Suomi on yksi maailman epäempaattisimmista maista - miksi?
http://www.helsinkitimes.fi/finland/finland-news/domestic/15089-finns-a…
mistä mahtaa johtua, että suomalaiset eivät ole empaattisia?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi? Onko meidän historiassa jotain, joka aiheuttaa sen, että huolehditaan omista asioistamme?
Siirtomaahistoria. Sama ilmiö näkyy Afrikan maissa, empaattiset ja itsenäiset ajattelijat ovat karsiutuneet ja jäljelle jääneet opportunistit, psykopaatit ja ei-kuulu-mulle -ihmiset.
karu ja ankara kansakunta, ei sosiaalisia taitoja saati tunneälyä, heikko itsetuntemus aiheuttaa ahdasmielisyyttä ja pelkoa erilaisuutta kohtaan
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat pääasiassa itsekeskeisiä mulkkuja.
Jotka pelkäävät naapureitaan.
Kaipaan hymyjä, kaipaan että naapurit ovat ystävällisiä ja tervehtivät sinua. Jo Ruotsissa ihmiset ovat erilaisempia ja siellä vietetään paljon enemmän aikaa ulkona ja kavereiden kanssa, täällä ei. Niin masentavaa, tänäänkin moikkasin jotain naapuriini muuttanutta nuorta paria, kumpikaan ei tainnut sanoa mitään. Se nainen mutisi hiljaisen moin :( Miksi me pelätään ja jännitetään samassa talossa asuvia ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun nähdäkseni suomalaiset ovat hyvin empaattisia ja varsinkin yhteisöllisiä.
Se näkyy tiettynä tasapäistämisenä kaikessa.
No jaa, kun lukee täällä miten esimerkiksi työttömiin suhtaudutaan...
No miten niihin suhtaudutaan? Saavat ilmaista rahaa, ilmaisen asunnon ja ties mitä muita tukia? Eikö mikään riitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun nähdäkseni suomalaiset ovat hyvin empaattisia ja varsinkin yhteisöllisiä.
Se näkyy tiettynä tasapäistämisenä kaikessa.
No jaa, kun lukee täällä miten esimerkiksi työttömiin suhtaudutaan...
No miten niihin suhtaudutaan? Saavat ilmaista rahaa, ilmaisen asunnon ja ties mitä muita tukia? Eikö mikään riitä?
Pitäisi alkaa palvomaan.
Suomessa ei Köyhyys erotu katukuvassa. Empatiaa olisi, mutta kenelle sitä osoittaa, kun olemme luoneet kilven suojaksi, ettemme häiritse muita.
Ehkä ei ihan keskelle ei mitään kannata muuttaa, mutta huono puoli tuossa on sekin että jos kyläpahaseen muutat, niin sinua kyräillään ja sinusta juorutaan. Helsingissä sitä taas ei harrasteta vaikka ihmiset ovat tylyjä.