Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Takaoven lukko hajosi, soitin isännöitsijälle, "korjaa itse"

Vierailija
19.04.2018 |

Takaoven lukko vedellyt viimeisiään ja nyt se hajosi niin, että ovea ei saa lainkaan kiinni. Soitin tästä isännöitsijälle, joka jostakin syystä soitti taloyhtiömme "puuha-petelle". Miehelle, joka tehnyt kaikkea korjauksia sun muita taloyhtiössämme usein. No hän sattui olemaan lomareissulla. Tämä puuha-pete oli sanonut kuitenkin isännöitsijälle, että pyytää minua yrittämään korjata lukkoa itse ja isännöitsijä tämän tiedon minulle välittää. Mitä ihmettä??? Voiko näin toimia?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuha Pete hoitaa myös naiset

Vierailija
22/26 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

heeboilija kirjoitti:

Naurettavaa touhua.Soitat lukkofirmaan että vaihtavat lukon ja lasku isännöitijälle.Puuha- Pete voi lomalta palailtuaan vaikka heittää volttia.

Tilaaja maksaa itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viisikymppinen nainen, eikä lukon vaihtoon mielestäni palleja tarvita vaan aivot ja ruuvimeisseli.

Irrotat helat, irrotat ruuvit, vedät lukon ulos ja haet kaupasta samanlaisen tilalle.

Merkistä ja mallista riippuen toimenpide hitusen vaihtelee, mutta koska sait lukon rikki, se ei liene mikään hankala turvalukko.

Ei. Lukon itse vaihto voi vaikuttaa vakuutuksiin ja mahdollisiin takuisiin, plus lukot ei ole halpoja, ja ne kuuluvat asunnon kiinteään kalustoon, ja ne pitää sarjoittaa yhtiön sääntöjen mukaan, ja taloyhtiö saa ne aina halvemmallakin ja tietää missä juuri niitä lukkoja myydään ellei ole jopa varastossa varalla, joten yksinkertaisesti ei. Ja kuka mitään palleista puhui. Pari ruuvia voi kiristää itse sekä mies että nainen jos on höllentynyt ja osaa, mutta ei noin isoja korjauksia ruveta itse värkkäämään, varsinkaan kokeilempa nyt vähän -pohjalta.

Höpöjuttuja. Ensinnäkään lukoilla ei ole kyllä mitään tekemistä vakuutuksen kanssa. Toisekseen yhtiöllä ei voi olla mitään sääntöjä huoneistojen lukitusten kanssa, tasan tarkkaan saan sarjoittaa lukon yhtiön avaimeen sopimattomaksi ja niin teenkin, koska en halua että huoltomiehen avaimella pääsee kotiini. Mutta tavanomaisen vastuunjakotaulukon mukaan asuntojen ulko-ovet kuuluu yhtiön vastuulle, joten yhtiö hoitaa ne kuntoon.

Huoltovastuu on kuitenkin asukkaalla, lukot pitää muistaa öljytä silloin tällöin, jotta ne toimii. Kerrostaloissa ovia usein paskotaan kuin vierasta sikaa, koska ei tajuta että tippa öljyä lukon kieleen silloin tällöin pitää oven liikkeet notkeina.

Vierailija
24/26 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi skenaario, jos asuntooni murtauduttaisiin tai tässä tapauksessa käveltäisiin takaovesta sisään ja minut pahoinpideltäisiin sekä asunto putsattaisiin? Joutuisiko esim. isännöitsijä vastuuseen, että on hyväksynyt yksittäisen asukkaan päätöksen, ettei taloyhtiön vastuulle kuuluvaa asiaa korjata taloyhtiön toimesta, vaan asukkaan/asukkaiden itsensä toimesta?

Ap

Vierailija
25/26 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viisikymppinen nainen, eikä lukon vaihtoon mielestäni palleja tarvita vaan aivot ja ruuvimeisseli.

Irrotat helat, irrotat ruuvit, vedät lukon ulos ja haet kaupasta samanlaisen tilalle.

Merkistä ja mallista riippuen toimenpide hitusen vaihtelee, mutta koska sait lukon rikki, se ei liene mikään hankala turvalukko.

Ei. Lukon itse vaihto voi vaikuttaa vakuutuksiin ja mahdollisiin takuisiin, plus lukot ei ole halpoja, ja ne kuuluvat asunnon kiinteään kalustoon, ja ne pitää sarjoittaa yhtiön sääntöjen mukaan, ja taloyhtiö saa ne aina halvemmallakin ja tietää missä juuri niitä lukkoja myydään ellei ole jopa varastossa varalla, joten yksinkertaisesti ei. Ja kuka mitään palleista puhui. Pari ruuvia voi kiristää itse sekä mies että nainen jos on höllentynyt ja osaa, mutta ei noin isoja korjauksia ruveta itse värkkäämään, varsinkaan kokeilempa nyt vähän -pohjalta.

1. Lukon vaihtaminen ei vaikuta yhtään mitenkään vakuutuksiin.

2. Uuteen lukkorunkoon voi laittaa saman vanhan lukkopesän, eli ei tarvitse sarjoittaa.

3. Lukkorunkoja myydään kaikissa rautakaupoissa, ja tulee varmasti huomattavasti halvemmaksi kuin korjaajan käynti.

4. Korjaus ei todellakaan ole iso, 6 ruuvia irti ja takas, osat on kokonaisia möhkäleitä.

5. Jos ei ymmärrä asiaa, parempi olla kommentoimatta.

Mä jotenkin kuvittelin, että vika on nimenomaan lukkopesässä.

Vierailija
26/26 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla jakamaan tarinan lopputulos. Puuhapete palasi lomareissultaan, syyllisti minut korjaamattomasta lukosta, jonka jälkeen korjasi sen itse. Asia tuli kuntoon, mutta silti jäi vittuuntunut olo.

Ap