Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tohtoreilla vappuna se tohtorinlakki päässä?

Vierailija
15.04.2018 |

Vai milloin sitä voi pitää?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekat mukana :p

Vierailija
2/18 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan professoreita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
4/18 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pidetään, kun mennään jonkun toisen karonkkaan. Sitten tosin laitetaan heti pois sivupöydälle, ei pidetä päässä.

E

Vappuna käytetään yo-lakkia tai teekkarilakkia.

Vierailija
5/18 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtorinhattua pidetään päässä lähinnä promootion tietyssä vaiheessa. Eli ei vappuna. Sitä paitsi hattu on niin kallis, että kaikki tohtorit (esim. minä) eivät sellaista edes omista. Promootiossa voi hyvin käyttää lainahattua ja aika harvoin tosiaan sitä muulloin tarvitseekaan...

Vierailija
6/18 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä pidetään, kun mennään jonkun toisen karonkkaan. Sitten tosin laitetaan heti pois sivupöydälle, ei pidetä päässä.

E

miksei vappuna vois olla se tohtorinhattu päässä?

Vierailija
7/18 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tohtorinhattua pidetään päässä lähinnä promootion tietyssä vaiheessa. Eli ei vappuna. Sitä paitsi hattu on niin kallis, että kaikki tohtorit (esim. minä) eivät sellaista edes omista. Promootiossa voi hyvin käyttää lainahattua ja aika harvoin tosiaan sitä muulloin tarvitseekaan...

649€ lyyran ja laatikon kanssa.

Vierailija
8/18 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä kyllä käyttää muuallakin, oikeastaan missä tahansa akateemisessa tilaisuudessa silinterihatun korvikkeena. 

Vierailija
9/18 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en hankkinut tohtorinhattua piirongin päälle pölyyntymään - enpä viitsinyt osallistua edes promootioon. Ja vappuna en pidä päässä edes yo-lakkia.

Vierailija
10/18 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kova hinta rumasta hatusta.

Vierailija
11/18 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappuna on tohtorillakin vain lunta huussin katolla.

Vierailija
12/18 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumipappa pitää aina.

Vierailija
13/18 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kova hinta rumasta hatusta.

Kateus on rumaa.

Vierailija
14/18 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitöstilaisuuksissa ainakin kustoksella voi olla oma tohtorinhattu mukana. Hän on siinä väittelijän ja vastaväittelijän välissä että nämä eivät käy käsiksi toisiiinsa.

Harmi että miesten muoti on siinä mielessä taantunut että katukuvassa ei enää näy silinterejä, knalleja ja muita hienoja hattu. Valitettavasti näkee enemmän niitä väärinpäin päässä pidettävä lippalakkeja. Jos katsoo vanhoja valokuvia väkijoukosta 1900-luvun alkupuolelta, niin lähes kaikilla miehillä pikkupojasta vanhaan vaariin oli jonkinlainen lätsä päässä, hyvin harvoin ainakaan ulkona kukaan oli avopäin. Samoin tietysti huomattavalla osalla naisistakin oli jonkinlainen huovi tai päähine päässä tuohon aikaan.

Vierailija
15/18 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tohtorinhattua kustoksena tai vastaväittäjänä, tuttujen karonkoissa, keväisin Floran päivänä ja syksyisin liopiston avajaisissa. Eli tulisiko sitten käytettyä ehkä puolenkymmentä kertaa vuodessa, toisinaan useamminkin.

Vappuun tohtorinhattu ei perinteisesti kuulu, silloin käytetään ylioppilas- tai teekkarilakkia.

Vierailija
16/18 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo nyt ihan naapureiden kiusaksi, koska koko tien varrella (31 kiinteistöä) ei asu kuin muutama ylioppilaaksi, insinööriksi tai teekkariksi lukenut + minä jolla on tohtorin tutkinto. Sitä lakkia voi alkaa käyttämään Vappua edeltävällä viikolla.

Vierailija
17/18 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jo nyt ihan naapureiden kiusaksi, koska koko tien varrella (31 kiinteistöä) ei asu kuin muutama ylioppilaaksi, insinööriksi tai teekkariksi lukenut + minä jolla on tohtorin tutkinto. Sitä lakkia voi alkaa käyttämään Vappua edeltävällä viikolla.

Käytännössä tohtorinhattu vaatii parikseen iltapuvun tai frakin.

Vierailija
18/18 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E

miksei vappuna vois olla se tohtorinhattu päässä?

Turvallisuus- tai maineriski? Jos nähtäisiin juovuksissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä