Miten pukeutuu/miltä näyttää ns.parempiosainen aikuinen nainen?
Mahdollisesti koulutettu tai ainakin hyvin toimeentuleva?
Kommentit (71)
Mulla ei ole mitään tarvetta olla näyttävä. Mitä hyötyä siitä olisi minulle? Riittää että olen puhdas. Oopperaan meno on sit asia erikseen, sinne en lähde prisman vaatteissa. 60
En ole rikas enkä parempiosainen - mitä sitten tarkoittaakaan tässä mutta olen n 40v työskennellyt kansainvälisissä yrityksissä tehtävissä missä pitää pukeutua hyvin. On tapahtumia, tilaisuuksia, konferensseja, asiakaskohtaamisia jne.
Joku tuolla ihmetteli korkkareita - käytän niitä joka päivä myös normaalioloissa toimistolla. Korko n 5cm.
Muutama perusasia: ei tissivakoa tyrkylle, ei liian piukeita tai hörhelöisiä vaatteita, ei liian lyhyttä hametta, ei farkkuja töissä. Ei isoja logoja, ei blingblingiä!
Rakastan mekkoja ja esim kotelomekot on mahtavia ja sopii lookiin. Joustavaakin materiaalia löytyy. Niiden kanssa jakku tai siisti neuletakki. Kesällä toimistolla vapaampi tyyli ja jopa siistejä kukkamekkoja (ei rantatyylinen) jos ei ole virallista ohjelmaa. Värejä saa olla kunhan ei ole riemunkirjavaa.
Merkkivaatteita ja -asusteita on mutta sellaisia missä logo ei näy eikä kuosi paljasta merkkiä.
Tressi mulla on ollut aina kevät/syksytakkina
Vanhan rahan naisilla Barbouria, Gantia, helmikorut. Tyyli sama mitä äidillä ja isoäidillä.
Jos on omilla ansioillaan rikastunut, niin päällä voi olla mitä vaan, ei sitä ulkopuolinen välttämättä pysty näkemään, monilla ei ole taustalla rikasta perhettä jne. tai kiinnostusta ulkonäkö/tyyli/muoti asioihin.
Samaa mieltä siitä, että merkkilaukut ja korkokengät ovat enemmänkin nuorten, wannabe-influenssereiden juttu, kauppislaisten ja tradenomien tyyliä.
Vierailija kirjoitti:
En ole rikas enkä parempiosainen - mitä sitten tarkoittaakaan tässä mutta olen n 40v työskennellyt kansainvälisissä yrityksissä tehtävissä missä pitää pukeutua hyvin. On tapahtumia, tilaisuuksia, konferensseja, asiakaskohtaamisia jne.
Joku tuolla ihmetteli korkkareita - käytän niitä joka päivä myös normaalioloissa toimistolla. Korko n 5cm.
Muutama perusasia: ei tissivakoa tyrkylle, ei liian piukeita tai hörhelöisiä vaatteita, ei liian lyhyttä hametta, ei farkkuja töissä. Ei isoja logoja, ei blingblingiä!
Rakastan mekkoja ja esim kotelomekot on mahtavia ja sopii lookiin. Joustavaakin materiaalia löytyy. Niiden kanssa jakku tai siisti neuletakki. Kesällä toimistolla vapaampi tyyli ja jopa siistejä kukkamekkoja (ei rantatyylinen) jos ei ole virallista ohjelmaa. Värejä saa olla kunhan ei ole riemunkirjavaa.
Merkkivaatteita ja -asusteita on mutta sellaisia missä logo ei näy eikä kuosi paljasta merkkiä
Mikäs tässä ärsyttää miinuspeukuttajia?
Ystäväni on asiakaspalvelussa. Heillä on pukukoodi: Ei merkkivaatteita, ei merkkilaukkuja, ei kalliita koruja...
Kyllö lääkäriystäväni (erikoislääkäri) kulkee arkisin prisman vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkkivaatteita ja -asusteita on mutta sellais
Et ole tyylikäs vaan stereotyyppinen ja erittäin tylsä pukeutuja. Ihan suoraan sanottuna tyylisi kuulostaa ysäriltä.
Beigeä, valkoista, tummansinistä, neuleita, suorat housut tai laadukkaat ja hillityt farkut, paitapuserot, luonnolliset mutta laitetut hiukset, kevyt rusketus, aitoa nahkaa, Burberryä, arvokas laukku.. tai sitten ihan joltain muulta!
Tämä naisten ulkonäkö on myös kulttuurikysymys. Suomalaiset naiset ei juurikaan hyviltä näytä yleisesti jos verrataan esim. Ruotsalaisiin.
Täällä näyttävän näköinen nainen on harvinaisuus. Ja näyttävä akateeminen nainen ei kulje prisman farkuissa eikä kuomissa.