Aikuiset lapset - "oksennan jos joudun edes maistamaan avokadoa" jne
Miten tuollaisia aikuisia ihmisiä voi olla olemassa? Miten ihmisestä voi tulla niin uskomattoman nirso, ettei voi OKSENTAMATTA syödä esim. avokadoa tai tomaattia? Missä vaiheessa menee pieleen? Lapsuuden ruokailutottumuksissa jo?
Kommentit (51)
Siis eikö aikuinen ihminen saa itse päättää mitä syö?? Avokado on sitä paitsi pahaa ja ympäristölle ystävällisempää on syödä kotimaisia kasviksia/hedelmiä eikä toiselta puolen maailmaa raijattuja rehuja.
Minä todella ihmettelen näitä aikuisia ihmisiä jotka syövät vaan jauhelihaa, perunaa ja ruisleipää :D Sitten lyetellaan että joo hyi yök kananmuna, yööök tomaatti, hyi että mikä ihme curry, yök vihaan kesäkurpitsaa, HYIIII että sipuli yökkkk. Siis mitä hittoa? :D
Joo tottakai ymmärrän että jos on allerginen avokadolle niin sitten voi oksentaa ym. yliherkkyydet, aivan eri asia kuin olla nirso ja nyrpistellä nenäänsä erilaisille makukokemuksille.
Ei kaikista ruuista tarvitse tykätä, mutta voin rehellisesti sanoa että itse en vihaa mitään ruokaa tai makua. Joistakin tykkään enemmän ja joistakin vähemmän. En tietenkään ole maistanut mädätettyä ankan peräsuolta jota ehkä valmistetaan jossain Aasiassa, voi olla että se olisi hyvin erikoinen kokemus. Mutta ihan sellaiset perus länsimaiset maut ja ruuat, ei pitäisi olla mitenkään erikoinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö aikuinen ihminen saa itse päättää mitä syö?? Avokado on sitä paitsi pahaa ja ympäristölle ystävällisempää on syödä kotimaisia kasviksia/hedelmiä eikä toiselta puolen maailmaa raijattuja rehuja.
Tottakai saa päättää. Voi päättää vaikka että syö pelkästään voileipiä juustolla ja kaikki muu on pahaa. Mutta silloin ei kannata ihmetellä jos muut aikuiset pitävät sitä erikoisena, rajoittuneena ja hölmönä.
Nauran aina samoille ylihysteerikoille. "Siis oksennan heti jos ees maistan vähän sitä ja tätä". Joopa joo, niin varmaan. Melkosta touhua aikuisilta ihmisiltä.
Omassa lähipiirissäni on juurikin noita nirsoja, jotka syövät vain makaronia, perunaa ja jauhelihaa eri muodoissa ja kaikki muu on "hyi, pahaa." Eivät koskaan maista uusia asioita, vaan ilmoittavat etukäteen, että pahaa on. Keskustelu voi olla jopa luokkaa "Mitä toi on? Hyi, pahaa, en maista!" Mielestäni tämä on aikuiselta vain ja ainoastaan lapsellista eikä näille ihmisille tulekaan koskaan tarjottua muuta kuin kahvia. Kaikesta ei tarvitse pitää, mutta aikuinrn ihminen osaa maistaa tai vähintäänkin olla toitottamatta miten kaikki tarjottava on pahaa ja eikö ole mitään parempaa.
Minulla on tapana tarjota näille minua nirsoksi moittiville ruokia, joita en itse saisi alas. Läskinpalasista tehtyä kastiketta, keitettyjä munuaisia tai siankieltä jne. Sitten ihmettelen silmä kirkkaana, että maistaisit edes.
Mulla tulee yökkäysrefleksi _aina_ banaanista, perunamuussista ja jogurtista, vaikka pidänkin niistä. Joku siinä koostumuksessa oksettaa. Kieltäydyn aina kohteliaasti kun niitä tarjotaan.
Vierailija kirjoitti:
n46 kirjoitti:
No turha avokadoa on tomaattiin verrata. Tomaattia ilman ei olisi kaikenlaisia herkullisia ruokia.. kuten pizzaa jne.
Ei monikaan ole lapsena avokadoon tottunut.
Minä vasta pari vuotta sitten ostin ensi kerran kun jokapaikassa tunkee avokadoa silmille, ja hyi helvetti, syömättä jäi. Kamala koostumus ja maku. En koske enää ikinä.Samoin kävi parsan kanssa. Outo koostumus ja maku.
Onneksi kasviksia riittää, vaikkei näihin trendikkäisiin koskaan koskisikaan.
Parsan vai parsakaalin? Iso ero.
Enkö sanonut parsa.
Parsakaali taas on hyvää, kyllä mä sitä syön. Ajattelin että parsakin olisi sitten kenties vähän samaan makuun vivahtavaa, koska nimikin puoliksi samanlainen, mutta katin kontit, ei ollut hyvää.
Syön paljon kasviksia, mutta avokadon ja parsan kierrän vastakin kaukaa.
n46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n46 kirjoitti:
No turha avokadoa on tomaattiin verrata. Tomaattia ilman ei olisi kaikenlaisia herkullisia ruokia.. kuten pizzaa jne.
Ei monikaan ole lapsena avokadoon tottunut.
Minä vasta pari vuotta sitten ostin ensi kerran kun jokapaikassa tunkee avokadoa silmille, ja hyi helvetti, syömättä jäi. Kamala koostumus ja maku. En koske enää ikinä.Samoin kävi parsan kanssa. Outo koostumus ja maku.
Onneksi kasviksia riittää, vaikkei näihin trendikkäisiin koskaan koskisikaan.
Parsan vai parsakaalin? Iso ero.
Enkö sanonut parsa.
Parsakaali taas on hyvää, kyllä mä sitä syön. Ajattelin että parsakin olisi sitten kenties vähän samaan makuun vivahtavaa, koska nimikin puoliksi samanlainen, mutta katin kontit, ei ollut hyvää.
Syön paljon kasviksia, mutta avokadon ja parsan kierrän vastakin kaukaa.
n46
Okei okei, my bad. AP
Vierailija kirjoitti:
Pahimpia ovat ne jotka tartuttavat nämä omille lapsilleen, eli lapsi kuvittelee ehkä jopa läpi elämänsä että jokin ruoka on kamalan pahaa vain koska jompi kumpi vanhemmista on sanonut sen olevan pahaa vaikkei olisi sitä koskaan itse edes haistanut.
Meillä kävi kerran naapurin lapsi jolle vanhemmat olivat vuosia sanoneet että oliivit ovat pahoja. Kun näki meidän lasten syövän niitä niin yllättävää kyllä halusi maistaa itsekin ja piti niistä ja kertoi ettei kotona osteta kun vanhemmat sanoo että ne on pahoja. Minun mielestä tuollainen on lasten henkistä manipulointia!
Tämä on asia, jota en käsitä. Toinen on se mitä siskoni tekee. Kun lapsi haluaa maistaa jotain uutta sisko toteaa, että "et sä varmaan tykkää tästä/tää on aika pahaa" . Tekee välillä mieli sanoa, että anna se lapsi jumankauta maistaa ennen kuin kerrot, että pahaa on.
Kyllä : DDD