Entinen terapeuttini kannusti minua jatkamaan mieheni kanssa, koska "hän hyväksyy mut sellaisena kuin olen"
Kun kerroin sille, että voin sanoa miehelleni mitä tahansa, eikä se jätä mua, suutu, tai sano mitään :D Ihmettelin, että eikö kumppanille tarvitse siis puhua ystävällisesti? Sanoin, kerroin siis terapeutille, että jos suutun, sanon miehelle rumasti.
En mä halunnut miestä, jolle saa puhua ilkeästi, en mä koe, että "nyt olen oma itseni" kun sain olla sille oikein mahdottoman ilkeä.
Kommentit (83)
Sä olet narsistinen psykopaatti.
Tv. Entinen terapeuttisi
Minustakin sinun kannattaisi pitää kiinni tuosta pitkämielisestä miehestäsi niin kauan kuin pystyt.
Se terapeuttihan i OSANNUT ratkaista sitä, miksi mä ylipäätään koin tarvetta puhua pahasti kellekään, niin pakko kai sen oli noin neuvoa. Aivan kuin minusta ois kivaa syytää vihaa läheisteni päälle.
ap
Ei terapeutin kuulukaan sun ongelmia ratkaista vaan sinun. Sen tehtävä on kuunnella, kysellä ja ystävällisesti tyrkkiä sua kyseenalaistamaan kaavasi.
Että mulle tulee vain mieleen, että onko tuo mieheltä aitoa hyväksyntää, vai eikö se vain tajua vaatia käytöstapoja? Tosin en olisi vaatimisella muuttunut, koska asiahan oli ongelma, ei valinta, mutta sitä terapeutin tyhmyyttä mietin vaan.... Ei tajunnut, että miehessä, joka kuuntelee solvaamistakin on jotain vikaa, ei suinkaan liity välttämättä siihen, kuinka paljon välittää minusta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei terapeutin kuulukaan sun ongelmia ratkaista vaan sinun. Sen tehtävä on kuunnella, kysellä ja ystävällisesti tyrkkiä sua kyseenalaistamaan kaavasi.
No siinä se ei just onnistunut.
ap
Mä en jaaaaaaaaaaaaaaksaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Vierailija kirjoitti:
Eikä mun nykyinen terapeutti toimi noin, vaan auttaa mua voimaantumaan ja antamaan mua vituttaville ihmisille piut paut, eikä kuvitella, että mun tarttis välittää heidän arvostelustaan. Arvostelijoita löytyy aina.
ap
Nimenomaanhan se entinen terapeutti ei auttanut tuolla mua työstämään ongelmaani, kun miehen solvaaminen oli ok, "koska mies välittää, kun se jaksaa mua" wtf?!
ap
Vierailija kirjoitti:
Että mulle tulee vain mieleen, että onko tuo mieheltä aitoa hyväksyntää, vai eikö se vain tajua vaatia käytöstapoja? Tosin en olisi vaatimisella muuttunut, koska asiahan oli ongelma, ei valinta, mutta sitä terapeutin tyhmyyttä mietin vaan.... Ei tajunnut, että miehessä, joka kuuntelee solvaamistakin on jotain vikaa, ei suinkaan liity välttämättä siihen, kuinka paljon välittää minusta.
ap
Kuulut naistenlehtien kasvattamaan sukupolveen. Lääkkeeksi määrään oman harkintakykyä vahvistavia harjoituksia ja pidättäytymistä valtavirtaa edustavien lehtien parisuheojeiden lukemistata.
T. Psykiatrisi
Se ei tajunnut mun ongelmista mitään, se entinen trapeutti, ja 6 vuotta luotin häneen, että se ymmärtää, koska se on koulutettu ihminen. Mutta se ei tajua narsismin uhrin asemaa, niin se ei tajunnut, millaisesta tulokulmasta alkaa auttaa mua. Se haaskaa kaikkien aikaa, rahaa ja voimia. Ja mikä pahinta, se on ihan tavallinen, ehkä jopa keskimääräistä parempi psykoterapiaa antava toimija.
ap
Tarkoitttaako toi sitä, että oo oma itsesi, että lauot mahdollisimman ilkeitä juttuja? :D Teil on ongelmia.
Itseasiassa monetkin haluais sanoa monille päinnäköä ihan vaan, että 'haistappa vaikka pitkä..' mutta hämmennyksen ja eripuran välttämiseksi niin ei toimita.
Te kaikki elätte niin laalaa-maassa ettei teidän kanssa viitsi edes keskustella. Täysin todellisesta elämästä vieraantuneita olette. Ei ap.
Kun tuo anoppi aikanaan vihdoin menee vanhainkotiin (jossa en aio häntä käydä hoitamassa) saamme miehen kanssa vihdoin olla omia itsejämme. :)
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitttaako toi sitä, että oo oma itsesi, että lauot mahdollisimman ilkeitä juttuja? :D Teil on ongelmia.
Ei se sitä tarkoita, mutta onhan se helpottavaa, että saa jollekin purkaa pahaa oloaan. Mutta siitä ei pitäisi vetää liiaan pitkälle menviä johtopäätöksiä siitä, miten paljon toinen välittää sinusta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Se terapeuttihan i OSANNUT ratkaista sitä, miksi mä ylipäätään koin tarvetta puhua pahasti kellekään, niin pakko kai sen oli noin neuvoa. Aivan kuin minusta ois kivaa syytää vihaa läheisteni päälle.
ap
Eikö hän kertonut sinulle väkivallattomasta vuorovaikutuksesta (nonviolent communication)? Minä harjoittelin tätä paljonkin terapeutin kanssa roolileikkien avulla.
Taas näitä olen rakastunut terapeuttiini tarinoita. Vielä kun olisi stetoskoopin ynnännyt tähän niin 5/5