Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuteen kotiin muuttamassa,miltä kuulostaa sisutus:

Vierailija
22.04.2006 |

Keittiö:

-valkoiset kaapistot,valkoiset laatat

-laskosverhot Ikean Tilly-kankaasta

-valkoinen lakattu mäntypöytä+tuolit (istuin osaan pehmusteet verhokankaasta)

-ikkunalaudalle puinen majakkalyhty

-seinälle raamittomat taulut joissa kuvina aitoja kuvia merestä & yhdessä " rantamaja"

Makuuhuone:

-oliivinvihreä päiväpeite

-oliviinvihreät (joissa isot valkoiset kukat x2) ja valkoiset paneeliverhot rinnakkain

-Marimekon " ystävät" kankainen työtuoli ja puunvärinen/valkoinen työpöytä

-valkoinen 1800-luvun lipasto

-oliviinvihreissä kehyksissä pari kuvaa

-takorautainen valkoiseksi maalattu suuri peili (" kiemura" kehykset)

-iso viherkasvi ikkunalla

Seinät " luonnonvalkoiset" tai beiget?

Lastenhuone aika tavanomainen,tummansininen päiväpeite,tummansini-valkoinen kappa jossa ruskeita nallukoita,jne

Vaaleat seinät,väriä ei vielä päätetty

Olohuoneeseen tammiviilutettu tv-taso (pelkistetyn mallinen),ruskeat nahkasohvat,vaaleat läpinäkyvät verhot joissa sinisiä kukkia harvakseltaan ja iso viherkasvi.

Seinillä yksi _iso_ sini-ruskea sävyinen taulu ja muutama ulkomailta tuotu puu" veistos" ,ikkunalaudalla muratti.

Kynttilöitä lasimaljassa.

Seinien väriä ei vielä päätetty

Mitä lisäisitte,mikä kuulostaa ihan hirveältä?? Kiitos avuista :)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siis eihän tuossa nyt toki kaikki ole edes :D sellaiset päälinjat vain.

Keittiön haluan extra-siistin ja hieman steriilin,ihan sen vuoksi,että olen viimeisen 10v katsellut vuoden 1966 KAMALAA keittiötä,nyt haluan modernia ja " helppoa" .

valkoinen, hm, moderni ehkä, mutta että HELPPO??? Itellä valkoinen keittokomero ja se on kyllä yhtä helvettiä kun jokainen roiske näkyy kaapeissa ja seinissä ja tasoissa. Toisin oon kyl aika sottapytty, et ehkei normaaleille ihmisille tuu noita roiskeita niin pirusti :) Mun keittiö on vuodelta 1959, enkä oo viittiny siihen satsata kun on noita eläimiä jotka yrittää kaappeihin raapimalla. Nyt kun myyn/vuokraan tän jollekin, niin sitä ennen laitan uusiksi. Valkoset kaapinovet tulee jo ihan hinnan takia (halvimmat) ;) mut muuten pitää kyl olla jotain väriä. Vaikkapa niissä väitilan laatoissa sitten, violettia tai vastaavaa olen miettinyt ja taso kans jotain tummempaa väriä, ehkä joku puukuvio tms.

Oma unelmakeittiö ois varmaan semmonen että kirkkaanpunaset kiiltävät (tai sitten tumma kirsikkaväri, on yllättävän hyvännäkönen ja lämmin väri eikä roiskeet näy ;)) kaapit, joku puunnäköinen laminaattitaso, harmaat laatat. Tähän kämpään en sellasta laita kun ei varmaan oo monen makuun.

Vierailija
2/25 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjahyllyä täynnä kirjoja. Hohhoijjakkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sellainen missä itse viihdyt. :)

Vierailija
4/25 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaa ehdottomasti lisää väriä ja kodikkuutta.

Vierailija
5/25 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonaton ja viileä kuva tuli, itse en haluaisi asua noin.

Mutta mauthan ovat niin erilaisia, sinäkään et varmasti pitäisi minun kodistani:-)

Vierailija
6/25 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa. Tosin kun olet hetken asunut, haluat kenties enemmän väriä :) Niin kävi minulle. uudessa talossamme oli alunperin kaikki valkoista, harmaata ja beigeä. Tyylikäs kokonaisuus, mutta ajan myötä (vuosi asuttu) olen lisäillyt väriläiskiä sinne tänne. Vasta kun olet hetken asunut, niin tiedät, mitä vielä kaipaat (jos kaipaat). Onnea uuteen kotiin!

Vierailija
7/25 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän tuossa nyt toki kaikki ole edes :D sellaiset päälinjat vain.

Keittiön haluan extra-siistin ja hieman steriilin,ihan sen vuoksi,että olen viimeisen 10v katsellut vuoden 1966 KAMALAA keittiötä,nyt haluan modernia ja " helppoa" .

Olohuoneeseen unohdin kyllä totaalisesti mainita kirjahyllyn :D se meiltä nimittäinn löytyy,rakastan lukemista ja kirjoja on kasapäin,eli mäntyinen petsattu aikaslailla isokirjahylly on siis vielä,se tulee yhdelle seinälle ja " peittää" sen kyllä melkein kokonaan...

Vierailija
8/25 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usea sanoo,että persoonatonta ja kaipaa väriläiskiä ym ym niin esim. mitä ne voisi olla??

Tää on eka koti jonka saan sistustaa alusta loppuun ja tulenkin,kuten joku tuossa sanoikin jo,lisäilemään sinne tänne varmasti asuessa,tämä on tällainen " pohja" :)

Vierailija
9/25 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse pidä ruskeasta enkä sinisestä...etenkin ruskeat nahkasohvat ovat kauhistus! Mutta vaikea sanoa näkemättä, voi olla ihan hyväkin ratkaisu.

Vierailija
10/25 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

beige-valkoinen-oliivi-sininen on jotenkin staattisen rauhallinen, " jämähtäneen" kuuloinen.

Itse kaipaisin lämpimiä sävyjä, meillä esim. kylppäri on valk-puu-oranssi ja siksi ihanan lämpöisen sävyinen varsinkin kylmään vuodenaikaan (no minun mielestäni tietenkin).

t. 5

Vierailija
11/25 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen keittiö on kiva ja yleensäkin valkoinen väri pitkinä talvikuukausina tuo valoa sisään. Meillä nykyisin kamala tumma tiiliseinä eteisessä pimentämässä koko kodin.

Vierailija
12/25 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ruskea on sellainen tumma suklaa-väri.

Olkkari minuakin mietityttää,ärsyttää vain kun se iso taulu on aika hallitseva ja rakastan sitä,sillä on tunne arvoa,mutta se aika pitkälle määrää sitten olohuoneen sisutuksen värit... no,ehkäpä rohkenen joskus heittää sen varastoon ja vaihtaa tuon sinisen johonkin muuhun :)

Valkoinen keittiö on ihan mun unelma :D joten siitä ei sen enempää :)

Itse pidän valean-viileistä väreistä pääsääntöisesti,oranssi esim. olisi aivan kamalaa minulle :D toimii varmasti jossain muualla (esim. unelmakämpässä,hih)

ap

Vierailija
13/25 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan sut on helppo tunnistaa...

Vierailija
14/25 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteuta ne jutut, joista olet varma, ja jotka ehdottomasti haluat. Ajan kanssa tiedät, mitä haluat.

Me olemme asuneet uudessa kodissamme yli kaksi vuotta ja edelleen on linjat hakusessa. Eilen tulivat tilaamani matot (sellaiset sitten oikeasti halusinkin), makuuhuone alkoi muotoitua pari kuukautta sitten mallilleen (paitsi se matto tuli eilen). Pihaa olen miettinyt saman ajan, nyt vasta tiedän mitä sinne haluan. Toteutusta odotellessa ;)

Yksi, mihin kiinnitin huomiota on eri puuta olevat kalusteet. Olohuoneessa tammea ja mäntyä. Ja lattia kai vielä jotain muuta? Olisiko ne parempi sävyttää kohdilleen. Kalustoissa kannattaa pitää kahta eri väriä (tai yhtä). Jos sinulla on valkoisia kalusteita, valitse joku puu mitä käytät muissa, mutta ei kahta eri puuta.

Majakka on yleensä tyylitön, mutta jos pidät siitä, se sopii siihen täydellisesti. Kotisi on linnasi! Nauti uudesta kodistasi! Maltilla..... minäkin vielä sisustelen....

Vierailija
15/25 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä en itse laittaisi ikinä ovat nahkasohvat, mäntykalusteet (keittiö) ja kappaverhot

Vierailija
16/25 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se majakka on sellanen " höpö" juttu,ehkä tyylitön,mut sopii muuhun :D

Olkkarissa on lattia tammea,samoin kuin siis tv-taso,tuo kirjahylly tosiaan on mäntyä,valkoista ne eivät ole vaan molemmat " tammenvärisiä" ,kirjahylyn vaihtaisin sekunnissa jos vain löytäisin tv-tasoon sopivan ja yhtä ison kuin nykyinen!!

ap

Vierailija
17/25 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäntykalusteita itsekkin inhoan :D tuo kirjahylly on tullut perintönä ja sen tosiaan vaihtaisin,jos vaan samanlaisen tammisen löytäisin,siis saman kokoisen.

Nuo keittiön kalusteet ostin ihan yllätyksenä itsellenikin,valkoisena kuultolakattuna tuo mäntykin menee,olikin itseasiassa ihan kaunis :)

ap

Vierailija
18/25 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nahkasohvat olen todennut miljoona kertaa kangasta kätevämmäksi lapsiperheessä :D

ap

Vierailija
19/25 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestäviä mutta kauniita verhoilumateriaaleja ovat alcantara ja dinamica.

Vierailija:

mäntykalusteita itsekkin inhoan :D tuo kirjahylly on tullut perintönä ja sen tosiaan vaihtaisin,jos vaan samanlaisen tammisen löytäisin,siis saman kokoisen.

Nuo keittiön kalusteet ostin ihan yllätyksenä itsellenikin,valkoisena kuultolakattuna tuo mäntykin menee,olikin itseasiassa ihan kaunis :)

ap

Vierailija
20/25 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöön voisi lisätä jotakin vihertävää tai turkoosia, esim. muutamalla kauniilla vedenvihreällä lasipurnukalla saa jo kivasti väriä. Ja sopisi siihen hieman merelliseen tunnelmaan. Itse laittaisin ehkä myös lasipurkkeihin pehmeän muotoisia kiviä esille.

Ripaus sitruunankeltaistakin tekisi ehkä kivan säväyksen?

Makuuhuoneeseen voisi sopia ripaus punaista joukkoon, esim. verhoissa ja koristetyynyissä. Vaaleanruskea toisi myös jonkinlaista pehmeyttä joukkoon, esim. yhden seinän voisi maalata hiekanruskeaksi?

Lastenhuoneeseen voisi käyttää myös tuota vaaleaa ruskeaa, esim tapeteissa.

Olohuoneessa käyttäisin mieluiten vaaleansinistä, ei tummansinistä. Hyvä yhdistelmä voisi olla myös se vaaleanruskea, vaaleansininen ja harmaa. Tai sinisen tilalla käy hyvin myös vaalea turkoosi. Pari harkittua esinettä tummasta puusta kävisi hyvin tunnelmaan, tai jotain valurautaista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi