Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimiva parisuhde ei vaadi piirteiden samanlaisuutta, vaan piirteiden yhteensopivuutta

Vierailija
19.04.2018 |

Otsikossa on oma ajatukseni ja väitteeni. Todella yleisenä ajatuksena toimivasta parisuhteesta ihmisillä tuntuu olevan että parisuhteen osapuolten tulee olla samanlaisia. Mitään merkittävää samanlaisuutta ei toimivaan parisuhteeseen välttämättä tarvita. Tärkeintä on piirteiden (vaikkakin sitten niiden eroavien piirteiden) yhteensopivuus.

Mitäs ajattelevat av-laiset?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. 

Vierailija
2/60 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kyllä. Minä seurustelen yleensä itseäni hoikempien ja paremman näköisten naisten kanssa, mutta vastaavasti olen sitten itse se älykkäämpi ja pohdiskelevampi osapuoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa usein ekstrovertti ja introvertti täydentää toisiaan kauniisti, jos ei ole ääripäistä kyse vaan kumpikin lähempänä keskiväliä.

Vierailija
4/60 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ajattelen päinvastoin kuin ap. Että toki päällisin puolin voidaan olla hyvin erilaisia, voi olla erilaiset ammatit, eri harrastukset, eri kiinnostuksen kohteet, erilaiset luonteet, jne. Mutta kun perusluonnetta ja arvoja tongitaan riittävän syvälle, niin sieltä löytyvät ne samankaltaisuudet, jotka pohjimmiltaan yhdistävät. Niitä samankaltaisuuksia ei välttämättä edes tiedosta.

Vierailija
5/60 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä!Mieheni on sosiaalinen, puhelias ja ulospäinsuuntautunut, minä taas introvertti ja hiljainen hissukka seurassa. Kuitenkin meitä yhdistää huumorintaju, leikkisyys, urheilullisuus ja rakkaus pehettämme kohtaan. Luonteiltamme olemme ihan erilaiset, mutta sovimme kuitenkin hyvin yhteen. Takana yhteisiä vuosia jo lähes 20.

Vierailija
6/60 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kyllä. Minä seurustelen yleensä itseäni hoikempien ja paremman näköisten naisten kanssa, mutta vastaavasti olen sitten itse se älykkäämpi ja pohdiskelevampi osapuoli.

mmm, älykkömiehet... nam

Vierailija
7/60 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään siitä, että meillä on riittävästi yhtäläisyyksiä mutta myös niitä seikkoja, joissa olemme jopa vastakohdat. Voi bondautua niissä yhtäläisyyksissä ja ihailla niitä kohtia, jotka toinen hoitaa ihan eri tavalla kuin itse. Tärkeintä on kuitenkin keskinäinen kiintymys ja arvostus ja joku magneetti molempien sisällä, mikä vetää yhteen vuodesta toiseen. 

Vierailija
8/60 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa tapauksissa tuo on rationalisointihamsterointia.

Lähes kaikki naiset haluavat saman miehen. Pitkän, raamikkaan, älykkään, itsevarman, kunnianhimoisen, määrätietoisen, sellaisen joka vie seksissä ja liidaa sosiaalisissa tilanteissa.

Esimerkiksi:

Pitkälle, raamikkaalle, kunnianhimoiselle sosiaaliselle uranaiselle sopii pitkä, raamikas, kunnianhimoinen sosiaalinen uramies koska samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä.

Lyhyelle, sirolle, naiselliselle ja melko hiljaiselle kodin hengettärelle sopii pitkä, raamikas, kunnianhimoinen sosiaalinen uramies koska vastakohdat täydentävät toisiaan.

Vierailija
9/60 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii uskomatonta joustoa molemmilta osapuolilta t:29v saman kanssa :)

Vierailija
10/60 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta! Meillä toinen on vähän aloitekyvytön kaiken suunnittelija ja toinen höseltää, tekee vaikkei tiedä mitä tekee, toinen on parempi suurissa linjoissa ja toinen yksityiskohdissa. Kotityöt menevät helposti puoliksi mieltymysten mukaan. Yhdistävinä juttuina hölmö huumorintaju, musiikkimaku, arvot ja estetiikka. Pitkä onnellinen parisuhde.

Vierailija
11/60 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun perusarvot ovat samanlaiset, ei muut eroavaisuudet haittaa.

Vierailija
12/60 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku miinuksen antanut perustella eriävää mielipidettään?

Vierailija
13/60 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku miinuksen antanut perustella eriävää mielipidettään?

No kaikenhan vou banalisoida ulkonäköön ja kun samalla humble braggaa itseään niin aaltoliikkeeseenkö tässä olisi pitänyt ryhtyä. Moron

Vierailija
14/60 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten olen viihtynyt sellaisen naisen kanssa, joka oli hyvin samanlainen kuin minä luonteeltaan.

Vierailija
15/60 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Lähes kaikki naiset haluavat saman miehen. Pitkän, raamikkaan, älykkään, itsevarman, kunnianhimoisen, määrätietoisen, sellaisen joka vie seksissä ja liidaa sosiaalisissa tilanteissa.

Esimerkiksi:

Pitkälle, raamikkaalle, kunnianhimoiselle sosiaaliselle uranaiselle sopii pitkä, raamikas, kunnianhimoinen sosiaalinen uramies koska samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä.

Lyhyelle, sirolle, naiselliselle ja melko hiljaiselle kodin hengettärelle sopii pitkä, raamikas, kunnianhimoinen sosiaalinen uramies koska vastakohdat täydentävät toisiaan.

Ja lähes kaikki miehet taas sen kauniin tai ainakin söpön kaunisvartaloisen naisen, jolla on hyvä luonne ja aina valmis toteuttamaan miehen toiveet. Sellainen kelpaa alfamiehille ja betamiehille.

Vierailija
16/60 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen lukeneeni, että arvojen ja asenteiden samankaltaisuus on yhteyssä suurempaan parisuhdetyytyväisyyteen, mutta persoonallisuuspiirteiden samankaltaisuus (tai erilaisuus) ei hetkauta tyytyväisyyttä suuntaan eikä toiseen.

Vierailija
17/60 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä sanotaan, että paras pohja parisuhteelle on samanlaiset arvot ja erilaiset luonteenpiirteet. Koska niitä omia vikojaan sietää huonoimmin toisissa.

Itse olen mieheni kanssa varsinaiset Tiku ja Taku, olemme samanikäiset, samasta pääaineesta valmistuneet, samassa työpaikassa, samoja asioita harrastavia ja samalla maulla varustettuja. Enkä keksi siitä kuin hyviä puolia.

Sitten ovat erikseen ne miehet Marsista -naiset, joiden mielestä on tosi söpöä kun miehen tekemisistä tai motiiveista ei ymmärrä höykäsen pöläystä. No, jokainen tavallaan.

Vierailija
18/60 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat arvot ovat tärkeät ja erilainen persoonallisuus on rikkaus!

Rakkaudessa on mielestäni tärkeintä (ja vaikeinta) osata arvostaa ja kunnioittaa kumppania sellaisena kun hän on. Toista ei voi muuttaa, mutta toisen hyvistä puolista voi ammentaa vaikka kuinka paljon rikkautta omaan itseensä.

Vierailija
19/60 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, meillä on puolison kanssa samankaltaisuuksia todella paljon ja melko samanlaiset mielenkiinnon kohteet. Mies on hiljaisemman puoleinen extrovertti, minä sosiaalinen introvertti. Kumpikaan ei ole ääritapaus, enemmänkin lähempänä normaalia. 

Vierailija
20/60 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Esimerkiksi:

Kyllä, halusin raamikkaan, älykkään, itsevarman, kunnianhimoisen, määrätietoisen, liidaavan miehen. En ole ikinä kokenut, että minun olisi sitä pitänyt jollekin rationalisoida tai muuten puolustella.