalia, eivät juuri arvostustani nauti.
Halveksin niitä ihmisiä, jotka tekevät työnsä huonosti ja täysin tahallaan päin mäntyä. Tällä hetkellä on kokemusta ihan suomalaisista rakennusalan työntekijöistä. Menee usko koko ammattikuntaan.
Ap:lla harvinaisen huonot esimerkit. Kaikki ovat ehdottoman tärkeitä tekijöitä joita ilman yhteiskunta olisi suurissa ongelmissa. Henkilökohtaisesti en ymmärrä mihin tarvitaan työelämä/rekrytointi/urakonsulttia.
Noin yleensä pidän kaikkea työtä tärkeänä ja arvostettavana. Poikkeuksen tekevät bloggaajat sekä tubettajat ja muut vastaavat julkisuustyrkyt.