Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ruma nainen ja kävin eilen ihmisten ilmoilla

Vierailija
19.04.2018 |

Oli hämmentävää, kun jotkut miehet hymyilivät ystävällisesti ja jotkut juttelivatkin, avasivat oven kauppaan mennessä jne. Tuli ihan epätodellinen fiilis, sillä vapaa-aikani vietän angstatessa netissä surkutellen ulkinäköäni ja ikääni ja sitä, kun en kelpaa kenellekään. Miksi ne miehet sitten olivatkin livenä ystävällisiä? Eihän se täsmää lainkaan nettikirjoitusten kanssa.

Nettikirjoitusten perusteella kukaan mies ei voisi hyväksyä minua tai olla edes arjessa ystävällinen, sillä en ole riittävän nuori instagrammisukka. Jännää, kun se kontrasti netissä roikkumisen & kotona neljän seinän sisällä angstaamisen ja toisaalta ulkomaailman (tässä tapauksessa Helsingin keskustan) välillä oli niin suuri.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat useimmiten livenä aivan järkeviä ja mukavia. Tosin ne nettiääliöt voivat olla ääliöitä livenäkin. Se että joku on ruma, jos edes on oikeasti, ei oikeuta ketään toista olemaan epäkohtelias tai riitä syyksi normaalin kohteliaan käytöksen epäämiselle sellaistakin ihmistä kohtaan, jota ei pidä kauniina. Kyllä hyvää huomenta sanotaan "rumallekin".

Vierailija
2/35 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset miehet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on aina ystävällisiä miehiä.

Vierailija
4/35 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jotenkin sellainen säikähtäneen imarreltu olo, kun olin psyykannut itseäni kaiken vapaa-aikani siihen, että olen ruma kuvotus ja ainoastaan jossain tulevaisuudessa siintävä mahdollisuus plastiikkakirurgin palveluihin pelastaa minut. Tai siis häh, miksi he olivat mukavia kaltaiselleni rumalle luuserille ja yli-ikäiselle naisroskalle? Naapuritkin hississä tervehtivät iloisesti hymyillen. Palauttakaa mut takaisin maan pinnalle ja "totuuteen", please.

Vierailija
5/35 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taisi mennä kohteliaisuus ja seksuaalinen haluttavuus sekaisin.

Vierailija
6/35 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiset miehet?

Jess! Palautatte maan pinnalle. :) Ehkä suunnilleen ikäiseni, aavistuksen nuoremmat ja vähän vanhemmat. En edes kuluttanut keskustassa aikaa kuin noin alle tunnin verran.

Vierailija
7/35 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Tätä tarvitsen. Eli siis aiemmin kuvittelin, että miehet juttelisivat kiinnostavalle ja miellyttävälle naiselle mieluummin ja katselisivat häntä, mutta ehkäpä he tosiaan olivat vain kohteliaita jostain syystä ja ehkä käyttäytymisnormit ovat vain muuttuneet.

Vierailija
8/35 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä voisin testata seksuaalista haluttavuuttani? En siis halua mitään seksisuhdetta, mutta haluaisin testata vain.

Vierailija
9/35 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa päässä teet ongelman asiasta, jota ei ole olemassakaan. Ulos ja toisten sekaan elämään. Olemme sosiaalisia eläimiä. Etskoksi ei kannata ruveta. Kansanomainen ilmaus mökkihöperö ei ole syntynyt tyhjästä. Jotenkin minäkuvamme vääristyy jos olemme liikaa yksin. Tarvitsemme palautetta, olipa se myönteistä tai kielteistä. Vain niin pysymme tolkuissamme.

Vierailija
10/35 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä on aina ystävällisiä miehiä.

En käynyt Lidlissä, vaan pankissa ja kaupassa sekä ajelin ratikalla keskustaan ja sieltä pois.

Vierailija
11/35 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Tätä tarvitsen. Eli siis aiemmin kuvittelin, että miehet juttelisivat kiinnostavalle ja miellyttävälle naiselle mieluummin ja katselisivat häntä, mutta ehkäpä he tosiaan olivat vain kohteliaita jostain syystä ja ehkä käyttäytymisnormit ovat vain muuttuneet.

Eivät käytösnormit ole mitenkään muuttuneet. Normaali ihminen on kohtelias kaikille. Ja sitten jos kiinnostuu enemmän, on vielä huomaavaisempi ja innokas. Se että avaa kaupanoven on normaalia kohteliaisuutta. 

Vierailija
12/35 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa päässä teet ongelman asiasta, jota ei ole olemassakaan. Ulos ja toisten sekaan elämään. Olemme sosiaalisia eläimiä. Etskoksi ei kannata ruveta. Kansanomainen ilmaus mökkihöperö ei ole syntynyt tyhjästä. Jotenkin minäkuvamme vääristyy jos olemme liikaa yksin. Tarvitsemme palautetta, olipa se myönteistä tai kielteistä. Vain niin pysymme tolkuissamme.

Mutta siis näistä keskusteluista taas on tulkittavissa se, että oikeasti olen ruma ja epähaluttava ja että se ihmisten mukava käytös oli vain yleisinhimillistä kohteliaisuutta.

Harmillista, kun olen täällä monesti kysynyt, millainen mun pitäisi olla, niin kukaan ei silti kerro mitään parannusehdotuksiakaan. Lähinnä vain todetaan, että esim. yli 35-vuotiasta naista ei kukaan mies halua missään tapauksessa ikinä, ellei ole sattunut tapaamaan häntä nuorempana.

T. Ap

Vierailija
13/35 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä voisin testata seksuaalista haluttavuuttani? En siis halua mitään seksisuhdetta, mutta haluaisin testata vain.

Asenna Tinder ja katso miten tulee swipejä.

Tai mene baariin ja katso miten paljon sinua tullaan iskemään.

Vierailija
14/35 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät käytösnormit ole mitenkään muuttuneet. Normaali ihminen on kohtelias kaikille. Ja sitten jos kiinnostuu enemmän, on vielä huomaavaisempi ja innokas. Se että avaa kaupanoven on normaalia kohteliaisuutta. 

Ok, kuvittelin siis itsestäni liikoja. Mutta siis päädyin juttelemaan sen miehen aloitteesta parinkin miehen kanssa ja ne molemmat olivat tyylikkäitä ja ihan komeitakin. Ehkä se vain tosiaan oli sattumaa. Itse siis olen erittäin passiivinen ja ujo, en juttele oma-aloitteisesti ihmisten kanssa.

T. Ap

Vierailija
15/35 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis näistä keskusteluista taas on tulkittavissa se, että oikeasti olen ruma ja epähaluttava ja että se ihmisten mukava käytös oli vain yleisinhimillistä kohteliaisuutta.

Harmillista, kun olen täällä monesti kysynyt, millainen mun pitäisi olla, niin kukaan ei silti kerro mitään parannusehdotuksiakaan. Lähinnä vain todetaan, että esim. yli 35-vuotiasta naista ei kukaan mies halua missään tapauksessa ikinä, ellei ole sattunut tapaamaan häntä nuorempana.

T. Ap

Emmehän me tiedä miltä sinä näytät, minä voisin olla ihan eri mieltä kuin joku toinen vastaaja. Ei se ole oleellista vaan se, että olipa ihminen kaunis tai ruma, ulkonäkö ei oikeuta muita ihmisiä käyttäytymään huonosti häntä kohtaan. Eli muiden käytöksestä ei sitä omaa ulkonäköä pidä arkisissa kohtaamisissa peilata. "tuo hymyili minulle, olen kaunis". "tuo ei hymyillyt, olen ruma". 

Vierailija
16/35 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenna Tinder ja katso miten tulee swipejä.

Tai mene baariin ja katso miten paljon sinua tullaan iskemään.

Voi ei. Inhoan ja pelkään baareja, en halua kenenkään kanssa sellaisiin juttelemaan ja inhoan sekä pelkään ajatustakin Tinderistä.

Mulle riittäisi se, että joku mies voisi hyväksyä mut ja pääsisin seurustelusuhteeseen; muulla haluttavuudella ei ole mulle väliä, enkä edes halua olla seksuaalisesti haluttava mitenkään universaalisti...kun siis mitä ihmeen hyötyä sellaisesta edes olisi? Yksi ihminen riittää. Haluaisin olla vain fyysisesti neutraali tai viehättävä, ei-ruma.

T. Ap

Vierailija
17/35 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuluu ja vanhenemme kaikki saman verran. Jos ajattelet olevasi ruma ei kukaan voi sinua ’kaunistaa’ vain sinä tunnet itsesi sisältäpäin huonoksi. Mitä rumuuteen tai kauneuteen tulee en voi liikaa korostaa sisäistä kauneutta s. o. Kokonaisuus ratkaisee miten viehättävänä sinua pidetään. Uskalla olla sinä.

Vierailija
18/35 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Emmehän me tiedä miltä sinä näytät, minä voisin olla ihan eri mieltä kuin joku toinen vastaaja. Ei se ole oleellista vaan se, että olipa ihminen kaunis tai ruma, ulkonäkö ei oikeuta muita ihmisiä käyttäytymään huonosti häntä kohtaan. Eli muiden käytöksestä ei sitä omaa ulkonäköä pidä arkisissa kohtaamisissa peilata. "tuo hymyili minulle, olen kaunis". "tuo ei hymyillyt, olen ruma". 

Kieltämättä olen ajatellut noin ja siihen on vaikuttanut naistenkin suhtautuminen. Esim. jos vaikka nuori kaupanmyyjäneitonen ei hymyile mulle tai on lyhytsanainen, kuvittelen itseni epäviehättäväksi. Joskus nuorempana monet naiset suhtautuivat muhun halveksivasti ja nihkeästi, joten ajattelin sen lähinnä johtuvan rumuudestani.

Mutta siis on siinä jotain korrelaatiota asioiden kanssa oikeastikin. Eilen mulla oli sellainen erittäin tyylikäs villakangastakki päälläni ja kashmirvillainen tyylikäs huivi ja mustat nahkakengät. En tiedä, vaikuttiko vaatetus kohteliaisuuteen. Yleensä pidän mustaa talvimaiharia ja pipoa päässä, joten yleisvaikutelma on arkisempi. Oon myös laihtunut entisestäänkin, vaikka oon aina ollut hoikka.

T. Ap

Vierailija
19/35 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kuluu ja vanhenemme kaikki saman verran. Jos ajattelet olevasi ruma ei kukaan voi sinua ’kaunistaa’ vain sinä tunnet itsesi sisältäpäin huonoksi. Mitä rumuuteen tai kauneuteen tulee en voi liikaa korostaa sisäistä kauneutta s. o. Kokonaisuus ratkaisee miten viehättävänä sinua pidetään. Uskalla olla sinä.

En mä edes itse pidä ikää välttämättä rumentavana tekijänä. Mun mielestäni voi olla hyvinkin 35-vuotias tai vaikka viisikympoinen ja siltikin kaunis tai komea. Ajattelin siten ihan nuorenakin. Tosin käytännössä nuorissa on enemmän kauniita ja komeita ihmisiä, mutta kyllä aidosti viehättäviä on yli kolmekymppisissäkin.

Ehkä se "seksikkyys" karisee iän myötä ihmisistä, mutta näen viehättävyyttä ja kiinnostavuutta kyllä vanhemmissakin. Mutta ymmärrän sen, miten moni muu asiasta ajattelee.

Tähän koko juttuun ja havaintoon on ollut se tausta, että olen valitellut elämääni täällä netissä ja tosiaan monet ovat kommentoineet, että tosiaan _kukaan_ miespuolinen ei voi suhtautua kaltaiseeni luuserinaikkoseen myönteisesti. Ja sit livenä kokemus onkin aivan toisenlainen ja hyvin myönteinen.

T. Ap

Vierailija
20/35 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin myös itsekin katsella mietiskellen muita. Monet hyvinkin arkisen näköiset ihmiset kulkivat itsevarmasti ja näyttävissä tai persoonallisissa vaatteissa, mikä ihmetytti, kun se oli taas vastoin sitä, mitä oletin (oletin että keskustassa olisi vain niitä miesten unelmia eli bikinifitnessteinitypyköitä lippispäisine poikaystävineen ja ketään keskiverron tai persoonallisen näköistä ihmistä ei olisi).

Olisin voinut ihastua johonkin selvästi persoonallisenkin näköiseen itse, mikä myös herätti oudon fiiliksen, kun siis sellaisenhan piti olla "kiellettyä" tavallaan, jos nyt siis ajatellaan nettipalstojen miesten kommentteja.

Ja kuvittelin, että se mun yksi ihastukseni oli oikeasti maailman kaunein ihminen ja sitten hämmästyinkin, kun katselin ympärille ja siellä olikin oikeasti paljon paremman näköistä porukkaa kuin se fiksaationi kohde. Ihan kuin olisin mökkiytynyt johinkin luolaan ja nyt sitten kävin ihmisten ilmoilla ja siellä olisin erilaista kuin mikä oli mielikuvani.

T. Ap