Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luontaistuotteet ja masennus/ahdistus

19.04.2018 |

Onko jollain hyviä kokemuksia erilaisista luontaistuotteista tai kaupasta ostettavista yrteistä, jotka auttaisivat ahdistukseen, masentuneisuuteen, uupumukseen, mielialojen vaihteluun ym.

Onko näihin vaivoihin ylipäätään paljoa apuja luontaistuotteissa?

Kukkatippoja kokeillut, mutta etsin nyt jotain muuta..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkikuisma auttoi minulla lievään masennukseen ja epämääräiseen ahdistuksen tunteeseen. Nykyisin voin hyvin.

Luontaistuotteista (siis alan kaupasta ostetuista) ei varmasti ole haittaa - ja jos on, ns. oikeisiin masennuslääkkeisiin verrattuna haitat ovat todella pieniä. Jos koet, että masennus on uhka terveydellesi ja sinulla on esimerkiksi itsemurha-ajatuksia, kannattaa mennä lääkäriin.

Yksi keino on myös se, että syöt todella ravintorikasta ruokaa. Itse söin mäkikuismakuurini kanssa paljon lohta (omega-3 tekee aivoille hyvää), pähkinöitä ja viherjauhetta puuroon sekoitettuna. Jotkut ruoka-aineet voivat aiheuttaa epämääräistä oloa, esimerkiksi minulla kahvi liiallisesti nautittuna aiheuttaa ahdistusta ja sokeri levotonta oloa. Kun ravinto on kunnossa, ihmisellä riittää enemmän energiaa myös mielenterveyden vaalimiseen. Tsemppiä sinulle!

Vierailija
2/11 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkikuisma. Auttaa oikeasti. Mutta ei sovi yhteen monien lääkitysten kanssa jos sellaisia on. Eikä voi käyttää kuin kuuriluontoisesti muutama kuukausi kerrallaan. Voi myös nostaa maksa-arvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä nimellä tuota mäkikuismavalmistetta myydään?

Vierailija
4/11 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontaistuotteista en tiedä, mutta ruokavalio auttaa minulla. Niin oudolta kuin kuulostaakin, sokeri ja maitotuotteet pois niin masennus loppui.

Vierailija
5/11 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on vain normaaliin elämän kuuluvia mielialan vaihteluita niin voit saada avun placebo efektistä. Jos kuitenkin olet oikeasti pitkäaikaisesti masentunut niin ei, luontaistuotteet ei todellakaan toimi.

Vierailija
6/11 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on vain normaaliin elämän kuuluvia mielialan vaihteluita niin voit saada avun placebo efektistä. Jos kuitenkin olet oikeasti pitkäaikaisesti masentunut niin ei, luontaistuotteet ei todellakaan toimi.

Juuri näin. Olisinpa tajunnut itse tämän aikaisemmin, niin monelta harmilta ja turhalta kärsimykseltä olisin välttynyt.

Vierailija
7/11 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile e-epa kalaöljyä. Löytyy Käypä hoito -suosituksista.

Vierailija
8/11 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkikuisma löytyy myös nimellä St John’s Wort

Vierailija
9/11 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkikuisma löytyy myös nimellä St John’s Wort

Tämä on ainoa poikkeus joka vaikuttaa aivoihin samalla tavalla kuin lääkkeet eli serotoniinin takaisinoton estäjät. Kyseisen luontaistuotteen kanssa ei saa syödä mt-lääkkeitä yhtäaikaa koska vaikutus muuttuu. Miettisin kuitenkin kumpaa ottaisit mieluummin, pitkälle tutkittua ja kehitettyä lääkärin määräämää lääkettä vai luontaistuotetta jonka pitoisuus ja puhtaus voi olla vähän mitä sattuu eikä ole tarkan valvonnan alla.

Muistakaa että kalanmaksaöljyt ja kapselit ohentaa verta. Jos joudut yllättäen leikkaukseen niin vakava verenvuotoriski on todellinen. Näitä hypetetään ihan liikaa. Syökää välillä kalaa tai oliiveja tai pähkinöitä.

10/11 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkikuisma. Auttaa oikeasti. Mutta ei sovi yhteen monien lääkitysten kanssa jos sellaisia on. Eikä voi käyttää kuin kuuriluontoisesti muutama kuukausi kerrallaan. Voi myös nostaa maksa-arvoja.

Itse syön kyllä mielialalääkkeitä, eli mäkikuisma kai jää sitten kokeilematta :(

11/11 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos jollain kokemuksia/mielipiteitä esim. seuraavista:

https://www.terveysmarket.fi/vahva-antistress

https://www.terveysmarket.fi/relaxor-forte-1

https://www.terveysmarket.fi/a-vogel-strath-yrttihiiva-tabl

Siis ihan yleisesti, vaikka ei suoranaisesti ahdistukseen tai masennukseen auttaisikaan..

Ruokavalio on kyllä sellainen mihin haluaisin enemmän panostaa ja tarvittaessa ravintolisät, jotka olis erityisesti aivojen toiminnalle parhaita. Kalaöljykapseleita oon kyllä syönyt, paitsi silloin jos syön hyvin sitä sisältäviä ruokia. Monivitamiinia ja magnesiumia menee myös..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme