Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Istumajärjestys autossa

Vierailija
22.04.2006 |

Miten sijoittaisitte seuraavat henkilöt istumaan autoon: mies, nainen ja 2,5-vuotias lapsi, joka käyttää autossa istuinkoroketta.

Ajattelin vain kysäistä, kun mies istutti lapsensa etupenkille ja minulle jäi takapenkki. Kun sanoin miehelle, että minun mielestäni aikuisten paikka on edessä ja lasten takapenkillä, mies ei ymmärtänyt yhtään ja riitahan siitä tuli. Olenko jotenkin vanhanaikainen? Mielestäni 2,5-vuotias voi ihan hyvin istua takanakin, kun on istuinkoroke käytössä ja takapenkillä on turvavyöt. Minä miellän asian niin, että perheen auktoriteetit istuvat autossa edessä ja lapset takana. Luovutanhan itsekin aina etupenkin, jos esim. anoppi eli minua vanhempi ihminen sattuu tulemaan kyytiin. Kyse on periaatteesta, kunnioituksesta. Mies perusteli ratkaisuaan sillä, että haluaa lapsensa olevan koko ajan näkökentässään. Tavallaan ymmärrän myös miehen kannan. Mitä mieltä te muut olette?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukava kuulla, että löytyy muitakin samalla tavalla ajattelevia :) Minäkin olen lapsesta asti oppinut siihen, että etupenkki on aikuisen paikka. Ja mielelläni nyt aikuisiälläkin luovutan etupenkin minua vanhemmalle henkilölle ihan kohteliaisuussyistä. Ja muutenkin tuntuisi jotenkin nololta istuttaa joku mummo takapenkille, kun itse istuu parhaalla paikalla :/

On ollut kiinnostavaa huomata, että kaikki eivät ajattele samalla tavalla... Minun mielestäni lapsen on kunnioitettava aikuista (tai tässä minun tapauksessani lapsen isän olisi pitänyt). Minun mielestäni tämä kuuluu peruskohteliaisuussääntöihin, mutta ilmeisesti kaikki eivät ole samaa mieltä.

ap

Vierailija
22/22 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään tapauksessa en ottaisi autoomme etupenkille alle 12-vuotiasta lasta.

meidän pelkääjän paikalla istuu joko minä tai mieheni (riippuu kumpi ajaa), raskaana olevat+ meidän vanhemmat ovat myös oikeutettuja kyydissämme pelkääjän paikkaan (jolloin jompi kumpi meistä siteen siirtyy kiltisti takapenkille)

Ja lapset siis ovat takana ihan vain turvallisuussyistä, vaikka turvatyynyn saa kytkettyä päältä pois, voi tuo pois kytkentä kuitenkin joko a)unohtua tai b)pettää onnettomuustilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla