Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE:"Yksityiset yritykset tulevat työvoimatoimistojen tilalle? Työttömien palveluita ajetaan kaikessa hiljaisuudessa kohti Australian mallia"

Vierailija
17.04.2018 |

"Miksi Suomi ottaisi mallia maailman radikaaleimmalta yksityistäjältä, kysyy työvoimapolitiikan asiantuntija."

https://yle.fi/uutiset/3-10154012

"Tästä remontista on kuullut harva, vaikka sen valmistelu on jo pitkällä.

Kun maakunnat aloittavat kahden vuoden päästä toimintansa, samalla menevät uusiksi sosiaali- ja terveyspalvelujen lisäksi myös työttömien palvelut. "

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämän tuholaishallituksen työskentely loppuu viimeistään 2019.

Vierailija
2/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ministeri Lindström kielsi, että sellaisia olisi lakivalmistelun yhteydessä käyty läpi.

– Ei minun tietojeni mukaan. Voi olla, että joissain maissa on tällaisia malleja. Ei minulle ole missään vaiheessa tätä valmistelua kukaan esitellyt, että täällä ja täällä on tällaista, hän sanoi Ylelle haastattelussa tiedotustilaisuuden jälkeen.

Suomesta käytiin kuitenkin vain muutamia viikkoja sitten Australiassa kuulemassa, miten julkisen työvoimahallinnon alasajo ja markkinoille vieminen hoituu käytännössä."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko työvoimapolitiikka on perseestä. Kaiken ytimessä on se tosiasia, että palkallisia työpaikkoja ei ole. Siihen tosiasiaan ei auta se että kipataan lisää massia joillekin yksityisille työvoima"palveluille".

That's it. Laskutan tästä konsultoinnista könttänä 50 000 euroa + alv.

Vierailija
4/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ministeri Lindström kielsi, että sellaisia olisi lakivalmistelun yhteydessä käyty läpi.

– Ei minun tietojeni mukaan. Voi olla, että joissain maissa on tällaisia malleja. Ei minulle ole missään vaiheessa tätä valmistelua kukaan esitellyt, että täällä ja täällä on tällaista, hän sanoi Ylelle haastattelussa tiedotustilaisuuden jälkeen.

Suomesta käytiin kuitenkin vain muutamia viikkoja sitten Australiassa kuulemassa, miten julkisen työvoimahallinnon alasajo ja markkinoille vieminen hoituu käytännössä."

Kokoomus vei taas siniuuvatteja 6-0.

Vierailija
5/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tulevia lakeja valmistellaan siitä lähtökohdasta, että lakien puitteissa sellainen Australia-tyyppinen rakenne olisi mahdollista.

Jarkko Tonttila, kehittämispäällikkö, TEM"

Vierailija
6/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikani on kallista kirjoitti:

Koko työvoimapolitiikka on perseestä. Kaiken ytimessä on se tosiasia, että palkallisia työpaikkoja ei ole. Siihen tosiasiaan ei auta se että kipataan lisää massia joillekin yksityisille työvoima"palveluille".

Yksityiset firmat soittavat avoimiin pätkätyöpaikkoihin ja kauppaavat "omia" työntekijöitään niihin.

Sellaisia joista saa palkkatukea sen 6kk mitä työ kestää.

Yksityisen firman "konsulttit" saavat valtiolta/kunnalta "porkkanan" työllistämästään työttömästä.

Olisko ne työllistävät firmat olleet ilman tekijöitä muka?

Ihan huijausta nytkin.

Vierailija
7/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hollannissa yksityistäminen floppasi täysin"

"Ratkottavana on ollut esimerkiksi niin sanottu kermankuorinta eli se, että yritykset ovat halunneet haalia asiakkaikseen vain helpoimmin työllistyviä. Heistä saa helpoimmin myös rahaa.

Pitkäaikaistyöttömät sen sijaan on "parkkeerattu" alkuvaiheessa listoille."

Kuulostaapa järkevältä.

Näillä Suomi nousuun.

Vierailija
8/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimallin avullahan tämäkin saadaan myytyä lammaskansalle...kun ei ole tarpeeksi aktivoitumiskursseja sun muuta paskaa, niin tarvitaan yksityisiä yrityksiä :)

Vierailija
9/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy jos noin halvalla myyt!,me tilataan sit muualta se konsultointi

Vierailija
10/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvältä näytä taaskaan.

Miksi noi pöntöt saa olla ministereinä, vaikka kannatus on nolla?

Vierailija
11/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvältä näytä taaskaan.

Miksi noi pöntöt saa olla ministereinä, vaikka kannatus on nolla?

Koska Suomessa on tarpeeksi yksinkkertaisia lampaita.

Vierailija
12/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työttömien elintaso on tarpeeksi heikko, syntyy paineita luoda  työllisyyttä tukevia rakenteita.

Esim. Partureiden ALV on tällä hetkellä 24% mikä on ihan älyvapaata. Parturissa pitäisi voida käydä keskituloisen tuloilla 2-3 viikon välein, näin syntyisi lisää työtä.

Jos ravintolassa syöminen olisi halvempaa, useampi söisi ravintolassa. Eihän Patrik Lainekaan tee itse ruokiaan, vain köyhät tekevät itse ruokansa.

Vierailija
13/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa otettaisiin maahanmuuttopolitiikkakin Australialta.

Vierailija
14/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun työttömien elintaso on tarpeeksi heikko, syntyy paineita luoda  työllisyyttä tukevia rakenteita.

Esim. Partureiden ALV on tällä hetkellä 24% mikä on ihan älyvapaata. Parturissa pitäisi voida käydä keskituloisen tuloilla 2-3 viikon välein, näin syntyisi lisää työtä.

Jos ravintolassa syöminen olisi halvempaa, useampi söisi ravintolassa. Eihän Patrik Lainekaan tee itse ruokiaan, vain köyhät tekevät itse ruokansa.

Eli jokaisen pitäisi palkata vanhempansa kokiksi?

Vierailija
15/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kunpa otettaisiin maahanmuuttopolitiikkakin Australialta.

Miksi sähköverkot myytiin sinne ja nyt otetaan neuvoja vastaan?

Vierailija
16/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mukana tällaisessa. Kestää kolme kuukautta. Tähän sisältyy alkutapaaminen ryhmässä ja henkilökohtaista työnhaun avustamista niin, että työnhakija on se aktiivinen kontaktinottaja valmentajan suuntaan. Eli olemalla aktiivinen itse saat apua työnhakutekniikkaan, työtä ei tarjottimella kenellekään tarjota. Tukityöllistymiseen tämä ei liity mitenkään.

Ensimmäisessä tapaamisessa sai valita jatkaako TE-toimison alla vai siirtyykö yksityisen palveluntarjoajan alle? Valitsin jälkimmäisen, koska haluan nähdä mitä tämä antaa akateemiselle työttömälle.

CV ja työhakemus ja työnhakumetodit läpikäydään selkeästi ensimmäisessä tapaamisessa. Siellä myös kerrottiin, että TE-toimisto alasajetaan siinä muodossa kuin se nyt on. Eikös tämä ole hyvä uutinen niille, jotka pitää TE-toimiston aktivointitoimia ärsyttävinä... TE toimisto vaatii tekemään työllistymissuunnitelmaa sun muuta. Itse pidän noita helppoina juttuina. Työelämässä joutunut pusertamaan paljon enemmän.

Aktiiviselle työnhakijalle malli toimii. Mitään tekemistä tukityöllistämisen kanssa en tällä kyllä näe.

Onko muita, jotka ovat mukana yksityisen yrityksen tarjoamassa työnhakuvalmennuksessa?

Vierailija
17/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämän tuholaishallituksen työskentely loppuu viimeistään 2019.

Entäs jos Pihvi ja Savusauna siirtyy kepun/kokkarien suhteilla virastoihin tekemään puolueiden agendaa?

Vierailija
18/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomi, monessa asiassa ennen niin esimerkillinen pohjoismaa, kopioi huonoja puolia maailman pers*reikäpaikoista? Jos joku haluaa elää Australiassa niin sinne voi muuttaa? Suomi suomena ja silleen.

Vierailija
19/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityiset firmat soittavat avoimiin pätkätyöpaikkoihin ja kauppaavat "omia" työntekijöitään niihin.

Sellaisia joista saa palkkatukea sen 6kk mitä työ kestää.

Yksityisen firman "konsulttit" saavat valtiolta/kunnalta "porkkanan" työllistämästään työttömästä.

Olisko ne työllistävät firmat olleet ilman tekijöitä muka?

Ihan huijausta nytkin.

Oletko itse mukana tässä? Minä olen ja todellakaan ne konsultit eivät järjestä työpaikkoja. Kirjoitin tarkemmin omista kokemuksistani tänne jo.

Vierailija
20/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoomus yksityistäisi vaikka koko suomen ja myisi sen kansan jotta itse saisi olla vallassa... ilmeisesti niin on käymässä kiihtyvään tahtiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi