Sanoja, joita käytettiin ennen, mutta ei enää nykyään, ainakaan siinä määrin? LUETELLAAN:)
Kommentit (1373)
Lantsarit.. nykyjää sanotaa vaa saappaat
N*ekeri. Se on NIIN kielletty ja sopimaton sana nykyään ettei sovi tällä palstallakaan käyttää. Ennen oli ihan normaalia kieltä. Mulla oli joskus aikanaan aapinen jossa luki jotenkin näin "N*ekeri pesee kasvojaan, mutta ne eivät muutu valkoisiksi'". Uskomatonta mutta totta! Tää oli varmaan joskus 70-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
N*ekeri. Se on NIIN kielletty ja sopimaton sana nykyään ettei sovi tällä palstallakaan käyttää. Ennen oli ihan normaalia kieltä. Mulla oli joskus aikanaan aapinen jossa luki jotenkin näin "N*ekeri pesee kasvojaan, mutta ne eivät muutu valkoisiksi'". Uskomatonta mutta totta! Tää oli varmaan joskus 70-luvulla.
"...vaan ei valkene ollenkaan." Mikä ainakin minulle tarkoitti, että se väri ei ole mitään likaa vaan aivan luonnollinen ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"...vaan ei valkene ollenkaan." Mikä ainakin minulle tarkoitti, että se väri ei ole mitään likaa vaan aivan luonnollinen ominaisuus.
Joo niinhän se menikin!
Mummoni sanoo limonaati, kun nuoremmat sanovat limsa/limska/limppari/limu.
Akkuna ja kahveli.
Moniko tietää mitä ne on?
Vierailija kirjoitti:
Akkuna ja kahveli.
Moniko tietää mitä ne on?
Ikkuna ja haarukka. Mummoni käytti näitä sanoja. Akkuna tulee venäjän sanasta okno, lausutaan akno, kahveli taas ruotsin sanasta gaffel.
Pukkitappelu