Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE:"Yksityiset yritykset tulevat työvoimatoimistojen tilalle? Työttömien palveluita ajetaan kaikessa hiljaisuudessa kohti Australian mallia"

Vierailija
17.04.2018 |

"Miksi Suomi ottaisi mallia maailman radikaaleimmalta yksityistäjältä, kysyy työvoimapolitiikan asiantuntija."

https://yle.fi/uutiset/3-10154012

"Tästä remontista on kuullut harva, vaikka sen valmistelu on jo pitkällä.

Kun maakunnat aloittavat kahden vuoden päästä toimintansa, samalla menevät uusiksi sosiaali- ja terveyspalvelujen lisäksi myös työttömien palvelut. "

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mukana tällaisessa. Kestää kolme kuukautta. Tähän sisältyy alkutapaaminen ryhmässä ja henkilökohtaista työnhaun avustamista niin, että työnhakija on se aktiivinen kontaktinottaja valmentajan suuntaan. Eli olemalla aktiivinen itse saat apua työnhakutekniikkaan, työtä ei tarjottimella kenellekään tarjota. Tukityöllistymiseen tämä ei liity mitenkään.

Ensimmäisessä tapaamisessa sai valita jatkaako TE-toimison alla vai siirtyykö yksityisen palveluntarjoajan alle? Valitsin jälkimmäisen, koska haluan nähdä mitä tämä antaa akateemiselle työttömälle.

CV ja työhakemus ja työnhakumetodit läpikäydään selkeästi ensimmäisessä tapaamisessa. Siellä myös kerrottiin, että TE-toimisto alasajetaan siinä muodossa kuin se nyt on. Eikös tämä ole hyvä uutinen niille, jotka pitää TE-toimiston aktivointitoimia ärsyttävinä... TE toimisto vaatii tekemään työllistymissuunnitelmaa sun muuta. Itse pidän noita helppoina juttuina. Työelämässä joutunut pusertamaan paljon enemmän.

Aktiiviselle työnhakijalle malli toimii. Mitään tekemistä tukityöllistämisen kanssa en tällä kyllä näe.

Onko muita, jotka ovat mukana yksityisen yrityksen tarjoamassa työnhakuvalmennuksessa?

Kerron tässä kuinka mallii toimii. Nyt vihdoinkin on taho, joka auttaa työllistymisessä (hakemus,CV, työnhakuprosessi) niin mitä tekee perus-av lukija - on tyytymätön.

Vierailija
22/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aikani on kallista kirjoitti:

Koko työvoimapolitiikka on perseestä. Kaiken ytimessä on se tosiasia, että palkallisia työpaikkoja ei ole. Siihen tosiasiaan ei auta se että kipataan lisää massia joillekin yksityisille työvoima"palveluille".

That's it. Laskutan tästä konsultoinnista könttänä 50 000 euroa + alv.

Yksityiset firmat soittavat avoimiin pätkätyöpaikkoihin ja kauppaavat "omia" työntekijöitään niihin.

Sellaisia joista saa palkkatukea sen 6kk mitä työ kestää.

Yksityisen firman "konsulttit" saavat valtiolta/kunnalta "porkkanan" työllistämästään työttömästä.

Olisko ne työllistävät firmat olleet ilman tekijöitä muka?

Ihan huijausta nytkin.

Oletko itse mukana tässä? Minä olen ja todellakaan ne konsultit eivät järjestä työpaikkoja. Kirjoitin tarkemmin omista kokemuksistani tänne jo.

Mukana missä?

Onko palkkatuella pätkätyöllistäminen mielestäsi valtion tai työttömän etu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomi, monessa asiassa ennen niin esimerkillinen pohjoismaa, kopioi huonoja puolia maailman pers*reikäpaikoista? Jos joku haluaa elää Australiassa niin sinne voi muuttaa? Suomi suomena ja silleen.

Haluaisin myös kuulla päättävien tahojen argumentit. Mikä ihmeen leikkikenttä Suomen valtiosta on tullut viime vuosina? Ymmärtävätkö poliitikot että me kansalaiset emme ole virtuaalihahmoja vaan oikeita ihmisiä, joilla on oikeus ihmisarvoiseen elämään.

Vierailija
24/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ihmettelisi, ainakin Turussa tyrkytetään työttömälle asiakkuuksia näihin ”firmoihin”. Periaatteena se, että hoitavat työnhakua ja kauppaavat työttömän töihin johonkin.

Vierailija
25/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tästä muka yllättyy? Eikö ole ihan selvää, että tämä hallitus kerää kaikki mahdolliset verotulot, vie ne niiltä joilla on jo valmiiksi vähiten ja siirtää rahat yksityisiin firmoihin, joiden osakkaina ovat itse tai joku hyvävelikerhon jäsen... Sote ja tämä koko aktivointimalli, aivan ilmiselvää toimintaa. Silti suomalaiset lampaat vaa möllöttää ja äänestää samat ääliöt valtaan.

Vierailija
26/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kunpa otettaisiin maahanmuuttopolitiikkakin Australialta.

hei et sä noin voi sanoo

Vierailija
27/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ihmettelisi, ainakin Turussa tyrkytetään työttömälle asiakkuuksia näihin ”firmoihin”. Periaatteena se, että hoitavat työnhakua ja kauppaavat työttömän töihin johonkin.

Joo, Turussakin on juuri näitä välistävetäjäfirmoja.

Älkää menkö retkuun.

Vierailija
28/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tästä muka yllättyy? Eikö ole ihan selvää, että tämä hallitus kerää kaikki mahdolliset verotulot, vie ne niiltä joilla on jo valmiiksi vähiten ja siirtää rahat yksityisiin firmoihin, joiden osakkaina ovat itse tai joku hyvävelikerhon jäsen... Sote ja tämä koko aktivointimalli, aivan ilmiselvää toimintaa. Silti suomalaiset lampaat vaa möllöttää ja äänestää samat ääliöt valtaan.

Enemmänkin niin että valtio mahdollistaa pikkuketkujen kikkailut yhteisillä rahoilla.

Vaikka tuskinpa ne "konsultit" vassareita äänestää.

Vierailija
29/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mukana tällaisessa. Kestää kolme kuukautta. Tähän sisältyy alkutapaaminen ryhmässä ja henkilökohtaista työnhaun avustamista niin, että työnhakija on se aktiivinen kontaktinottaja valmentajan suuntaan. Eli olemalla aktiivinen itse saat apua työnhakutekniikkaan, työtä ei tarjottimella kenellekään tarjota. Tukityöllistymiseen tämä ei liity mitenkään.

Ensimmäisessä tapaamisessa sai valita jatkaako TE-toimison alla vai siirtyykö yksityisen palveluntarjoajan alle? Valitsin jälkimmäisen, koska haluan nähdä mitä tämä antaa akateemiselle työttömälle.

CV ja työhakemus ja työnhakumetodit läpikäydään selkeästi ensimmäisessä tapaamisessa. Siellä myös kerrottiin, että TE-toimisto alasajetaan siinä muodossa kuin se nyt on. Eikös tämä ole hyvä uutinen niille, jotka pitää TE-toimiston aktivointitoimia ärsyttävinä... TE toimisto vaatii tekemään työllistymissuunnitelmaa sun muuta. Itse pidän noita helppoina juttuina. Työelämässä joutunut pusertamaan paljon enemmän.

Aktiiviselle työnhakijalle malli toimii. Mitään tekemistä tukityöllistämisen kanssa en tällä kyllä näe.

Onko muita, jotka ovat mukana yksityisen yrityksen tarjoamassa työnhakuvalmennuksessa?

Kestää kolme kuukautta?

Eli tämä yksityinen firma siis kurssittaa sua 3 kk, mut onko mitään takeita siitä että sen jälkeen työllistyt?

Vierailija
30/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin VR on ajettu alas, niin tehdään työvälityksenkin kanssa. Joko se SDP tulisi apuun...huhuuuu!!

Vierailija
31/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kunpa otettaisiin maahanmuuttopolitiikkakin Australialta.

Australiaankin olisi varmasti ollut tulossa Itä-Euroopasta halpatyöntekijöiden virta mutta sielläpä onkin rajapuomi kiinni näiltä.

Vierailija
32/32 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, jos tätä sossula-paapomis-yhteiskuntaa vähän ravistellaan. Työkkärin paikoista suurin osa on rekry-yritysten sinne ilmoittamia? Mitä siinä työkkärin tätiä tarvitaan? Kädestäpitäjä tulee halvemmaksi hakea vaikka bussipysäkiltä, sanoo veronmaksaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme