Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkis 2019?

Vierailija
17.04.2018 |

Lähtökohta:

-kirjoittanut ylioppilaaksi 2003
-taustalla pakollinen lyhyt matikka, ei kovin hyvällä menestyksellä, mutta yritystäkään ei ollut
-pakolliset fy, ke, bi

Ja nyt sitten alkaisin työn lääkikseen hakua varten ihan nollista. Mistä lähteä liikkeelle? Ensin ihan yläastetason matikka, kemia, bilsa kertaus? Minkä verran lukea matikkaa jotta selviytyy fysiikasta? Olisiko järkevää ilmoittautua aikuislukioon ja lukea siellä ensi syksystä kevääseen? Käsittääkseni ehtisin lukea tarvittavat kurssit jotta voin keväällä 2019 kirjoittaa fy, ke, bi ja tämän jälkeen osallistua pääsykokeisiin. Aikaa on kyllä lukemiseen. Asiallisia vastauksia ja ehdotuksia, kiitos.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohta:

-kirjoittanut ylioppilaaksi 2003

-taustalla pakollinen lyhyt matikka, ei kovin hyvällä menestyksellä, mutta yritystäkään ei ollut

-pakolliset fy, ke, bi

Ja nyt sitten alkaisin työn lääkikseen hakua varten ihan nollista. Mistä lähteä liikkeelle? Ensin ihan yläastetason matikka, kemia, bilsa kertaus? Minkä verran lukea matikkaa jotta selviytyy fysiikasta? Olisiko järkevää ilmoittautua aikuislukioon ja lukea siellä ensi syksystä kevääseen? Käsittääkseni ehtisin lukea tarvittavat kurssit jotta voin keväällä 2019 kirjoittaa fy, ke, bi ja tämän jälkeen osallistua pääsykokeisiin. Aikaa on kyllä lukemiseen. Asiallisia vastauksia ja ehdotuksia, kiitos.

Jos osaat yläasteen matematiikkaa, eli perus laskujärjestyssäännöt, yhtälöt, potenssit, funktiot ja lukion oppimäärästä etenkin toisenasteenyhtälöt pääset fy ke bi pitkälle. Kaavanpyörityksiä kannattaa harjoitella ja teoriat opetella selkäytimeen niin, että osaat soveltaa. Soveltaminen korostuu etenkin, jos pääsykoe on aineistokoe. Nollista aloitat liian myöhään, ellet oikeasti lue koko päivän ajan joka päivä.

T. Aloitin vuosi sitten lukemisen nollasta, mutta sain tämän vuoden kokeessa vähän alle puolet pisteistä. Luin päivittäin. Minulla ei ole lukiopohjaa. Tänävuonna aloitan uudelleen ja kertaan kaiken :) jospa menisi paremmin! Tsemppiä sinulle!

Vierailija
42/44 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Hieman on aikaa viime viesteistä, mutta laitanpa nyt viestiä tänne kuitenkin. Suosittelen lämpimästi hakemaan lääkikseen, Suomeen tai ulkomaille, vaikka ikää olisi enemmänkin. Itse opiskelen kolmatta vuotta ulkomailla lääkiksessä ja ikää on 36v. Eli olen tämmöinen seniori-opiskelija, mutta en läheskään ainut sellainen, nimittäin vuosikurssillani on lähemmäs kymmen kolmi/nelikymppistä upeaa miestä ja naista. Jos kiinnostusta ja motivaatiota lääketiedettä kohtaa löytyy, niin ilman muuta kannattaa lähetä tavoitetta kohti, iästä riippumatta. :) :)  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallero345 kirjoitti:

Moi! Hieman on aikaa viime viesteistä, mutta laitanpa nyt viestiä tänne kuitenkin. Suosittelen lämpimästi hakemaan lääkikseen, Suomeen tai ulkomaille, vaikka ikää olisi enemmänkin. Itse opiskelen kolmatta vuotta ulkomailla lääkiksessä ja ikää on 36v. Eli olen tämmöinen seniori-opiskelija, mutta en läheskään ainut sellainen, nimittäin vuosikurssillani on lähemmäs kymmen kolmi/nelikymppistä upeaa miestä ja naista. Jos kiinnostusta ja motivaatiota lääketiedettä kohtaa löytyy, niin ilman muuta kannattaa lähetä tavoitetta kohti, iästä riippumatta. :) :)  

Kiva kuulla :) itse olen 33v ja mietin ulkomaille lääkikseen hakemista. Erityisesti Riika kiinnostaa. Missä päin itse opiskelet ja millä olet rahoittanut opinnot?

Vierailija
44/44 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.facebook.com/groups/129656472311895/ jos haaveilet/te lääkikseen pääsystä, kannattaa littyä tähän facebook-ryhmään! Ryhmään jaetaan hakuun liittyviä linkkejä videoihin, keskusteluihin ohjeisiin jne :) myös vertaistukea saatavilla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi