Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kotikurisuhteeseen päädytään? Onko ne miehet henkisesti ihan hirviöitä vai osaavatko aidosti välittää?

Vierailija
17.04.2018 |

Olen nainen, jota aihe kiinnostaa. Hallitsevat miehet siis. Minulla on halu totella miestäni kaikessa sängyn ulkopuolellakin. Valitettavasti olen huomannut tässä deittaillessani, ettei ainakaan minun kohtaamistani miehistä ole moiseen vaan he vaativat naisen olevan sellainen määräävä. Tämä näkyy jo ihan ennen ensitreffejä ja siellä treffeilläkin miehet tahtovat naisen päättävän kaiken. Mutta jos sanon suoraan etsiväni sellaista kotikurisuhdetta, niin sehän houkuttelisi varmaan pelkkiä pervoja. :/ Minä kuitenkin etsin ihan rakkautta ja ihan oikeaa parisuhdetta, johon sitoudutaan.

Aihe kiinnostaa minua kovasti. Toivoisin kuulevani kokemuksia. :)

Kommentit (727)

Vierailija
701/727 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että piiskauksen jälkeen tulee seistä nurkassa pylly paljaana niin että punainen piiskattu pylly näkyy.

Vierailija
702/727 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin että piiskauksen jälkeen tulee seistä nurkassa pylly paljaana niin että punainen piiskattu pylly näkyy.

Nöyryyttäminen lisää alistuneisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/727 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta olen seurannut tätä keskustelua ihan mielenkiinnolla. Keskustelu on äitinyt melkoiseksi jankkaamiseksi, joten nyt on pakko lisätä vähän kierroksia.

Kotikuri ei ole pelkästään pariskuntien juttu, myös sinkuilla saattaa olla kotikuri käytössä, silloin toinen osapuoli on vain haettava muuta reittiä. Ilmiö tuntuu olevan yllättävän yleinen (sori sille Prisma-mielensäpahoittajalle) ja toteutustavat vaihtelevat laajalla skaalalla. Siksi sitä on täällä varmasti niin vaikea monien selittää. Yksi pariskunta toteuttaa kotikuria yhdellä tavalla ja toinen toisella. Koko kuvio on niin kokonaisvaltainen kk-ihmiselle, ettei sitä voi nähdä pelkkänä rike-rangaistus-asiana. Oman kirjonsa tuovat sinkut ja ne joiden puoliso ei lähde juttuun mukaan.

Nimim. Juuri eilen sinkulle opiskelijatytölle lukumotiavaatiota piiskannut :)

Juuri tälläiset heitot sekoittavat pakkaa. Jos siis käyt jonkun sinkun luona piiskaamassa vaikka kerran kuussa, et sinä mikään kotikurittaja ole, vaan harrastat varmaan jotain vaniljaSM:ää. Jos olen näitä selostuksia nyt yhtään ymmärtänyt.

Et ole sinkun kotona valvomassa 24/7 lukeeko hän vai ei. Joudut tyytymään sanaansa, että luvut ei suju, tulepas (setä?) piiskan kanssa. Kävit siis ihan normipanopuuhissa piiskan kanssa, mikä on kevyttä kamaa täällä luetun perusteella.

No niin tai näin, nyt tulee se tuomio: en voi mitään sille, että mua todella ällöttää nuo kuvaukset siitä, miten orgasmi ei saa tulla ja sitten vihdoin saa itkun kanssa tulla, miten lapset ovat tajunneet jotain kaverin äidin ja iskän puuhasteluista, jne. En yksinkertaisesti ikinä pysty ymmärtämään, mitä iloa joku voi saada siitä, että ihminen, jonka pitäisi rakastaa minua kaikkein eniten, haluaa hallita - tai edes "auttaa" minua itsekurin kanssa - mitenkään painostaen, pakottaen tai saatana sentään rankaisten.

Meillä ei ole kyseisen tytön kanssa seksiä, hänelle ei kotikurissa ole kyse lainkaan seksistä. Enkä minä käy koskaan hänen luonaan, vaan hän tulee luokseni kun kokee tarvitsevansa kuritusta. Viimeksi oli siis luistanut opiskeluista bilettämisen takia. Hän tulee luokseni, koska ei ole löytänyt itselleen miestä kotikurisuhteeseen. Moni sinkku kaipaa suhdetta, vaikka ei sellaisessa ole, suhteita on vain kovin erilaisia.

Ja täti, ei setä ☺

Mutta eihän sinulla ole kuin tytselin sana siitä, että biletetty eikä opiskeltu. Juuri tätä tarkoitan kummallisella asioiden sekoittamisella. Tyttö haluaa piiskaa, kertoo, mitä tarvitsee sanoa sitä saadakseen ja tätä nimitetään kotikurisuhteeksi.

Nyt tahtoisin tietää kylläkin, mitä te molemmat siis tästä suhteesta saatte, ellette seksuaalista mielihyvää? Piiskaatko todella tyttöä vastentahtoisesti hänen omaksi parhaakseen, motivoidaksesi häntä opiskelemaan? Ja hän tulee luoksesi jalat laahaten, mutta tietäen, että muuten ei koulu suju?

Olen bdsm-henkinen dom, joten minulle ei ole kyse koulutusta. Tytölle taas on ja luotan hänen sanaansa. Hänhän olisi voinut etsiä minut käsiinsä aivan yhtä hyvin piiskaa haluavana subina. Ei siis ole mitään tarvetta sepitellä.

Tyttö on siis päälle parikymppinen nainen, joka opiskelee oikiksessa. Kotikurihenkinen ja etsii itselleen samanhenkistä kumppania. Tyytyy minuun "paremman puutteessa".

Eli siis tällä perusteella prostituoitu voi sanoa olevansa parisuhteessa peräkammarin pojan kanssa, joka etsii itselleen samanhenkistä kumppania, mutta tyytyy prostituoituun paremman puutteessa.

Tätäpä tätä, määritelmät ovat tosiaankin erittäin kirjavia ja ristiriitaisia, lisäksi ne ovat siihen "tavalliseen" elämään verrattuna täynnä asioita, joita tapahtuu koko ajan myös muualla, niitä vain nimitetään toisin. No, kai myös määritellään toisin, mutta muuta en sano, kuin että onpas sekava soppa.

Uskoisin, että tässä kohtaa prostituoitu kokee olevansa töissä ja peräkammarinpoika parisuhteessa ☺

Kumpikaan meistä taas ei koe olevansa minkään asteisessa parisuhteessa. Minä vain autan tyttöä toteuttamaan haluaan kotikurista, kun oikeaa kumppania ei ole vielä löytynyt.

T. Piiskaaja

Juuri tälläistä täsmällisyyttä kaipaisin keskusteluun. Sinäkin olisit voinut toki ilmaista heti asian täsmällisesti: autan tyttöä toteuttamaan hetkellisesti haluaan kotikurisuhteeseen.  

Sen sijaan kerroit, miten sinkuillakin on kotikurisuhteita ja sinäkin olet sellaisessa yhteen tyttöön.

Ehkä itsekin ymmärrät, miten tämä sekoittaa käsitteitä?

Pahoitteluni, kun on tarpeeksi sisällä aiheessa, ei asioiden avaaminen onnistu heti siellä rautalankatasolla. Vähän sama kuin mieheni yrittää selittää minulle jotain automme kardaaniakselista (?) ja minä olen ymmärrykseni kanssa vasta sillä tasolla, että tähän masiinaan ei saa tankata bensaa 😃

Mutta hienoa, jos asiat alkavat jäsentyä, ei mene nämä 40 sivua hukkaan 😂

T. Piiskaaja

Etkä varmaan erityisesti ilahtuisi, jos miehesi haukkuisi sinut tyhmäksi ja kapeakatseiseksi, kun et ymmärrä ilman rautalankaselitystä. Mutta tosiaan, en edelleenkään kuitenkaan ymmärrä väitettäsi siitä, että sinkuillakin on näitä kotikurisuhteita, kun juuri esitit, että suhdetta nimenomaan teillä ei ole.

Olen sanonut, että mitään parisuhteeseen viittaavaa meillä ei ole (toivottavasti ei ole sanat menneet sekaisin jossain vastauksessa).

Tässäkin taas on kokemusten kirjo hyvin esillä. Tytölle kyse on puhtaasti kotikurista ja hän näkee minua vain kotikurin merkeissä. Ilman hänen tarvettaan kotikuriin emme olisi tekemisissä. Eli suhteemme on muodostunut vain kotikurin takia, mutta emme ole parisuhdemuotoisessa kotikurisuhteessa.

T. Piiskaaja

Parista vastauksesta jäi nicki, pahoitteluni.

Tämä juuri oikeasti on sekavaa. Siis kotikuria on mikä vaan piiskaus, jonka saa keneltä hyvänsä, jos sen saa omasta mielestään rangaistuksen merkeissä? Eli ei tarvitakaan puolisoa, lupauksia, suhdetta, pelkkä fiilis rangaistuksen tarpeesta ja saatavilla oleva piiskaaja riittää siihen, jotta voimme puhua kotikurista?

Minusta tämä vaan on outoa. Aivan kuin nälkä riittäisi syyksi kutsua ravintolassa syömistä kotiruokailuksi.

Vierailija
704/727 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kuten jo sanottiin, kotikurisuhteeksi riittää mikä tahansa suhde, jossa kurielementti on käytössä. Toki nyt kertakokeilu voidaan ajatella "vain" kokeiluksi, mutta jos vaikka tapaan tyypin kk:n merkeissä kolme kertaa, miellän meillä olleen lyhyen kurisuhteen. Koska kuuluuhan siihen yhteydenpitoa ennen tapaamisia ja niiden välillä, jotta voidaan sopia piiskauksesta ja sen syistä. Ainakaan minä en suostuisi, jos joku random tyyppi yhtäkkiä vetäisi housut kinttuun, että piiskaatko. Ja eihän sellaista irl edes tapahdu!

Vierailija
705/727 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kuten jo sanottiin, kotikurisuhteeksi riittää mikä tahansa suhde, jossa kurielementti on käytössä. Toki nyt kertakokeilu voidaan ajatella "vain" kokeiluksi, mutta jos vaikka tapaan tyypin kk:n merkeissä kolme kertaa, miellän meillä olleen lyhyen kurisuhteen. Koska kuuluuhan siihen yhteydenpitoa ennen tapaamisia ja niiden välillä, jotta voidaan sopia piiskauksesta ja sen syistä. Ainakaan minä en suostuisi, jos joku random tyyppi yhtäkkiä vetäisi housut kinttuun, että piiskaatko. Ja eihän sellaista irl edes tapahdu!

Ahaa. Siis jos perehdyn ravintolaan netissä ja käyn siellä ruokailun merkeissä kolme kertaa, voin todeta käymässä kotiruokailemassa tässä ravintolassa. Ei siihen sen kummempaa tarvita kuin nälkä ja halu ruokailla tarpeeksi monta kertaa, jotta ravintolaruuasta tulee kotiruokaa. Tämä selvä, kuten kaikki muukin tässä ketjussa.

Minäkin siis voisin ymmärtää teillä olleen kurisuhteen - kuten minulla ravintolaan ruokailusuhde - mutta en ymmärrä, miten teillä onkin sitten ollut KOTIkurisuhde. 

Ja kyllä, minusta se sana KOTI on tässä olennainen ja niin ymmärsin alun perin olleen tälläisessä suhteessa olijoidenkin mielestä olevan. Sen verran nimittäin on korostettu sitä, miten tärkeää kotikurisuhteessa on juuri se suhde puolison kanssa, varmuus siitä, mten hän 110 prosenttisesti tekee aina oikeat valinnat kuritettavan puolesta.

Mutta nyt saankin oppia, että ei oikeastaan ole mitään väliä sillä, kuka piiskaa, kunhan piiskaa saa, kun tuntee rangaistuksen ansainneensa.

Ja näin me, jotka emme ymmärrä, mistä tässä kaikessa oikein on kyse, olemme todellakin tyhmiä.

Vierailija
706/727 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikuri on vähän tyhmä termi, myönnetään. Sehän on suora käännös sanoista domestic discipline, joka kyllä yleensä tarkoittaa kuria parisuhteessa. Sanaan ei kannata tarttua liikaa. Yhtä hyvin se voisi olla vaikka piiskasuhde. Tuo suomennos kuitenkin kertoo alan harrastajille, minkätyyppisestä piiskasuhteesta on kyse. Jos etsii kk-seuraa, on yleensä mielessä perinteinen vitsakuritus tms. On siis tarkoitus erottautua BDSM-porukasta, joille stereotyyppisesti voi ajatella sessiovarusteiksi vaikka hapsupiiskat, lateksiasut... BDSM-piiskaus voi olla vaikka sadomasokismia, erittäin seksuaalista, kuten genitaalien piiskausta/sessioon kuuluu vaikka dildoja... Tuollainen voi olla ihan kauhistus sille, joka haluaa ihan ilman käpälöintiä vain toisen polville poikittain, peppu paljaana saamaan vitsaa.

Tuo "koti" ei nyt ole suomennoksen avainsana siinä mielessä, että osapuolien pitäisi jakaa koti keskenään suhteen lisäksi.

Aukeneeko?

Vierailija
707/727 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ideaalitilanteessa löytyy se suhde, jossa on ainekset sekä pari- että kurisuhteeseen. Mutta harvalle käy niin. Silti voi etsiä kotikuriseuraa, eli toivoa saavansa seuralaisen kanssa harrastaa perinteisiä piiskaleikkejä ilman pervoiluelementtejä.

Vierailija
708/727 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole varma, onko tuo yksi (tai vaikka kaksikin) vastarannankiiski vain hidas ymmärtämään vai provosoiko vain. Mitä sitten, jos jonkun sisäisessä maailmassa on ristiriitoja? Kaikilla on jossain asiassa.

Mitä se muilta on pois, jos joku elää ihan itse määrittelemässään kk-suhteessa? Yritetäänkö tässä saada ihmiset luopumaan siitä sanasta, koko suhteesta vai elämään sitä jotenkin oikeammalla tavalla? Ja tämän tavan sitten määritteleekin joku tuntematon palstalainen, joka ei sanojensa mukaan juurikaan tiedä, mitä kk on, mutta haluaa silti päättää muiden puolesta? Erikoista.

Kallistun arviossani provon puolelle.

Yllättävän pitkä ketju tästä on joka tapauksessa tullut.

En ole jaksanut aiemmin kommentoida, mutta kun oletettavasti olet se, joka olettaa koko ajan, että täällä on joku yksi jankuttaja tmv., niin asiaa on kommentoinut monta eri henkilöä. Minulle sinä vastasit välillä, ja itse poistuin aktiivisesta keskustelusta jo sivukausia sitten. Ei kai sen niin outoa pitäisi keskustelupalstalla olla, että monta ihmistä kommentoi. Eihän täällä vain yksi henkilö ole vastaamassa kysymyksiinkään, vaan selvästi joku jaksaa vastata fiksummin ja joku taas puhuu ihan jotain puuta heinää.

Vierailija
709/727 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotikuri on vähän tyhmä termi, myönnetään. Sehän on suora käännös sanoista domestic discipline, joka kyllä yleensä tarkoittaa kuria parisuhteessa. Sanaan ei kannata tarttua liikaa. Yhtä hyvin se voisi olla vaikka piiskasuhde. Tuo suomennos kuitenkin kertoo alan harrastajille, minkätyyppisestä piiskasuhteesta on kyse. Jos etsii kk-seuraa, on yleensä mielessä perinteinen vitsakuritus tms. On siis tarkoitus erottautua BDSM-porukasta, joille stereotyyppisesti voi ajatella sessiovarusteiksi vaikka hapsupiiskat, lateksiasut... BDSM-piiskaus voi olla vaikka sadomasokismia, erittäin seksuaalista, kuten genitaalien piiskausta/sessioon kuuluu vaikka dildoja... Tuollainen voi olla ihan kauhistus sille, joka haluaa ihan ilman käpälöintiä vain toisen polville poikittain, peppu paljaana saamaan vitsaa.

Tuo "koti" ei nyt ole suomennoksen avainsana siinä mielessä, että osapuolien pitäisi jakaa koti keskenään suhteen lisäksi.

Aukeneeko?

Aukenee termistön puolesta. Sen sijaan taas suuresti hämmentää sitä, mitä täällä on selitetty motiiveista ja tavoista kotikurisuhteen osalta. Täällä nimittäin on tosiaankin suuresti korostettu juuri sitä aspektia, että kyse ei ole mistä tahansa alistumisesta mihin hyvänsä, vaan luottamuksesta siihen, että kurittaja tekee valintoja ja antaa kuritusta ainoastaan ajatellen kuritettavan parasta, hänen elämäänsä ja valintojaan, itsekurinsa parantamista, jne. On selostettu, että tälläinen suhde kurittajaan, yli sataprosenttinen luottamus hänen järkeviin ja molempien parhaiksi oleviin valintoihin, on olennaisen tärkeää.

Joten ehkä sinä ymmärrät, että pakkaa sekoittaa melkoisesti se, että joku sanookin, että piiskaaja nyt voi olla kuka hyvänsä, joka on sen verran luotettava, että poikittain polville voi asettua.

Vierailija
710/727 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aukeneeko?

Aukenee termistön puolesta. Sen sijaan taas suuresti hämmentää sitä, mitä täällä on selitetty motiiveista ja tavoista kotikurisuhteen osalta. Täällä nimittäin on tosiaankin suuresti korostettu juuri sitä aspektia, että kyse ei ole mistä tahansa alistumisesta mihin hyvänsä, vaan luottamuksesta siihen, että kurittaja tekee valintoja ja antaa kuritusta ainoastaan ajatellen kuritettavan parasta, hänen elämäänsä ja valintojaan, itsekurinsa parantamista, jne. On selostettu, että tälläinen suhde kurittajaan, yli sataprosenttinen luottamus hänen järkeviin ja molempien parhaiksi oleviin valintoihin, on olennaisen tärkeää.

Joten ehkä sinä ymmärrät, että pakkaa sekoittaa melkoisesti se, että joku sanookin, että piiskaaja nyt voi olla kuka hyvänsä, joka on sen verran luotettava, että poikittain polville voi asettua.

Kotikurisuhde on epämääräinen termi, ei sille ole olemassa mitään yhtä virallista määritelmää. Eri ihmiset ymmärtää sen hieman eri tavoin. Onhan vaikkapa avoin suhde tai fwb-suhde ihan samalla tavalla epämääräisiä termejä, niihin lähtevien ihmisten motiivit voi olla keskenään vähän erilaisia ja suhteelle sovittavat reunaehdot vähän erilaisia.

Vierailija
711/727 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aukeneeko?

Joo, periaatteessa ymmärrän, mitä ajat takaa. Tuo kuvailemasi kuulostaa minun korvaani enemmän jenkkien HOH-touhulta. Kk-foorumilla en juurikaan muista törmänneeni moiseen. Siis noin vakavissaan suhtautumiseen ja täydellisen vallan antamiseen toiselle. Mutta eihän tietystikään kaikki Suomen kk-porukka koskaan päätynyt foorumille. :)

Omalta kohdaltani sanon, että kk-suhde on sen verran yksityinen ja varjeltu asia, että sen luotettavuuden täytyy olla huippuluokkaa, ennen kuin vastaanotan mitään. Antaa voin kevyemmälläkin tuntemisella.

Minun käsitykseni kk:sta on myös ketjussa useasti mainittu "suhteen säännöistä sovitaan yhdessä". En antaisi kenellekään täyttä valtaa minuun tai haluaisi saada täyttä valtaa johonkuhun muuhun ihmiseen. Mielestäni myös sen saajaosapuolen tulee olla kykenevä aikuinen, mitään perässävedettävää vahdittavaa en haluaisi, enkä sitä ole itsekään. Yhdessä sovittaviin asioihin voin puuttua, mutten halua kontrolloida kenenkään koko elämää.

Vierailija
712/727 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yksi vertaus. Jos hyvällä ystävällä on niska tosi kipeä, voin tarjoutua hieromaan sitä. Yhtä lailla jos hän kokee tosissaan tarvitsevansa piiskaa, voin antaa sitä. Kumpikaan noista asioista ei ole minulle siinä yhteydessä seksiin viittaavaa. Motiivi tulee muualta.

Vierailija
713/727 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikurisuhdetta on täällä verrattu perheväkivaltaan ja sellaiseen. Kannattaa kuitenkin muistaa, että kotikurisuhde perustuu kahden ihmisen väliseen sopimukseen siitä, että suhde on kotikurisuhde, ja molemmat haluavat sitä ja ovat vapaaehtoisesti siinä. Kotikurisuhteeseen ei päädy vastoin tahtoaan tai vaikkapa jonkun narsistin uhrina tai pakotettuna tai kontrollinhaluisen määräämänä. Yleensä aloite kotikurisuhteeseen tulee "kuritettavalta" osapuolelta. 

Vierailija
714/727 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika aikaisessa vaiheessahan on kakaistava uudelle kumppaniehdokkaalle, mitä haluaa, jos jotain vakavampaa kk:a on oikeasti vailla. Ihan joka jamppa kun ei halua ja pysty piiskaamaan, osa sitten taas olettaa, että kiva, takaapäin ottaessa voi pari kertaa laimeasti läimäyttää. Saajaosapuoli pettyy, kun homma jääkin siihen. Tai sitten tosiaan tapaa BDSM-Pentin, joka luulee saavansa tehdä sitten melkein mitä tahansa. Yksi tilanne on omalle kohdalle osunut, jossa mies innostui siitä piiskausasiasta, mutta pettyi, kun kuvioon ei kuulunutkaan sitten sen enempää kinkyilyä.

Vierailija
715/727 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin, että mies veisi jutun pidemmälle. Olen aina paniikissa kun käskee laittamaan kädet pöydälle tms, enkä sitä kykene tekemään. Lopulta piiskaa väkisin, mutta lopettaa aina heti kun alistun.

Tuntuu tönköltä antaa ohjeita, joten aika laimeaa meillä...

Eli sama ongelma kuin ap:lla...

Vierailija
716/727 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro minulle, mikä saa ihmisen haluamaan tuollaista leikkiä ihan jokapäiväiseen elämään. En oikeasti ymmärrä, miksi koko elämän pitäisi olla jotain teatteria. Eikö se ole hiton kuluttavaa, kun ei saa olla oma itsensä omassa kodissaan? 

Kuulehan nyt, tuliko edes mieleen, että jollekin se "oma itse" on nimenomaan alistuminen?

Mikset voi sitten olla alistuva ihan itseksesi, vaan tarvitset siihen jonkun kurinpitäjän? Että joku voisi sinulle pitää kuria, sehän tarkoittaisi sitä, että sinä ilman häntä tekisit jotain, mitä hän ei sinun salli tehdä. Eli mitä ne rajoitettavat asiat sitten olisivat, jos eivät sinua itseäsi.

Tämähän on paradoksi. Jos haluat tehdä x, se on sinun oma halusi. Jos joku kieltä sinua tekemästä x, et saa tehdä oman halusi mukaan. Jos taas et halua itsekään tehdä x, et tarvitse ketään sitä x:ää kieltämäänkään. 

Joskus nopea tarpeentyydytys menee pitkäjänteisen, tarkoituksenmukaisen toiminnan edelle. Kuten vaikka tilanteessa ajatus "haluan laihtua" (pitkän tähtäimen toiminta) jää mieliteon "haluan suklaata" (välitön tarpeentyydytys) jalkoihin ja tulee syötyä se suklaa. Vaikka haluaakin laihtua. Tässä kohtaa joku voi evätä sen suklaan sinulta, vaikka miten haluaisit sitä. Laittaa levyn vaikka jonnekin jemmaan.

Toinen tapaus synnäriltä, kuopuksen synnyttyä. Kätilö halusi tarkastaa, onko minulla repeämiä. Helppo juttu sinänsä ja ymmärsin, että se olisi edukseni. Pää siis suhtautui asiaan myönteisesti. Kroppa sen sijaan pisti vastaan, koska en halunnut kipeitä kohtia ronkittavan. Ratkaisin ongelman pyytämällä miestä auttamaan kätilöä ja hän nätisti pitelikin jalkojani polvista, jotta tarkastus saatiin tehtyä. Oma tahdonvoimani ei olisi millään riittänyt valitsemaan haluamaani, järkevää vaihtoehtoa, että päästän kätilön hommansa hoitamaan.

Nämä ihan vain esimerkkeinä siitä, ettei ole aina ihan suoraviivaista valintaa haluan-en halua. Ja että näissä avun voi saada toiselta henkilöltä. Osa haluaa sitten kiltimpää apua, osan päätyessä mieluummin muihin menetelmiin.

Vierailija
717/727 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aukeneeko?

Kotikurisuhde on epämääräinen termi, ei sille ole olemassa mitään yhtä virallista määritelmää. Eri ihmiset ymmärtää sen hieman eri tavoin. Onhan vaikkapa avoin suhde tai fwb-suhde ihan samalla tavalla epämääräisiä termejä, niihin lähtevien ihmisten motiivit voi olla keskenään vähän erilaisia ja suhteelle sovittavat reunaehdot vähän erilaisia.

Minusta avoimessa ja fwb-suhteissa ei ole mitään epämääräistä. Toki eri asteita ja toimintatapoja on paljon, mutta pääperiaatteet noissa on kyllä keskustelun tasolla selkeät.

Vierailija
718/727 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro minulle, mikä saa ihmisen haluamaan tuollaista leikkiä ihan jokapäiväiseen elämään. En oikeasti ymmärrä, miksi koko elämän pitäisi olla jotain teatteria. Eikö se ole hiton kuluttavaa, kun ei saa olla oma itsensä omassa kodissaan? 

Kuulehan nyt, tuliko edes mieleen, että jollekin se "oma itse" on nimenomaan alistuminen?

Mikset voi sitten olla alistuva ihan itseksesi, vaan tarvitset siihen jonkun kurinpitäjän? Että joku voisi sinulle pitää kuria, sehän tarkoittaisi sitä, että sinä ilman häntä tekisit jotain, mitä hän ei sinun salli tehdä. Eli mitä ne rajoitettavat asiat sitten olisivat, jos eivät sinua itseäsi.

Tämähän on paradoksi. Jos haluat tehdä x, se on sinun oma halusi. Jos joku kieltä sinua tekemästä x, et saa tehdä oman halusi mukaan. Jos taas et halua itsekään tehdä x, et tarvitse ketään sitä x:ää kieltämäänkään. 

Joskus nopea tarpeentyydytys menee pitkäjänteisen, tarkoituksenmukaisen toiminnan edelle. Kuten vaikka tilanteessa ajatus "haluan laihtua" (pitkän tähtäimen toiminta) jää mieliteon "haluan suklaata" (välitön tarpeentyydytys) jalkoihin ja tulee syötyä se suklaa. Vaikka haluaakin laihtua. Tässä kohtaa joku voi evätä sen suklaan sinulta, vaikka miten haluaisit sitä. Laittaa levyn vaikka jonnekin jemmaan.

Toinen tapaus synnäriltä, kuopuksen synnyttyä. Kätilö halusi tarkastaa, onko minulla repeämiä. Helppo juttu sinänsä ja ymmärsin, että se olisi edukseni. Pää siis suhtautui asiaan myönteisesti. Kroppa sen sijaan pisti vastaan, koska en halunnut kipeitä kohtia ronkittavan. Ratkaisin ongelman pyytämällä miestä auttamaan kätilöä ja hän nätisti pitelikin jalkojani polvista, jotta tarkastus saatiin tehtyä. Oma tahdonvoimani ei olisi millään riittänyt valitsemaan haluamaani, järkevää vaihtoehtoa, että päästän kätilön hommansa hoitamaan.

Nämä ihan vain esimerkkeinä siitä, ettei ole aina ihan suoraviivaista valintaa haluan-en halua. Ja että näissä avun voi saada toiselta henkilöltä. Osa haluaa sitten kiltimpää apua, osan päätyessä mieluummin muihin menetelmiin.

Minusta tuo on ihan eri asia. Vaikka hetkellisesti haluaakin jotain, nämä haluamiset eivät tapahdu samanaikaisesti, vaan jompikumpi syrjäyttää aina toisen.

Vierailija
719/727 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on ihan eri asia. Vaikka hetkellisesti haluaakin jotain, nämä haluamiset eivät tapahdu samanaikaisesti, vaan jompikumpi syrjäyttää aina toisen.

Tuossahan on vastakkain hetken mielihalu ja halu pitää kiinni yhdessä sovitusta. Valinta on toki vapaa, mutta jos valitsee pitää kiinni sovitusta, säästyy seurauksilta. ;) Joskus se painaa vaa'assa enemmän.

Vierailija
720/727 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Avaus on vettä myllyyn alfamiesteoreetikoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän