Kasvovoide aurinkosuojalla rasvaiselle iholle
Osaisiko joku suositella korkealla suojakertoimella, vähintään spf 30, varustettua kasvovoidetta, joka sopii aikuiselle rasvoittuvalle sekaiholle? Voiteen pitäisi sopia meikin alle ja se ei saisi tukkia ihoa eikä lisätä rasvaisuutta. Onko tämä mahdoton yhtälö?
Kommentit (15)
Voi että, minäkin tarvitsen sellaisen! Ostin viime kesänä Kicksistä myyjän avustuksella Clarins aurinkosuojan kasvoille.. maksoi jotain 40 euroa eikä sitä voinut käyttää paria viikkoa pitempään, kasvot oli niin täynnä näppylää. Pyysin nimenomaan myyjältä voidetta joka ei tukkisi huokosia.
Apteekista löytyy! Ostin suojakertoimella 50 La Roche-Posayn Anthelios XL -aurinkosuojan. Piti rasvoittuvan ihoni mattana ja pärjäsin sillä ja puuterilla koko päivän.
Myös minä olen aikanaan pyytänyt myyjältä tuotetta, mikä ei tukkisi ihohuokosia, sain ACO:n tuotteen, ei toivookaan, että voisi käyttää meikkivoiteen alle. Paksu ja öljyinen koostumus ja naama kukki. Hyi hele. Oli kiva etelänmatka.
Mulla nyt käytössä apteekista ostettu Avene Hydrance Optimale kasvovoide, siinä tosin vaan 20 suojakerroin. Mutta on sopinut mun rasvoittuvalle/sekaiholle tosi hyvin, imeytyy nopeasti ja sit on hyvä meikata. Noin 25€ puteli.
Vierailija kirjoitti:
Mulla nyt käytössä apteekista ostettu Avene Hydrance Optimale kasvovoide, siinä tosin vaan 20 suojakerroin. Mutta on sopinut mun rasvoittuvalle/sekaiholle tosi hyvin, imeytyy nopeasti ja sit on hyvä meikata. Noin 25€ puteli.
Kiitos tästä. Ostan varmasti tämän, kuulostaa just sopivalta mulle. Ei ap.
Kiitos vinkeistä! Jostain syystä en ole tullut ajatelleeksi apteekin tuotteita. Suuntaan sinne seuraavaksi. Tutustun ainakin La Roche-Posayn Anthelios XL - ja Avene Hydrance Optimale - voiteisiin. Käyvätkö nämä siis ainoaksi voiteeksi vai pitäisikö niiden lisäksi käyttää jotain päivävoidetta?
Ap
Avene-voiteen käyttäjä vastaa: Koska mulla tällä hetkellä pintakuivuutta ihossa, niin ton Avene-voiteen imeydyttyä välillä jotkut kohdat tuntuu vielä kiristäviltä. Hipasen niihin kohtiin apteekin Humektan-rasvaa.
Kiitos Avenen suosittelijalle lisätiedoista. Pintakuivuutta juuri ajattelin, kun kysyin riittävätkö voiteet yksinään. Mulla pintakuivuus yleensä helpottaa kesällä, mutta kevääksi täytyy sitten tarvittaessa lisätä toista voidetta.
Apteekista Vichyn 30 spf tai 50 spf. Itse joudun käyttämään 50 spf, koska minulla on aurinkokeratoosi. Sen lisäksi käytän Diorin meikkipuuteria, jossa 20 spf. Ja aurinkohattua kesäkuumalla.
Mun iho ei saa eikä voi palaa enää. Suojatkaa hyvät ihmiset ihonne vaatuksella ja aurinkovoiteilla. Iltaisin on iho puhdistettava tarkoin. Käytän yöllä korkeintaan silmänympärysvoidetta, jos sitäkään. Iho "lepää"...
Paras suoja on aurinkohattu. Vichyn tuotetta total block 50 spf testasin viime kesänä etelä-Euroopassa, missä oli 37 asteen hirmuhelteet. Iho ei palanut! En rusketa ihoani koskaan, en edes ymmärrä miksi rusketusta, tuota ihosyöpävaarallista juttua ihannoidaan. (Ja kyllä, tiedän myös muut syöpää aiheuttavat asiat kuten tupakointi, alkoholi ja punainen liha...jne.)
Talvella saatan käyttää Nivean kasvovoidetta, muistaakseni 25 tai 30 spf. Mutta jätti ihon vähän tahmeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä! Ostin myyjän suosituksesta ja käyttämättä on jäänyt. Haisee inhottavalle ja ennen kaikkea ei imeydy! Jää sellainen tahmakerros naamalle. Ei toimi ainakaan mun rasvoittuvalla/sekaiholla ollenkaan, kiiltää kuin Naantalin aurinko.
Body Shopin spf 50!! Skin defense niminen. Tosi ohut koostumus eikä tarvii muita voiteita. Ei oo tahmea myöskään.
Apteekista saa myös Atopik-sarjaa, jossa on suojakertoimellinen päivävoide. On hyvä! Eikä ole nimestään huolimatta tarkoitettu atooppiselle iholle, vaan tämä on luonnonkosmetiikkaa, eikä incissä ole mitään turhaa, mikä herkistäisi tai ärsyttäisi ihoa. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Apteekista Vichyn 30 spf tai 50 spf. Itse joudun käyttämään 50 spf, koska minulla on aurinkokeratoosi. Sen lisäksi käytän Diorin meikkipuuteria, jossa 20 spf. Ja aurinkohattua kesäkuumalla.
Mun iho ei saa eikä voi palaa enää. Suojatkaa hyvät ihmiset ihonne vaatuksella ja aurinkovoiteilla. Iltaisin on iho puhdistettava tarkoin. Käytän yöllä korkeintaan silmänympärysvoidetta, jos sitäkään. Iho "lepää"...
Paras suoja on aurinkohattu. Vichyn tuotetta total block 50 spf testasin viime kesänä etelä-Euroopassa, missä oli 37 asteen hirmuhelteet. Iho ei palanut! En rusketa ihoani koskaan, en edes ymmärrä miksi rusketusta, tuota ihosyöpävaarallista juttua ihannoidaan. (Ja kyllä, tiedän myös muut syöpää aiheuttavat asiat kuten tupakointi, alkoholi ja punainen liha...jne.)
Talvella saatan käyttää Nivean kasvovoidetta, muistaakseni 25 tai 30 spf. Mutta jätti ihon vähän tahmeaksi.
Komppaan tuota Vichyn tuotteita. Minulla on rasvoittuva sekaiho, joka on pakotettu käyttämään 50+ suojakerrointa elämän loppuun asti, koska minulta on leikattu melanooma. Kasvoille ihan ehdoton on https://www.vichy.co.uk/ideal-soleil-mattifying-face-dry-touch-spf-30 Tuo löytyy myös spf 50. Todella hyvä! Kasvot eivät kiillä ja pysyvät mattana koko päivän. No, aurinkorasvaa saa tietysti lisätä kolmen tunnin välein, että teho säilyy, mutta silti. Loistotuote!
Ja tämä on vartalolle paras! https://www.vichy.co.uk/ideal-soleil-anti-sand-spf-50-200ml Ei tahmaa eikä tunnu yhtään tahmaiselle.
Minäkin tarvitsen. Jään seuraamaan.