G: Mikä on varhaisin mielikuva lapsuudestasi ja arvio minkä ikäinen olit tuolloin?
Kommentit (28)
2v kun äiti vei tarhaan ja minä jäin huutamaan. Piti siellä sitten esittää laululeikki pupuista ja me vain hyppelimme, kukaan ei tainnut laulaa =)
Joten ainakaan nuo 1-v. jutut ei mene läpi, anteeksi vaan jos kuulostaa kuivalta...
Mieheni ei esim. muista lapsuudestaan ennen kouluunmenoa juuri mitään.
olin sairaalassa, koska kyynelkanavani oli tukossa, ja sitä ronkittiin millä lie koukulla auki. Muistan kuinka verisen loukkaantunut olin, kun äiti ei tullut ' pelastamaan' vaan antoi sen tapahtua.
Olin tuolloin pari kuukautta vaille kaksi vuotta.
mun eka muistikuva on, että hiissaan itseäni eteenpäin, ja edessä roikkuu jotain punaista ja kiiltävää...kunnes näin mummulassa valokuvia joulusta -71, olin silloin 7kk vanha, eli se punainen ja kiiltävä oli joulukuusenkoriste jota kohti ryömin lattialla.
Ja toinen muistikuva on, kun istun mummun sylissä ja rämplään hänen hopean väristä rannekelloa...näin myöhemmin valokuvan jossa olen myös alle 1.v ja istun iloisena mummun sylissä keinutuolissa, ja mummulla hopeinen rannekello ranteessa.
Vierailija:
Joten ainakaan nuo 1-v. jutut ei mene läpi, anteeksi vaan jos kuulostaa kuivalta...
Hän joskus lapsena alkoi kysellä meidän vanhemmilta kyseisestä tapahtumasta, ja vanhemmat ihmettelivät, miten sisko voi muistaa. Tapauksesta ei oltu kerrottu hänelle.
Olen kuullut muistakin, jotka todistettavasti ovat muistaneet noin 1v. tapahtuneita tapahtumia, ja uskon että on mahdolllista. Ei ihmisen aivoista vielä kaikkea tiedetä.
Muutettiin tuosta asunnosta pois kun olin 2,5v