Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimusten mukaan lapset jotka nukkuvat yhdessä vanhempien kanssa ovat...

Vierailija
15.04.2018 |

Onnellisempia, vähemmän stressaantuneita, terveempiä sekä henkisesti että fyysisesti, itsevarmempia, käyttäytyvät paremmin koulussa, tuntevat olevansa hyväksyttyjä, positiivisempia, halailevat ja näyttävät kiintymystä enemmän, itsenäisempiä.

Suomessa on voimakas kulttuuri ja uskomus, että lasten tulee nukkua yksin omissa huoneissaan vauvasta lähtien. Vaikka tutkimusten mukaan se on haitallista ja vastoin ihmisluontoa. Lapset ovat nukkuneet vanhempiensa kanssa kaikissa kulttuureissa vuosisatoja, ennen nykyaikaa.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenpsykiatrialla työskentelee oikeasti yksinkertaisia puoskareita. Lääkärit kuuntelevat hoitajia ennemmin kuin psykologeja. Kaikki ylitulkitaan, ja ilmapiiri on ahdistava.

Vierailija
42/44 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset on yksilöitä. Luulen, että parhaiten tietävät itse missä on paras nukkua. Meillä esikoinen on aina nukkunut parhaiten yksin. Keskimmäinen (5v.) tulee lähes joka yö meidän väliin. 2v. nukkuu hyvin ja antaumuksella omassa sängyssään. Kaikki ovat iloisia, positiivisia ja halailivat paljon!

Jos lapset tietävät parhaiten itse, heidän pitäisi antaa valita itse nukkumapaikkansa, ja kaikki unikoulut ovat turhia.

Siinäpä pureksittavaa meille, joille on opetettu että vanhemman tehtävä on päättää.

Ja sillähän ei ole mitään merkitystä pystyykö vanhempi nukkumaan kun lapsikin tulee viereen? Eli minun pitäisi valvoa yöt ja päivät vain siksi, että lapsi saa tulla hyörimään, pyörimään ja potkimaan viereen? Aika äkkiä olisin niin vähällä unella laitoksessa. En nuku hyvin kenenkään vieressä, sillä en vain saa unta, jos joku tuhisee vieressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenpsykiatrit tosin vaan harvemmin haastattelee niitä lapsia, jotka eivät vastaanotolla käy, joten eivät tiedä näiden perhekuvioista. Ja useinhan vastaanotolle tulee juuri niitä välittävien vanhempien lapsia, välinpitämättömät eivät hae apua.

Niin tai jos oireilusta tulee psykalle lapsi, tämä ei välttämättä uskalla kertoa perheensä todellisista olosuhteista.

t. jo tässä ketjussa kommentoinut, pelossa kasvanut.

Vierailija
44/44 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tulleet psykiatrian ihmiset enää kommentoimaan.