Kuinka kauan kaverin exä on "off limits"?
Mielestäni vuoden eron jälkeen kaverin exää saa vapaasti deitata. Mitä mieltä muut on?
Kommentit (45)
Anna mennä vaan. Miksi kaverisi olisi vihainen sinun onnestasi?
Riippuu ihan siitä kumpi suhteen lopetti, sekä tietysti suhteen laadusta. Määräaikaisen suhteen päätyttyä karenssia ei ole, vaan toisen suhteen saa aloittaa heti. Tosin osa on suhteessa ollessaan jyvittänyt osan parisuhdekassaan, eikä täten usein edes halua uutta suhdetta ennen kuin alkaa kassan päivät olemaan vähissä.
Toistaiseksi voimassa olleen suhteen päättyessä yksipuoliseen irtisanomiseen, on hyvä muistaa että exällä on takaisinottovelvollisuus mikäli hakee samanlaista renttua samankaltaiseen suhteeseen. Osa potkituista on toki saattanut saada hyvät erorahat joiden jälkeen paluu entiseen ei kiinnosta vaikka paikkaa takaisin tarjottaisiin.
Tarvittaessa suhteeseen sopparilaisten kanssa en lähtisi säätämään, aika kirjavia käytäntöjä siellä. Toivottavasti näistä oli apua, ja jos ei niin aina voita varata soittoajan paikallisen parisuhdeneuvojan juttusille. Melkoista kuraa kyllä ne siellä välityksessä olevat parisuhteet, ja tosi paljon ilmoituksia jotka ei johda mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ystävä" joka tyrkytti tavaraansa salassa exälleni samaan aikaan kun eron jälkeen kyseli vointiani ja tunteitani on nykyään entinen ystävä. Olimme siis aika läheisiä tämän "ystävän" kanssa ja avioliitto ex mieheni kanssa kestänyt yli 10 vuotta sekä yhteisiä lapsia.
Ex seurusteli eron jälkeen toisen naisen kanssa ja silloin tällöin heitti mällit tähän toosaansa tarjoavaan ystäväämme. Kun mies kyllästyi ensimmäiseen naisystäväänsä hän kodittomana muutti tämän ex ystävän luokse ja ilmoittivat seurustelevansa.
Itse en aio heidän suhdettaan mitenkään sabotoida vaikka tiedän paljon asioita joita tämä "ystävä" ei tiedä. Aina hauska kuulla kuinka usein mies pettää häntä ja kuinka mies kuvoksuu hänen lastaan yli kaiken eikä aio tehdä lapsia hänen kanssaan vaikka nainen haluaisi.
Meillä siis exän kanssa hyvät välit ja hän kertoo mm naisasiansa minulle. Tiedän hyvin intiimejä asioita hänen entisestä ja nykyisestä. Heidän suhteensa ensimmäisen puolen vuoden aikana käytin myös itse ex miestäni halujeni tyydyttämiseen koska en tykkää irtosuhteista ja seksi meillä on aina ollut mukavaa. Tämä hölmö nainen todella kuvittelee, että ex mieheni, hänen nykyinen miesystävänsä ei harrastaisi seksiä kanssani heidän suhteensa aikana vaikka hän tiesi miehen harrastaneen säännöllisesti seksiä minun kanssani edellisen suhteensa aikana. Luulee raukka olevansa jotenkin ainutlaatuinen. Asioilla on tapana paljastua, mutta en minä sitä paljasta. Antaa exän leikkiä hänellä leikkejään. Paljon enemmän naiseen sattuu mitä kauemmin hän on haaveitaan elätellyt totuuksien tullessa ilmi. Muiden kanssa mies panee aina kuin mahdollista. Ainoa syy miksi me ei enää harrasteta seksiä exän kanssa on se, että minulla on nykyään miesystävä. Minä en petä kumppaniani. Pari kk sitten ex selitti jopa kuinka haluaisi tulla takaisin kotiin jos suhteeni jostain syystä loppuisi. En kyllä huolisi. Kavereina tullaan toimeen ja vaikka pelkästään lasten takia, mutta hyväksi tai edes siedettäväksi kumppaniksi hänestä ei ole.Voi apua :D
Kuulostaa toiveajattelulta, haavekirjoittelulta. Mitä varmaan onkin.
Voi kuule kun olisikin. En minä tuollaista "ystävää" olisi ikinä toivonut elämääni. Järjettömän suurelta tuntuva suru minkä hän teki iskiessä puukon selkään. Pahinta juuri se kuinka esitti välittävää ja samaan aikaan pokaili tulevaa ex aviomiestä.
Sinällään se, että jos joku tuntematon ihminen kuvittelee kertomustani keksityksi ei hetkauta suuntaan tai toiseen. En kyllä nyt ihan äkkiä keksi mitä edes kukaan hyötyisi jos nimettömästi kertoisi tämänlaisen tarinan. Ei se kenellekään paljastuisi ja ex ystävän korviin menisi hallaa tekemään.
Minun kertomani nyt sattuu olemaan totta eikä se muuksi muutu uskoo sitä kukaan tai ei. Itsekin olisin kyllä ennemmin valinnut vähemmän saippuasarjaa muistuttavan elämän miesasioita ajatellen. Olenkin hyvin kiitollinen nykyisestä huomaavaisesta ja rehellisestä miehestäni. Ehkä kun on elänyt huonon avioliiton täynnä alkoholia ja kokenut siihen päälle vielä melko raastavan eron (tuo vain murto-osa exän jutuista) niin osaa suuresti arvostaa sellaista parisuhdetta joka monelle on itsestäänselvyys. Minä arvostan nykyistä miestäni jo pelkästään sen takia, että hän haluaa keskustella kanssani, halaa joka päivä eikä huuda.
Siihen asti kun olette/haluatte olla ystäviä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ystävä" joka tyrkytti tavaraansa salassa exälleni samaan aikaan kun eron jälkeen kyseli vointiani ja tunteitani on nykyään entinen ystävä. Olimme siis aika läheisiä tämän "ystävän" kanssa ja avioliitto ex mieheni kanssa kestänyt yli 10 vuotta sekä yhteisiä lapsia.
Ex seurusteli eron jälkeen toisen naisen kanssa ja silloin tällöin heitti mällit tähän toosaansa tarjoavaan ystäväämme. Kun mies kyllästyi ensimmäiseen naisystäväänsä hän kodittomana muutti tämän ex ystävän luokse ja ilmoittivat seurustelevansa.
Itse en aio heidän suhdettaan mitenkään sabotoida vaikka tiedän paljon asioita joita tämä "ystävä" ei tiedä. Aina hauska kuulla kuinka usein mies pettää häntä ja kuinka mies kuvoksuu hänen lastaan yli kaiken eikä aio tehdä lapsia hänen kanssaan vaikka nainen haluaisi.
Meillä siis exän kanssa hyvät välit ja hän kertoo mm naisasiansa minulle. Tiedän hyvin intiimejä asioita hänen entisestä ja nykyisestä. Heidän suhteensa ensimmäisen puolen vuoden aikana käytin myös itse ex miestäni halujeni tyydyttämiseen koska en tykkää irtosuhteista ja seksi meillä on aina ollut mukavaa. Tämä hölmö nainen todella kuvittelee, että ex mieheni, hänen nykyinen miesystävänsä ei harrastaisi seksiä kanssani heidän suhteensa aikana vaikka hän tiesi miehen harrastaneen säännöllisesti seksiä minun kanssani edellisen suhteensa aikana. Luulee raukka olevansa jotenkin ainutlaatuinen. Asioilla on tapana paljastua, mutta en minä sitä paljasta. Antaa exän leikkiä hänellä leikkejään. Paljon enemmän naiseen sattuu mitä kauemmin hän on haaveitaan elätellyt totuuksien tullessa ilmi. Muiden kanssa mies panee aina kuin mahdollista. Ainoa syy miksi me ei enää harrasteta seksiä exän kanssa on se, että minulla on nykyään miesystävä. Minä en petä kumppaniani. Pari kk sitten ex selitti jopa kuinka haluaisi tulla takaisin kotiin jos suhteeni jostain syystä loppuisi. En kyllä huolisi. Kavereina tullaan toimeen ja vaikka pelkästään lasten takia, mutta hyväksi tai edes siedettäväksi kumppaniksi hänestä ei ole.Voi apua :D
Haaveiletko sinä tuollaisesta? En minä ainakaan ja vaikea kuvitella miksi joku haluaisi tuollaista kokea.
Kavereiden exiin ei kosketa ja piste. Itse en ainakaan sellaista kaveria kattelis, maailma on ihmisiä pullollaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä siis exän kanssa hyvät välit ja hän kertoo mm naisasiansa minulle. Tiedän hyvin intiimejä asioita hänen entisestä ja nykyisestä. Heidän suhteensa ensimmäisen puolen vuoden aikana käytin myös itse ex miestäni halujeni tyydyttämiseen koska en tykkää irtosuhteista ja seksi meillä on aina ollut mukavaa. Tämä hölmö nainen todella kuvittelee, että ex mieheni, hänen nykyinen miesystävänsä ei harrastaisi seksiä kanssani heidän suhteensa aikana vaikka hän tiesi miehen harrastaneen säännöllisesti seksiä minun kanssani edellisen suhteensa aikana. Luulee raukka olevansa jotenkin ainutlaatuinen. Asioilla on tapana paljastua, mutta en minä sitä paljasta. Antaa exän leikkiä hänellä leikkejään. Paljon enemmän naiseen sattuu mitä kauemmin hän on haaveitaan elätellyt totuuksien tullessa ilmi. Muiden kanssa mies panee aina kuin mahdollista. Ainoa syy miksi me ei enää harrasteta seksiä exän kanssa on se, että minulla on nykyään miesystävä. Minä en petä kumppaniani. Pari kk sitten ex selitti jopa kuinka haluaisi tulla takaisin kotiin jos suhteeni jostain syystä loppuisi. En kyllä huolisi. Kavereina tullaan toimeen ja vaikka pelkästään lasten takia, mutta hyväksi tai edes siedettäväksi kumppaniksi hänestä ei ole.
Kuulostat aika raskaalta ja katkeroituneelta ihmiseltä. Kannattaa käydä juttelemassa jollekulle, ihme sekoilun kuulosta touhua.
Vierailija kirjoitti:
Siihen asti kun olette/haluatte olla ystäviä
Yleensä se on juuri näin. Poikkeuksiakin toki löytyy. Itse koen asian niin, että ihminen ei oikeasti olisi tärkeä jos alkaa tapailla hänen exää. Jotkut nuoruusvuosien säädöt eri juttu, mutta jos pitkä suhde, naimisissa tai lapsia niin ei todellakaan ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä siis exän kanssa hyvät välit ja hän kertoo mm naisasiansa minulle. Tiedän hyvin intiimejä asioita hänen entisestä ja nykyisestä. Heidän suhteensa ensimmäisen puolen vuoden aikana käytin myös itse ex miestäni halujeni tyydyttämiseen koska en tykkää irtosuhteista ja seksi meillä on aina ollut mukavaa. Tämä hölmö nainen todella kuvittelee, että ex mieheni, hänen nykyinen miesystävänsä ei harrastaisi seksiä kanssani heidän suhteensa aikana vaikka hän tiesi miehen harrastaneen säännöllisesti seksiä minun kanssani edellisen suhteensa aikana. Luulee raukka olevansa jotenkin ainutlaatuinen. Asioilla on tapana paljastua, mutta en minä sitä paljasta. Antaa exän leikkiä hänellä leikkejään. Paljon enemmän naiseen sattuu mitä kauemmin hän on haaveitaan elätellyt totuuksien tullessa ilmi. Muiden kanssa mies panee aina kuin mahdollista. Ainoa syy miksi me ei enää harrasteta seksiä exän kanssa on se, että minulla on nykyään miesystävä. Minä en petä kumppaniani. Pari kk sitten ex selitti jopa kuinka haluaisi tulla takaisin kotiin jos suhteeni jostain syystä loppuisi. En kyllä huolisi. Kavereina tullaan toimeen ja vaikka pelkästään lasten takia, mutta hyväksi tai edes siedettäväksi kumppaniksi hänestä ei ole.Kuulostat aika raskaalta ja katkeroituneelta ihmiseltä. Kannattaa käydä juttelemassa jollekulle, ihme sekoilun kuulosta touhua.
Ei minulla ole tarvetta kenellekään asiaa tämän enempää purkaa, olen varsin tasapainoinen ja elämääni tyytyväinen ihminen. Enkä minä mitään sekoile. Ehkä aiempaa säätämistä exän kanssa voi sanoa sekoiluksi, mutta sekin on ohi jo.
En myöskään voi olla kenellekään raskas koska en tunge nokkaani tai turhia mielipiteitäni muiden elämään. Elän aivan tavallista ja mukavaa arkea lasten ja miesystäväni kanssa.
En minä oikeastaan edes ajattele tuota ns ystävääni, elän pääosin kuin häntä ei olisikaan. Joskus vilahtaa puheissa lasten kanssa koska saamastani törkeästä kohtelusta huolimatta en kosta sitä lapsilleni vahingoittamalla heidän suhdetta isäänsä. En myöskään puhu tästä naisesta rumasti lapsilleni. Heidän ei tarvitse kantaa aikuisten taakkoja. Lapset siis ovat isänsä ja tämän "ystäväni" luona viikonloppuisin ja lomilla sen mukaan miten isä heitä haluaa luokseen ottaa.
Jos tarvitsee tuota miettiä niin ei taida olla kovin arvokas kaveri sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikuisesti. Jotain silmäilyä olisi siis ollut jo sen edellisen suhteen aikana mikä ei kertoisi hyvää siitä kaverista eikä eksästä. Onneksi itse en liiku tuollaisissa piireissä joissa on tarvetta tai kiinnostusta tuollaiseen lähipiirin parinvaihtoon, maailma on kuitenkin ihmisiä täynnä.
Päinvastoin, näkee sivummalta mimmonen kukin on kun kavereita. Se että ei sopinut ex:n kanssa yhteen, ei pois sulje sitä etteikö joku muu, kaveri, sopisi...
Miten päinvastoin, kun juuri kirjoitit vain eri sanoin että siinä on silmäilty se toinen valmiiksi niiden toisten suhteen aikana?
Juuri niin. Saattanee sopia yhteen tai sitten ei, mutta oikea ystävä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Kavereiden exiin ei kosketa ja piste. Itse en ainakaan sellaista kaveria kattelis, maailma on ihmisiä pullollaan.
Mitä selität? Miksi en saisi yrittää aivan ihanaa miestä mitä kaverini kohteli kuin roskaa?
Vierailija kirjoitti:
Ikuisesti. Jotain silmäilyä olisi siis ollut jo sen edellisen suhteen aikana mikä ei kertoisi hyvää siitä kaverista eikä eksästä. Onneksi itse en liiku tuollaisissa piireissä joissa on tarvetta tai kiinnostusta tuollaiseen lähipiirin parinvaihtoon, maailma on kuitenkin ihmisiä täynnä.
Joopa joo. Ei se ole mitenkään sanottua, että äijää olisi aiemmin katsellut sillä silmällä. Ne tunteet eivät myöskään valitse kohdettaan enkä näe tässä syytä olla toimimatta niiden mukaan. Riippuu vähän siitäkin, millainen miehen ja exän ero on ollut, miksi ja kenen aloitteesta tapahtunut. Ja myös kuinka läheinen ystävä kyseessä.
Ilmeisesti ikuisesti.
Tapailen kaverin eksää, erosta 4 vuotta. Kun tapailu alkoi, kaverilla ei ollut asiasta ongelmaa, kysyin moneen kertaan onko ol. Sitten kun meidä suhde syveni, alkoi omistava käytös ja yritys tehdä mut mustasukkaiseksi.
Olivat alle 30-vuotiaina 10v yhdessä.
En anna sen häiritä, nainen ei ole vuosiin ollut tästä miehestä kiinnostunut, mutta nyt onkin yhtäkkiä tärkein ystävä maailmassa.
Unohtaa vaan sujuvasti, että tapaili mun eksää, ja järjestin heidät yhteen. Mua ei haitannut tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ikuisesti.
Tapailen kaverin eksää, erosta 4 vuotta. Kun tapailu alkoi, kaverilla ei ollut asiasta ongelmaa, kysyin moneen kertaan onko ol. Sitten kun meidä suhde syveni, alkoi omistava käytös ja yritys tehdä mut mustasukkaiseksi.Olivat alle 30-vuotiaina 10v yhdessä.
En anna sen häiritä, nainen ei ole vuosiin ollut tästä miehestä kiinnostunut, mutta nyt onkin yhtäkkiä tärkein ystävä maailmassa.
Unohtaa vaan sujuvasti, että tapaili mun eksää, ja järjestin heidät yhteen. Mua ei haitannut tippaakaan.
Sinun tilanteesi hyvin eriasia ja helpompi hyväksyä kuin jos "ystävä" heti erosta kuultuaan on kärkkymässä tilaisuutta.
Haa...vai niin. Oho. Ehkä ennen uskoin elämää suurempaan ystävyyteen, en enää. Minusta on sairaalloista alkaa elää kaverinsa elämää.
Mutta jos ero riitaisa niin aikalailla varmasti joku loukkaantuu.
Eli ihmiset vain ovat sellaisia. Ei kuitenkaan ole mitään lakia joka kieltää.
Maailma on miehiä puolillaan. Kyllä löytyy parempiakin vaihtoehtoja kuin kaverin ex. Uskon, että on jonkin tasoista henkistä ongelmaa jos kokee tarvetta sekaantua kaverien miehiin tai exiin.
Voi apua :D