Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikka en usko lukemattomiin sukupuoliin, se ei tee minusta ahdasmielistä ja tyhmää

Vierailija
17.04.2018 |

Kumma että täällä on joillain tapana syyttää ihmisen hankkivan tietonsa raamatusta ja mv-lehdestä, jos ei noudata sateenkaariuskovaisten näkemystä lukemattomista sukupuolivaihtoehdoista, jotka voi itse päättää ja määritellä.
Onko se nyt niin vaikea ymmärtää, etteivät kaikki usko mitä tahansa soopaa, vaikkeivat olisi mv-foliohattusia persuja.
Yhtä pihalla on molemmat yhteisöt, sekä nämä rajat kiinni-kekkulit, että sateenkaarihihhulit. Itse elän mieluummin kaukana molemmista ryhmistä ja käytän tervettä järkeä.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoli on biologiassa suvullisesti lisääntyvillä lajeilla ilmenevä anatominen ominaisuus, jonka perusteella yksilöt ovat yleensä jaettavissa munasoluja tuottaviin yksilöihin eli naaraisiin (hedelmöityvä) ja siittiösoluja tuottaviin yksilöihin eli koiraisiin (hedelmöittävä). Ihmisellä hedelmöittyvä sukupuoli ovat naiset ja hedelmöittävä sukupuoli miehet.

Jos tuosta on eri mieltä, niin voi haastaa koko tiedemaailman. Samalla voi todistaa, ettei ilmastonmuutosta ja maailmakin on litteä.

Sitähän te traditionalisti "sukupuolihihhulit" teette. Ei setalaiset tai sukupuolivähemmistöön kuuluvat. Haastatte tiedemaailmaa ja lääketiedettä joka on todennut ettei se sukupuolenmuodustuminen ole noin yksiselitteisen yksioikoinen juttu. Variaatioita on biodiversiteetissä johon ihminenkin kuuluu.

Sateenkaariuskovaisille on ihan omat "asiantuntijat" joita sitten nimitetään vääristellen tiedemaailman edustajiksi, jotka selittävät vaikka kalan linnuksi jos näin halutaan.- oikea tiedemaailma biologeineen ei tunnusta kuin kaksi sukupuolta. Sukupuolten määrä on vakio.

Turha lähteä taas sinne fantasian ja yksisarvisten maailmaan, pysytään reaalimaailmassa. 

Huoh... tahallaan näköjään ymmärrät väärin? Tuossa otettiin kantaa transsukupuolisuuteen. Se ei ole fantasiaa ja yksisarvisia. Niin ei ole myöskään intersukupuolisuus. Transsukupuolisuus ei edes tarkoita terminä mitään (uutta sukupuolta) Trans tulee latinan kielestä. Se tarkoittaa näin vapaasti suomennettuna ( mennä tuolle puolelle, olla toisella puolella, rajalla jne. Tuossa aikaisemmin jo joku kuvasi hyvin, että ihmisiä voi syntyä minkälaisilla kromosomi yhdistelmillä yms. Se on sitä biodiversiteettiä eli monimuotoisuutta joka myös mainittiin aikaisemmin. Sukupuoleen vaikuttaa niin moni biologinen asia. Suosittelisin oikeasti luopumaan tuosta aatamin ja eevan aikaisesta ajattelusta, että jos on pimppi niin on nainen ja jos muna niin mies.

Ikävä kyllä transsukupuolisuus on mielen sairaus, nykyään paljon myös aivopesun tulosta. Kukaan ei voi "syntyä väärään kehoon".

Biodiversiteetti on vain sateenkaariuskovaisten päässä, tai sitten te vain tarkoitatte että ihmiset ovat erilaisia. Toki ihmiset on kaikki erilaisia, mutta sukupuolia on kaksi. 

Jos sukuelimet ovat epämuodostuneet, se taas on epämuodostuma, ei uusi sukupuoli. Aina on syntynyt epämuodostuneita ihmisiä, ei se tarkoita että ne olisivat joku uusi laji tai uusi sukupuoli.

Väännetään vielä rautalangasta:

Sukupuolia on kaksi, erilaisia ihmisiä 6 miljardia. 

Vierailija
42/63 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis biologisessa mielessähän sukupuolia on edelleen tasan kaksi, mutta SJW-kahelien myötä muotiin tulivat erilaiset henkiset sukupuolet, joilla voi identifioida itsensä vaikka taisteluhelikopteriksi. Eiköhän jokainen omilla aivoillaan ajatteleva ihminen osaa jättää nuo jutut omaan arvoonsa.

Kyllä, mutta ainoa ärsyttävä ongelma tässä on se, että nämä transuskovaiset tunkevat joka tuutista ja saarnaavat tätä uskontoaan jo medioissakin, ja niissä ei koskaan näe, että kukaan kritisoisi tota sekoilua, yritetään vain normalisoida asiaa mitä ei ole olemassa.

Mutta ilmeisesti nyt on sateenkaariuskonto niin pop, että siitä ei saa sanoa mitään negatiivista, tai ne nostavat julkisen metakan ja pilaavat heti ihmisen maineen joka ei heidän satujaan allekirjoita.

Ongelma tässä on että jos sinä et ymmärrä asiaa niin kiistät asian olemassa olon. Elät niin mustavalkoisessa totuudessa. Mitään "transuskovaisia" edes ole olemassa. Luot tuollaisia harhoja ilmoille, koska et halua tai pysty näkemään asioita laajemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko mitä uskot, niin minäkin teen. 

Vierailija
44/63 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläimillä sukupuoli ei ole välttämättä pysyvä ominaisuus.

Naaraskala voi muuttua uroskalaksi.

http://tieku.fi/luonto/monien-elainlajien-edustajat-vaihtavat-sukupuolta

Näytä ihminen tai muu nisäkäs,  joka vaihtaa sukupuolta itse.

Enkä nyt tarkota hormoneja popsivia "transeja", joilta se ei onnistu.

Itse en ole kuullut sellaisesta.

Vierailija
45/63 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ole kuullut transsukupuolisesta joka "vaihtaisi" sukupuoltaan. Olen taas kuullut

ja itsekin käynyt läpi sukupuolenkorjauksen. Olen syntynyt "vajavaisena" ja korjannut sitä vajetta jota sukupuolestani on jäänyt vajavaiseksi.

Vierailija
46/63 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Prokrusteen vuode'... kirjoitti:

Pitäisi sitten vain pysyäkin niissä biologisissa ja lääketieteellisesti todettavissa faktoissa, jos kerran 'vain niitä ' haluaa puolustaa ja niihin jossain argumenteissaan nojata.

Ongelmathan alkavat vasta siitä, mitä sinulta yhteiskunnan ja yhteisön taholta edellytetään koska olet (...mies tai nainen) ,eli juuri siitä  sukupuolen sosiaalisen konstruktion 'pakkopaidasta' jota päällesi aletaan jo pienestä pitäen sovittaa.

Tunteeko täällä joku muuten tarinaa 'Prokrusteen vuoteesta' ?

Minusta se vanha, antiikin ajoilta peräisin oleva vertaus ja metafora  sopii erittäin hyvin juuri tähän.

Onneksi me elämme yhdessä maailman tasa-arvoisimmista maista. Naisilla ja miehillä on yhtäläiset mahdollisuudet lähes kaikessa.

Suurin epäkohta on miesten pakottaminen armeijaan vuodeksi, vaikka he elävät keskimäärin muutenkin lyhyemmän elämän.

No tuo on, kieltämättä, se kaikkein kokonaisvaltaisin, näkyvin ja tuntuvin epäkohta vieläkin sukupuolten tasa-arvoisessa kohtelussa täällä .

(...vaikka siis elämmekin 'yhdessä maailman tasa-arvoisimmista maista' ja vaikka pakollinen asevelvollisuus useimmista maailman maista on jo jäänyt kokonaan  pois) mutta on niitä vielä paljon muitakin epäkohtia.

Mitkä pienempiä, mitkä taas  niitä sellaisia pientä vähän suurempia, mitkä taas periaatteessa aivan merkityksettömiä, mutta käytännössä sitten kuitenkin hyvinkin merkityksellisiä ja huomattuja. 

Aloitetaanpa vaikka sieltä (näennäisesti) kaikkein vähämerkityksisimmästä ja pinnallisimmasta päästä, aloitetaan pukeutumisesta :

Sanotaanhan , että 'vaatteet miehen tekevät' ...

No mitä jos miehen tekeekin mieli käyttää vaihteeksi hametta (siis vaatteena)

Voisiko hän mennä se päällään: 

-a) työpaikkahaastatteluun ?

-b) kauppaan ruokaostoksille ?

-c) lähibaariin kaljoille?

d) käydä jollain asioillaan R-kioskilla ?

... hei, eikö tämän pitänytkin olla se  'maailman lähes tasa-arvoisin maa'?

Mikäs tässä näin pienessä nyt alkoikin näin yllättäen, yht'äkkiä kiikastamaan...

Vierailija
47/63 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaako hirvi joka oli molempia syntyessään?

http://www.kaleva.fi/uutiset/ulkomaat/uroshirvi-oli-myos-naaras/137135/

Vierailija
48/63 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis biologisessa mielessähän sukupuolia on edelleen tasan kaksi, mutta SJW-kahelien myötä muotiin tulivat erilaiset henkiset sukupuolet, joilla voi identifioida itsensä vaikka taisteluhelikopteriksi. Eiköhän jokainen omilla aivoillaan ajatteleva ihminen osaa jättää nuo jutut omaan arvoonsa.

Kyllä, mutta ainoa ärsyttävä ongelma tässä on se, että nämä transuskovaiset tunkevat joka tuutista ja saarnaavat tätä uskontoaan jo medioissakin, ja niissä ei koskaan näe, että kukaan kritisoisi tota sekoilua, yritetään vain normalisoida asiaa mitä ei ole olemassa.

Mutta ilmeisesti nyt on sateenkaariuskonto niin pop, että siitä ei saa sanoa mitään negatiivista, tai ne nostavat julkisen metakan ja pilaavat heti ihmisen maineen joka ei heidän satujaan allekirjoita.

Ongelma tässä on että jos sinä et ymmärrä asiaa niin kiistät asian olemassa olon. Elät niin mustavalkoisessa totuudessa. Mitään "transuskovaisia" edes ole olemassa. Luot tuollaisia harhoja ilmoille, koska et halua tai pysty näkemään asioita laajemmin.

Kyllä sitä voi jo uskovaisuudeksi nimittää, koska se ei perustu tosiasioille vaan mielikuvitukselle ja uskomuksille. Toi on yksi esimerkki jo siitä että kuuluu siihen "uskontoon", että alkaa nimitellä niitä ihmisiä "mustavalkoisiksi ja rajoittuneiksi", jotka ei niele satuja useista sukupuolista.

Ei se tee ihmisestä mustavalkoisesti ajattelevaa, että se ei ole harhainen.

Sukupuolia on kaksi, se nyt on luonnollinen fakta, ei mustavalkoista ajattelua.

Vierailija
49/63 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan voi kutsua itseäni transsukupuoliseksi, mutta olen aina ollut meistä kolmesta siskoksesta se "poika". Olen siis jollakin tavalla kasvanut, kuin olisin poika, vaikka olen tyttö :D en tiedä osaanko selittää sen paremmin, mutta pojan "tunne" minussa on aina ollut, ja minua on kohdeltukin sen mukaan läheisteni toimesta. Aivan kuin kaikille olisi ollut itsestäänselvää, että minut tarkoitettiin pojaksi :D Kun olin lapsi, monet luulivatkin minua ensinäkemällä pojaksi. Olen myös nähnyt monesti unia, joissa olen poika.

Nyt olen 21-vuotias, ja jos minun on määriteltävä sukupuoleni, sanon itseäni naiseksi: minullahan on naisen ruumis ja sukupuolielimet. En koe tarvetta muuttaa itseäni mieheksi, sillä koen voivani olla mies myös tässä naisen ruumiissa :) en siis ehkä ole trans, sillä en koe ahdistusta siitä, että olisin jotenkin väärässä ruumiissa. Minä olen vain minä!

Mutta mitä halusin tällä sanoa, on se, ettei sukupuolta tarvitse ottaa niin vakavasti. Se on vain yksi ominaisuus ihmisessä, kuten ihon väri.

Vierailija
50/63 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, pyysin nisäkästä joka vaihtaa sukupuolen luontaisesti.

Epämuodostunut hirvi ei ole sama asia.

Vierailija
51/63 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Pyysin nisäkästä joka vaihtaa sukupuolta luontaisesti, kai tajuat ettei epämuodostunut hirvi ole sama asia.

Vierailija
52/63 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä voi jo uskovaisuudeksi nimittää, koska se ei perustu tosiasioille vaan mielikuvitukselle ja uskomuksille. Toi on yksi esimerkki jo siitä että kuuluu siihen "uskontoon", että alkaa nimitellä niitä ihmisiä "mustavalkoisiksi ja rajoittuneiksi", jotka ei niele satuja useista sukupuolista.

Sekin on luonnollinen fakta, että transihmisiä syntyy. Transsukupuoliset ovat joko miehiä tai naisia ei muunsukupuolisia. Eikä sinua kukaan ole kutsunut rajoittuneeksi. Totesin vain, että usein teiltä tämän faktan kiistäjiltä vastaus on tyyliin. Ei semmoisia ole. Keksitty juttu. Tämä ja tuommoinen on propagandaa. Biologia on että mies on mies ja nainen nainen ja jos on transsukupuolinen ei ole mies tai nainen vaan joku **********. Fakta on edelleen, että transsukupuolisia on ja se ei ole keksitty juttu. Minä olen syntynyt naiseksi (määritelty tosin pojaksi) mutta myöhemmin korjannut "vajavaisen naisen kehoni eheämmäksi" joka vastaa todellisuutta. P.S Anna kun arvaan vastaus sinulta on. Ei sinunkaltaisia ole. Olet friikki ja kuvittelet kaiken yms.

Vierailija
53/63 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan sukupuolenkorjaajien ja sukupuolettomien ja genderfluidien olla ihan rauhassa ja hyväksyn heidät, mutta mulla menee kyllä raja niissä, jotka yhdistää sukupuolen eläimiin tai objekteihin.

Furryt sinänsä vielä voin ymmärtää, mutta kieltämättä kuvaani heistä kyllä on vaikuttanut yksi ja ainoa tuntemani furry (alkoi toteuttaa tätä kaksikymppisenä), joka on esikoulusta asti ollut jokseenkin arvaamaton: tekeytyi koiraksi Hopeanuolen innoittamana, huusi tappouhkauksia ja hakkasi muita niin, että joutui erityisluokalle. Vielä yläasteellakin tunnit keskeytyivät tämän herrantertun uhkailuihin ja itkupotkuraivokohtauksiin.

Tämä varmasti kerää alapeukkuja, mutta edellisen pohjalta kyllä, minusta henkilöllä on väliä, kun puhutaan siitä, pitäisikö jonkun sukupuolikokemus ja minäkuva ottaa vakavasti. Mielestäni (sosiaalinen) sukupuolikin voi olla sairas ja vääristynyt ja tarvita hoitoa kuten muukin minäkuva, eikä kaikkea pidä vain myötäillä. 

Vierailija
54/63 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varmaan voi kutsua itseäni transsukupuoliseksi, mutta olen aina ollut meistä kolmesta siskoksesta se "poika". Olen siis jollakin tavalla kasvanut, kuin olisin poika, vaikka olen tyttö :D en tiedä osaanko selittää sen paremmin, mutta pojan "tunne" minussa on aina ollut, ja minua on kohdeltukin sen mukaan läheisteni toimesta. Aivan kuin kaikille olisi ollut itsestäänselvää, että minut tarkoitettiin pojaksi :D Kun olin lapsi, monet luulivatkin minua ensinäkemällä pojaksi. Olen myös nähnyt monesti unia, joissa olen poika.

Nyt olen 21-vuotias, ja jos minun on määriteltävä sukupuoleni, sanon itseäni naiseksi: minullahan on naisen ruumis ja sukupuolielimet. En koe tarvetta muuttaa itseäni mieheksi, sillä koen voivani olla mies myös tässä naisen ruumiissa :) en siis ehkä ole trans, sillä en koe ahdistusta siitä, että olisin jotenkin väärässä ruumiissa. Minä olen vain minä!

Mutta mitä halusin tällä sanoa, on se, ettei sukupuolta tarvitse ottaa niin vakavasti. Se on vain yksi ominaisuus ihmisessä, kuten ihon väri.

Tämä on ihan normaalia. Onneksi ymmärrät, ettet ole mitenkään vääränlainen ja väärässä ruumiissa. 

Et sinä mikään trans ole, vaan nainen, meitä on erilaisia, en minäkään ole ns."naismainen". Koko sanakin ärsyttää, millanen on "naismainen" nainen. Kyllä minäkin olen naismainen, koska olen nainen, vaikka olisin millanen tahansa.

Transpiireissä taidetaan ajatella tosi vanhakantaisesti sukupuolirooleista, mitä niiden juttuja olen tv:stä kuunnellut. Jos ihminen ei käyttäydy stereotyyppisesti, niin on trans.. heidän logiikallaan.

Vierailija
55/63 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin on luonnollinen fakta, että transihmisiä syntyy. Transsukupuoliset ovat joko miehiä tai naisia ei muunsukupuolisia. Eikä sinua kukaan ole kutsunut rajoittuneeksi. Totesin vain, että usein teiltä tämän faktan kiistäjiltä vastaus on tyyliin. Ei semmoisia ole. Keksitty juttu. Tämä ja tuommoinen on propagandaa. Biologia on että mies on mies ja nainen nainen ja jos on transsukupuolinen ei ole mies tai nainen vaan joku **********. Fakta on edelleen, että transsukupuolisia on ja se ei ole keksitty juttu. Minä olen syntynyt naiseksi (määritelty tosin pojaksi) mutta myöhemmin korjannut "vajavaisen naisen kehoni eheämmäksi" joka vastaa todellisuutta. P.S Anna kun arvaan vastaus sinulta on. Ei sinunkaltaisia ole. Olet friikki ja kuvittelet kaiken yms.

Ei transihmisiä ole syntynyt koskaan, eikä synny jatkossakaan, toki ne jotka haluavat uskoa tähän, sanovat niin, mutta se ei muuta asiaa todeksi. Tätähän se nyt on, kaikki syntyvät väärään kehoon, varsinkin sateenkaariyhteisöön kuuluville aikuisille jostain syystä syntyy "translapsia" solkenaan.

Ja mitä "muunsukupuolisiin" tulee, sekin on vain setatermi, josta kukaan ei edes tiedä mitä se tarkottaa. "Muunsukupuolinen" on vain nainen tai mies, joka ei halua olla jotain niin tylsää, vaan keksiä sukupuolensa itse, koska luulee että sukupuoli liittyy identiteettiin, seksuaalisuuteen tms. Puurot ja vellit menee pahasti sotkuun. Sukupuoli on keho, ei persoona.

Vierailija
56/63 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin, mutta sitä ei voi verrata esim. ihmislajiin jolla vaihdos pohjautuu psykologiseen tarpeeseen ja vaatii keinotekoisia leikkaus- ja kemiallista muokkausta.  Noille lajeille se on tullut evoluutiosta.

Oikea kysymys olisi mitä on terve järki kaiken suvaitsevaisuusbuumin jaloissa.

Vierailija
57/63 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä annan sukupuolenkorjaajien ja sukupuolettomien ja genderfluidien olla ihan rauhassa ja hyväksyn heidät, mutta mulla menee kyllä raja niissä, jotka yhdistää sukupuolen eläimiin tai objekteihin.

Furryt sinänsä vielä voin ymmärtää, mutta kieltämättä kuvaani heistä kyllä on vaikuttanut yksi ja ainoa tuntemani furry (alkoi toteuttaa tätä kaksikymppisenä), joka on esikoulusta asti ollut jokseenkin arvaamaton: tekeytyi koiraksi Hopeanuolen innoittamana, huusi tappouhkauksia ja hakkasi muita niin, että joutui erityisluokalle. Vielä yläasteellakin tunnit keskeytyivät tämän herrantertun uhkailuihin ja itkupotkuraivokohtauksiin.

Tämä varmasti kerää alapeukkuja, mutta edellisen pohjalta kyllä, minusta henkilöllä on väliä, kun puhutaan siitä, pitäisikö jonkun sukupuolikokemus ja minäkuva ottaa vakavasti. Mielestäni (sosiaalinen) sukupuolikin voi olla sairas ja vääristynyt ja tarvita hoitoa kuten muukin minäkuva, eikä kaikkea pidä vain myötäillä. 

Furryt? Huhhuh, en ole kuullutkaan. 

Vierailija
58/63 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan normaalia. Onneksi ymmärrät, ettet ole mitenkään vääränlainen ja väärässä ruumiissa. 

Et sinä mikään trans ole, vaan nainen, meitä on erilaisia, en minäkään ole ns."naismainen". Koko sanakin ärsyttää, millanen on "naismainen" nainen. Kyllä minäkin olen naismainen, koska olen nainen, vaikka olisin millanen tahansa.

Transpiireissä taidetaan ajatella tosi vanhakantaisesti sukupuolirooleista, mitä niiden juttuja olen tv:stä kuunnellut. Jos ihminen ei käyttäydy stereotyyppisesti, niin on trans.. heidän logiikallaan.

Tässä huomaa kun ei tiedä asiasta mitään, mutta tykkää esittää että tietäisi jotain. Transsukupuolisuus ei ole mitään "stereotyyppien" mukaan elämistä yms. Taitaa olla niin että se kuka elää vanhakantaisesti olet sinä.

Vierailija
59/63 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä huomaa kun ei tiedä asiasta mitään, mutta tykkää esittää että tietäisi jotain. Transsukupuolisuus ei ole mitään "stereotyyppien" mukaan elämistä yms. Taitaa olla niin että se kuka elää vanhakantaisesti olet sinä.

Tiedän niin paljon, että tiedän sen humpuukiksi.

Kyllä, moni "trans" on televisiossa ja lehdissä viimeaikoina tuonut julki miten he huomasivat olevansa "väärää sukupuolta". Yksi nainen jopa vakavalla naamalla kertoi, että hän piti jo lapsena jalkapallosta eikä pitänyt hametta, joten nyt hän ymmärtää että se johtui siitä että hän onkin oikeasti mies.

Tulee eittämättä mieleen, että kyllä pitää olla aika takapajuisesta perheestä, jos pitää esim. noita asioita merkkinä siitä, ettei olekaan nainen.

Ja tossa vain yksi esimerkki, näitä tulvii nyt mediaan kuin sieniä sateella.

Vierailija
60/63 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi ja saa kokea sukupuolensa kuinka haluaa - ja itselleen väärään sukupuoleen voi syntyä, mutta sukupuolia on 2.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän