Hallitus suunnittelee seuraavaksi, että asuntokin viedään
Niin on ovelasti suunniteltu, että rahat minimiin ja maksat itse vuokrasta suuremman osan, mutta enää ei olekaan millä maksaa. Että toimeentulotuki ei kattaisikaan asumiskuluja. Mitä se sitten kattaa, kun asuntokin saa mennä alta? Saavatko ne nuo ideat itse Saatanalta?
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus, Keskusta ja Perussuomalaiset pitävät huolen siitä, että suuryrityksille raha tulee seinästä ja sähkökin nyt verottomana töpselistä.
Se on kai se niiden joukkopsykoosissa hokema taikaseinä, josta mä en vihervassarina ole koskaan mitään tajunnut. Itse ajattelen, että rahat jaetaan valtion verotuloista, jotka on helppo laskea. Budjetissa on x määrä rahaa ja sitten päätetään miten ne jaetaan. Ei ole vaikeaa, mutta tietysti jos on nukkunut matikan tunnilla tai on todellisuudesta vieraantunut niin voihan se olla toki haasteellista jopa siinä määrin, että aletaan horista jostain taikaseinistä ja muusta.
Tuohan on juuri se "taikaseinä". Ei ole mitään maagista jaettavaa rahaa. Se raha on RYÖSTETTY yrityksiltä ja kansalaisilta. Se raha syntyy yritteliäisyydestä ja tuloksen tekemisestä ja tuottavuudesta, eli työstä. Jos ei ole yrityksiä ja tuottavia työntekijöitä, ei ole niitä verotulojakaan. Jos liikaa kuppaa verta (eli rahaa veroina) niin voipi olla että kupattava kuolee, eikä verta enää saadakaan.
Olet maksanut yli neljännesmiljoonan valtiolle ennen kuin olet 25v.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/12/18/katso-mita-maksat-yhteiskunnal…
Yrityksetkin käyttää valtion rakentamaa infraa.
Mene nyt oikeasti keittään se kahvi, trolliparka.
Ja olen tämän neljännesmiljoonan maksanut veroina jo 4 kertaa? montako kertaa vielä minun se pitää takaisin maksaa. Vanhuudenajankin oisin jo mukavasti varmistanut jos oisin edes puolet noista saanut itselleni.
Joo, silleen se just toimii.
Minä en maksa veroja koska minä.
Muut maksakoot munkin puolesta.
Vanhemmat hemmotelleet taas ainoan lapsensa.
Ai yli miljoona veroja ei ole veronmaksua kun taas tuilla kaljan kittaaminen on?
Tuilla kaljan kittaaminen?! Ai niinkuin vaikkapa se köyhä akateeminen äiti A-studiossa? Taisi mennä rahat lapsen harrastukseen ja ruokiin, että edes hänellä olisi mahdollisuus parempaan tulevaisuuteen. Miten muuten noin tyhmä voi ansaita tuollaisia summia sillä älyllä niitä ei ainakaan selkeästi ole ansaittu. Kyseessä lienee narsistinen ahneus ja kyynärpäät ja sepä vasta ansiokasta onkin...
Palstan vakioita:
Joko olet työnarkomaani joka ei halua maksaa veroja koska "minun rahoillani ei tueta työttömiä"
tai sitten olet "valtion rahoilla" elävä rappioalkoholisti.
Muita vaihtoehtoja ei ole.
Mä en ajattele noin vaan tuo kirjoittaja kärjisti itse ja hokee kuinka hän ei halua veroja maksaa.
Paitsi ei ole sanonut. Ainoastaan että verojen pitäisi olla kohtuulliset ja oikeudenmukaiset, mitä ne Suomessa ei tällä hetkellä ole. Verojen tasot ovat kestämättömän korkeat ja tästä on useat kansainvälisetkin talousasiantuntijat samaa mieltä. Verotulojen maksimointi ei ole valtioiden tehtävä, siitäkin on useat talous- ja valtio-opin asiantuntijat samaa mieltä.
Höpöhöpö, jos tienaat, on varaa maksaa.
Pyydäpä edustajaasi puuttumaan turhiin yritystukiin/veronkevennyksiin ja sitten vasta valita omasta vero"taakastasi"
Myös Viroon saa muuttaa...
Olenkin pian lähdössä, mutta hiukan kauemmas. 75% omaisuudestani on jo mennyt...
Ja olen sitä mieltä että suorat yritystuet voikin lakkauttaa, paitsi ehkä aidosti tutkimustarkoituksiin. se edistää koulutustakin kun tutkitaan esimerkiksi uusia tuotantotapoja, uusia innovaatioita jne.
Sitten on vielä harmaa alue: Iloq-lukkoon on tungettu miljoonia valtion tukirahaa, eikä sitä edes valmisteta Suomessa?
Samaan aikaan Abloy irtisanoo.
Jee "innovaatioille".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihanaa ulostaa minun rahoillani loisivan asumistukiasiakkaan hiuksille ja suuhun.
Sä olet selkeesti sairas ja paha ihminen. Pelottaa mitä sun kanssa tekemisiin joutuvat ihmiset joutuvat kokemaan...terve ihminen ei nimittäin kirjota tuollaista edes tänne vaikka muuten tuulettelisikin.
Juu, näin ne vasuritrollit koittavat vääristellä...
Ai jos ei hyväksy suuhun paskomis puheita? Ok...luulisi, että kukaan normaali ihminen ei tuollaista hyväksy, oli puoluekanta mikä hyvänsä...
Älä jaksa. Kaikki tajusivat jo, että sinä kirjoitit provosoivan suuhunpaskomisviestin ja myös paheksuvan vastausviestin. Ihan tyypillistä vassaritrollien todellisuuden vääristelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihanaa ulostaa minun rahoillani loisivan asumistukiasiakkaan hiuksille ja suuhun.
Sä olet selkeesti sairas ja paha ihminen. Pelottaa mitä sun kanssa tekemisiin joutuvat ihmiset joutuvat kokemaan...terve ihminen ei nimittäin kirjota tuollaista edes tänne vaikka muuten tuulettelisikin.
Juu, näin ne vasuritrollit koittavat vääristellä...
Ai jos ei hyväksy suuhun paskomis puheita? Ok...luulisi, että kukaan normaali ihminen ei tuollaista hyväksy, oli puoluekanta mikä hyvänsä...
Ei kun esittävät "porvaria" kirjoittamalla tuollaista törkyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei. Tiesitkö että valtaosa maksaa asumisensa ihan kokonaan itse.
Ei maksa ne jotka eivät pysty, oikeastaan aika moni ei maksa. Nykyinen asumistukijärjestelmä on nostanut hintoja vuosikymmeniä mikä ollut suuri katastrofi. Yhteiskunnan pitää nyt sitten tukea entistä enemmän asumista koska asumisesta on tehty kannattavin bisnes maassamme.
Useimmat maksavat asumisensa täysin itse. Vähemmistö edes hakee tukia. Huomaa kyllä, mistä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Niin on ovelasti suunniteltu, että rahat minimiin ja maksat itse vuokrasta suuremman osan, mutta enää ei olekaan millä maksaa. Että toimeentulotuki ei kattaisikaan asumiskuluja. Mitä se sitten kattaa, kun asuntokin saa mennä alta? Saavatko ne nuo ideat itse Saatanalta?
Ei, vaan Saatana saa ideansa Suomen hallitukselta.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai näin. Vanhoista kouluista, tehdashalleista ym. saa kommuuniasumiseen tarvittavia kiinteistöjä ja parhaassa tapauksessa pihoilla on tilaa vuokraviljelyyn (valtio ottaa välistä tietenkin). Yhteistilat ja suihku, halvaksi tulee. Ylimääräiset tavarat tulee myydä, niin niillä jo saa muutaman vuokran maksettua.
Ruokaa tehdään yhteiskeittiössä ja pyykkitupa palvelee edullisesti. Säästöjä, eiku siis työttömien aktivointia. Ei ole pienet lapsetkaan työnteon esteenä, hoitajia riittää. Ompelimossa tehdään vaatteet, matot ja verhokankaat. Verstaissa korjaillaan. Ja rahaa tulee ulkopuolisista asiakkaista. Työttömille 10% ja valtiolle loput. Koulujakin voidaan lakkauttaa, akateemisia on joukossa tietenkin mukana opettamassa lapsia. Aikuiskoulutustakin omalla vapaa-ajalla voi harjoittaa.
Lisäksi noihin Valtion Aikuis-Kasvatuskeskuksiin™ voisi perustaa valtion ylläpitämiä bordelleja. Näin Valtioinvarainministeriön, Työministeriön ja Ulkoministeriön tärkeät Virkamiehet ja muut poliittiset politrukit voisivat käydä tyhjentämässä kassinsa säännöllisesti ja työttömätkin saisivat aktiviteettia.
Oltais sen jälkeen aika lähellä Pohjois-Korean mallia. Ei muuta kuin oman ydinaseen + ohjusohjelman kehitys käyntiin.
Ekalle ohjukselle vois antaa vaatimattoman "SIPILÄ I" nimen.
Vierailija kirjoitti:
Vielä 70-luvulla asuttiin omakotitalojen yläkerrassa tai ns. palvelijanhuoneessa alivuokralaisina. Samassa yksiössä saattoi asua 3 toisilleen tuntematonta tyttöä. Kun ei ollut varaa vuokrata koko asuntoa, vuokrattiin yhdessä. Samahan se on vaikka Lontoossa: siellä on ihan tavallista, että kaksion jakaa kaksi toisilleen tuntematonta, jotka molemmat ovat keskipalkkaisissa töissä. Miksi Suomessa tulottomalla on oikeus asua pääkaupungin keskustassa tuliterässä kaksiossa, jonka koko vuokran maksaa yhteiskunta?
Jos olisit ikinä asunut Helsingin keskustassa, tietäisit että
1. siellä ei hirveästi työttömiä asu, elleivät ole jääneet hyväpalkkaisesta duunista työttömäksi
2. kimppa-asuminen on todella yleistä etenkin nuoremman väen keskuudessa.
Että vituttaa monet kommentit. Omistusasuntoon ei saa lainaa, mutta ei myöskään vuokratukea vuokra-asuntoon, kun jää väliinputoajaksi. Omistaja voittaa aina, ei työtätekevä. Lainoja (kohtuullisia - ei öky!) pitäisi saada asuntoa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa pois sieltä kalliista kaupunkikämpästänne. Mulla ei ikinä olis varaa asua Helsingissä tai missään isossa kaupungissa, enkä voi ymmärtää, miksi siellä pitää väkipakolla asua, jos ei ole työtä eikä varaa maksaa edes vuokraa asunnostaan. Alkakaa tehdä jotain elämällenne, älkääkä odottako käsi ojossa, että kyllä yhteiskunta maksaa ja huolehtii. Tervetuloa maalle! Täällä ihminen voi asua halvasti ja töitäkin on sen verran, että leipää riittää. Ja luonto ympärillä pursuaa ruokaa ja omalla pihalla voi kasvattaa lisää, tuottajilta voi ostaa suoraan vähän edullisemmin mitä kaupasta saa.
Tajuatteko miten halvalla täältä maalta, pohjoisempaa varsinkin saa taloja? Vuokrat on minimaalisia, joskus on mahdollista asua jopa ilman vuokraa, kunhan maksaa mökin kulut ja pitää sen asuttavassa kunnossa. Metsistä voi kerätä tuulenkaatoja polttopuiksi, hyötyjäteasemiltakin voi saada polttopuuta ilmaiseksi. Naapurista myytiin just talo, keittiö, olohuone, 2 makkaria, sauna, pesuhuone ja vintillä puolilämmintä tilaa kymmeniä neliöitä. Pihalla hyväkuntoinen navetta, aitta, puuvaja, pihasauna, marjapensaita, omenapuita, kasvihuone, kasvimaan ja perunamaan paikka, hienoja vanhoja kalusteita talon mukana ja maataloustarvikkeita. Talossa kolme tulisijaa ja puusauna, vesi omasta kaivosta. Hinta kokonaista 39 0000 e ja tuskin ostaja maksoi sitäkään.
Mitä ihmeen järkeä on asua kaupungissa, kun ei ole varaa siihen?
Että olisi varaa asua siellä maalla, pitäisi olla tuo ~39 000 alkupääomaa ja sitten vähän ylimääräistä remontteihin, että saa pidettyä talon ja pihapiirin kunnossa, jätemaksujen ja muiden pakollisten kulujen lisäksi. Provo tää kai oli.
Vierailija kirjoitti:
Että vituttaa monet kommentit. Omistusasuntoon ei saa lainaa, mutta ei myöskään vuokratukea vuokra-asuntoon, kun jää väliinputoajaksi. Omistaja voittaa aina, ei työtätekevä. Lainoja (kohtuullisia - ei öky!) pitäisi saada asuntoa vastaan.
Niinhän niitä lainoja saakin. Ja omistajaksi on helppo ryhtyä.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai näin. Vanhoista kouluista, tehdashalleista ym. saa kommuuniasumiseen tarvittavia kiinteistöjä ja parhaassa tapauksessa pihoilla on tilaa vuokraviljelyyn (valtio ottaa välistä tietenkin). Yhteistilat ja suihku, halvaksi tulee. Ylimääräiset tavarat tulee myydä, niin niillä jo saa muutaman vuokran maksettua.
Ruokaa tehdään yhteiskeittiössä ja pyykkitupa palvelee edullisesti. Säästöjä, eiku siis työttömien aktivointia. Ei ole pienet lapsetkaan työnteon esteenä, hoitajia riittää. Ompelimossa tehdään vaatteet, matot ja verhokankaat. Verstaissa korjaillaan. Ja rahaa tulee ulkopuolisista asiakkaista. Työttömille 10% ja valtiolle loput. Koulujakin voidaan lakkauttaa, akateemisia on joukossa tietenkin mukana opettamassa lapsia. Aikuiskoulutustakin omalla vapaa-ajalla voi harjoittaa.
Valtion virkahenkilöt todennäköisesti lukevat tätä palstaa ja ovat innoissaan tästä ideasta. Ottavat sen käsiteltäväksi ja pohtivat yksityiskohtia, että milloin kuljetukset aloitetaan. Kuljetukset hoitaa tietysti jonkun virkahenkilön sukulaisen firma, ja heillä on tietysti työvoimana näitä 9-eurolaisia.
Vierailija kirjoitti:
Sain 150k lainaa, 0,7% marginaalilla ja 3kk euribor v.2011. 3kk euribor on tällä hetkellä -0,3xx%. Aika kohtuullista mun mielestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kuten työssäkäyvät omistusasujat, jotka saavat verovähentää lainan korot?
On taas suora tulonsiirto köyhiltä rikkaille!
Lainan korkoja saadaan vähentää n. 80 euroa vuodessa eli ei tunnu missään hulppeisiin vuokratukiin verrattuna. T. Köyhä omaa asuntoa maksava asuntovelkainen työssäkäyvä perheenäiti
Se kartuttaa pääomaasi, toisin kuin asumistuki.
Eikä omistusasujat ole köyhiä, lopeta säälipisteiden keräys, koska harhailet.
Eläkeläinenkin on omistusasunnossa asuva. Omakotitalo kyseessä,eläke 1100 euroa netto,ei asumistukea eikä muitakaan tukija. Silti asuminen maksaa omakotitalossa "jonkun" verran. Enkä tosiaankaan kerää säälipisteitä,toteanpahan vaan,että ilman tukijakin pärjää,kun on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei makseta isoja korkoja...
Plus että korkovähennystä ajetaan alas hissukseen. Joka vuosi saa vähemmän korkoja vähentää verotuksessa. Näillä nykyisillä nollakoroilla hyötyä ei ole.
Sittenhän voi poistaa koko jutun?
Tarpeetonta byrokratiaa.
Etkai itse kuormita valtion koneistoa moisella pikkusummalla?
Muista Orvon sanat: "jakovaraa ei ole, pitää lopettaa velaksi eläminen"
Muistakaa.
Sehän ollaan poistamassa, etkö osaa lukea?
En hyödynnä korkovähennyksiä, en ole asuntovelallinen. En silti ole kateellinen siitä alle satasesta, mitä se joillakin veroihin vaikuttaa tällä hetkellä vähentävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus, Keskusta ja Perussuomalaiset pitävät huolen siitä, että suuryrityksille raha tulee seinästä ja sähkökin nyt verottomana töpselistä.
Se on kai se niiden joukkopsykoosissa hokema taikaseinä, josta mä en vihervassarina ole koskaan mitään tajunnut. Itse ajattelen, että rahat jaetaan valtion verotuloista, jotka on helppo laskea. Budjetissa on x määrä rahaa ja sitten päätetään miten ne jaetaan. Ei ole vaikeaa, mutta tietysti jos on nukkunut matikan tunnilla tai on todellisuudesta vieraantunut niin voihan se olla toki haasteellista jopa siinä määrin, että aletaan horista jostain taikaseinistä ja muusta.
Tuohan on juuri se "taikaseinä". Ei ole mitään maagista jaettavaa rahaa. Se raha on RYÖSTETTY yrityksiltä ja kansalaisilta. Se raha syntyy yritteliäisyydestä ja tuloksen tekemisestä ja tuottavuudesta, eli työstä. Jos ei ole yrityksiä ja tuottavia työntekijöitä, ei ole niitä verotulojakaan. Jos liikaa kuppaa verta (eli rahaa veroina) niin voipi olla että kupattava kuolee, eikä verta enää saadakaan.
Olet maksanut yli neljännesmiljoonan valtiolle ennen kuin olet 25v.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/12/18/katso-mita-maksat-yhteiskunnal…
Yrityksetkin käyttää valtion rakentamaa infraa.
Mene nyt oikeasti keittään se kahvi, trolliparka.
Ja olen tämän neljännesmiljoonan maksanut veroina jo 4 kertaa? montako kertaa vielä minun se pitää takaisin maksaa. Vanhuudenajankin oisin jo mukavasti varmistanut jos oisin edes puolet noista saanut itselleni.
Joo, silleen se just toimii.
Minä en maksa veroja koska minä.
Muut maksakoot munkin puolesta.
Vanhemmat hemmotelleet taas ainoan lapsensa.
Ai yli miljoona veroja ei ole veronmaksua kun taas tuilla kaljan kittaaminen on?
Tuilla kaljan kittaaminen?! Ai niinkuin vaikkapa se köyhä akateeminen äiti A-studiossa? Taisi mennä rahat lapsen harrastukseen ja ruokiin, että edes hänellä olisi mahdollisuus parempaan tulevaisuuteen. Miten muuten noin tyhmä voi ansaita tuollaisia summia sillä älyllä niitä ei ainakaan selkeästi ole ansaittu. Kyseessä lienee narsistinen ahneus ja kyynärpäät ja sepä vasta ansiokasta onkin...
Palstan vakioita:
Joko olet työnarkomaani joka ei halua maksaa veroja koska "minun rahoillani ei tueta työttömiä"
tai sitten olet "valtion rahoilla" elävä rappioalkoholisti.
Muita vaihtoehtoja ei ole.
Mä en ajattele noin vaan tuo kirjoittaja kärjisti itse ja hokee kuinka hän ei halua veroja maksaa.
Paitsi ei ole sanonut. Ainoastaan että verojen pitäisi olla kohtuulliset ja oikeudenmukaiset, mitä ne Suomessa ei tällä hetkellä ole. Verojen tasot ovat kestämättömän korkeat ja tästä on useat kansainvälisetkin talousasiantuntijat samaa mieltä. Verotulojen maksimointi ei ole valtioiden tehtävä, siitäkin on useat talous- ja valtio-opin asiantuntijat samaa mieltä.
Höpöhöpö, jos tienaat, on varaa maksaa.
Pyydäpä edustajaasi puuttumaan turhiin yritystukiin/veronkevennyksiin ja sitten vasta valita omasta vero"taakastasi"
Myös Viroon saa muuttaa...
Aivan kuten kaikki ne, jotka jankkaavat vuodesta toiseen, että Suomi on pska maa ja pskat tuet, niin voivat muuttaa ilomielin sinen auvoisimmille maille, missä ne nyt kunkin keskustelun mukaan sijaitsevat. Itseasiassa, koska niin kauan ollaan hoettu jo tätä pskasitä ja pskatätä, niin luulisi, että nämä onnenonkijat olisivat jo vaihtaneet valtiota tässä vaiheessa. Kumma juttu että pitää silti tänne jäädä niitä pskoja tukia nostelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Järjetön asumistukisysteemi ei ole vuokralaisten syy. Taustalla on rikkaiden ahneus. Jossain sitä on pakko asua.
No NYT saatiin oikein asian tuntia paikalle, hurraa!
Voisko eduskunta tosiaan puuttua niihin yritystukiin ja myös siihen, että firmat ei maksa veroja täällä, vaan roudaavat kaiken veroparatiiseihin? Tulis enemmän rahaa valtion kassaan, firmojen verosuunnittelu kuittaa enemmän kuin tukia maksetaan Suomessa kansalaisille yhteensä. Miksei sitä pidetä minään?
Kaivoslait myös kuntoon.
Olis paljon muutakin, mistä saisi rahaa kuin kierrättää työttömiä pupukursseilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain pienen osan koroista. Se ei vaikuta oikeastaan mitenkään.Älä levitä väärää tietoa dille.
Toinen seikka vielä. Jos omistusasuja on keskituloinen duunari, niin mitä ihmeen tulonsiirtoa se on köyhiltä? Jos tarkoitat tässä köyhällä työtöntä asumistuen saajaa niin ei hänellä ole tuloja joita siirtää 'rikkaille'. Hän saa rahaa valtiolta/työttömyyskassasta.
Koko keskustelu on on tällä tasolla:
- ihmisen, jolla on tuloja, on pakko laittaa tietty osa rahoistaan joka kuukausi yhteiseen lippaaseen.
- Ihmiset joilla ei ole tuloja jakavat lippaan sisällön kuukausittain.
- Pakollista osuutta pienennetään.
- Ihmiset joilla ei ole tuloja alkavat valittamaan, että nyt heidän pitää maksaa toisten elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain pienen osan koroista. Se ei vaikuta oikeastaan mitenkään.Älä levitä väärää tietoa dille.
Toinen seikka vielä. Jos omistusasuja on keskituloinen duunari, niin mitä ihmeen tulonsiirtoa se on köyhiltä? Jos tarkoitat tässä köyhällä työtöntä asumistuen saajaa niin ei hänellä ole tuloja joita siirtää 'rikkaille'. Hän saa rahaa valtiolta/työttömyyskassasta.
Koko keskustelu on on tällä tasolla:
- ihmisen, jolla on tuloja, on pakko laittaa tietty osa rahoistaan joka kuukausi yhteiseen lippaaseen.
- Ihmiset joilla ei ole tuloja jakavat lippaan sisällön kuukausittain.
- Pakollista osuutta pienennetään.
- Ihmiset joilla ei ole tuloja alkavat valittamaan, että nyt heidän pitää maksaa toisten elämä.
Vieläkään et saanut kunnollista kahvia keitettyä.
Voi pientä trolliparkaa.