Veroilmoitus: Miksi joka vuosi tulee tonni mätkyjä?
Kommentit (43)
Ole vaan tyytyväinen. Mä yritän aina viilata verotusta niin että saisin sen tonnin mätkyjä, ja hyvin olen onnistunut. Ei kiinnosta rahoittaa ilmaiseksi tätä ryöstöverotusta tekevää rosvovaltiota.
No en mä kyllä ymmärrä tuotakaan, että on mukamas sitten kivaa maksaa mätkyjä, eli tavallaan kuin olisi ottanut lainaa ja maksaa sen sitten kerralla takaisin. Mieluummin minä jätän sen "lainan" ottamatta kokonaan.
Verottaja laskee veroprosentin ihan kylmästi tulojen ja taulukoiden perusteella. Ja sehän laahaa aina vuoden jäljessä, koska ei siellä voida etukäteen tietää mitä ihminen tulee tienaamaan. Jos epäilee saavansa maksettavaa verovuoden lopussa, kannattaa nostaa itse sitä veroprosenttiaan edes muutaman yksikön. Eikä sitä todellakaan tarvitse sinne verotoimistoon ilmoittaa. Kunhan ottaa yhteyden palkanlaskijaansa ja pyytää tätä pidättämään palkasta enemmän veroa.
No ei meilläkään suoraan tuota täyttämistä opetettu, mutta siellä keskusteltiin ylipäätään veroista, mitä niillä suunnilleen tässä yhteiskunnassa kustannetaan, kuka niitä maksaa, ja miksi. Ja puhuttiin kyllä veroprosenteista, ja miten ne noin suunnilleen määräytyvät, ja miten meidän verotus on erilainen kuin esimerkiksi jenkeissä.