Miten olette saaneet tuoreessa suhteessa miehen maksamaan oman osansa kauppalaskusta?
Aina koko kauppalasku kaatuu minun niskaani. On jotenkin superkiusallista minusta alkaa vaatimaan toista maksamaan edes osa kauppalaskusta, kun miehet eivät itse ikinä ehdota maksavansa mitään. Olen liian kiltti, tiedän. :/ Pelkään uuden poikaystävän alkavan pitää minua tiukkapipona tai jonakin nipottajana jos alan valittamaan rahanmenosta.
Ollaan noin kolmekybäsiä. Onko teidän muiden miehet alusta asti itse tajunneet maksaa osansa vai oletteko joutuneet sanomaan asiasta? Miten olette sanoneet?
Kommentit (63)
Ottakaa naiset herrasmiehiä älkääkä tuollaisia äidin paapomia urveloita.
Miten tuoreessa suhteessa edes on merkittäviä kauppalaskuja? Ootteko te pääasiassa sun luona? Seuraavan kerran kun on tulossa sun luo, pyydät käymään kaupassa ennen kun tulee.
Meillä tehtiin niin että toinen osti safkat, toinen osti viinit/bisset/jälkkärin/leffasnäksit... Mun mies laittoi usein ruokaa alkuvaiheessa, vein aina jotain pientä mutta usein sain myös lounaan seuraavana aamuna töihin mukaan. Jos yhdessä tehtiin, käytiin yhdessä kaupassa. Jos toinen maksoi, toinen maksoi sitten seuraavat bisset tai leffat tai whatever mitä tehtiinkään. Suurinpiirtein maksamiset meni tasan, ei niitä nyt pennilleen kukaan laskenut.
Omat perustarvikkeet on kyl sellaisia, että ei niitä ihan alkuvaiheessa toisen kaappeihin kuulukaan maksaa. Se ruoka, mitä yhdessä syödään on toki kiva laittaa puoliksi.
Tosin riippuu myös siitä, mitä sä miehelle sanot - jos koko ajan pyydät hänet kylään ja sanot laittavasi ruokaa, hän voi ihan syystä olettaa, että haluat tarjota.
Oletus tai ei niin älä maksa kuin oma osuutesi, jos et halua maksaa muuta. Ongelma on ratkaistu.