Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin ruokailu

Vierailija
20.07.2024 |

Kysyisin päiväkodissa työskentelijöiltä, että kun tullaan ruokailemaan, pitääkö kasvattajien osallistua millään lailla siivoukseen? Olen kesätöissä päiväkodissa ja siellä tullaan kirjaimellisesti ruokailemaan.. Syödään ja lähdetään pois. Ei laiteta astioita Apu tasolle, ei tehdä mitään. Kaikki jätetään pöydälle siis kaikki. Olen siivoamassa muualla, tulen takaisin keittiöön, maidot voi pakat, astiat, kaikki on pöydällä!!!! Eikö kasvattajille todellakaan kuulu tehdä edes jotain???? Laittaa maidot jääkaappiin, pyyhkiä pöytää, astiat kärrylle, jäteastiaan ruoantähteet, aterimet omaan koriin??? Olen ollut kauhuissani sekasotkusta, kaikki on jätetty kuin koiralle....... 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto mä inhoan tuota KASVATTAJA nimitystä. Just niin kuin jotain koiria kasvatettaisiin. Ennemmin hoitaja tai täti. 

Terv., pk:n täti 

Vierailija
2/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meidän päikyssä me ei saada mennä edes keittiöön ja jääkaapille. Mutta astiat kyllä pitää jokaisen viedä palautuspisteelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjaset vaan, et siivotkaa omat sotkut pois. Jos kylmä tuotteet seisoo pöydällä,laitat roskiin. Maidot kaadat viemäriin, jos et tiedä kauan ne on seissy huoneenlämmössä.

Vierailija
4/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikasta. Meillä lapset itse laittoi ruuanjämät bioastiaan ja astiat kärryyn. Kasvattajat auttoivat tarvittaessa. Mutta eivät todellakaan alkaneet pöytiä pyyhkimään, se on jonkun muun homma   🙄

Vierailija
5/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto mä inhoan tuota KASVATTAJA nimitystä. Just niin kuin jotain koiria kasvatettaisiin. Ennemmin hoitaja tai täti. 

Ovatko huoltajat siirtäneet kasvatusvastuuta päiväkodeille jo liikaa? Se näkyy päiväkotiarjessa.

Vierailija
6/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti on lapsen hoitopaikka sen ajan kun huoltajat tarvitsevat varahoitoa lapselle. Muistathan kuitenkin että kasvatusvastuu on huoltajilla aina.

Vierailija
7/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee oman työnsä ja mikä siihen kuuluu, varmasti on työpaikkakohtaisua eroja, miten hommat on jaettu. Omassa työssäni lääkärinä joskus tulee keskustelua, mikä kuuluu lääkärille ja mitä tekee sh, lh, osastosihteeri, tekstinkäsittelijä, siistijä. On ammattiylpeyttä tehdä omat hommansa, että kokonaisuus toimii mahd hyvin. Voin siivota vastaanottohuoneen ja pestä välineet potilaiden välillä ja kirjoittaa tekstini, mutta tunnustetaan rehdisti samalla, että potilaita en pysty ottamaan vastaan enää yhtä monta kuin aikaisemmin. 

Vierailija
8/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko huoltajat siirtäneet kasvatusvastuuta päiväkodeille jo liikaa? Se näkyy päiväkotiarjessa.

Ei niitä saa edes kasvattaa. Nicon ja Jasmiinin pitää saada tehdä just niinkuin itse haluavat. 

Vierailija
9/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvattajan työ on varhaiskasvattaa lapsia. Suunnitella erilaisia harjoitteita (esimerkiksi tunnetaidot tai motoriset taidot) ja sitten toteuttaa ne ja raportoida toteutuksesta. Varhaiskasvattaja ei ole mikään hoitoapulainen. Tukipalveluita kuten ruokailua varten on muut ammattiryhmät.

Vierailija
10/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli. 

Vierailija
11/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen koulussa, mutta  meillä on yhteiset ruokailutilat päiväkodin kanssa.

Keittiötyöntekijä tuo ruuat ja juomat linjastolle mistä lapset ottavat ruuan. Lapset vievät astiat itse pois ( ihan pienimmät syövät ryhmässä ja sieltä tuovat ruokakärryllä kaikki pois). Tyhjentävät biojätteen jne. 

Keittiötyöntekijä laittaa ruuat, maidot jne pois. Siivooja pyyhkii lattiat ja pöydät.

Iltapäiväkerhossa ovat lapset pyyhkineet välipalan jälkeen pöydät, mutta toki se ei aina siivouskriteereitä varmaan täytä. On kuitenkin haluttu vastuuttaa heitä omien sotkujen siivoamiseen. 

Olen myös työskennellyt yksityisissä päiväkodeissa missä nuo kaikki kuuluivat meille lastenhoitajille ja opeille.

Vierailija
12/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on päiväkotikohtaista. Jos on erillinen ruokasali tai syödään omissa ryhmätiloissa. Isossa ruokasalissa astiat viedään palautuspisteelle ja keittiö huolehtii ruoat linjastolta pois ja pyyhkii pöydät. Omissa tiloissa syövät vievät kärryissä astiat ja ruoat tiloihinsa ja tuovat takaisin. Siivoavat itse tai siivooja siivoaa pöydät. 

Vierailija
13/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Nykyaikana kun on jopa suotavaa, että sukupuoli on fluidi.

Terv. Pk:n täti Marko

Vierailija
14/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä saa edes kasvattaa. Nicon ja Jasmiinin pitää saada tehdä just niinkuin itse haluavat. 

Jep tämä on sallittava koko iän, teinitkin saavat rageta miten lystäävät. Syy on aina vastuunkantajissa.

Vierailija
15/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laki takaa lapsille koskemattomuuden. Kasvattajana olisin nopeasti oikeudessa jos ottaisin lapsesta kiinni vain siksi, että lapsi ei tottele.

Vierailija
16/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sä kiljut siellä. Meille juuri sanottiin lasten pk:sta että he ovat nimenomaan kasvattajia eivätkä tätejä. 

Vierailija
17/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sä kiljut siellä. Meille juuri sanottiin lasten pk:sta että he ovat nimenomaan kasvattajia eivätkä tätejä. 

Tädiksi tai aikuiseksi kutsuminen on kuin märkä rätti päin varhaiskasvatusalan ammattilaisen kasvoja, koska ne termit antavat olettaa että varhaiskasvattajan työtä pystyisi tekemään kuka tahansa täti tai aikuinen.

Vierailija
18/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tädiksi tai aikuiseksi kutsuminen on kuin märkä rätti päin varhaiskasvatusalan ammattilaisen kasvoja, koska ne termit antavat olettaa että varhaiskasvattajan työtä pystyisi tekemään kuka tahansa täti tai aikuinen.

Valita sille "pk työntekijälle" joka juuri nimenomaan aiemmassa kommentissa halusi että häntä kutsutaan tädiksi...

Vierailija
19/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hoitoapulaisena, keittiön henk kunta  toi ruuat  pyörälliseen apupöytään    ruokailun jälkeen  lapset ja hoitajat veivät  tähteet bioastiaan ja astiat apupöytään . 

Vierailija
20/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karjaset vaan, et siivotkaa omat sotkut pois. Jos kylmä tuotteet seisoo pöydällä,laitat roskiin. Maidot kaadat viemäriin, jos et tiedä kauan ne on seissy huoneenlämmössä.

Ei kuulu hoitajille keittiön työt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme