Miten olette saaneet tuoreessa suhteessa miehen maksamaan oman osansa kauppalaskusta?
Aina koko kauppalasku kaatuu minun niskaani. On jotenkin superkiusallista minusta alkaa vaatimaan toista maksamaan edes osa kauppalaskusta, kun miehet eivät itse ikinä ehdota maksavansa mitään. Olen liian kiltti, tiedän. :/ Pelkään uuden poikaystävän alkavan pitää minua tiukkapipona tai jonakin nipottajana jos alan valittamaan rahanmenosta.
Ollaan noin kolmekybäsiä. Onko teidän muiden miehet alusta asti itse tajunneet maksaa osansa vai oletteko joutuneet sanomaan asiasta? Miten olette sanoneet?
Kommentit (63)
Harva mies tajuaa, että parisuhteessa hänen pitää maksaa naisen kuukautissuojat, vegaanipöperöt ja erikoistee sekä tietty kallis kookosvesi, mutta miehen mieluista ruokaa ei voi ikinä ostaa. Sitä varten miehen pitää mennä yksin kauppaan ja maksaa itse koko lasku.
Kätevintä olisi,että kumpikin ostaa omat ruokansa ja myös maksaa ne itse.
kyse ei oo parisuhteesta mutta parhaan kaverin kanssa ku mennää syömää tai ostetaan kaupasta nii katotaan kumpi osti ruuat viimeks/ostetaan erikseen omat tavarat/katotaan kuitista summa puoliksi ja maksetaan siitä oma osuus toiselle. ei se vaikeaa tai kiusallista ollut.
Mielenkiintoisista asioista saatte aikaan ongelmia. Miksi kauppaan pitää mennä yhdessä, sitäkään en ihan ymmärrä, joten menkööt mies yksin kauppaan ja ostakoot sitä, mitä haluaa syödä. Nainen sitten hyväksyy sen, että avocadopastan sijaan syödään jauhelihakastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Harva mies tajuaa, että parisuhteessa hänen pitää maksaa naisen kuukautissuojat, vegaanipöperöt ja erikoistee sekä tietty kallis kookosvesi, mutta miehen mieluista ruokaa ei voi ikinä ostaa. Sitä varten miehen pitää mennä yksin kauppaan ja maksaa itse koko lasku.
Ihan itse ostin kuukupin, jota käytän seuraavat 3-5 vuotta. Mies maksaa puolet ehkäisystä. Syödään molemmat samaa ruokaa, koska sama ruokavalio. Nykyisen miehen kanssa ikinä tarvinnut riidellä kumpi maksaa. Molemmat maksaa 50/50. Edellinen olikin sellainen lutikka et sai potkasta ulos heti kun mitta täytty.
Meillä tuore miniä valitti samaa. Oli ihan pakko sanoa, että puhu sille miehellesi ja sano, että olet valmis maksamaan puolet vuokrasta. Tehdään sopimus molempien nimiin ja maksatte 1000 e/kk nykyisen hoitovastikkeen sijaan, niin menee kulut paremmin tasan.
Heh. En osaa sanoa koska mun "ongelma" on ollut se, että miten pääsis itsekin joskus maksamaan kun tapaileani miehet haluaa maksaa aina kaiken
Siis mitä tulevaisuutta on suhteella, jos ei tollasia arkipäiväisiä asioita pystytä keskustelemaan?
Mies ei arvosta sinua tai on vähän yksinkertainen eikä osaa ajtella asioita omaa napaansa pitemmälle. Kumpi vaihtoehto vaan niin sinuna jättäisin miehen.
Säälittäis tollanen kaveri niin paljon että eiköhän eka kauppareissu olis meille myös se vika yhteinen. Myötähäpeä on tukala tunne!
Vierailija kirjoitti:
Meillä on toiminut hyvin kun sovimme ennen kassaa kumpi maksaa ( vuorottelu) tai erotellaan ostokset esim jos niissä on naisten juttuja tms maksan tietysti ne. Voi toki olla että miehellä on myös parranhoito ym aineita ja maksamme omat. Sitten jää yhteiseksi ruoka ja siihen liitttvät. Myös wc-paperi yhteisestä. Emme asu yhdessä mutta olemme asuneet molempien asunnoissa n 10 vuotta.
Itse olen päätynyt usein samaan tilanteeseen, nimenomaan huonotuloisten miesten kanssa kun itse olen lähes hyvätuloinen.
Tullut vaikutelma, että miehet haluavat hyvötyä varallisuudestani ja kokevat sen minun vastuuksi maksaa kaikki kauppalaskut ja ravintolaillalliset.Pahaltahan se tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse ostin kuukupin, jota käytän seuraavat 3-5 vuotta. Mies maksaa puolet ehkäisystä. Syödään molemmat samaa ruokaa, koska sama ruokavalio. Nykyisen miehen kanssa ikinä tarvinnut riidellä kumpi maksaa. Molemmat maksaa 50/50. Edellinen olikin sellainen lutikka et sai potkasta ulos heti kun mitta täytty.
Yksi mies maksoi kokonaan ehkäisyn mutta nainen päätti pikkujuttuna hankkiutua raskaaksi "kun sä et halunnut lapsia"...
Ap kertoi aika selkeästi syyn siihen, miksi nuoret miehet eivät isosti parisuhteisiin halua. Heidän pitää ymmärtää maksaa naisen ostokset. Jos oma äiti on ollut itsenäinen työssäkäyvä omista rahoistaa ja kuluistaan päättävä esikuva, niin on hankala lukea oman naisen ajatuksista, että nainen kyllä haluaa ostaa, mutta ei halua maksaa.
Sano ap sille miehelle, että "sinun pitää maksaa ostokset, kun menemme yhdessä kauppaan. Parisuhteessa rahat ovat yhteiset ja sinä tienaat, minä käytän". Kyllä miehet siitä oppivat.
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoi aika selkeästi syyn siihen, miksi nuoret miehet eivät isosti parisuhteisiin halua. Heidän pitää ymmärtää maksaa naisen ostokset. Jos oma äiti on ollut itsenäinen työssäkäyvä omista rahoistaa ja kuluistaan päättävä esikuva, niin on hankala lukea oman naisen ajatuksista, että nainen kyllä haluaa ostaa, mutta ei halua maksaa.
Sano ap sille miehelle, että "sinun pitää maksaa ostokset, kun menemme yhdessä kauppaan. Parisuhteessa rahat ovat yhteiset ja sinä tienaat, minä käytän". Kyllä miehet siitä oppivat.
Onko sinulla jotin vaikuksia luetun ymmärtämisessä vai ymmärsitkö tahallaan väärin?
No selvennyksen vuoksi voin yrittää selittää aloituksen. Ap siis kirjoitti että maksaa KAIKKI yhteiset ostokset, mies ei osallistu kuluihin OLLENKAAN. Ap siis haluaisi että mies maksaisi OMAN osuutensa.
Tosin luultavasti et ymmärtynyt kuitenkaan koska olet/olisit samalainen siivellä eläjä parisuhteessa kuin ap:n mies.
Vierailija kirjoitti:
Taisit nyt vastata väärään aloitukseen?
Vaihda miestä. Mun miesystävä maksaa kaupassa lähes aina. Ostaa meille myös matkoja ja mulle lahjoja. Haluaa viedä myös mun lapsia ulkomatkoille yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla jotin vaikuksia luetun ymmärtämisessä vai ymmärsitkö tahallaan väärin?
No selvennyksen vuoksi voin yrittää selittää aloituksen. Ap siis kirjoitti että maksaa KAIKKI yhteiset ostokset, mies ei osallistu kuluihin OLLENKAAN. Ap siis haluaisi että mies maksaisi OMAN osuutensa.Tosin luultavasti et ymmärtynyt kuitenkaan koska olet/olisit samalainen siivellä eläjä parisuhteessa kuin ap:n mies.
Miehelle ne ovat ap:n ostoksia! Jos kaupassa nainen kerää ostoskoriin omasta mielestään tarpeellisia tavaroita,niin mies ei todennäköisesti lainkaan tajua, että nyt on kyse yhteisistä hankinnoista.
saattaapa se mies maksaa yksin vuokran, sähköt ja vakuutukset, koska ap katsoo, että ne eivät hänelle kuulu.
Tässä sulle joitakin fraaseja, joita voit kokeilla:
- "Mitä olet ajatellut, miten jaettaisiin jatkossa kauppalaskut silloin kun vietetään aikaa yhdessä?"
- "Olisko susta kivempi että maksetaan jatkossa puoliksi nää ostokset vai olisko kivempi jos joka toinen kerta sä maksat koko laskun ja mä maksan sitten joka toinen kerta?"
- "Huomasitko että mä olen nyt maksanut meidän ruokaostokset parin viime viikon ajalta? Sovitaanko että sä hoidat kaksi seuraavaa viikkoa?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisit nyt vastata väärään aloitukseen?
Ap ja mies menevät yhdessä kauppaan, ap kerää haluamiaan tavaroita, sanoo miehelle, että ei tarvita jauhelihaa tai täysmaitoa, nappaa tilalle kauramaidon ja härkistä jne. Ja sitten hän olettaa, että mies maksaa puolet, vaikka miehen mielestä ostettiin ruokaa vain ap:lle. Näitä pariskuntia näkee kaupassa ihan liikaa, mies yrittää ottaa juustoa ja nainen torppaa sen, kevytlevite ajaa saman asian. Mies yrittää ostaa muroja, nainen palauttaa paketin hyllyyn ja ottaa granolaa jne.
Miehen mielestä ostokset ovat naisen ostoksia, koska hän ei saa enää syödä sitä, mitä haluaa.
Ja taas mennään.
Itsepä olet sen YHDEN jännittävän miehen valinnut.
Tosin provohan sä olet, ja jos et ole niin oma vikasi. Tällaista asiaa ei kukaan täysijärkinen ihmettele tai kysele jollain mammapalstalla.
Uhriutumispisteitä 100/5, tarinasta -5/5