Miten olette saaneet tuoreessa suhteessa miehen maksamaan oman osansa kauppalaskusta?
Aina koko kauppalasku kaatuu minun niskaani. On jotenkin superkiusallista minusta alkaa vaatimaan toista maksamaan edes osa kauppalaskusta, kun miehet eivät itse ikinä ehdota maksavansa mitään. Olen liian kiltti, tiedän. :/ Pelkään uuden poikaystävän alkavan pitää minua tiukkapipona tai jonakin nipottajana jos alan valittamaan rahanmenosta.
Ollaan noin kolmekybäsiä. Onko teidän muiden miehet alusta asti itse tajunneet maksaa osansa vai oletteko joutuneet sanomaan asiasta? Miten olette sanoneet?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoi aika selkeästi syyn siihen, miksi nuoret miehet eivät isosti parisuhteisiin halua. Heidän pitää ymmärtää maksaa naisen ostokset. Jos oma äiti on ollut itsenäinen työssäkäyvä omista rahoistaa ja kuluistaan päättävä esikuva, niin on hankala lukea oman naisen ajatuksista, että nainen kyllä haluaa ostaa, mutta ei halua maksaa.
Sano ap sille miehelle, että "sinun pitää maksaa ostokset, kun menemme yhdessä kauppaan. Parisuhteessa rahat ovat yhteiset ja sinä tienaat, minä käytän". Kyllä miehet siitä oppivat.
Taisit nyt vastata väärään aloitukseen?
Ap ja mies menevät yhdessä kauppaan, ap kerää haluamiaan tavaroita, sanoo miehelle, että ei tarvita jauhelihaa tai täysmaitoa, nappaa tilalle kauramaidon ja härkistä jne. Ja sitten hän olettaa, että mies maksaa puolet, vaikka miehen mielestä ostettiin ruokaa vain ap:lle. Näitä pariskuntia näkee kaupassa ihan liikaa, mies yrittää ottaa juustoa ja nainen torppaa sen, kevytlevite ajaa saman asian. Mies yrittää ostaa muroja, nainen palauttaa paketin hyllyyn ja ottaa granolaa jne.
Miehen mielestä ostokset ovat naisen ostoksia, koska hän ei saa enää syödä sitä, mitä haluaa.
Puhutko nyt omasta elämästäsi? Jos et saa syödä mitä haluat, muuta, hyvä ihminen, muualle! Jos sinulla on omat rahat, ostat juustoa ja jauhelihaa niin paljon kuin ne antavat myöten!
Vierailija kirjoitti:
Itselläni mies maksoi koko laskun aina itse alusta asti, oma-aloitteisesti.
En ehkä edes suostuisi sun tilanteeseen, suosittelen sulle samaa, tuollaisesta voi vain kieltäytyä, muuten olet kohta yksi niistä palstamammoista, joille mies toi jonkun imurin syntymäpäivälahjaksi, ja se itkettää, miksi mies ei tajua.
Tai maksat kaikki teidän lasten kaikki kulut, samalla mies kerää itselleen osakesalkkua, tai jotain muuta hirveää.
Mikset itse maksanut omaa osaasi lompakkoloinen?
Maksaminen määräytyy markkina-arvoerotuksen mukaan. Vastapuolta selvästi korkeamman markkina-arvon omaava voi lompakkoloisia aika turvallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehkä edes suostuisi sun tilanteeseen, suosittelen sulle samaa, tuollaisesta voi vain kieltäytyä, muuten olet kohta yksi niistä palstamammoista, joille mies toi jonkun imurin syntymäpäivälahjaksi, ja se itkettää, miksi mies ei tajua.
Tai maksat kaikki teidän lasten kaikki kulut, samalla mies kerää itselleen osakesalkkua, tai jotain muuta hirveää.
Muiden suhteet eivät kuulu sinulle.
Onko äijä "jännä" vai "kiltti" omasta mielestään?
Idiootti tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoi aika selkeästi syyn siihen, miksi nuoret miehet eivät isosti parisuhteisiin halua. Heidän pitää ymmärtää maksaa naisen ostokset. Jos oma äiti on ollut itsenäinen työssäkäyvä omista rahoistaa ja kuluistaan päättävä esikuva, niin on hankala lukea oman naisen ajatuksista, että nainen kyllä haluaa ostaa, mutta ei halua maksaa.
Sano ap sille miehelle, että "sinun pitää maksaa ostokset, kun menemme yhdessä kauppaan. Parisuhteessa rahat ovat yhteiset ja sinä tienaat, minä käytän". Kyllä miehet siitä oppivat.
Ap ja mies menevät yhdessä kauppaan, ap kerää haluamiaan tavaroita, sanoo miehelle, että ei tarvita jauhelihaa tai täysmaitoa, nappaa tilalle kauramaidon ja härkistä jne. Ja sitten hän olettaa, että mies maksaa puolet, vaikka miehen mielestä ostettiin ruokaa vain ap:lle. Näitä pariskuntia näkee kaupassa ihan liikaa, mies yrittää ottaa juustoa ja nainen torppaa sen, kevytlevite ajaa saman asian. Mies yrittää ostaa muroja, nainen palauttaa paketin hyllyyn ja ottaa granolaa jne.
Miehen mielestä ostokset ovat naisen ostoksia, koska hän ei saa enää syödä sitä, mitä haluaa.
Ihan itse keksi tuon:D Ja vaikka noin menisikin, mistä ei siis ole mitään varmuutta niin aikamoinen tossukka saa mies olla jos ei pysty avamaan suutaan. Ja jos mies ei sitten kerran söisi niitä ap:n maksamia ruokia niin siinä tapauksessahan hänen pitäisi ottaa oma kärry ja kerätä siihen haluamansa ruuat ja myös maksaa ne:) Vai aikooko mies olla kokonaan syömättä? epäilen sitä.
Jännästi tässä ketjussa jotkut siipeilijä miehet yrittävät kääntää asian niin että ap on se hyväksikäyttäjä:D
Kyllähän se varmasti harmittaa kun hyviäkin miehiä löytyy niin voi antaa teille pakit eikä ees kirpase.
Kyllä me alusta asti ollaan maksettu vähintään puoliks. Ihme mies sulla, ehkä sillä ei vaan oo rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna mä arvaan, oot sinkku?? Etkä ihan vaan omasta tahdosta;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muiden suhteet eivät kuulu sinulle.
Eikö tämä vie pohjan koko keskustelulta?
Ihan itsestään tuo tajusi. Aluksi enimmäkseen hengailtiin mun kämpillä kun mulla oli koiria ja usein kysyi että mitä tuo tullessaan, ehdotti kokkaavansa ja toi tarvikkeet tullessaan tai kaupassa sanoi että annas minä maksan välillä. Ulkona jos syötiin niin maksettiin kummemmin asiaa miettimättä suurin piirtein vuorotellen.
Vierailija kirjoitti:
Aina koko kauppalasku kaatuu minun niskaani. On jotenkin superkiusallista minusta alkaa vaatimaan toista maksamaan edes osa kauppalaskusta, kun miehet eivät itse ikinä ehdota maksavansa mitään. Olen liian kiltti, tiedän. :/ Pelkään uuden poikaystävän alkavan pitää minua tiukkapipona tai jonakin nipottajana jos alan valittamaan rahanmenosta.
Ollaan noin kolmekybäsiä. Onko teidän muiden miehet alusta asti itse tajunneet maksaa osansa vai oletteko joutuneet sanomaan asiasta? Miten olette sanoneet?
Ei helv.. Lopeta se ruoan ostaminen sille ja ehdota että tapaatte sen luona. Älä ole kynnysmatto joka vetää lokkeja puoleensa. Älä tarjoudu käymään kaupassa, älä kutsu kotiisi, älä kokkaa. Ei se jätkä ole sen arvoinen että se syö jatkuvasti sun piikkiin. Älä ole tyhmä.
Käske sen jätkän käydä kaupassa.Ihan on itse aiheutettu ongelma.
Tökkää kaupassa miehen käteen oma ostoskori. Käske ostaa ja MAKSAA omat ruuat.
Jaa. Mulla kyllä oli enemmän ongelmana se että miten saan miehen olemaan maksamatta aina kaiken puolestani. Eipä siihen oikein muu auttanut kuin se että menin kaupan kautta hänen luo . Yhdessä kun ollaan kaupassa ei anna maksaa.
Eihän tuo sen kummempaa hyväksikäyttöä ole kuin se naisten ikiaikainen oletus siitä että mies maksaa treffailun kulut, mm ravintolat yms. Aiheuttaako tämä miehen maksajuusolettama samanlaisen paheksumisaallon palstalla kuin se että nainen maksaa kaupassa? Minusta menot tulisi jakaa tulojen mukaan jos asutaan samaa taloutta. Muuten erikseen.
Netissä on paljon miehiä, jotka ehdottelevat, et "minähän voisin tulla luoksesi viikonlopuksi". Juu, eli tarkoittanee, että nainen kokkailee hyvää ruokaa, maksaa kaiken ja pistää puhtoiset lakanat hauskanpitoa varten.
Juu, ei kiitos näille loisille. Ostan mieluummin ruokaa linnuille ja kodittomille kissoille.
Vierailija kirjoitti:
Tökkää kaupassa miehen käteen oma ostoskori. Käske ostaa ja MAKSAA omat ruuat.
Tämä on oikeasti toimiva keino yhdessä lokin kanssa kaupassa käydessä. Hän ei voi mitenkään luikerrella maksamisesta irti. Lokki saa ottaa juuri ne ruuat mitä haluaa ja miten paljon haluaa. Hän ei voi sii käyttää näitä tekosyitä mitä täälläkin on tullut ilmi, että korissa on liikaa sinun tavaroita tai sinä olet valinnut oman mielesi mukaan ruokaa mitä hän ei halua jne. :) Voi kyllä loki ilme vähän venähtää mutta älä anna sen häiritä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo sen kummempaa hyväksikäyttöä ole kuin se naisten ikiaikainen oletus siitä että mies maksaa treffailun kulut, mm ravintolat yms. Aiheuttaako tämä miehen maksajuusolettama samanlaisen paheksumisaallon palstalla kuin se että nainen maksaa kaupassa? Minusta menot tulisi jakaa tulojen mukaan jos asutaan samaa taloutta. Muuten erikseen.
Kenenkään ei ole pakko maksaa parisuhteessa/ treffaillessa toisen henkilön kuluja, jos ei halua sitä tehdä vapaaehtoisesti. Ap ei halua maksaa miehen kuluja joten hänen ei tarvitse.
Itse olen parisuhteessa ja mies maksaa vapaaehtoisesti ruuat ja puolet oman vuokrakämppäni vuokrasta vapaaehtoisesti, eli se ei ole kenellekään ongelma. Samoin treffeillä käydässäni miehet vaativat/halusivat maksaa minunkin osuuteni, joten ei siis ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Netissä on paljon miehiä, jotka ehdottelevat, et "minähän voisin tulla luoksesi viikonlopuksi". Juu, eli tarkoittanee, että nainen kokkailee hyvää ruokaa, maksaa kaiken ja pistää puhtoiset lakanat hauskanpitoa varten.
Juu, ei kiitos näille loisille. Ostan mieluummin ruokaa linnuille ja kodittomille kissoille.
Juu no ei todellakaan jos siis mies olettaa, että sitten on pöytä katettuna ja kokkailtu ilman että hän on itse tikkua ristiin laittanut. Normaalia olisi sitten yhdessä käydä kaupassa ja ostaa se ruoka mitä syödään viikonloppuna puoliksi. Tai sitten mies voisi kysyä mitä voi tuoda kaupasta mukanaan niin kuin normaali ihminen.
No oma vuokra, vakuutukset ja sähköt kuuluukin maksaa. Nainen maksaa omansa. Tässä oli kyse tuoreesta suhteesta, jos lainkaan luit aloitusta. Ei mistään avoparista.