Uhkaileva lehtimyyjä....
Ja ei tapahtunut porvoossa:)
Mahtaako mulle tulla nyt kaikki maailman lehdet, kun tää epätasapainoisen oloinen täti jaaritteli ja jaaritteli ja kohteliaasti sanoin ei ja jaarittelu senkun jatkui! Lopulta tämä täti sanoi, että mun on tilattava lehti, koska ollaan jo puoli tuntia juteltu! Yhdessä vaiheessa tämä täti kysyi, että enkö halua vain ostaa HÄNELTÄ? Että ostaisin joltain muulta...syyllisteli itseään.
Onko jollain muulla käynyt samoin?? Oli aika hurja ja uhkaileva tyyppi...nyt jo naurattaa:)
Kommentit (30)
maksat vain toimituskulut, jotka maksaa saman kuin irtonumero.
jo monta vuotta, kaupittelusoitot loppuivat enimmäkseen siihen. Pari puhelua on tullut. ensin joku myyjä sanoi minun vastanneen jollain messuilla ko. lehden kyselyyn. Kun tuli toinen samanlainen puhelu, tajusin etten ole tod. millään messuilla käynyt ja sanoin tämän myyjälle. Sitten on vielä yksi tapaus, joku häiriintynyt täti joka kauppaa Gloriaa ehkä puolen vuoden välein. Soitti kerran mieheni firman (!) numeroon ja kysyi minua, oli kuulemma tärkeää asiaa:-) Kerran löi luurin korvaan kun sanoin etten nyt aio tilata Gloriaa. " No ei sitten" , pam.
kysyi onko minulla hetki aikaa, johon vastasin et nyt on vähän huono hetki kun olin juuri ruokaa kiireellä laittamassa uuniin kun kuulin et vauva oli juuri päiväunilta herännyt ja aloittanut itkeskelemään sängyssään, joten pyysin et voisiko palata myöhemmin asiaan (näin olen useasti toiminut jos en kertakaikkiaan pysty juuri silloin puhumaan, ja aina se on passannut ja paljon olen myös lehtimyyjiltä tilannut), mutta tämä mies vaan tympeästi totesi et " minäpä en tällä asialla toistaa kertaa teitä vaivaa, hyvät viikonloput, hei" ja länts luuri korvaan, eihän siinä muuten mitään mut asia olisi oikeasti voinut kiinnostaa, kun lapset on juuri sen ikäisiä et sarjakuvat kovasti kiinnostaa :-)
Satunnaisia soitteluja tulee silti edelleen, tosin ilmaisen heti puhelun kärkeen, että mulla on tuo kielto, minkä jälkeen myyjät toivottavat heti hyvää päivänjatkoa ja lopettavat puhelun saman tien.
Kerran tosin soitti joku 18-vuotiaalta kuulostava kolli, jolle sanoin, että voi kuule, kun mulla on telemarkkinointikielto. Alkoi hervoton tiuskiminen kuulumaan: " Mistä me se voidaan tietää, kuule kun ei me itse soitella vaan noi meidän tietokoneet soittelee ihmisille." =DDDDDD Mä kyllä ihan luulin puhuvani ihmisen kanssa =)
Eikä auttanut vaikka sanoin, että
a) meillä on jo valmiiksi hylly täynnä satukirjoja,
b) siinä vaiheessa ainoa lapsemme oli 8kk ikäinen, ja hänen ainoa kiinnostuksensa kirjoissa oli se kuinka niistä parhaiten saisi sivut irti.
NAinen vaan jäi hokemaan, kuinka meillä ei lueta lapsille ja se on pahaksi lapsille, ja että lapsemme tulee todella pahasti pettymään. JA oli tosi vihainen, kun en siltä tilannut, vaikka olin samalta firmalta aiemmin tilannut kalliin kirjasarjan (käsityökirjoja).
Tais olla aikas epätoivonen myyjä. Minä yleensä en ala kuunnella jaaritusta, jos ei usko niin katkasen puhelun.
alas ni jaa parempi mieli kun olen ensin varoittanut! heh!
Sanoin, että tuskinpa. Lapseni on vasta 6kk.
Viimeksi myyjä totesi, että tuntipalkallahan tässä ollaan ja jatkoi höpöttelyä. :)
Miehelle soitti lehtimyyjä, joka jaaritteli ja jaaritteli ja kerta toisensa jälkeen käski tilaamaan. Mies kyllästyi ja totesi, että " lähetä kuule vaikka vuoden lehdet jos nii lujaa haluat ne lähettää, mut yhtäkään laskua en aio niistä maksaa ja sen voit merkitä sinne tietoihinkin" . Parin viikon päästä kolahti lehti luukusta ja lasku jäi maksamatta. Ei ole kukaan soitellut perään, eikä ole tullut muistutuslaskua. Tästä aikaa jo muutama vuosi, joten tuskimpa sieltä kukaan enää soitteleekaan.