Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieraat, jotka kyläillessään moittivat sisustusta tms.

Vierailija
15.04.2018 |

Mitä liikkuu sellaisten ihmisten päässä, jotka kokevat asiakseen kommentoida negatiivisesti, jopa ilkeästi joskus, vierailun emännän/isännän sisustusta, kodin esineistöä jne?

Yhtenä esimerkkinä tuttavapariskunta (tuttuja miehen kautta), jotka yöpyivät meillä, ja kahvipöydässä heti alkuun pariskunnan nainen koki tarpeelliseksi kertoa, kuinka ruma on astiastomme, ja mies siinä säesti vieressä, että kamala on, eikä kellään pitäisi moista hirvitystä olla. Kyseessä Arabian Paratiisi, jonka kyllä uskon jakavan mielipiteitä, ja vaikka itse olen lapsesta asti rakastanut sitä (mummolassa oli Paratiisia), niin ei minua haittaa, jos joku muu ei siitä pidä. Ei mene tunteisiin, vaikka joku taatusti tulee tähänkin ketjuun kertomaan, että onhan se kamala. Mutta tuollaisten vieraiden moukkamaisuus ja päin naamaa täysin tarpeeton arvostelu kyllä kummastuttavat ja myös loukkaavat. Tuskinka niihin pulliin pahaa makua tarttuu, vaikka olisivatkin tarjolla rumalla lautasella. Jos ei tykkää, niin voisiko olla vain hiljaa? Makuja on monia, mutta hyvät tavat pitäisi löytyä yhtenevästi kaikilta.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne Paratiisi-astiaston hetulat näyttää vähän roikkuvilta kopeksilta, mutta en silti huutelisi kahvipöydässä, että jaahas sitä tarjotaan pullaa palliastioista :D

Vierailija
22/49 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Kateus 😉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko noin moukkia ihmisiä oikeesti olemassa? Käsittämätöntä. :O

Vierailija
24/49 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus nuoruudessani minulla oli tuollaisia vieraita. Kun minulle mieleisiä tavaroita oli tarpeeksi haukuttu, niin aina niitä katsellessa muistui mieleen nuo ilkeät naamat. Myin tavarat kirpparilla, eikä nuo tuttavat enää onneksi kuulu lähipiiriin.

No eipä ole omassa tuttavapiirissäni noin huonosti kasvatettuja ihmisiä, mutta jos olisi, sanoisin että "sinäkö tässä kämpässä asut, vai minä?"

Vierailija
25/49 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa ja alkeellista käytöstä heiltä.

Jos pidän jostain toisen kotona, niin kehun. Jos en, niin olen hiljaa.

Vierailija
26/49 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipahan sosiaalisesti lahjattomia vieraita AP:lla ja vielä yöpymisen tarjosit heille. Ensi kerralla, kun haluavat säästää hotellihuoneen hinnan, ilmoitat vain, että teille ei sovi. Älä lisää kieltoon mitään selityksiä. 

Aih, minä kyllä sanoisin että menkää sinne hotelliin arvostelemaan sisustusta ja kippoja ettei meillä tarvitse maukua turhasta.

Vierailija
27/49 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella moukkamaista ja suorastaan ilkeää kommentoida toisten sisustusta tai tilaratkaisuja ääneen. Kyllä minäkin myönnän mielessäni päivitteleväni parin ystäväni kotia heillä käydessäni (toisella on aina sotkuista ja toisella olkkarissa kaikki huonekalut eriparia, miehen rihkamaa, muka hienoja autoihin ja mopoihin liittyviä koriste-esineitä ja nuorimman lapsen lelut vallanneet yhden nurkan), mutta koskaan en ääneen arvostele. Varmasti minunkin kodissani jokin aina jotakuta häiritsee :)

Vierailija
28/49 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, varmaankin 25 vuotta sitten, kun eräs tuttavani oli tosi onnellinen saatuaan tuparilahjaksi Paratiisia. En tiennyt sarjaa etukäteen, joten hämmästyin suuresti kun näin astiat. En olisi suurin surminkaan niitä huolinut. Mutta tietenkään en mitään tuttavalle sanonut, ihastelin vain et on kiva kun on koko sarja samaa.

Vierailija
29/49 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tollaisia arvostelijoita oikeesti on...

Vierailija
30/49 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen asunnon ostettuamme (nuorina ja kaikki säästöt käyttäneenä) pidimme isot juhlat about kaikille tutuille. Asunto ei todellakaan ollut valmiissa kunnossa, mm kalusteita puuttui ja keittiö oli remontoimatta, mutta se oli mielestäni ymmärrettävää, ottaen huomioon että kaikki tiesivät että olimme vasta ostaneen talon. No, eikös kuitenkin miehen työkavereista löytynyt pari tyyppiä, jotka ihan vakavasti kyselivät koko illan että miksi tämä ja tuo näyttää tältä? Miksei listoja ole maalattu, onko ikkunat todella noin likaiset ja miksei keittiön pöytä ole samaa sarjaa muun keittiön kanssa. Kyllä meinasi kiehahtaa yli! Tuossa tilanteessa käänsin kommentit vitsiksi ja ehdotin että he voisivat ryhtyä mieluusti vaikka heti hommiin, mutta mietin kyllä että mitä helvettiä.

Olimme nähneet valtavan vaivan muuttolaatikoiden purkamisessa ja talon laittamisessa sillä aikataululla mahdollisimman kivaan kuntoon.

Kaikki muut vieraat sen sijaan muistelevat juhlia vielä vuosienkin jälkeen lämmöllä.

Ajattelemattomia ja huonokäytöksisiä juntteja riittää aina. Olen kyllä sittemmin oppinut myös sanomaan takaisin, jos joku selkeästi käyttäytyy moukkamaisesti.

Vierailija
31/49 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on j juntteja. Ja niitä riittää.

Vierailija
32/49 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois voinu takaisin lauksista et hyvä ettei nää ei oo teidän astioita...

Mulla anopissa vähän samaa vikaa. Ei ehkä enää niin paljon kuin silloin, kun lapset oli pienempiä. Sattuneesta syystä ei ehtinyt niin rivakasti saamaan pestyjä vaatteita kaappiin tai astioita kertyi keittiön tasoille. Siksipä niitä olikin sitten meillä liikaa josta sopi huomautella.

Hauska vaan, että silloin kun miehen kanssa aloimme seurustella, niin anoppi (tuolloin iältään nuorempi kuin minä nyt) kertoi vahvana mielipiteenä että kylään tuleva vieras, joka ei tykkää siitä että talossa on tavaraa ja kasoja niin voi sitten olla käymättä. Ne asiat eivät kuulu kenellekään. Kumma kyllä ohje unohtui kun omista ruuhkavuosista pääsi ohi...

Vierailija
33/49 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari tuttavaa arvostellut kodin siisteyttä. Molemmilla kerroilla vierailusta ei ollut etukäteen sovittu, joten en ollut varautunut siivoamalla.

Mun koti on aina perussiisti, eikä koskaan missään ihan hirveässä kunossa.

Toinen vieraista arvosteli sitä kun on tiskitkin tiskaamatta. Tiskialtaassa oli joku 1 vesilasi, jota en ollut erikseen jaksanut tiskata...

Toinen muistaakseni pyyhkäisi sormella jostain lipaston päältä ja valitti pölystä.

Kyllä siinä hetken mietti, että mitä ihmettä?

Mulla ei tulisi mieleenkään kommentoida toisen ihmisen asunnon siisteyttä, ei vaikka missä kunnossa olisi.

Vierailija
34/49 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on asukkaalleen pyhä paikka, turvasatama ja oman itsen ja elämän ilmentymä. To-del-la huonotapaista siis arvostella toisen kotia tai sisustusta!

Vierailija
35/49 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pari tuttavaa arvostellut kodin siisteyttä. Molemmilla kerroilla vierailusta ei ollut etukäteen sovittu, joten en ollut varautunut siivoamalla.

Mun koti on aina perussiisti, eikä koskaan missään ihan hirveässä kunossa.

Toinen vieraista arvosteli sitä kun on tiskitkin tiskaamatta. Tiskialtaassa oli joku 1 vesilasi, jota en ollut erikseen jaksanut tiskata...

Toinen muistaakseni pyyhkäisi sormella jostain lipaston päältä ja valitti pölystä.

Kyllä siinä hetken mietti, että mitä ihmettä?

Mulla ei tulisi mieleenkään kommentoida toisen ihmisen asunnon siisteyttä, ei vaikka missä kunnossa olisi.

Mieheni kaverin vaimo on juuri tuollainen pölynatsi. Etusormi pitkällä kulkee, hipaisee pintoja ja pyörittelee silmiään. Tapaa pyöritellä silmiään vaikka olisit hetkeä aiemmin pyyhkinyt ne tasot kiiltäviksi.

Vierailija
36/49 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko noin moukkia ihmisiä oikeesti olemassa? Käsittämätöntä. :O

On niitä. Varsinkin jos joku nainen sattuu tulemaan vierailulle yksin asuvan miehen luokse niin on enemmänkin sääntö kuin poikkeus että alkaa aukomaan päätään. Vaikka samassa asunnossa olisi käynyt maailman johtavat sisustussuunnittelijat kehumassa paikkoja, niin kyllä peräkylän Jennin pitää saada sanottua oma asiantunteva sanansa asioista.

Vierailija
37/49 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kyllä tuollaisia tuttavia. Ihan todella omituista käytöstä aikuisilta minusta.

Vierailija
38/49 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita kutsutaan kertavieraiksi.Ei kutsuta toiste.

Vierailija
39/49 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita kutsutaan kertavieraiksi.Ei kutsuta toiste.

Nämä ko. tuttavat täälläpäin kyläilemässä ovatkin onneksi harvinaista "herkkua". Vaikka ainahan törppöjä riittää.

ap

Vierailija
40/49 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moukkia mitä moukkia. Usein samat tyypit loukkaantuvat verisesti jos joku arvostelee samalla tavalla heidän valintojaan.

Tiedän muutaman tällaisen tapauksen.

Nämä ovat niitä ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa aina oikeassa, heidän makunsa on se oikea ja kaikkein paras. Totta kai he suuttuvat, jos heidän täydellistä makuaan arvostelee, vaikkakin he itse katsovat oikeutetuksi huomauttaa toisten "huonosta" mausta. Hehän toimivat mielestään vain muiden parhaaksi.

Jonkinasteisesti autismin kirjolla taitavat olla nämä tuntemani ihmiset kaikki.

Päästään vialla ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän