Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiraihmisiä? Onko allergisoimatonta, kerrostaloon sopivaa koiraa, joka viihtyy myös yksin?

Vierailija
15.04.2018 |

10v. Lapsi kaipailee kovasti koiraa, ja tässä nyt kartoitan, olisikohan sellaista meille sopivaa rotua olemassakaan..

Koirasta olisi oltava kaveria lapselle, lapsi kun on paljon yksin (itselläni vuorotyö, lapsi siis joskus iltoja yksin). Toisaalta koiran pitäisi viihtyä yksin päivät, jos minä töissä ja lapsi koulussa.

Kerrostalo, joten haukkuherkkä ei saa olla.

Mielellään mahd. allergisoimaton, minä tai lapsi ei olla allergisia, mutta meillä vierailee usein allergisia ihmisiä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Prisman leluosastoa.

Vierailija
2/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanopa se tolle 10-vuotiaalle...

(Mutta, tietenkään en koiraa meille hanki, jos sopivaa ei löydy.)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no koirat on ton haukkumisen kanssa kuin ihmiset, eli voisit sanoa "etsit ihmistä joka ei puhu". no, kaikki ihmiset puhuvat, mutta voihan ihmiset kouluttaa, ettei ne puhu. Sama koirissa. Vie siis aikaa. Pienemmät koirat ovat herkempiä koiria "räksytykseen" kuin suuremmat, mutta suuremmissa noita vähemmän allergisoivaa rotuja ei taida olla.

Varmaan lelukoira on tässä tilanteessa parempi. Tai miksi ette osta esim. hamsteria?

Vierailija
4/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jokaiselle koiralle pitää opettaa yksinolo, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Haukkuherkkyyteen ei välttämättä kovin paljoa voi vaikuttaa.

Vierailija
5/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksikään koira oikeasti viihdy yksin.

Kissa sietää yksinoloa ehkä paremmin.

Vierailija
6/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
7/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sano itse! Sinä olet aikuinen ja lapsen huoltaja.

Koira on elävä olento, mieti tarkkaan, kannattaako ottaa.

Kumpi jaksaa ulkoiluttaa tarpeeksi?

Vierailija
8/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bostoninterrieri

Vierailija
9/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa kissa, kissat on ihania ja helpompia pitää kaikin puolin.

Vierailija
10/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän surulliselta kuulostaa tulevan koiranne elämä. Muutaman vuoden kuluttua ei lastakaan paljon kotona näy kun teiniä kaverit kiinnostaa enemmän. Siellä koira sitten yksin odottaa että joku tulisi viemään edes sille 15min pissalenkille.

Vierailija
11/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, koira on laumaeläin. Jos tarkoitus on hankkia koira kököttämään yksin 9-10 tunniksi päivässä kotona, kun ihmiset ovat töissä ja harrastuksissa, niin ehkei kannata tässä elämäntilanteessa.

Allergisoimatonta koiraa ei ole. Eikä 10-v voi olla yksin vastuussa koirasta, kyllä se vastuu lapsiperheen koirasta, sen koulutuksesta ym.on aikuisella. Eli hankkikaa koira vain, jos joku perheen aikuisista on innostunut koiran kanssa touhuamaan, lapselle yksin sitä koiraa ei voi hankkia.

Vierailija
12/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no koirat on ton haukkumisen kanssa kuin ihmiset, eli voisit sanoa "etsit ihmistä joka ei puhu". no, kaikki ihmiset puhuvat, mutta voihan ihmiset kouluttaa, ettei ne puhu. Sama koirissa. Vie siis aikaa. Pienemmät koirat ovat herkempiä koiria "räksytykseen" kuin suuremmat, mutta suuremmissa noita vähemmän allergisoivaa rotuja ei taida olla.

Varmaan lelukoira on tässä tilanteessa parempi. Tai miksi ette osta esim. hamsteria?

Olisihan se hamsteri huomattavasti helpompi, sitä itsekin lapselle ehdotin. Lapsi vaan itse ei halua hamsteria.

Ja sinänsä ymmärrän, en oikein jaksa uskoa, että hamsterista välttämättä olisi samalla tavalla seuraa ja "turvaa" (huom,heittomerkit..ei lapselle koiraa turvan takia oltaisi hankkimassa vaan seuran) lapselle yksinäisiin iltoihin, kuin koirasta.

Mutta mietintäasteella siis olen, alustavasti vasta selvittelen rotuja ja niiden ominaisuuksia. Ja pohdin, haluanko itse pitää koirasta huolta, minähän siitä vastuussa olisin.

Ap

Vierailija
13/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sano itse! Sinä olet aikuinen ja lapsen huoltaja.

Koira on elävä olento, mieti tarkkaan, kannattaako ottaa.

Kumpi jaksaa ulkoiluttaa tarpeeksi?

Älä nyt hermostu. Olisi pitänyt vastata pidemmin,että tokihan olen JO monta kertaa lapselle ehdottanut pehmoleluja (mutta eivät ne enää kiinnosta) ja pienempiä eläimiä, joista ei olisi niin paljoa "vaivaa".

Ja todentotta mietin tarkkaan. Tiedostan varsin hyvin olevani itse aikuisena mahd. koirasta vastuussa.

Ap

Vierailija
14/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin allergisoimatonta koiraa ei ole olemassa.

Vierailija
15/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina vaihtoehdoksi tarjotaan jotain pientä häkkieläintä? Eikö sen elämällä ja ololla ole merkitystä samalla tavalla kuin koiran? Yhtä lailla hamsteri kaipaa seuraa, hoitoa, huolenpitoa. Ulkoiluttaa ei ehkä tarvitse, mutta vastuu se on pienemmästäkin eläimestä.

Ottakaa esim 4 gerbiiliä ja niille iso terraario. Elelevät omaa elämäänsä, voitte niitä seurata ja toki kannattaa sen verran sylitellä, että ovat kesyjä. Mutta en suosittelisi ottamaan vaan yhtä pientä eläintä johonkin nurkkaan unohdettavaksi. Ja siitä pieneläimestäkin pitää olla innostunut ja motivoitunut sitä.hoitamaan.

Vierailija
16/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pidä unohtaa pentukoiran koulutusta, se on tärkeä asia ajatellen tulevaisuutta.

Ei koiraa noin vaan voi ottaa, siinä on monta huomioon otettavaa juttua.

Ruoat, mahdolliset sairaukset, vakuutukset, koiralle pitää olla aikaa.

Vierailija
17/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sanoin omalleni , voin sanoa sinunkin lapsellesi. Olen eläinrakas ja lapsuuden kodissani oli koiria. Siksi osaan arvostaa niitä. En ikinä ottaisi koiraa tuollaisista tuollaisista lähtökohdista.

Vierailija
18/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millanen asunto?

Pupu olis aikalailla hyvä koiran korvike. Sitä kun voi myös ulkoiluttaa ja sylitellä, ei elä kauhean montaa vuotta ja siinä se pahin on pölisevät kuivikkeet mitä voi rajata sulkemalla ovet.

Vierailija
19/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lapselle hoitaja niiksi yksinäisiksi illoiksi. Ei ole koiran tehtävä hoitaa lasta, varsinkin kun olisi uusi perheenjäsen itsekin ja enemmän hoidontarpeessa. 10v ei saa päättää toisen elävän olennon kohtalosta.

Vierailija
20/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hor dog

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä