Tilasin treffeillä pihvin kypsänä...
Mies lähti vetämään hippulat vinkuen.
En vaan tykkää pihvistä raakana tai edes mediumina, en pysty syömään koska oksettaa.
Sinne meni lupaava mies. Voiko tämä todella olla noin kova moka!?
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Itse tilaan pihvin kypsänä ja jos naisella ei riitä siihen ymmärrys, niin ei hänestä olisi kumppaniksi ollutkaan. En jaksa mitään muotihullutusten perässä juoksevia.
Terve itsetunto on hyvä piirre, arvostan. Ei tarvi tyytyä eikä mukautua jos ei sovi,!
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa on päätetty että kypsän pihvin syöjät on moukkia? Onhan ihmiset kypsentäneet lihansa siitä asti kun keksivät tulen. Minun suussani raaka liha maistuu ällöttävältä ja siitä tulee kuukautiset mieleen, haju on sama. Eli haluaisin vain vastauksen joltain sivistyneeltä yksilöltä siihen että miksi ei saa pitää lihasta sellaisena kuin se omasta mielestä parhaalta maistuu?
Ravintolasta on sitäpaitsi aivan turha yrittää tilata kypsää pihviä, se tulee aina mediumina. Eivät osaa/halua paistaa kypsäksi. Näin raskaana ollessa ei edes raakaa lihaa saa syödä, joten pakko tilata jotain muuta vaikka pihviä tekisi mieli.
-Ei ap
Kerran kun oltiin porukalla ravintolassa niin raskaana oleva ystävä pyysi pihvin kypsänä. No ei tullut. Ystäväni näytti punaista sisusta ja kysyi tarjoilijalta, et onko tämä sinun mielestäsi kypsä. Kiltisti tarkoilija vastasi, et eipä ole, sorry. Sit sai sen oikeasti kypsän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa on päätetty että kypsän pihvin syöjät on moukkia? Onhan ihmiset kypsentäneet lihansa siitä asti kun keksivät tulen. Minun suussani raaka liha maistuu ällöttävältä ja siitä tulee kuukautiset mieleen, haju on sama. Eli haluaisin vain vastauksen joltain sivistyneeltä yksilöltä siihen että miksi ei saa pitää lihasta sellaisena kuin se omasta mielestä parhaalta maistuu?
Ravintolasta on sitäpaitsi aivan turha yrittää tilata kypsää pihviä, se tulee aina mediumina. Eivät osaa/halua paistaa kypsäksi. Näin raskaana ollessa ei edes raakaa lihaa saa syödä, joten pakko tilata jotain muuta vaikka pihviä tekisi mieli.
-Ei apVoi valita seuraavista tilatessaan:
Medium -, medium, medium + tai well done
Ja kokki osaa paistaa + välein 😂
Olen saanut sellaisia medium pihvejä, joita syödessä lautanen lainehtii verestävästä kudosnesteestä. Näiden seurauksena olen siirtynyt well done pihviin. Tosin yleensä en enää ravintolassa pihvejä syö, kotona saa parempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tosiaan romanttista syödä tehotuotettujen eläinten raatoja
Mitäs jos vegaani painuisit vitt uun? Katsos, ei ketään kiinnosta ulinasi.
Taisi mennä tunteisiin. :D
Joo, jotkut lihansyöjät triggeröityy tosi helposti, kun niille huomauttaa lihansyönnin moraalisista implikaatioista. Ne ottaa sen henkilökohtaisena hyökkäyksenä, koska lihansyönti on iso osa koko niiden identiteettiä. Ja kun se identiteetti on rakennettu eläimiin kohdistetun julmuuden pohjalta, niin jotkut lihansyöjät menee tosi vahvasti puolustuskannalle. Syvällä sisimmässään jotkut myös tajuaa sen ja siksi reagoi niin voimakkaasti.
Mä en ymmärrä, miksi sinä lihan syöntiä vastustavana tulet kommentoimaan pihvikeskusteluun?? Ja kuten kommentistasi huomaa, jälleen kerran on vegaanin pakko tulla ulisemaan omista "hienoista ja eettisistä valinnoista". Vegaanit julistaa joka puolella ja koko ajan "eläimiin kohdistettu julmuus" jne ja blaa blaa. Luuletko ihan oikeasti, että joku pihvin ystävä lopettaa lihan syönnin sun ulinan perusteella? Taitaa käydä päinvastoin.
Itse aiheeseen: Kyllä kokkia aina ärsyttää paistaa pihvi kypsäksi. Hieno liha menee siinä ihan hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, jotkut lihansyöjät triggeröityy tosi helposti, kun niille huomauttaa lihansyönnin moraalisista implikaatioista. Ne ottaa sen henkilökohtaisena hyökkäyksenä, koska lihansyönti on iso osa koko niiden identiteettiä. Ja kun se identiteetti on rakennettu eläimiin kohdistetun julmuuden pohjalta, niin jotkut lihansyöjät menee tosi vahvasti puolustuskannalle. Syvällä sisimmässään jotkut myös tajuaa sen ja siksi reagoi niin voimakkaasti.
Mä en ymmärrä, miksi sinä lihan syöntiä vastustavana tulet kommentoimaan pihvikeskusteluun?? Ja kuten kommentistasi huomaa, jälleen kerran on vegaanin pakko tulla ulisemaan omista "hienoista ja eettisistä valinnoista". Vegaanit julistaa joka puolella ja koko ajan "eläimiin kohdistettu julmuus" jne ja blaa blaa. Luuletko ihan oikeasti, että joku pihvin ystävä lopettaa lihan syönnin sun ulinan perusteella? Taitaa käydä päinvastoin.
Itse aiheeseen: Kyllä kokkia aina ärsyttää paistaa pihvi kypsäksi. Hieno liha menee siinä ihan hukkaan.
Asiakasta taas ärsyttää syödä veristä pihviä. Maksaja päättää... jos liha menee kypsentäessä pilalle, niin se kertoo vain kokin taidoista ja lihan "laadukkuudesta" ravintolahan säästää kaikessa. Ilmeisesti myös palvelun tasossa, jos henkilökunnan mielestä tehdään vääriä tilauksia.
Vierailija kirjoitti:
Asiakasta taas ärsyttää syödä veristä pihviä. Maksaja päättää... jos liha menee kypsentäessä pilalle, niin se kertoo vain kokin taidoista ja lihan "laadukkuudesta" ravintolahan säästää kaikessa. Ilmeisesti myös palvelun tasossa, jos henkilökunnan mielestä tehdään vääriä tilauksia.
Asiakas menee kuuntelemaan lähibaariin rock-muusikkoa. Asiakas maksaa pääsymaksun. Asiakas vaatii kesken keikan soittamaan Antti Tuiskua. Onko maksava asiakas aina oikeassa?
Possu, broileri ja riistasta osa pitäisi syödä kypsänä ettei tule trikiiniä. Trikiikiini on loistartunta jonka voi saada suomalaisestakin huonosti kypsennetystä riistasta. Naudan ja lampaanlihan kypsyysasteet valitaan syövän haluaman kyspyyden mukaan.
...syöjän haluaman kypsyyden mukaan...
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmettelen jos tarjoilija otti tilauksen vastaan...
Jos asiakas haluaa pihvinsä läpikypsänä otan tilauksen vastaan ilmeenkään värähtämättä - ei ole minun asiani opettaa asiakasta. Mietipä omalle kohdallesi: Varmasti vetäisit porot nokkaasi jos tarjoilija kieltäytyy ottamasta tilaustasi vastaan, eikö tulisi sellainen olo, että huudat ravintolapäällikköä lujaa ja haukkuisit tarjoilijan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei mulla ainakaan pihvin syöminen ole osa mun identiteettiä :D.
Vegaaneilla kyllä ruoan syöminen tuntuu menevän aina tunteisiin ja on todellakin osa identiteettiä.
Ravintoloiden liha on ulkomaista joten minusta on viisasta tilata ruoka täysin kypsänä jos ei tiedä pihvin alkuperää. Eihän siitä kovinkaan kauaa ole kun Suomessakin oli jotain epäselvyyksiä lihan kanssa.
Itse pyrkisin treffeillä tekemään vaikutuksen toiseen, joten tuntuisihan se ikävältä, jos toinen ei tekisi samoin ja nyt vaikka tilaisi treffeillä pihvin, mikä on todella epänaisellista. Epänaisellisuus ei mua haittaa, mutta koska sen voisi olettaa haittaavan, olisi outoa treffiseuralta käyttäytyä niin. En kylläkään käy treffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Itse pyrkisin treffeillä tekemään vaikutuksen toiseen, joten tuntuisihan se ikävältä, jos toinen ei tekisi samoin ja nyt vaikka tilaisi treffeillä pihvin, mikä on todella epänaisellista. Epänaisellisuus ei mua haittaa, mutta koska sen voisi olettaa haittaavan, olisi outoa treffiseuralta käyttäytyä niin. En kylläkään käy treffeillä.
Mistä lähtien pihvi on ollut epänaisellinen? Saako naiset tilata muuta kuin salaattia, kasvisruokaa tai vähärasvaista kalaa treffeillä jotta naisellisuus säilyisi?
Vierailija kirjoitti:
Mistähän pihvistä täällä nyt puhutaan?
Naudan sisäfilettä ei kai kukaan halua läpikypsänä? Ainakin pieni punerrus saa jäädä eli medium plus.
Mutta kovat on ajat keittiömestareilla, jos tilataan sisäfilettä täysin kärvennettynä. Ymmärrän, että inhottaa pilata hyvä raaka-aine.
Toki asiakkaalle tehdään, mitä haluaa. Se on selvä, mutta kyllä se voi käydä psyykkisesti kovile.
Niillä kun nykyään on niin kovin herkkä mieli ja hauras psyyke ruoanlaiton suhteen noilla keittiömestareilla? Mitä helkarin primadonnia niistä muka yhtäkkiä on tullut? Tässähän kuitenkin nyt laitetaan sitä ruokaa asiakkaalle.
Ei ristus.
Vierailija kirjoitti:
Jos tilaat pihvin kypsänä niin saat huonompaa osaa lihasta. Ei kukaan kokki tapa priimaa paistamalla kypsäksi.
Täytyy kai sitten alkaa syömään pihvit tästä lähtien kotona. Miksi vaivautua ravintolaan jos tuo ylläoleva pitää paikkansa. Teette kuulkaa ravintolan omistajille paljon hallaa näillä kirjoituksillanne, kohta kokeilta loppuu työpaikat.
Selkärangattomat ihmiset omaksui ulkoa tulevia sääntöjä, kuten että pihvi pitäisi syödä mediumina. Sitten hyökkäävät ihmisten kimppuun jotka ”ei osaa”.Oikea ja aito ihmisyksilö syö pihvinsä juuri niinkuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa seuraavalla kerralla jotain muuta kuin pihviä, jos et kerran osaa syödä sitä oikein valmistettuna.
Sinä siis syöt veristä lihaa ja se on sinusta hyvää. Ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa pihvin kypsennykseen, ei kai muuten kysyttäisi, miten pihvinsä haluaa. Itse syön medium plussaksi kypsennettyä ja se on minun suussani ainoa oikea. Huomaa "minun suussani"!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tilaat pihvin kypsänä niin saat huonompaa osaa lihasta. Ei kukaan kokki tapa priimaa paistamalla kypsäksi.
Täytyy kai sitten alkaa syömään pihvit tästä lähtien kotona. Miksi vaivautua ravintolaan jos tuo ylläoleva pitää paikkansa. Teette kuulkaa ravintolan omistajille paljon hallaa näillä kirjoituksillanne, kohta kokeilta loppuu työpaikat.
Mutta tämä on totta. Jos tilaat pihivisi ylikypsänä niin ei siihen sitä parasta ja mureinta osaa käytetä.
Saat kyllä hyvän pihvin mutta siitä vähän huonommasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa enemmän kuin sun ilkeilysi. Vegaanilla sentään oli pointti, sulla ei.
Ihan yhtälailla sillä well donea syövällä ihmisellä on oikeus pyytää se suosimansa kypsyysaste kuin sillä blue rarea syövällä. Siksi - huom! -sitä voi tarjoilijalta kysyä jos ei se tarjoilija jo sitä kysy. Mitäpä se sille kokille/tarjoilijalle kuuluu, eiväthän he ole siinä asiakkaana :D
Tietenkin on asia erikseen, jos on samalla niin sielunköyhä ja ulkokultainen että tilaa pihvinsä muiden mielipiteen mukaan, ja arvostelee muita ihmisinä niiden pihvien mukaan...
Opiskeluaikana opettaja kertoi tarinan vanhasta asiakkaastaan, joka halusi pihvinsää niin hyvin raakakypsennettynä että liha vihersi. Oli kuulemma ERITTÄIN tyytyväinen asiakas, koska muualta ei tätä herkkuaan saanut. Vuosia toki aikaa tästä. Nykyään taitaa Valvira torpedoida pihvinpaistoa sikäli kun lihaa ei saisi säilyttää huoneenlämmössä ennen paistoa.
t: vaatimaton keittäjä