Koiraihmisiä? Onko allergisoimatonta, kerrostaloon sopivaa koiraa, joka viihtyy myös yksin?
10v. Lapsi kaipailee kovasti koiraa, ja tässä nyt kartoitan, olisikohan sellaista meille sopivaa rotua olemassakaan..
Koirasta olisi oltava kaveria lapselle, lapsi kun on paljon yksin (itselläni vuorotyö, lapsi siis joskus iltoja yksin). Toisaalta koiran pitäisi viihtyä yksin päivät, jos minä töissä ja lapsi koulussa.
Kerrostalo, joten haukkuherkkä ei saa olla.
Mielellään mahd. allergisoimaton, minä tai lapsi ei olla allergisia, mutta meillä vierailee usein allergisia ihmisiä.
Kommentit (25)
Miksihän tuo ap yleensä teki tuon aloituksen..
Vierailija kirjoitti:
Millanen asunto?
Pupu olis aikalailla hyvä koiran korvike. Sitä kun voi myös ulkoiluttaa ja sylitellä, ei elä kauhean montaa vuotta ja siinä se pahin on pölisevät kuivikkeet mitä voi rajata sulkemalla ovet.
Pupu on myös laumaeläin. Kaipaa seuraa ja kärsii, jos joutuu olemaan yksin joka päivä suurimman osan ajasta. Eri asia, jos pupuja on kaksi. Pupu tarvitsee tilaa, sitä ei voi eristää tuntikausiksi pieneen häkkiin. Meillä puput on saaneet liikkua vapaasti sellaisessa osassa asuntoa, jossa on niille turvallista (ei sähköjohtoja, ei vaaraa pudota portaista). Pupua ei voi vaan sulkea muusta perheestä johonkin huoneeseen.
Kaikki puput ei välitä ulkoiluttamisesta. Osa viihtyy kyllä ulkona valjaissa toki.
Pupu voi hyvinkin elää 10 vuotta.
Miten olisi totuttautuminen koiriin esim. naapurin koiraa lenkittämällä jne? Siitähän tulisi ilo koiran seurasta, koirakin tykkäisi eikä koiran hilse kotona vaivaisi allergisia kyläilijöitä.
Naapurillani on puoliksi kiinanharjakoira ja puoliksi bichon frise ( miten hitossa tuo kirjoitetaan ;D ) , kumpikin rotu on kuulemma allergiselle sopiva ( naisella siis itsellääm eläinallergia).
Mistä päättelit, etten ymmärrä itse näitä? Että koira tarvitsee ruokaa, ja se täytyy kouluttaa?
Saamieni vastausten perusteella minut ja koiraPOHDINTAMME lynkataan näköjään saman tien. Vaikka olen sanonut, monessa viestissä, että vasta harkitsen, hankin tietoa ja kartoitan. Meillä EI ole vielä koiraa, ja olen sanonut etten koiraa otakaan, jos ilmenee ettei meille sopivaa ole olemassakaan. Mielestäni toimin siis ihan vastuullisesti. Ei siis tarvitse vastailla kuin vajaaälyiselle.
Mutta löysinkin jo googlaamalla useita hyviä sivustoja, joissa kerrotaan roduista ja rotujen ominaisuuksista, sekä millaisiin oloihin sopivat.
Eli kiitos hei, siirryn sinne lukemaan tarkemmin. :)
Ap